Visa fullständig version : kissnödig strax efter vätskeintag.
skivståång
2013-12-11, 19:36
Yoyo!
Så jag har märkt att jag ofta blir väldigt pissnödig och kanska fort efter intag av vätska.
Drack för en stund sen 0,5liter vatten. Vart nästan pissnödig direkt.
Samma efter gympass, om jag får i mig en 2-3 liter. Kissar som en häst efter passet.
Ja sure, inget konstigt att man blr kissnödig av o dricka, men känns som det bara rinner rakt igenom på mig, am I retarded?! ;P
R Scarpa27
2013-12-11, 19:37
samma här =)...
dock att dricka 3 L under gympass gör jag inte. =)
men häller mann i sig 1,5L cola och lite vatten så blir ja snabbt pissnödig som du beskriver.
Yoyo!
Så jag har märkt att jag ofta blir väldigt pissnödig och kanska fort efter intag av vätska.
Drack för en stund sen 0,5liter vatten. Vart nästan pissnödig direkt.
Samma efter gympass, om jag får i mig en 2-3 liter. Kissar som en häst efter passet.
Ja sure, inget konstigt att man blr kissnödig av o dricka, men känns som det bara rinner rakt igenom på mig, am I retarded?! ;P
Inte omöjligt faktiskt.
King Grub
2013-12-11, 19:49
Du blir kissnödig av att dricka litervis med vatten? Låter osannolikt.
Linjedomarn
2013-12-11, 19:55
Om du häller i dig mycket vätska på samma gång så ökar vätskan i blodplasman, det känner baroreceptorer av och signalerar till hjärnan och du blir pissnödig för att få ut vätskan. Bättre att dricka mindre mängder oftare.
du blir kissnödig av att dricka litervis med vatten? Låter osannolikt.
+1
skivståång
2013-12-11, 20:16
samma här =)...
dock att dricka 3 L under gympass gör jag inte. =)
men häller mann i sig 1,5L cola och lite vatten så blir ja snabbt pissnödig som du beskriver.
Mja med aminosyror,vatten under passet, aminosyror efter så blire mkt vatten. :D
Julfin avatar du skaffat :D
R Scarpa27
2013-12-11, 20:21
Mja med aminosyror,vatten under passet, aminosyror efter så blire mkt vatten. :D
Julfin avatar du skaffat :D
thnx. *hug*
hrmm skaffa någon bild du med =) öht. =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.