handdator

Visa fullständig version : Men asså hjälp.


Legion83
2013-12-11, 06:18
Jag har börjat få riktigt bra respons p träningen sista tiden, och midjemåttet går ner samtidigt som jag blir bredare. Men jag har typ bitchtits! Har aldrig rört aas eller dylikt och är 100% natural. mitt bf ligger runt 14-15 nu (offseason) men jag har en fettsamling under mina bröst som irriterar mig något fruktansvärt. inte riktigt gyno, men mer en "strutig" look. Vadfan ska jag göra åt dethär?
Tacksam för svar.

Legion83
2013-12-11, 06:20
Jag har börjat få riktigt bra respons p träningen sista tiden, och midjemåttet går ner samtidigt som jag blir bredare. Men jag har typ bitchtits! Har aldrig rört aas eller dylikt och är 100% natural. mitt bf ligger runt 14-15 nu (offseason) men jag har en fettsamling under mina bröst som irriterar mig något fruktansvärt. inte riktigt gyno, men mer en "strutig" look. Vadfan ska jag göra åt dethär?
Tacksam för svar.

Kan tillägga: 187 lång. 86 i midjemått 95 kg just nu.

Runforestrun
2013-12-11, 06:29
Har du möjlighet att lägga upp bild?

Legion83
2013-12-11, 06:45
Har du möjlighet att lägga upp bild?

jodå vänta lite så.

Legion83
2013-12-11, 06:51
Sådär helt avslappnad, svettig morgonbild. Det jobbiga är ju att dt syns mest i profil svårt att fånga på bild.

nippman
2013-12-11, 07:40
tror du ligger på lite högre BF% en 14-15, men det där såg väl la inte så farligt ut, försvinner nog per automatik när du går ner lite till i BF.

Löpare
2013-12-11, 07:46
Har du knölar under bröstvårtorna = gyno
Har du "strutiga" bröst = puffy nipples till följd av fettansamlingar just där. Vet inte om det går att bota det utan det är nog bara att gå ner i vikt.

Legion83
2013-12-11, 07:46
tror du ligger på lite högre BF% en 14-15, men det där såg väl la inte så farligt ut, försvinner nog per automatik när du går ner lite till i BF.

Jo kan hända att det är högre nu :). Grejjen är att jag har varit betydligt mer deffad än så, men strutarna består om du fattar? Det är ett jävla problem för mig och jag gillar inte vad jag ser.

Legion83
2013-12-11, 07:47
Har du knölar under bröstvårtorna = gyno
Har du "strutiga" bröst = puffy nipples till följd av fettansamlingar just där. Vet inte om det går att bota det utan det är nog bara att gå ner i vikt.

Inga knölar "bara" fettansamling som inte försvinner fast jag deffar ner mig.

Legion83
2013-12-11, 07:54
Och desutom så ser allt helt normalt ut om jag är lite frusen, dvs att huden drar ihop sig. Är inte ens säker på att det är rent fett eller bara lös jävla hud.

Bryggan
2013-12-11, 09:03
95 väger du på bilden, hur långt ner har du varit då? Du skrev att de inte går bort om du skalar av mer fett, därför frågar jag. Du är som sagt gaska rultig på bilden.

Jag tror ändå de går bort vid lägre bf.

Legion83
2013-12-11, 09:12
95 väger du på bilden, hur långt ner har du varit då? Du skrev att de inte går bort om du skalar av mer fett, därför frågar jag. Du är som sagt gaska rultig på bilden.

Jag tror ändå de går bort vid lägre bf.

Jodå rultigare än vanligt. ar funnit där när jag varit ner på 84kg. Jag kan säkert deffa ner mig till ner mot 78-80 men tror ändå tendensen skulle vara där. Men du har rätt, det minskar, men det är inte ens borta när magrutorna är framme.Undrar om det kan ha med nå hormonskit ändå, inbillar mig att det blivit värre senaste 2-3 åren oavsett form. Har ju passerat 30...

Legion83
2013-12-11, 09:15
eller så rånojjar jag bara över nåt som kanske ingen tänker på, men med allt svett och illamående av all otaliga pass i gymmet känns det trist att det är något man inte kan påverka som man får komplex för.

Legion83
2013-12-11, 09:42
Tack för svar alla iaf! Diten börjar mars, försvinner inte skiten då så kontakatar jag fan en plastikkirurg! Jag fick iaf kostaterat att det inte är bitchtits, jag är bara bröstfet! haha
Peace boyz n girlz!
Mackan

Shqypnia
2013-12-11, 10:13
Det finns olika övningar för att träna olika sidor/delar utav bröstet. Testa några nya övningar och kör bröst extra hårt alternativt att dedikera ett extra pass.

Legion83
2013-12-11, 10:56
Det finns olika övningar för att träna olika sidor/delar utav bröstet. Testa några nya övningar och kör bröst extra hårt alternativt att dedikera ett extra pass.

jo har kört decline och framåtlutade dips på sistone, för att försöka få upp bröstvåtorna så att säga. Tack för tipset :)

AronP
2013-12-11, 11:12
Jag tycker inte det ser så farligt ut, ser mest ut som en något förhöjd fettinlagring kring brösten. Kan du fortfarande se knölar om du lyfter upp armarna? Fortsätter du att gå ned i vikt så tror jag att det mesta kommer försvinna.

Det finns många orsaker till gyno och det innebär inte att man måste preppa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia

Har du knölar under bröstvårtorna = gyno
Har du "strutiga" bröst = puffy nipples till följd av fettansamlingar just där. Vet inte om det går att bota det utan det är nog bara att gå ner i vikt.

Puffy nipples är en form av gyno.

cero
2013-12-11, 11:52
I värsta fall kan det väl opereras bort?

AronP
2013-12-11, 11:55
I värsta fall kan det väl opereras bort?

Det går att operera ja.

Legion83
2013-12-11, 13:52
Jag tycker inte det ser så farligt ut, ser mest ut som en något förhöjd fettinlagring kring brösten. Kan du fortfarande se knölar om du lyfter upp armarna? Fortsätter du att gå ned i vikt så tror jag att det mesta kommer försvinna.

Det finns många orsaker till gyno och det innebär inte att man måste preppa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia



Puffy nipples är en form av gyno.
Nej, lyfter jag upp armarna ser allt helt ok ut :) Och som jag skrev tidigare, är jag lite frusen t.ex när man kommer ur duschen lr dylikt ser allt helt normalt ut.
Tack, det är betryggande att höra att det kan finnas bot. Får väl köra en riktigt jävla seriös deff nu till våren, och försvinner det inte då så får det bli kniven! LOL!