handdator

Visa fullständig version : groteska ARMAR


Hercoles
2013-12-12, 12:06
Så, vad är hemligheten?

Har väldigt svårt att bygga armar. De släpar gentemot mina andra muskelgrupper. Har testat det mesta och känner att de inte växer riktigt.
Hur ofta tränas de i veckan, set/reps, bästa övningar, split, fail/kontakt?

Har en tanke att iallafall köra igång med legenden Arnes tricepsprogram iallafall, vilket låter som ett bra program för just triceps. Någon som kört det och tycker det fungerar?

Vad fick just dina armar att växa? Alla är välkommen att skriva, även om det bara är en lite detalj i din träning som du tycker gav utdelning. Kan vara roligt att höra och möjligtvis få lite tips.

filmjölk
2013-12-12, 12:16
Kvantitet>kvalitet vad gällde mina överarmar (Har haft 42cm hårda armar). Vartenda set måste inte vara perfekt, svintungt och stenhårt det viktiga är att de tränas ofta, mycket och under lång tid.

crizzan
2013-12-12, 12:22
Volym, frekevens och tunga vikter. Sen har jag inte stora armar då jag inte tränar med hög volym, frekvens och tunga vikter när jag kör armar, då jag inte bryr mig om det. Tränar endast armar för lägre skaderisk.

Hercoles
2013-12-12, 12:26
Kvantitet>kvalitet vad gällde mina överarmar (Har haft 42cm hårda armar). Vartenda set måste inte vara perfekt, svintungt och stenhårt det viktiga är att de tränas ofta, mycket och under lång tid.

2?, 3 gånger i veckan?
Högreppare eller låg?

krubkungen
2013-12-12, 12:35
Skulle satsa på en tung basövning för triceps och biceps och ett par andra övningar med fokus på kontakt och högre reps.

jonteeo
2013-12-12, 12:38
Träna armarna som vilken muskelgrupp som helst dvs träna dom tungt och sträva efter att ständigt öka vikterna. Satsa på stångcurl, sittande ez-curl, hantelcurl, snea hantelcurls och hammercurls (tunga). Du måste bli stark i dessa övningar det är då du kommer att växa som mest, du kommer inte ha små armar när du kan dra av 12 rep på 60kg i stångcurl, så satsa på att bli stark inget kai greene skitsnack.

Anders The Peak
2013-12-12, 12:41
Kika på Ehrling Wahlgrens armprogram minst 20 reps i varje super/triset.
Nu får man komma ihåg att armvolymen måste relateras till kroppslängden och det är det visuella av armstorleken som räknas och inte centimeter. Det är bara feta och förvuxna som gillar cm eftersom de måtten blir rätt stora i hos de i antal cm, men oftast är det inte mycket drag i armarna när de flexar och de ser inte speciellt grymma eller imponerande ut i verkligheten.

Pretorian
2013-12-12, 12:46
Jag fick tom en kommentar förra veckan om mina armar. Jag tränade inte dem så mycket förut för jag tyckte det var tråkigt men nu älskar jag det.

Högreps. Muscle/mind-connection.

Hercoles
2013-12-12, 12:47
Vassa tips från många håll här.
Hur många gånger i veckan piskar ni igenom era armar?

Bryggan
2013-12-12, 12:56
Önskar jag hade dina "problem" Hercoles. Tycker mina armar är på tok för grova i förhållande till räkkroppen. Ändå så har de aldrig fått specifik träning förutom på sista tiden pga skada i bicepssenan.

gohardorgohome
2013-12-12, 12:57
En gång i veckan isolerat, sen får dem ju lite stryk vid rygg och bröstpass.

Sach
2013-12-12, 12:59
Hemligheten är i majoriteten fall är individernas genetik, något du inte kan påverka.
Man kan ju dock försöka göra det bästa av situationen och i många fall så tror jag att många tränar sina armar för mycket, precis som axlar då dom redan involveras i mer eller mindre alla flerledsövningar för bröst, axlar och rygg.
Använder man primärt flerledsövningar i sin träning (något man bör) så räcker det gott och väl med 1 övning för biceps och 1 för triceps.
För biceps rekommenderar jag rak skivstångscurl och för triceps liggande tricepsextensioner bakom huvudet då detta är kungen av alla tricepsövningar.
Nu vet jag inte hur din split ser ut men kör du tex en över/under 4 gånger i veckan så kan du tex köra tungt (5-8) för armarna på över 1 och lättare (10-14) på över 2.
3-4 sets var räcker gott och väl beroende på vilka och hur många flerledsövningar du ger bröst, axlar och rygg.
Såhär ser mina överkroppspass ut som exempel ->

A
Benchpress: 3x8
Incline db press: 3x10-12
BB row: 3x5
DB row: 4x6-10
Cable lateral raise: 3x10-14
BB curl: 3x5-8
Tricepsextension: 3x10-12

A2
Benchpress: 3x5
Cable flyes: 3x6-10
Chins: 3x8-10
DB row: 3x10-12
Militarypress: 3x5 + DB lateral raise 2x8-10 drop sets
Tricepsextension: 3x5-8
BB curl: 3x10-12

robsson
2013-12-12, 13:02
Har du liten benstomme kan du glömma att någonsin få groteska armar. Syns väldigt tydligt just på armarna att en person är liten i kroppen och det ändras inte bara för det tillkommer lite tilltränade gymmuskler på dem

AronP
2013-12-12, 13:09
Har du liten benstomme kan du glömma att någonsin få groteska armar. Syns väldigt tydligt just på armarna att en person är liten i kroppen och det ändras inte bara för det tillkommer lite tilltränade gymmuskler på dem

Bull.

EDIT: för att bidra lite. Vissa gynnas mer av att inte träna armar så ofta eftersom dom får pisk i så många övningar ändå. Personligen har jag aldrig haft det problemet med armar, bröst däremot...

Lance Uppercut
2013-12-12, 13:12
Har du liten benstomme kan du glömma att någonsin få groteska armar. Syns väldigt tydligt just på armarna att en person är liten i kroppen och det ändras inte bara för det tillkommer lite tilltränade gymmuskler på dem

Strong broscience brah.

Nephelite
2013-12-12, 13:34
Volyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym + intensiteeeeeeeet =)!


(hör och häpna ingen skillnad mot andra muskelgrupper ^^)
Nu har mina armar slutat växa, för att jag har slutat träna dem med sjuk volym och intensitet.


Men jag gick från ~41,8-44 cm på ett halvår vilket jag är väldigt nöjd med :)

Dock innebar det STENHÅRD armträning, 3 dagar i veckan för min del.
Jag gjorde detta för att jag ville att armarna skulle hinna ikapp resten av kroppen och jag inte prioriterat dem alls.

Med det säger jag inte att jag har stora armar, visuellt är de inte stora alls.
Skall göra ett nytt ryck nästa höst och försöka kicka upp till 47!

Men jag lovar- det GÅR men då får du prioritera bort andra muskelgrupper å kötta helvetet ur armarna!

zozofu93
2013-12-12, 13:42
Har du liten benstomme kan du glömma att någonsin få groteska armar. Syns väldigt tydligt just på armarna att en person är liten i kroppen och det ändras inte bara för det tillkommer lite tilltränade gymmuskler på dem

Stämmer inte

Commando1980
2013-12-12, 13:44
Hemligheten är i majoriteten fall är individernas genetik, något du inte kan påverka.
Man kan ju dock försöka göra det bästa av situationen och i många fall så tror jag att många tränar sina armar för mycket, precis som axlar då dom redan involveras i mer eller mindre alla flerledsövningar för bröst, axlar och rygg.
Använder man primärt flerledsövningar i sin träning (något man bör) så räcker det gott och väl med 1 övning för biceps och 1 för triceps.
För biceps rekommenderar jag rak skivstångscurl och för triceps liggande tricepsextensioner bakom huvudet då detta är kungen av alla tricepsövningar.
Nu vet jag inte hur din split ser ut men kör du tex en över/under 4 gånger i veckan så kan du tex köra tungt (5-8) för armarna på över 1 och lättare (10-14) på över 2.
3-4 sets var räcker gott och väl beroende på vilka och hur många flerledsövningar du ger bröst, axlar och rygg.
Såhär ser mina överkroppspass ut som exempel ->

A
Benchpress: 3x8
Incline db press: 3x10-12
BB row: 3x5
DB row: 4x6-10
Cable lateral raise: 3x10-14
BB curl: 3x5-8
Tricepsextension: 3x10-12

A2
Benchpress: 3x5
Cable flyes: 3x6-10
Chins: 3x8-10
DB row: 3x10-12
Militarypress: 3x5 + DB lateral raise 2x8-10 drop sets
Tricepsextension: 3x5-8
BB curl: 3x10-12

Många tränar snarare sina armar för lite och med för dålig kvalitet. Möjligtvis för mycket på ett pass men med för låg frekvens och totalvolym. Ovanstående (som jag gissar att du saxat från Lyle Mcdonald) fungerar eventuellt för någon som inte tränat så länge och/eller har väldigt lätt för att bygga armar.

Sen i vissa fall så är det möjligt att få en tillväxtspurt när man minskar ner på sin armträning men då handlar det ofta om en kortvarig toppningseffekt.

Arne Persson
2013-12-12, 13:53
Hemligheten är i majoriteten fall är individernas genetik, något du inte kan påverka.
Man kan ju dock försöka göra det bästa av situationen och i många fall så tror jag att många tränar sina armar för mycket, precis som axlar då dom redan involveras i mer eller mindre alla flerledsövningar för bröst, axlar och rygg.
Använder man primärt flerledsövningar i sin träning (något man bör) så räcker det gott och väl med 1 övning för biceps och 1 för triceps.
För biceps rekommenderar jag rak skivstångscurl och för triceps liggande tricepsextensioner bakom huvudet då detta är kungen av alla tricepsövningar.
Nu vet jag inte hur din split ser ut men kör du tex en över/under 4 gånger i veckan så kan du tex köra tungt (5-8) för armarna på över 1 och lättare (10-14) på över 2.
3-4 sets var räcker gott och väl beroende på vilka och hur många flerledsövningar du ger bröst, axlar och rygg.
Såhär ser mina överkroppspass ut som exempel ->

A
Benchpress: 3x8
Incline db press: 3x10-12
BB row: 3x5
DB row: 4x6-10
Cable lateral raise: 3x10-14
BB curl: 3x5-8
Tricepsextension: 3x10-12

A2
Benchpress: 3x5
Cable flyes: 3x6-10
Chins: 3x8-10
DB row: 3x10-12
Militarypress: 3x5 + DB lateral raise 2x8-10 drop sets
Tricepsextension: 3x5-8
BB curl: 3x10-12

Om man skall ha bra och stora armar så får man träna armarna ordentligt... tämligen självklart...
Om armarna växer av diverse rygg och bröstövmingar så bör man kanske se över sin teknik på dessa...

Som jag ser det så kör du tre uppvärmningsset på biceps och triceps/pass som ren armträning.

Hercoles
2013-12-12, 13:56
Arne, vad rekommenderar du för bicepsträning? Har du några råd :)

zozofu93
2013-12-12, 14:21
Mina biceps har alltid vuxit på bra, men hur jag kört dom har alltid varierat också, triceps däremot får jag inte så mycket resultat på om jag håller på med massa isolationsövningar, där är det mer tunga skullcrushers som funkat bäst.
Från typ 15 års ålder till 17 så gick jag från skinnyfat ~27-28cm spända mot lite bulkfet 43-44cm.
Nu är jag 20 och har 45-46 på lägre kroppsfett än då, är 187cm lång tror jag.
Inte särskilt imponerande kanske men absolut inte dåliga armar.

Så biceps har jag mest kört hög volym på 1 gång i veckan, händer att man har ett armpass för skojs skull under bulken så att de blir drag 1 dag och ett armpass senare samma vecka, annars försöker jag att inte köra dom så ofta.

Triceps blir tungt och färre set.

Callon
2013-12-12, 16:16
Arne, vad rekommenderar du för bicepsträning? Har du några råd :)

Arne brukar väl rekommendera E.Wahlgrens armprogram som länkats i tråden.
Alltså träna armarna hårt och ofta.

Hercoles
2013-12-12, 16:30
Kika på Ehrling Wahlgrens armprogram minst 20 reps i varje super/triset.
Nu får man komma ihåg att armvolymen måste relateras till kroppslängden och det är det visuella av armstorleken som räknas och inte centimeter. Det är bara feta och förvuxna som gillar cm eftersom de måtten blir rätt stora i hos de i antal cm, men oftast är det inte mycket drag i armarna när de flexar och de ser inte speciellt grymma eller imponerande ut i verkligheten.

Tackar, detta skall kikas på!

Sach
2013-12-12, 17:12
Många tränar snarare sina armar för lite och med för dålig kvalitet. Möjligtvis för mycket på ett pass men med för låg frekvens och totalvolym. Ovanstående (som jag gissar att du saxat från Lyle Mcdonald) fungerar eventuellt för någon som inte tränat så länge och/eller har väldigt lätt för att bygga armar.

Sen i vissa fall så är det möjligt att få en tillväxtspurt när man minskar ner på sin armträning men då handlar det ofta om en kortvarig toppningseffekt.

Nope, faktiskt mitt egna men det är likt majoriteten över/under.
Och varför skulle det inte funka för en erfaren?
Så länge progressiv överbelastning uppnås så växer man ju och folk har byggt armar med både låg volym, hög volym, låg frekvens och hög frekvens i alla tider, så att säga vad som är rätt och fel går inte.
Jag personligen som har lyft i 4½ år har svarat väldigt bra på detta, jag har inte heller några smärtor i armbågar och underarmar längre, något jag hade när jag körde ~6+ sets för armar på samma pass som dess synergister.
Och kollar man till forskningen så behövs det ju verkligen inte mycket för att fullt stimulera en muskel.

Om man skall ha bra och stora armar så får man träna armarna ordentligt... tämligen självklart...
Om armarna växer av diverse rygg och bröstövmingar så bör man kanske se över sin teknik på dessa...

Som jag ser det så kör du tre uppvärmningsset på biceps och triceps/pass som ren armträning.

Snarare 3 set tagna till gränsen av failure, jag vet dock att du förespråkar en löjligt hög volym som har 0 stöd inom vetenskapen.
Och oavsett vilken teknik man använder i pressar för bröst/axlar och övningar för ryggen så kommer biceps och triceps att få stimulation, i vissa mer än andra beroende på grepp och vidd.

Men av ren nyfikenhet så måste jag fråga er båda, vad förespråkar ni då för volym, intensitet och frekvens?
Hur skulle ni tex lägga upp det i en över/under med 4 pass i veckan eller en p/p/l med 6 pass i veckan eller någon annan split där armar tränas på samma pass som med sina synergister?

MANDER
2013-12-12, 17:21
Wednesday: Benchpress/Upper Body
•Benchpress 5/3/1 style
•Chinup 5 sets of 5-10
•Dumbbell press (shoulders) 5 sets of 5-10
•Dumbbell row 5 sets of 5-10
•Barbell curls 5 sets of 4-6
•Preachercurl 5 sets of 5-10


Saturday: Military Press/Upper Body
•Military Press 5/3/1 style
•Dumbbell row 5 sets of 5-10
•Close grip benchpress 5 sets of 5-10
•Lutande hantelpress 5 sets of 5
•Triceps extension with barbell 5 sets of 5-10
•Pushdown (v-bar or rope) 5 sets of 5-10

Hur tycker ni att armträningen ser ut här? Har inte så pass bra teknik att jag kopplar bort biceps vid t ex ryggövningar.

• Kommer att öka vikterna succesivt på alla övningarna. Försöka öka med 2,5kg i veckan och köra 5x5 på den smala bänkpressen, åtminstone försöka öka med 2,5kg varannan vecka då 2,5kg i veckan när jag bara har det ett pass kan vara tungt.

Armarna och presstyrkan ligger efter och det jag jobbar för att få bättre, så ser passen bra ut för att nyttja armarna bra, både för volym och för styrka? :)

Gober
2013-12-12, 17:26
Jag har nyligen börjat köra 21an i stångcurl, gillar den och kompletterar med vanliga hantelcurls. Nu ligger jag i hård deff så går ju inte att tala om ökningar men ska testa att köra 21an någon månad när bulken drar igång. Sen får man ju inte glömma triceps som är en stor del av armen och där tror jag på French Press eller vad den rätta termen nu är, Arne P style, komplettera med pushdowns. Jag tror att det krävs en del volym även om armarna är mindre muskelgrupper, när jag testade att enbart få armträning från chinups stannade utvecklingen upp helt. Sen behöver man kanske inte köra 1000000 set ala Ehrling, tror det blir svårt att återhämta sig för de flesta dödliga med sådan volym. Men vad vet jag :)

Arne Persson
2013-12-12, 17:42
Nope, faktiskt mitt egna men det är likt majoriteten över/under.
Och varför skulle det inte funka för en erfaren?
Så länge progressiv överbelastning uppnås så växer man ju och folk har byggt armar med både låg volym, hög volym, låg frekvens och hög frekvens i alla tider, så att säga vad som är rätt och fel går inte.
Jag personligen som har lyft i 4½ år har svarat väldigt bra på detta, jag har inte heller några smärtor i armbågar och underarmar längre, något jag hade när jag körde ~6+ sets för armar på samma pass som dess synergister.
Och kollar man till forskningen så behövs det ju verkligen inte mycket för att fullt stimulera en muskel.



Snarare 3 set tagna till gränsen av failure, jag vet dock att du förespråkar en löjligt hög volym som har 0 stöd inom vetenskapen.
Och oavsett vilken teknik man använder i pressar för bröst/axlar och övningar för ryggen så kommer biceps och triceps att få stimulation, i vissa mer än andra beroende på grepp och vidd.

Men av ren nyfikenhet så måste jag fråga er båda, vad förespråkar ni då för volym, intensitet och frekvens?
Hur skulle ni tex lägga upp det i en över/under med 4 pass i veckan eller en p/p/l med 6 pass i veckan eller någon annan split där armar tränas på samma pass som med sina synergister?

Då är det en jävla tur jag har haft som har tränat så "vetenskapligt" fel då...?:)
Å andra sidan så har jag vetenskapliga belägg på att mina fästen mm är rejält starka och mina muskler är hyfsat styrkeuthålliga mm pga min löjliga högvolymträning.

Gober
2013-12-12, 17:45
Då är det en jävla tur jag har haft som har tränat så "vetenskapligt" fel då...?:)
Å andra sidan så har jag vetenskapliga belägg på att mina fästen mm är rejält starka och mina muskler är hyfsat styrkeuthålliga mm pga min löjliga högvolymträning.

Arne vad säger du om 21an för stångcurl? Vet ju att du förespråkar full ROM, men det får man i 7 rep av 21 i varje set. Kompletterar man dessutom med vanliga stång/hantelcurls får man ännu mer FROM! Eller är det bara en tramsövning enligt dig?

Arne Persson
2013-12-12, 17:51
Arne vad säger du om 21an för stångcurl? Vet ju att du förespråkar full ROM, men det får man i 7 rep av 21 i varje set. Kompletterar man dessutom med vanliga stång/hantelcurls får man ännu mer FROM! Eller är det bara en tramsövning enligt dig?

Jag körde den mycket förr som 28:an... 7 hela, 7 nedre halva, 7 övre halva och 7 hela.:)
Jag slutade alltid med så full ROM som möjligt.

Gober
2013-12-12, 18:05
Jag körde den mycket förr som 28:an... 7 hela, 7 nedre halva, 7 övre halva och 7 hela.:)
Jag slutade alltid med så full ROM som möjligt.

Klart du ska vara värre och köra 28an ;-) Får man väl testa. Men tanken är väl alltid alltid köra sista 7 på full ROM.

