handdator

Visa fullständig version : Vad behöver jag utveckla? (bild)


Toastmastah
2013-12-09, 21:03
Hej kolo!

Skulle behöva lite hjälp att bedöma min kropp. Den här bilden är ca 2 månader gammal och ska snart fota nytt när jag avslutat tri-phase.

Det jag undrar över är vart jag behöver lägga mer fokus? Är ute efter snygga former men självklart också en del styrka. Vill helst inte att det blir osymmetriskt bara.

Har en del BF% men jag har ju också varit en tjockis nästan hela livet. Jag tänkte deffa 2-3 månader innan sommaren, men nog om det. Vart behöver jag lägga mer fokus? vad skulle ni uppskatta min BF% till?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1455844_10152094142116323_1423258679_n.jpg

MVH
John

LillisJ
2013-12-09, 21:05
Allt, du har för lite massa för att något ska ses som obalanserat..

PureWhey
2013-12-09, 21:06
Vad menar du med att lägga fokus på? Du behöver träna allt.

Sach
2013-12-09, 21:08
Som det redan har sagts, allt.

ceejay
2013-12-09, 21:10
Fokusera på att bli stark i vettiga övningar. Håll kaloribalans i ett par månader. Det finns inte så mycket att bedöma.

Toastmastah
2013-12-09, 21:10
Haha Mjo såklart, men jag har hört att mina ben halkat efter t.ex. behöver lite åsikter. Självklart lägger jag fokus på allt.

Toastmastah
2013-12-09, 21:11
Fokusera på att bli stark i vettiga övningar. Håll kaloribalans i ett par månader. Det finns inte så mycket att bedöma.

Bara att fortsätta då. Tackar

Snubben
2013-12-09, 21:35
Haha Mjo såklart, men jag har hört att mina ben halkat efter t.ex. behöver lite åsikter. Självklart lägger jag fokus på allt.

Regel nr.1: Kan man aldrig träna ben för mycket.

Bara att fortsätta då. Tackar

Kör hårt, ser fram emot att få se dina resultat framåt sommaren! :thumbup:

XXXL
2013-12-09, 21:38
Glöm inte köra biceps&triceps, ett par rejäla armar är bra för moralen.

Toastmastah
2013-12-09, 21:53
Regel nr.1: Kan man aldrig träna ben för mycket.



Kör hårt, ser fram emot att få se dina resultat framåt sommaren! :thumbup:

Tackar! :)

Snubben
2013-12-09, 21:55
Tackar! :)

Blev lite fel där, inte så bra att skriva ett inlägg när man äter, ser på TV, chattar på FB och IRC, skriver i journalen..

Dock tror jag nog att det framgick vad jag menar, att man aldrig kan träna ben för mycket! *flex*

Bryggan
2013-12-09, 21:59
Först och främst: har du alltid varit en tjockis så måste jag säga att du har gjort bra ifrån dig än så länge! Öka inte ett gram till framöver och kör hårt som bara den hela vägen till sommaren.
Tippar på att du ligger på 22-24% bf.
Mer ben som sagt..

Tobbey
2013-12-09, 22:05
Regel nr.1: Kan man aldrig träna ben för mycket.

:thumbup:

Toastmastah
2013-12-09, 22:05
Blev lite fel där, inte så bra att skriva ett inlägg när man äter, ser på TV, chattar på FB och IRC, skriver i journalen..

Dock tror jag nog att det framgick vad jag menar, att man aldrig kan träna ben för mycket! *flex*

Givetvis förstod jag ;)

Först och främst: har du alltid varit en tjockis så måste jag säga att du har gjort bra ifrån dig än så länge! Öka inte ett gram till framöver och kör hårt som bara den hela vägen till sommaren.
Tippar på att du ligger på 22-24% bf.
Mer ben som sagt..

Jovisst, låg på 107kg och tränade inte alls för ca 3 år sen.. Tog mig ner till 73kg och sedan nu ligger jag på 80kg.

Tackar förresten :)

Snubben
2013-12-09, 22:12
:thumbup:

:em: :d

Vanligt vatten
2013-12-09, 22:17
Det är väl snarare en fråga om vad du inte ska fokusera på? Magträning och vader är väl i så fall inte av allra högsta prioritet.

Du skulle behöva fixa till ryggen och sträcka på dig. Jobbar du på ryggen och bakre axlar så kan det göra mycket för ditt visuella. Jag menar, du är ganska framåtlutad och har lite framroterade axlar. Skulle uppskatta din BF till nånstans just över 20%.

Kan du sen få bort den där tribalen och gamla Adidasloggan du smetat in runt vänsterarmen och trimmar till vinterpälsen så kan du nog bli riktig stilig till sommaren. :)

Bryggan
2013-12-09, 22:19
Normal hållning!

Toastmastah
2013-12-09, 22:26
Det är väl snarare en fråga om vad du inte ska fokusera på? Magträning och vader är väl i så fall inte av allra högsta prioritet.

Du skulle behöva fixa till ryggen och sträcka på dig. Jobbar du på ryggen och bakre axlar så kan det göra mycket för ditt visuella. Jag menar, du är ganska framåtlutad och har lite framroterade axlar. Skulle uppskatta din BF till nånstans just över 20%.

Kan du sen få bort den där tribalen och gamla Adidasloggan du smetat in runt vänsterarmen och trimmar till vinterpälsen så kan du nog bli riktig stilig till sommaren. :)

Hahaha ingav ett litet skratt iaf ;) Jo jag lägger en stor fokus på rygg numer, det var det jag slarvade med tidigare. Det och ben dvs. Vinterpälsen stannar dock ;)

Toastmastah
2013-12-09, 22:31
Kan ju tillägga att anledningen att hållningen ser skit ut är för att jag verkligen inte anstränger mig på något sätt. Brukar vanligtvis hålla uppe bröst och räta bak axlarna så det ser inte så jättekonstigt ut i vanliga fall :P

Bryggan
2013-12-09, 23:04
Men du har inget fel på hållningen, de som säger det har nog kollat för mycket bilder och för lite verkligheten. Du har en bra balanserad hållning, helt normal. Många tycker att det ska bröstas upp som om personen har en stång upp i arslet så fort en kameralins kommer fram.