handdator

Visa fullständig version : Insamlingsbössa till musikhjälpen!


Knaz
2013-12-10, 15:47
Vet att det redan finns en tråd om musikhjälpen men jag hoppas att denna tråd får ligga kvar i alla fall!


Musikhjälpen samlar in pengar för att alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet och jag som blivande pappa känner att jag måste dra mitt strå till stacken! Känner ni att ni också vill bidra får ni gärna skänka pengar till den insamlingsbössan jag precis starta! Denna insamlingsbössa är mitt försök till att försöka få fler att hjälpa till! Blir det inte fler än jag som skänker så har jag iallafall försökt!

Ni får såklart skänka även om ni inte är pappor eller blivande, varenda krona gör skillnad!

Dela detta och skänk pengar!

Insamlingsbössan:

Vi blivande pappor eller ni som redan är pappor (http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/vi-blivande-pappor-eller-ni-som-redan-ar-pappor)

PowPow
2013-12-10, 15:52
:thumbup:
Skickade en dosa dyrsnus på macken och hoppas på bättre framgång för denna bössan än kolozzeums tidigare :D

Knaz
2013-12-10, 18:22
Man kan alltid hoppas! Just nu står den dock bara på 150!

Har vi inga fler pappor här som vill hjälpa till?

Exdiaq
2013-12-10, 18:47
Mysko formulering. "Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet" fick mig att se hur någon/några medvetet försöker döda gravida.

Knaz
2013-12-10, 19:46
Mysko formulering. "Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet" fick mig att se hur någon/några medvetet försöker döda gravida.

Ja nu när du säger det så kanske de skulle formulerat sig på ett annat sätt. Men syftet är ju det samma oavsett vad.

Knaz
2013-12-10, 23:00
200 nu, hade hoppats på att fler ville hjälpa till! Är iofs några dagar kvar!

Snubben
2013-12-10, 23:02
Well, jag tror vi singlar/utan barn kanske känner oss lite utanför.. Hade nog varit lämpligare med en "Vi som lyfter skrot" eller något..

Knaz
2013-12-10, 23:05
Well, jag tror vi singlar/utan barn kanske känner oss lite utanför.. Hade nog varit lämpligare med en "Vi som lyfter skrot" eller något..

Finns inget som hindrar er från att skänka!

Men visst det kanske hade passat bättre här.

Snubben
2013-12-10, 23:14
Självfallet men det blir lite tokigt, varför donera till "det där" när man kan donera direkt till musikhjälpen.. Du förstår nog vad jag menar :)

Knaz
2013-12-10, 23:19
Fast "det där" är ju musikhjälpen.. Alla pengar går ju oavkortat direkt till musikhjälpen, bara att man samlar lite pengar under ett namn.. Visar att pappor och blivande sådana vill hjälpa till.

Snubben
2013-12-10, 23:22
Det jag menar, med tanke på den rubriken ni har satt så exkluderar Ni förmodligen 90% av de som är intresserade. Då väljer man att donera direkt till musikhjälpen istället till en typ av undersak på musikhjälpen, är du med mig? Jag säger inte att det inte är fint av dig/er att Ni visar det här engagemanget men det kändes lite.. feltänkt.

Knaz
2013-12-10, 23:27
Ja jag är med dig. Men skänker ni just till den där bössan visar ni att det finns pappor och blivande sådana som engagerar sig och försöker samla in pengar och hjälpa till. Men du gör som du vill :)

Anledningen till att jag gjorde en sådan där bössa är för att jag och min sambo väntar vårat första barn och för att jag tycker att alla pappor borde vara de första att hjälpa till när det är det här ändamålet som det är. För jag har svårt att tro att någon vill förlora sin flickvän/fru/mamman till ens barn.

Snubben
2013-12-10, 23:30
Ja jag är med dig. Men skänker ni just till den där bössan visar ni att det finns pappor och blivande sådana som engagerar sig och försöker samla in pengar och hjälpa till. Men du gör som du vill :)

Anledningen till att jag gjorde en sådan där bössa är för att jag och min sambo väntar vårat första barn och för att jag tycker att alla pappor borde vara de första att hjälpa till när det är det här ändamålet som det är. För jag har svårt att tro att någon vill förlora sin flickvän/fru/mamman till ens barn.

+1. Grattis till faderskapet, hoppas allt går vägen för er! *hug*

F ö. har jag redan skänkt en, för mig, stor summa. Självfallet skall alla kvinnor kunna få föda barn utan att riskera livet.

Morrris
2013-12-10, 23:30
Fast "det där" är ju musikhjälpen.. Alla pengar går ju oavkortat direkt till musikhjälpen, bara att man samlar lite pengar under ett namn.. Visar att pappor och blivande sådana vill hjälpa till.

Poängen är att namnvalet är helt baserat på att DU ska bli pappa snart. Varför skulle jag vilja donera pengar via en bössa som "Visar att pappor och blivande sådana vill hjälpa till"?

Knaz
2013-12-10, 23:37
+1. Grattis till faderskapet, hoppas allt går vägen för er! *hug*

F ö. har jag redan skänkt en, för mig, stor summa. Självfallet skall alla kvinnor kunna få föda sitt barn utan att riskera livet.

Tackar!

Det låter bra!

Poängen är att namnvalet är helt baserat på att DU ska bli pappa snart. Varför skulle jag vilja donera pengar via en bössa som "Visar att pappor och blivande sådana vill hjälpa till"?

Namnvalet är baserat på att jag tycker att alla pappor borde vara de första att hjälpa till vid detta ändamål. Sen att de känns mer verkligt eller vad man ska säga för att jag själv ska bli pappa är en annan sak.

Vill du så vill du, inget jag kan ändra på oavsett va jag skriver. Men kan alltid hoppas att folk håller med mig om att pappor borde vara de första att hjälpa till.

WHITEFOLKS
2013-12-10, 23:40
Insamlingssyftet är lite ??? För mig.

Knaz
2013-12-10, 23:57
Insamlingssyftet är lite ??? För mig.

Vad är de som är oklart?

mini
2013-12-11, 05:24
Men vad fan, orka gnälla på vad någon skapat för bössa. Knappast så att en mer öppen bössa. Knappast så att Kollo varit de mest givmilda förr om åren vad bössan än hetat.

Knaz
2013-12-11, 13:11
Gnäll vet jag väl inte om man kan kalla de, oavsett vad ser jag gärna att fler hjälper till! :)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Knaz
2013-12-11, 19:09
Uppe i 250 nu, sakta men säkert...

Knaz
2013-12-13, 22:44
Verkar meningslöst men bump..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

WHITEFOLKS
2013-12-13, 23:11
Vad är de som är oklart?

Jag menade hela musikhjälpsinsamlingen.

Knaz
2013-12-14, 11:15
Jag menade hela musikhjälpsinsamlingen.

Okej..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk