handdator

Visa fullständig version : Hur är detta möjligt?

Sach
2013-12-11, 16:42
Hej, jag blev här om dagen sjuk och har varit hemma igår och idag, jag blev dock lite chockad när jag ställde mig på vågen i morse och den visade 77,1 när jag i förrgår vägde 78,2 och igår 77,9.
Jag äter lika mycket kalorier nu när jag är sjuk som jag normalt sätt gör på mina vilodagar, så hur kan jag ha droppat så mycket i vikt så snabbt?
Brukar det inte ta längre tid för glykogen att försvinna?
Jag har ju bara varit inaktiv i 2 dygn so far.
Mvh

Bubblan84
2013-12-11, 16:45
Hej, jag blev här om dagen sjuk och har varit hemma igår och idag, jag blev dock lite chockad när jag ställde mig på vågen i morse och den visade 77,1 när jag i förrgår vägde 78,2 och igår 77,9.
Jag äter lika mycket kalorier nu när jag är sjuk som jag normalt sätt gör på mina vilodagar, så hur kan jag ha droppat så mycket i vikt så snabbt?
Brukar det inte ta längre tid för glykogen att försvinna?
Jag har ju bara varit inaktiv i 2 dygn so far.
Mvh

Kanske tappat i vätska? Har du feber så är ju risken för det hög. Samt att högre kroppstemp = mer kalorier förbrukas.

Sach
2013-12-11, 16:47
Kanske tappat i vätska? Har du feber så är ju risken för det hög. Samt att högre kroppstemp = mer kalorier förbrukas.

Nope, ingen feber.
Bara sjukdomskänslor kombinerat med halsont, slem osv, typisk förkylning.
Bara lite ställd då det vid andra ofrivilliga uppehåll har tagit 1 vecka eller mer innan vikten har gått ner i form av vätska.

LillisJ
2013-12-11, 16:48
Vikten kan väl förändras med upp till 3kg/dygn(?), beroende på vätska och exkrementer. Hade halsfluss i 2 veckor, gick från 88 till 82kg... :(

Sach
2013-12-11, 19:18
Vikten kan väl förändras med upp till 3kg/dygn(?), beroende på vätska och exkrementer. Hade halsfluss i 2 veckor, gick från 88 till 82kg... :(

Oj, men då behöll du inte samma dagsintag som innan sjukdomen va?
Har aldrig haft halsfluss men har hört att det är ett helvete att äta med.

LillisJ
2013-12-11, 19:26
Oj, men då behöll du inte samma dagsintag som innan sjukdomen va?
Har aldrig haft halsfluss men har hört att det är ett helvete att äta med.

Nej, det tänkte jag inte på. Fastade i princip i 8 dagar. :D

R Scarpa27
2013-12-11, 19:29
vätska.

alltså så lite gram. kan ju räcka med vatten och mat (skita/pissa ut)

Ungkarlsliv
2013-12-11, 19:36
Det där kan ju vara lite extra tarminnehåll och lite vätska, sluta noja :)

jonkii
2013-12-11, 20:36
Ja verkligen, kan vara lite vatten/exkrementer/glykogen/variation på vågen m.m.

Jampen
2013-12-11, 21:13
Vikten kan lätt kasta flera kg på ett dygn, beroende på mat och vätskeintag..Så inget att bry sig om!!