Visa fullständig version : Äta innan löppass?
PERSSONN
2013-12-09, 22:39
Hejsan kollo! Nu är det så att jag ska springa imorgon kl 8:20 och äter frukost runt 7:40
Vad rekommenderar ni att äta innan löpningen? Jag hade tänkt att ta en port havregrynsgröt men kom på att magen blir ganska kass av all fiber? Snälla hjälp!
Hejsan kollo! Nu är det så att jag ska springa imorgon kl 8:20 och äter frukost runt 7:40
Vad rekommenderar ni att äta innan löpningen? Jag hade tänkt att ta en port havregrynsgröt men kom på att magen blir ganska kass av all fiber? Snälla hjälp!
Riskakor ? :) de brukar vara lättsmält för min mage iaf, brukade köra ett gäng en 30 minuter före ett löppass när det begav sig.
typ fil eller yoghurt, dock i liten mängd.
PERSSONN
2013-12-09, 22:49
Så jag skippar gröten? ;)
Så jag skippar gröten? ;)
Jag hade gjort det, men din mage kanske funkar på de, testa?
PERSSONN
2013-12-09, 22:54
Loppet är viktigt så vågar nog inte testa,kör på ägg mjölk å en fullkornsmacka ist :)
Jag brukar köra, precis som någon annan skrev också, yoghurt/kvarg alt ägg. Alla typer av fibrer skippar jag helt innan morgonpassen för att vara på den säkra sidan:P
Ett tips kan vara att du kliver upp betydligt tidigare så att du får längre tid mellan frukost och loppet, funkar bra för mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.