handdator

Visa fullständig version : Er värsta "ta i för mycket"-erfarenhet?


DrViolet
2013-12-10, 20:57
Har tränat ca 1 år. Körde benpress ca 160 kg och tog i de sista gångerna ordentligt. Den sista gången tog jag verkligen i. Det kändes som om alla nerver i huvudet blev överbelastade eller liknande. Relativt obehagligt. Trodde inte man kunde ta i för mycket, men det kan man tydligen. Det tog väl ca 20 - 30 sekunder innan det det hade tonat bort och det kändes någorlunda bra igen.

Vad är er värsta ta-i-för-mycket-erfarenhet? Har ju sett tungviktare som börjar blöda näsblod när de tagit i för mycket i benböj eller bänkpress.

rooz
2013-12-10, 20:59
Troligen när jag svimmade efter ett maxlyft i marken.


Alternativt när jag skickade en kompis till sjukhus med bruten näsa och uppskuren läpp.

Sheogorath
2013-12-10, 21:00
Bristning i vänster bröstmuskel av failset i smalbänk, tung femma. Bristning i höger hamstrings av stående bencurl. De är väl mina två största skador tror jag.

LillisJ
2013-12-10, 21:02
Primär åskknallshuvudvärk i snebänk. Sjukhusvistelse på 8 timmar och kunde inte träna på 2 veckor.

RykteT
2013-12-10, 21:05
Höger arm från armbågen och neråt domnade bort i en minut idag mellan två set curls!

PureWhey
2013-12-10, 21:09
Primär åskknallshuvudvärk i snebänk. Sjukhusvistelse på 8 timmar och kunde inte träna på 2 veckor.

Decline?

Testarozza
2013-12-10, 21:13
Vet inte vad för slags skada det var men breda djupa dips ouppvärmd resulterade i att bröstbenet (?) hoppade till och jag kunde inte träna på jag vet inte hur länge. Minsta anspänning gjorde fruktansvärt ont, nysa gick inte ens. Kunde bara sova på rygg. Vidrigt var det.

LillisJ
2013-12-10, 21:18
Decline?

Nää incline. Fick en mycket mild huvudvärk av plan bänk innan som jag ignorerade. Första setet snebänk så small det bara. :smash:

forestgrove
2013-12-10, 21:22
Slog ett pb i pull-ups med extra vikt förra veckan. Körde ett långsamt negativt rep som avslutning och fick en förjävla värk i nackmuskeln, precis bakom/under örat. Blev yr, smått illamående, gjorde ont inne i örat och fick avsluta passet.

Tobbey
2013-12-10, 21:29
Har varit skonad från att ha otur i "ta i för mycket" moments, men visst har man lyft onödigt tungt ibland. Varit nära på att svimma 2 gånger i marklyft innan jag lärde mig bättre andningsteknik. Sen har man gjort lite väl "grisiga" maxlyft, helt utan anledning mer än en jävla vilja att bara sätta en speciell vikt. Då har man kommit på sig själv efteråt att man hade tur att man inte skadade sig i lyftet pga skapligt bristande utförande. Nuförtiden lyfter jag inte MAXtungt särskilt ofta, inte som förr då jag drog av minst 2 "äkta" max i veckan. Finns ingen anledning.

eulalia
2013-12-10, 21:33
Jag har en spya i skvalprännan på simhallen på mitt samvete. Jag skulle simma 200m frisim och det skulle vara maxfart sa tränaren. Jag tolkade maxfart mycket bokstavligt så istället för att lägga upp loppet för att nå en bästa tid så simmade jag i absolut maxfart från start.

För några år sedan gjorde jag "comeback" på en simtävling. Jag hade siktat på att slå ett "tant-rekord" på en lite längre distans, 400 medley och jag var väl inte riktigt så tränad som jag borde för att orka med den utmaningen. Jag var i princip stendöd efter första 100m fjäril och sedan tjurade jag mig igenom resten. Jag mådde dåligt i flera dagar efteråt...

Jag har inte tagit i tillräckligt mycket på gymmet ännu, jag ber att få återkomma i ämnet vid tillfälle.

Ceejays adept
2013-12-10, 21:34
Körde böj
Sista reppen tog säkert 10-15 sekunder att få upp. Rackade av, stirra på mig själv med tom blick i spegeln för typ 5 sekunder, sen sprang jag och spydde

hugok
2013-12-10, 21:35
Gjort ett par idiotset som resulterat i skador. Annars är det väl när jag blött näsblod i mark och när jag la en pizza på golvet efter ett böjset.

