handdator

Visa fullständig version : Köpråd - Skivstångsställning ihop med bänk etc.


Musician1
2013-12-11, 16:01
Hejsan!


Vad tror ni om det här med att ha en bänk med fastsatt ställning till och kombinera med en separat skivstångsställning? Verkar ju inte vara så vanligt med bänkar utan ställning, annars kanske jag skulle leta efter en sån? Går det

Det är lockande att skaffa en ordentlig powerrack från början, men min budget går upp till 2000 för tillfället, och det verkar lite svårt att hitta en sådan för den summan, även på begagnatmarknaden. Några tips på vart det kan finnas?

Kollade en träningsvideo med Magnus Samuelsson och där ser det ut som han kör det mesta med hjälp av bara bänk och en enkel skivstånggställning, så kanske är detta ett bra alternativ och enkelt iaf. Rejäla gummimattor var ett bra tips. Har trägolv i lägenheten i rummet där jag tränar, frågan är om det finns så tjocka mattor så att de skyddar ett trägolv?

Det är just det här att träna själv hemma som jag skulle vilja hitta en lösning på. Just när vikterna kommer upp och man vill pressa sig lite mera. Vad finns det för förslag på säkra och relativt billiga lösningar på detta? Tar gärna emot alla tänkbara tips :)

sigill
2013-12-11, 16:06
Jag tror det blir närmast omöjligt med bara 2000 kr om du inte ska hitta något begagnat fynd.

rooz
2013-12-11, 16:25
Du kanske ska undersöka hur dina grannar reagerar på att det lyfts skivstänger hemma.

Och för 2000 så kommer du omöjligt få tag i all utrustning som krävs.