handdator

Visa fullständig version : Hjälp med hur jag ska minska fett


taithai
2013-12-15, 00:52
Jag är nybörjare på planerad träning och kost därför undrar jag om ni har lite tips.

Min träning förut har varit att jag har tränat det jag känner för och ibland kört exempelvis biceps 2-3 dagar i rad osv. Men det är antagligen inte bra så vilka muskelgrupper är bra att träna på samma dagar och när ska man vila? Skriv gärna exempel på hur erat schema ser ut eller skriv ett schema jag skulle kunna följa. Mitt mål är som sagt fettminskning.

Nu till min kost, jag äter frukost ibland om jag hinner då jag oftast har bråttom till skolan. När jag äter frukost så brukar jag äta flingor med mjölk för att det är snabbt och enkelt (Synpunkter på det?).

Till lunch äter jag skolmaten så där kan jag inte bestämma vad jag vill äta utan jag tar det som serveras.

Mellanmål är inget jag brukar äta, ibland köper jag en macka från skolan cafeteria om vi har en lång skoldag.

Kvällsmaten äter jag det som lagas så där kan jag bestämma lite vad som ska ätas men vet inte riktigt vad som är bra när man vill minska fett så har ni något tips?

Sammanfattningsvis på kosten så äter jag 2 måltider per dag ibland 3 men väldigt sällan 4.

Snobbe
2013-12-15, 01:11
Läs http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Lär dig räkna kalorier, ligg på kalori underskott och du kommer gå ner i vikt.

Vanligt vatten
2013-12-15, 02:23
När jag äter frukost så brukar jag äta flingor med mjölk för att det är snabbt och enkelt (Synpunkter på det?).

Vilka flingor? 9/10 flingor är ju i princip rena sockerbomber, då finns det ju bättre alternativ. Ägg med havregrynsgröt och mjölk är väl ganska standard här, om man nu äter frukost alls.

Till lunch äter jag skolmaten så där kan jag inte bestämma vad jag vill äta utan jag tar det som serveras.