handdator

Visa fullständig version : Ont i axel - anledning?


j0nisch
2013-12-14, 09:20
Hej! Nu är det så att jag har kört en deloadvecka just nu och av den anledningen tror jag inte att jag fått ont av gymmet. Men däremot säljer jag granar på helgerna och jag har känt att man belastar framsida axlar rätt rejält. Men efter förra helgen, så kände jag av smärta i vänster axel när jag körde militärpress. Eftersom det var deloadvecka körde jag lätt vikt.
Men nu idag när jag säljer igen så känner jag det igen. Vad kan det bero på? Har ju då alltså flera gånger på en helg lastat ett släp med kanske 60 granar. Många gånger är det stora granar som lyfts rätt högt och då kanske jag har överbelastat axeln? Eller är det enbart en sträckning?

Om jag trycker hårt på axeln så känns ingen akut smärta. Kan föra upp armen i stort sett smärtfritt bak och i sidled, men gör jag det rakt fram upp till 90 grader så gör det ont, främst framsida axel.

Så nu hade jag uppskattat råd om vad jag ska göra!

Mvh Johan

Igor
2013-12-14, 10:06
Jag hade samma problem när jag körde 30graders lutande bänkpress förut. Jag slutade med övningen och sedan har det gått över. Jag skulle säga att du ska vila axeln, den har på något vis blivit överansträngd eller ansträngd på något konstigt sett tror jag.

j0nisch
2013-12-14, 10:17
Jag hade samma problem när jag körde 30graders lutande bänkpress förut. Jag slutade med övningen och sedan har det gått över. Jag skulle säga att du ska vila axeln, den har på något vis blivit överansträngd eller ansträngd på något konstigt sett tror jag.

Ja okej, får försöka att vila axeln så mycket det går. Men tänkte ha Maxningar nu i veckan, så jag kommer nog köra det som vanligt och sen efter det vila axeln tills granarna är slut och jag känner mig smärtfri? 😊