Buttran
2013-12-12, 18:09
Kika på Ehrling Wahlgrens armprogram minst 20 reps i varje super/triset.
Nu får man komma ihåg att armvolymen måste relateras till kroppslängden och det är det visuella av armstorleken som räknas och inte centimeter. Det är bara feta och förvuxna som gillar cm eftersom de måtten blir rätt stora i hos de i antal cm, men oftast är det inte mycket drag i armarna när de flexar och de ser inte speciellt grymma eller imponerande ut i verkligheten.

Hur menar du med kroppslängden? Är det svårare att få imponerande armar när man är längre?

Gober
2013-12-12, 18:50
Hur menar du med kroppslängden? Är det svårare att få imponerande armar när man är längre?

Visuellt ja, ju kortare du är desto mer kompakt och grov blir du på samma mängd muskler jämfört med en längre individ. Jämför Lee Priest med någon betydligt längre. Inte bara kroppslängd utan även längd på armar fästen osv påverkar det visuella intrycket.

beerbear
2013-12-12, 19:08
@Arne

Hur länge bör man ha tränat innan man ger sig på ett sådant program och måste man slopa mark samt knäböj medans man kör detta?

Jag tänkte bill starr's 5x5 och köra ehrling wahlgrens armprogram, eller får man helt enkelt välja styrkan eller massan(+styrkan i armarna) ?

Om man inte orkar chins ska man då köra negativa chins eller byta ut den helt?

Lite mycket frågor men tänkte man kunde få dem besvarade :P

Latissimus Dorsi
2013-12-12, 19:19
Visuellt ja, ju kortare du är desto mer kompakt och grov blir du på samma mängd muskler jämfört med en längre individ. Jämför Lee Priest med någon betydligt längre. Inte bara kroppslängd utan även längd på armar fästen osv påverkar det visuella intrycket.
Ett bra exempel.
1.96 vs 1.63 :D
http://louferrigno.com/wp-content/uploads/2012/02/lf689.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-b2QbOzUdkq0/UBVmbJoLs-I/AAAAAAAAJU0/9tqY_f6oXvE/s1600/LEE+PRIEST+(2).jpg

Alltidxx
2013-12-12, 20:34
Att träna armarna hårt har hjälpt min utveckling ordentligt. En gång i tiden tyckte jag att ryggträningen plus någon hafsövning biceps på det räckte. Sen tränade jag med en polare som manglade biceps så då var man tvungen att haka på. Då tog det bättre fart igen.

DieErste
2013-12-12, 20:36
Så det är egentligen den gamla skolan som gäller? Långa och hårda pass menar jag då

Alltidxx
2013-12-12, 20:48
Så det är egentligen den gamla skolan som gäller? Långa och hårda pass menar jag då
Det verkar så ha ha, jag läste inte tråden innan jag skrev.

Hercoles
2013-12-12, 20:49
Hur ofta piskar du igenom dina pistoler i veckan?

zozofu93
2013-12-12, 20:50
Ett bra exempel.
1.96 vs 1.63 :D
http://louferrigno.com/wp-content/uploads/2012/02/lf689.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-b2QbOzUdkq0/UBVmbJoLs-I/AAAAAAAAJU0/9tqY_f6oXvE/s1600/LEE+PRIEST+(2).jpg

Inte en rättvis jämförelse, ferrigno ser ju tokigt slät ut där.
Men förstår din poäng! Kunde ju valt en bild på arnold och hans armar,
visst han är kortare men fortfarande lång. Eller möjligtvis Sergio Olivas armar, hans mäter sig minst sagt med Lelle prästs pistoler i proportioner.

Alltidxx
2013-12-12, 20:56
Hur ofta piskar du igenom dina pistoler i veckan?
Jag? Jag kör allt två gånger i veckan. Men inte armar mer än något annat. Vilket betyder att jag gör mitt bästa för att pressa mig i allt. Vilket säkert är förklaringen till varför jag börjar känna mig jäkligt trött i kroppen eftersom jag kört så sen i somras.

Det var så man håglöst började fundera på förtidspension efter senaste benpasset som jag påbörjade med träningsvärk så det gjorde ont från början och så högreps på det...

bighulken
2013-12-12, 20:59
Armar...pssstrt....tacka vet jag framsida vader/underben!!!............;-).

DieErste
2013-12-12, 21:43
Ni som kör dessa armpass, hur får ni i ihop övriga pass bra?
2-3 armpass/vecka lämnar ju 3-4dagar i extrema fall för ben bröst och rygg :/

drift
2013-12-12, 21:43
Jag har alltid haft löjligt svårt att utveckla någon form av biceps.

Sedan ett år tillbaks har jag kört biceps + triceps på ett pass, och rygg + biceps på ett annat. Jag kört mestadels högreppare, typ 12+++, samt fyra-fem övningar av varierande art. Rak stång, preacher curl, hammer curl osv.

Kollade måtten från tailorstore.se som jag tog för ett år sedan, då låg jag på 36,8cm med pump, idag mätte jag 43cm med pump.
Nyckeln till framgång för mig är att mata och mata och mata biceps. Typ högreppare, sikta på pump som satan. Avsluta med 21an osv. Upprepa om så krävs.

Ett tips är dock att värma upp sjukt ordentligt och länge. Det känns typ som att biceps ska gå av om man kör den stenhårt två-tre gånger i veckan annars.

drift
2013-12-12, 21:45
Ni som kör dessa armpass, hur får ni i ihop övriga pass bra?
2-3 armpass/vecka lämnar ju 3-4dagar i extrema fall för ben bröst och rygg :/

Bröst + Axlar
Biceps + Rygg
Ben + Mage
Vila
Biceps + Triceps
Vila
Bröst + axlar
osv
osv
osv
osv
osv

exor
2013-12-12, 22:01
Kör armar 3 gånger i veckan i perioder och dom gillar det. För mig krävs det verkligen volym för att armarna ska växa. Axlar däremot tränar jag inte ens förutom baksida och dom växer varje år. Man får hitta sin egen väg.

Bryggan
2013-12-12, 22:08
Kör armar 3 gånger i veckan i perioder och dom gillar det. För mig krävs det verkligen volym för att armarna ska växa. Axlar däremot tränar jag inte ens förutom baksida och dom växer varje år. Man får hitta sin egen väg.Lyllos!!

exor
2013-12-12, 22:11
Lyllos!!

I know :) Lika kul varje gång nån frågar hur jag tränar axlar. Jag är lyckligt lottad helt enkelt. Men axelvolymen gör att brösten ser ut som frukostflingor och armarna som spaghetti istället :S

DieErste
2013-12-12, 23:27
Bröst + Axlar
Biceps + Rygg
Ben + Mage
Vila
Biceps + Triceps
Vila
Bröst + axlar
osv
osv
osv
osv
osv
Ja det låter ju rätt rimligt.

börjat köra:
Rygg+biceps
Bröst+triceps
Ben+biceps
Axlar+triceps
Vila
Repeat

Blir ju inget rent armpass men känns som dom borde få tillräckligt kontakt för att växa på. Gör som inte det när man gett det lite tid får man väl börja tänka om ^^

Hercoles
2013-12-13, 07:52
Ja det låter ju rätt rimligt.

börjat köra:
Rygg+biceps
Bröst+triceps
Ben+biceps
Axlar+triceps
Vila
Repeat

Blir ju inget rent armpass men känns som dom borde få tillräckligt kontakt för att växa på. Gör som inte det när man gett det lite tid får man väl börja tänka om ^^

Du ger dom alltså en ny omgång efter 48h? Känns imo lite overkill, men vad vet jag.

DieErste
2013-12-13, 08:39
Du ger dom alltså en ny omgång efter 48h? Känns imo lite overkill, men vad vet jag.

Jo förvisso, nu har man givetvis åkt på nån typ av influensa och inte hunnit prova det så länge. Om det kanske i detta fallet Gäller "less is more" vet jag inte men får väl låta tiden avgöra det :)

PureWhey
2013-12-13, 08:51
48h vila lär knappast vara några problem, om man inte tränar som en idi såklart.

DieErste
2013-12-13, 09:03
48h vila lär knappast vara några problem, om man inte tränar som en idi såklart.

Blir 30-35set per pass men ligger ju på överskott nu iaf så det borde ju hjälpa återhämtningen lite

PureWhey
2013-12-13, 09:07
Blir 30-35set per pass men ligger ju på överskott nu iaf så det borde ju hjälpa återhämtningen lite

Antalet set är väl inte det väsentliga som vanligt. (Utan belastningen)

DieErste
2013-12-13, 09:15
Antalet set är väl inte det väsentliga som vanligt. (Utan belastningen)

Jo förvisso, kör ju basövningarna àla RPT och annars ca1 rep från fail men armar blir dropset på sista setet.

Pepz
2013-12-13, 09:16
ni kan ju ha med er också att det här slängandet med hantlar och skivstånger som många håller på med inte bygger lika bra som lite mer kontrollerade rörelser..

kontrollerad cheating är en annan sak.

Dooxy
2013-12-13, 11:13
Väldigt bra ekonomi så att du har råd med samma steroid som Arnold tog.
Träna som en gris Arnold och killarna från förr träna mycket mer en dagens pro’s.
Sen har han en bra genetisk grund.

DieErste
2013-12-13, 11:17
Väldigt bra ekonomi så att du har råd med samma steroid som Arnold tog.
Träna som en gris Arnold och killarna från förr träna mycket mer en dagens pro’s.
Sen har han en bra genetisk grund.

Jo hans volym var väl rätt sjuk men från början körde han reg parks 5x5 för att "bygga en grund"?

Arne Persson
2013-12-13, 11:32
Väldigt bra ekonomi så att du har råd med samma steroid som Arnold tog.
Träna som en gris Arnold och killarna från förr träna mycket mer en dagens pro’s.
Sen har han en bra genetisk grund.

Har du mer svammel att komma med?

PureWhey
2013-12-13, 11:33
Väldigt bra ekonomi så att du har råd med samma steroid som Arnold tog.
Träna som en gris Arnold och killarna från förr träna mycket mer en dagens pro’s.
Sen har han en bra genetisk grund.

Vad har du rökt? Haha





Väldigt bra ekonomi så att du har råd med samma steroid som Arnold tog.
Träna som en gris Arnold och killarna från förr träna mycket mer en dagens pro’s.
Sen har han en bra genetisk grund.

Armed Dingo
2013-12-13, 13:45
Träna armarna som vilken muskelgrupp som helst dvs träna dom tungt och sträva efter att ständigt öka vikterna. Satsa på stångcurl, sittande ez-curl, hantelcurl, snea hantelcurls och hammercurls (tunga). Du måste bli stark i dessa övningar det är då du kommer att växa som mest, du kommer inte ha små armar när du kan dra av 12 rep på 60kg i stångcurl, så satsa på att bli stark inget kai greene skitsnack.
Jag kan dra av hyfsat strikta 6 reps på 60 kg i stångcurl, efter ett helt ryggpass, och mina armar mäter 43 cm på ca 19 %bf. :( Tycker armar är himla jobbig muskelgrupp.

Sach
2013-12-13, 14:01
Av ren nyfikenhet, varför förespråkar så många en mindre armé av övningar för en så liten muskel som biceps?
Att tex köra både stångcurl och hantelcurl är ju som att bre samma macka 2 gånger.

DieErste
2013-12-13, 14:42
Av ren nyfikenhet, varför förespråkar så många en mindre armé av övningar för en så liten muskel som biceps?
Att tex köra både stångcurl och hantelcurl är ju som att bre samma macka 2 gånger.

Är det skillnad att köra 4 set av varje övning istället för 8 set av en? Ska man nu köra rätt många set känns det bättre att dela upp det på nåt vis men kan man tråna olika delar av biceps eller är det Broscience?

PureWhey
2013-12-13, 14:44
Jag kan dra av en 12-reppare strikt på 60kg stångcurl, inte har jag stora armar för det.

Av ren nyfikenhet, varför förespråkar så många en mindre armé av övningar för en så liten muskel som biceps?
Att tex köra både stångcurl och hantelcurl är ju som att bre samma macka 2 gånger.

Vet inte, vissa personer på mitt gym kommer ibland fram och pratar om alla "vinklar" de kör för att få biceps att växa... Dessa är de personer som har egna "arm-pass".