Pzorz
2013-12-10, 21:41
cCRs9ptAXlI

för min del så är det nog axelskada i samband med bänkning.

HelloGirly
2013-12-10, 21:45
Hade förväntat mig en "sket på mig historia" här, men det kanske kommer? :D

Lucaas
2013-12-10, 21:46
Skulle maxa i bänk utan passare och faila, efter att ha rullat stången över gela kroppen hälsade jag på i snap city när jag skulle lägga ner stången... Inge markande på 2 månader :(

delizh
2013-12-10, 22:04
Vart kass i magen ibland och fått ett sådant buktryck så man släpper några rediga fisar som sprakar! :D

Linjedomarn
2013-12-10, 22:13
När jag drog 180 i mark för första gången så började det svartna för ögonen i mitten av lyftet precis innan jag skulle trycka ut med höften men jag fortsatte så jag klarade, då känner jag att det börjar rinna blod ur näsa :P

Victuhh
2013-12-10, 22:20
Bara jag som inte åkt på något?

Tränat 4 år och alltid tungt, hänt att man blivit snurrig efter högreps böj eller när man stått upp med hantlar och gjort shrugs och andats för dåligt annars nej.

crizzan
2013-12-10, 22:21
Bara jag som inte åkt på något?

Tränat 4 år och alltid tungt, hänt att man blivit snurrig efter högreps böj eller när man stått upp med hantlar och gjort shrugs och andats för dåligt annars nej.

Inte ens tagit i så möe att du släppt av en brakare?

crizzan
2013-12-10, 22:23
Vart kass i magen ibland och fått ett sådant buktryck så man släpper några rediga fisar som sprakar! :D

Känner igen detta hahaha :d

Diomedea exulans
2013-12-10, 22:23
Ont i leder och rygg som en kärring med gikt åker jag på hela tiden.

Victuhh
2013-12-10, 22:33
:dInte ens tagit i så möe att du släppt av en brakare?

Någon liten sate har väl slunkit ur men inte så att jag tycker den kvalificerar i denna tråden :d

delizh
2013-12-10, 22:37
Känner igen detta hahaha :d

Glömde säga i vilka övningar, men knäböj och benpress :D

Mart|n
2013-12-10, 22:41
Tappat syn och hörsel under vissa böjset, spräckte något kärl vid hårfästet så det började rinna blod, slitit av ca 10% av ett bröstfäste på högersidan när jag skulle böja stål bakom huvudet. Antagligen en del annat, men det är detta som står ut mest.

svenbanan
2013-12-10, 23:29
Tappade stången bakåt vid ett ryck eller ryckböj (minns ej vilket) för ett antal år sedan. Men det var väl nåt försök till pers eller nåt så jag försökte hålla kvar stången fast det förmodligen var uppenbart att det var lönlöst. Det slutade med att jag sträckte mig i typ hela ryggen (övre delen). Jag kunde knappt stå upp de närmsta dagarna. Sedan hade jag känningar av det där i flera år.

Vid löpträning fick jag en gång ont i knät då jag befann mig i princip längst bort från start/mål då jag var ute på en långtur. Det var helt omöjligt att fortsätta springa. Det gjorde ont som satan att gå. Det enda sättet som funkade var att gå baklänges. Så jag fick gå baklänges i en halvmil eller kanske längre. Mörkt och kallt var det också vill jag minnas. Lustigt nog var knät bra igen dagen efter.

Armed Dingo
2013-12-11, 02:16
Bara jag som inte åkt på något?

Tränat 4 år och alltid tungt, hänt att man blivit snurrig efter högreps böj eller när man stått upp med hantlar och gjort shrugs och andats för dåligt annars nej.
Inte jag heller. Känner mig fjantig nu.

amini
2013-12-11, 03:17
ca 8 år sen, varade 3 månader
ryggskott
blek ansikte
orörlig
orsak: 2 st 10 kg hantlar "marklyft" uppvärmning

Tyrwing
2013-12-11, 06:40
Spände mig för hårt när jag drog 202,5 i mark så det började svarta för ögonen när jag stod upprätt och väntade på "släpp" signalen av domaren.

exor
2013-12-11, 06:59
Bristning i höger bröstmuskel efter några reps bänkpress med obefintlig uppvärmning.

GymJimmy
2013-12-11, 08:53
Minns när man va en färsking i gymmet för 7 år sen, skulle köra chins. Jag höll andan under hela setet, sen när jag släppte så höll jag på att svimma och av någon anledning så blev jag sugen på att äta yoghurt.

Nu senaste var det när jag skulle köra stående pushpress och ena knät small till på sista repet. Inte skönt.

crizzan
2013-12-11, 09:16
Minns när man va en färsking i gymmet för 7 år sen, skulle köra chins. Jag höll andan under hela setet, sen när jag släppte så höll jag på att svimma och av någon anledning så blev jag sugen på att äta yoghurt.

Nu senaste var det när jag skulle köra stående pushpress och ena knät small till på sista repet. Inte skönt.

Åt du någon yoghurt sen då?

Alfen avf Ling
2013-12-11, 10:14
Min värsta "ta i för mycket"-erfarenhet ägde rum när jag såg Martin Axon Löwgren göra i byxan ordentligt under ett benpass. Detta är ej smutskastning/troll utan ni kan fråga honom också.

bustz0rz
2013-12-11, 10:18
Händer titt som tätt att jag är nära på att svimma efter marklyft. Det beror förmodligen mera på dålig andning än att det är tungt, men ändå. I böj har jag däremot spytt under ett maxlyft, bara sprutade ut på vägen upp. Hade under den tiden (nu med i bland) svårt att böja och marka med bälte, för att jag fick ett sånt sjukt tryck, men jag hade aldrig varit nära på att spy, förrän då. Jag klarade lyftet i alla fall :D

starkaillern
2013-12-11, 11:08
När jag körde lat-pulldown så small det till i bakhuvet med en riktigt äcklig huvudvärk, kunde inte träna på nån vecka efter utan att huvudet skulle sprängas.

Jona
2013-12-11, 11:47
Jag slog stången i underkäken när jag skulle göra en överstöt. Det kändes som att varenda tand skulle lossna.

GymJimmy
2013-12-11, 13:46
Åt du någon yoghurt sen då?

Har inte kunnat äta yoghurt sen dess. . .

Spacedogg
2013-12-11, 16:01
Svartnat framför ögonen och "tappat" hörseln under mark, liknande under knäböj. Supersettade benpress och benspark en tidig morgon under första året jag gymmade... Slutade med att jag spydde i toan men det gick bra till slut!

Jontalinen
2013-12-11, 16:39
Svartnat framför ögonen och "tappat" hörseln under mark, liknande under knäböj. Supersettade benpress och benspark en tidig morgon under första året jag gymmade... Slutade med att jag spydde i toan men det gick bra till slut!

Fy fan vilket vidrigt pass, känner hur de svider i benen ända här borta bara vid tanken.

jonkii
2013-12-11, 16:48
Lidingöloppet. Sjuktältet några timmar...

billmaier
2013-12-11, 17:24
Diskbråck som följd av allt för hård knäböjserie med bristfällig teknik. Inte kunnat böja på 3 månader.

Ruptur i högra axeln då jag skulle mäta styrkan ouppvärmd i en nöjespark.

Huddex
2013-12-11, 17:53
Har slocknat efter sista 3an på 180kg böj. Vaknade på rygg i buren och har inget minne av att jag rackade på. Blödde näsblod samtidigt så jag antar att jag tog i ordentligt :)

aronohman
2013-12-11, 18:02
Råka släppa en brakare då ja körde FU bänk, inte det bästa för då är de liksom rakt ut i rummet. fanns liksom inget stopp..

Då ja skulle göra 155x3 i mark för ett år sedan typ så svimmade ja, som tur var så fångade en kille bakom mig upp mig så ja int ramla ihop :) de va maxlyft!

svenbanan
2013-12-11, 18:22
Jag kan fan inte se ordet "FU bänk" utan att tänka "Fu*k You bänk, vad är det?" innan jag inser vad som menas...

Ungkarlsliv
2013-12-11, 18:53
Jag kan fan inte se ordet "FU bänk" utan att tänka "Fu*k You bänk, vad är det?" innan jag inser vad som menas...

Hehe du är inte ensam ;) tog ett bra tag allra första gången jag såg det att ens fatta vad som menades.

qozmox
2013-12-11, 19:12
fått hemmorojder av marklyft en gång.

Morty
2013-12-11, 19:18
Jag har en spya i skvalprännan på simhallen på mitt samvete. Jag skulle simma 200m frisim och det skulle vara maxfart sa tränaren. Jag tolkade maxfart mycket bokstavligt så istället för att lägga upp loppet för att nå en bästa tid så simmade jag i absolut maxfart från start.

För några år sedan gjorde jag "comeback" på en simtävling. Jag hade siktat på att slå ett "tant-rekord" på en lite längre distans, 400 medley och jag var väl inte riktigt så tränad som jag borde för att orka med den utmaningen. Jag var i princip stendöd efter första 100m fjäril och sedan tjurade jag mig igenom resten. Jag mådde dåligt i flera dagar efteråt...

Jag har inte tagit i tillräckligt mycket på gymmet ännu, jag ber att få återkomma i ämnet vid tillfälle.

Så jävla rätt att gå på 400 medley också *flex**flex*

gratefuldead
2013-12-11, 20:11
fått hemmorojder av marklyft en gång.

Hemorojder poppar ju inte upp "bara sådär"...

qozmox
2013-12-11, 20:19
Hemorojder poppar ju inte upp "bara sådär"...

vad är det du tror jag menar?

zozofu93
2013-12-11, 20:30
Axeln hoppade ur led vid högreppade hantelpressar, annars har det inte hänt så mycket.

lei
2013-12-11, 21:18
Svimmat i mark två gånger, ryggskott ett antal gånger, värst var i en böj då det var så jävligt att jag inte kunde ta mig hem utan grät rätt ut och fick bli hämtad, näsblod några gånger i böjen, tappat 100kg från raka armar i bänken när jag ville ha en rep till osv..

aronohman
2013-12-11, 21:31
Jag kan fan inte se ordet "FU bänk" utan att tänka "Fu*k You bänk, vad är det?" innan jag inser vad som menas...

Jag har för mig att de är då fötterna är i luften? Eller är ja helt ute å cyklar...

svenbanan
2013-12-11, 22:59
Jag har för mig att de är då fötterna är i luften? Eller är ja helt ute å cyklar... Ja. Fötterna Uppe.

Dewon
2013-12-11, 23:08
Hade klarat 80kg i benböj för 4-5 reps en vecka innan och hade under nuvarande passet tränat med endast 60kg för högre reps..

Ville "känna på vikten" och lastade upp 90, tänkte att jag var säker eftersom det är ett rack där jag satt bommar liksom. Iallafall så gick jag ner och på vägen gick ryggen framåt, kom upp men oj vad jag mådde dåligt. Ådror i hela ansiktet som jag aldrig skådat förut samt en rygg lika spänd som byxan var första gången man fick gå till second base med bruden i tonåren...:D Var helt väck och fick stå stilla några minuter innan jag gick iväg och drack vatten.

Andy.da.wohoo
2013-12-11, 23:20
Körde tunga femmor i knäböj, sista setet och pressade upp som fan med världens buktryck. Känner under sista repetitionen att det brast till i näsan och sedan forsade näsblodet ut. Fick avbryta passet och åka in till vårdcentralen för att få stopp på blödningen.

Körde rätt tunga lutande hantelpressar och tog i rätt bra. Helt plötsligt slår det till i nacken och jag kunde inte snurra huvudet på några dagar, världens nackspärr som slog till.

MackeJuve
2013-12-11, 23:25
Körde armbrytning mot en kompis i gymnasiet. Det var riktigt jämt och vi kämpade som fan. Känner plötsligt att det går som varma "linjer"/kårar från huvudet ch ned genom kroppen. 10 sek senare ser jag att jag sitter med Gurra mitt emot som är asglad, frågade vad som hände och han förklarade. Mindes knappt att jag hade brytit arm med honom. Detta har fenomen har inträffat en gång under träning också.

Jeffplsgo
2013-12-11, 23:26
En kompis var dryg så jag puttade han, men hade precis fått noob gains i bänken och råkade putta han lite hårt så han "flög" in i en ruta och så den gick sönder. #Gangster

Grottmannen
2013-12-12, 00:05
Skulle göra en böj på okänd vikt, förmodligen inte så mycket.. I alla fall, satte mig ner och i botten knakade det till så inåt helvete i höften, pang sa det bara och så gjorde det ont. Lyckades dock kriga mig upp och racka stången. Detta hände i somras och blev inte bra förrns någon månad sedan.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Diomedea exulans
2013-12-12, 00:45
vad är det du tror jag menar?

Det låter som om du menar att du var helt hemmorojdfri, och sedan mitt under ett set marklyft fick en hemmorojd, ungefär som om den ploppade upp som när man blåser en tuggummibubbla.

qozmox
2013-12-12, 06:32
Det låter som om du menar att du var helt hemmorojdfri, och sedan mitt under ett set marklyft fick en hemmorojd, ungefär som om den ploppade upp som när man blåser en tuggummibubbla.

och så var det inte.

Dezen
2013-12-15, 15:34
Körde tunga (för mig) marklyft idag, gick vidare på schemat, när jag börjar med tredje övningen känns det som att jag har fått näsblod som rinner ner i svalget och en extrem huvudvärk smällde på. Fick korta ner passet och ligger nu utslagen i min säng. :D

bobbo09
2013-12-15, 15:43
Efter ett drömböjpass upplevde jag en långvarig obekväm fysisk utmattning med extremt ömmande ben. Trots att jag var så slut att jag inte förmådde att resa mig ur sängen kunde jag inte heller slappna av för kroppens spänningar. En extremt obehaglig upplevelse! Men värt det :-)

svenbanan
2013-12-15, 17:07
Appropå knäböjspass så minns jag att jag körde ett hårt benpass nån gång i forntiden då jag gick på gymnasiet (början på nittiotalet). Minns inte exakt vad jag körde. Men jag var i alla fall helt slut i varenda muskel i ben och kring höfterna. För att komma ut från detta gym var man tvungen att gå nedför en rätt lång trappa som var på utsiadan av huset. Hur som helst var mina ben så darriga och sladdriga att jag ramlade när det var några trappsteg kvar. Stod på nyllet rätt ner i nåt buskage eller rabatt till stort nöje för min träningspolare. Tror jag körde ben lite lugnare efter det. :)

Fredriiik
2013-12-15, 17:17
ryggskott två gånger och "ner på golvet fort jag kommer svimma eller spy" ett flertal gånger är bara mina bedrifter.

agazza
2013-12-15, 17:33
Trodde mig kunna köra två maxningar tätt inpå varandra efter en lång pyramid, min passare tappade fokus pga leggings.

Stången kom ner så fort när triceps blev spagetti. Fick en spricka i bröstbenet

Rahf
2013-12-15, 17:33
- Blötfes i brallan under ett standardset böj.

- La av en riktig jäkla kanonbrakare under ett arbetsset marklyft.

- Smällde till hakan under stötuppvärmning.

- Tappat stången ett par gånger under hängvändningar. Tumlås med magnesium, eller remmar efter det.

Japp.

Punkten
2013-12-15, 19:15
min passare tappade fokus pga leggings.

:d
Fiser fan ofta på gymmet, pinsamt värre... Tar i och så händer det :E
Ofta är det just leggings-brudar i närheten, ingen som sagt något dock som tur är!

Wilt the Stilt
2013-12-15, 20:48
Bjussar på det pinsammaste. Bajsade på mig när jag körde marklyft.

Buktryck ;)

You want science and studies? Fu*k you. I got shit in my pants.

stridis
2013-12-15, 21:10
Ptja har inte hänt så mycket egentligen.
Körde något power factor löjl i början och det var väl löjligt jobbigt, mer jobbigt än bra träning. Men snabba reps å många så det stod härliga till. Brorsan undrade om han skulle hämta bultpistolen/slaktmasken för nådastöten, jag- öhh ok. Han har tagit i och blött från huvudet i gymmet för övrigt, stabil snubbe min brorsa.

Några fail kommer jag ihåg. En där jag höll på att få böjstången över nacken...
Mitt fel, fick mig bara en passare och ja det var min bror.

En gång körde jag backintervaller där brorsan och bäste kompisen bytte av och jag sprang "mot" dem. Nog för att jag var i fin form då men det där var hyyyybris.

På äldre dagar så har jag inte tagit i för mycket... Eller jo
Sheiko MS/CMS är att ta i för mycket över tid, jävla grottekvarn.:devil:

big_silencer
2013-12-15, 22:31
vad är det du tror jag menar?

Du snackar bara skit.. ;)

svenbanan
2013-12-15, 23:05
Bjussar på det pinsammaste. Bajsade på mig när jag körde marklyft.

Buktryck ;)

You want science and studies? Fu*k you. I got shit in my pants.

Där satt den äntligen! :D

Galt
2013-12-15, 23:37
Körde knäböj i powerracken och när jag är inne i ett drop set på 120kg bestämmer jag mej på 8 repetitionen att stången ligger för långt ner på ryggen varav jag knycker så stången flyger upp men tappar greppet om stången och den ner på en av nack kotorna och jag seglar ner i powerrackens bottenvåning.....ajajaj

WahWillDuh
2013-12-16, 10:49
DB pressade i incline bänk när en gammal axelskada bestämde sig för att komma fram igen, resulterade i att jag tappade vikten, axeln hoppade ur led och ett sjuhelvetes knak kom från axeln, följt av ett jävla skrik från mig haha...

Wilt the Stilt
2013-12-16, 16:55
Där satt den äntligen! :D


Haha. Turen för mig var att jag tränade i hemmagymmet. Så det var mest bara äckligt.