handdator

Visa fullständig version : Hur mycket vätska kan man svättas bort?


FELLO
2004-03-12, 12:26
Hej!

Hur mycket vätska kan man ta ut ur kroppen innan det börjar bli farligt? Och åtehämtningen ska kunna gå inom 24h.

Vikten just nu är ca.73.5kg, och jag är inte superdeffad utan typ normal mycket kroppsfett.

Jag frågar pga en tävling, tänker tävla i -71kg, -67 är omöjligt antar jag utan att kroppen tar för mycket stryck?

Mvh F

Edit: Tänker basta bort vatten.

stridis
2004-03-12, 12:52
Först och främst vad är det för sport? Är det någon sorts turnering?
Att du har 24 h mellan invägning och prestation gör ju att man kan ta mer. Finns ju brottare som tar en himmla massa så dödligt är det ju inte! Men jag har bara (indirekt ,jag nailar min målvikt) erfarenhet av att ta ca 3kg, och det är ok även om man går samma dag, så jag antar att man kan ta mera i den här situationen men är det så klokt? Beror nog mer på vilka motståndarna är, är det någon vass jävel i -71 som du vill undvika?

edit : när är tävlingen då?

Starke_arvid
2004-03-12, 12:57
Jag gick ner 2,8kg på ett dygn inför en tävling utan problem. Viktigt är att du sköter dig efter invägningen med mineraler och uppladdning och äter rätt så du inte blir "knockad".

M v h / S_A

FELLO
2004-03-12, 13:12
Tja

Tack för hjälpen, det är kickboxningstävling imorgon i turneringsform. Kommer gå max 3 matcher beroende på hur lång jag kommer. I fullkontakt matcher får man inte gå mer än 3.

Vet inte vem jag möter, så det är inte därför jag vill ner i vikt. Bättre ju en mindre motståndare jag möter är :D

Sedan är det en kompis som också tävlar i -71kg, inte roligt att möta varandra då.

Känns det bra vid -71kg kanske jag provar att basta längre, känns det seg får det bli -71kg. Jag vill inte riskera att vara snurrig på tävlingsdagen.

Efter invägningen tänkte jag käka kycklingfile, ris och proteindrink, är det bra?


Mvh F

Edit: Min polare i -71kg är en vass jävel :whipped: