handdator

Visa fullständig version : Är i behov av tips !


alcke
2013-12-08, 21:27
Hej! Jag har tränat nu i 3 veckor, tränar mest för att gå ner i vikt men också för att bli vältränad, målet är att kunna vara så pass smal/vältränad att jag kan ta av mig tröjan utan att skämmas. (Tills juni/juli). Nu har jag tränat mest styrka och jag har ätit fullkorns varianter, kyckling, torsk, lax, tonfisk, massa sallad, keso och kvarg. det jag levt på senaste tiden sen har jag haft några dagar, 2-3, där jag ätit annat och onyttigt (som pepparkakor och light läsk*facepalm*)

Men nu under jul ska jag iväg i 2 veckor så kommer inte kunna träna mer än att gå promenader och det man kan utan några redskap. När jag sen kommer hem tänkte jag satsa mer på deff i 1-2 månader för att sedan börja bygga muskler.

Nu blev en kort historia lång, men jag behöver hur som helst tips, vad ska jag äta, vad ska jag INTE äta, vad ska jag träna, hur ofta osv, för att så bra som möjligt kunna deffa utan att förlora muskler och med ett snabbt resultat. Och så behöver jag tips på vad jag kan träna hemma och vad jag ska undvika att äta nu dom här 2 veckorna under jul, när man som alla vet brukar käka upp sig lite runt julbordet.

R Scarpa27
2013-12-08, 21:35
att äta bara fullkornsvarianter gör dig inte nyttigare.

lipar över light läsk och pepparkakor? dock ingen stor kaloribov där inte.
light läsk=kcal fritt, och lite pepparkakor då och då skadar ju inte.

kör en varierad kost.
kaloriunderskott= deffa [gå ner i vikt]
kaloriöverskott=bulk [öka muskelmassa och vikt]

undvika under jul? kan du bara själv svara på ät allt och räkna ist om du vill ligga på kcal underskott.
alternativt kör på pf under julveckorna.
så kan du äta hur mkt som helst på dina julbord (i ren princip)mätt iaf.

ManU77
2013-12-09, 08:17
Kör en ketogen lågkolhydrat-högfettkost kombinerat med tung styrketräning. Det ger dig möjligheten att förbränna fett riktigt effektivt och samtidigt bygga muskler. Är det endast viktminskning (i fett, underförstått) du är ute efter är kosten viktigast. Träna gör du om du vill ha en starkare, fastare kropp. Inte för viktminskning.

Shqypnia
2013-12-09, 08:42
Bara ta en promenad varje dag och försök och äta mindre portioner. Utöver det ska du ha kul på din semester.

svedemo
2013-12-09, 16:48
Kör en ketogen...förbränna fett riktigt effektivt...

Men kan vi slippa kostdoktor, ketos, lchf, whatever dravel här snälla!

ManU77
2013-12-09, 18:16
Men kan vi slippa kostdoktor, ketos, lchf, whatever dravel här snälla!
Tycker du inte det borde finnas plats även för mig och mina åsikter på denna sida? Att sedan kalla detta för dravel visar ju bara vilken oerhört låg kunskapsnivå du befinner dig på.

amini
2013-12-09, 19:02
då har du 6-7 månader på dig.
1. vilken fett% är för DIG tillräckligt att gå utan tröja?
2. hur många % fett har du idag?
eftersom du har en deadline kan inte skillnaden vara stor

Jeml
2013-12-09, 19:49
light läsk är inte onyttigt (du går inte upp i vikt hur mycket du än dricker).

Under jul tycker jag atg du ska försöka äta då lite som möjligt, eller rentav hoppa över måltider som typ frukost och sen äta det du vill ha från julborden. att hålla igen på desserter och bakverk är ju självklart även om du inte behöver nolla dom helt.

ta inte överdrivet mycket av alla feta saker på julbordet om du vill hålla nere kalorierna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bossebäver
2013-12-09, 23:02
Kör en ketogen lågkolhydrat-högfettkost kombinerat med tung styrketräning. Det ger dig möjligheten att förbränna fett riktigt effektivt och samtidigt bygga muskler. Är det endast viktminskning (i fett, underförstått) du är ute efter är kosten viktigast. Träna gör du om du vill ha en starkare, fastare kropp. Inte för viktminskning.

Finns det inget annat en ketogen kost kan lösa? Alla problem i mellanöstern, Aids, svälten i Afrika och den hemska popmusiken som plågar världen kanske skulle försvinna bara alla ser fördelarna med det ketogena underverket?

alcke
2013-12-10, 01:46
Vilken % och liknande vet jag inte, vill vara smal helt enkelt. Men har läst runt lite här och det verkar som att kondition inte är bra för muskeluppbyggnad. Om jag t.ex cyklar / Powerwalkar i 5-10 minuter sen kör styrka, kommer det förstöra eller bli sämre då? Ska jag kanske skippa det helt och bara gå på promenader och sen enbart styrka på gymmet?

När det gäller kosttillskott under deff, är det bara onödigt? Tänkte på om jag använder någon PWO, alternativt någon fettförbrännare??

Tacksam för alla svar, får hålla mig till dom "nyttiga" saker på julbordet och självklart undvika julgodiset:) Grymt forum förövrigt!

Ha en trevlig jul allihopa:hbang::hbang:

Shqypnia
2013-12-10, 09:27
Vilken % och liknande vet jag inte, vill vara smal helt enkelt. Men har läst runt lite här och det verkar som att kondition inte är bra för muskeluppbyggnad. Om jag t.ex cyklar / Powerwalkar i 5-10 minuter sen kör styrka, kommer det förstöra eller bli sämre då? Ska jag kanske skippa det helt och bara gå på promenader och sen enbart styrka på gymmet?

När det gäller kosttillskott under deff, är det bara onödigt? Tänkte på om jag använder någon PWO, alternativt någon fettförbrännare??

Tacksam för alla svar, får hålla mig till dom "nyttiga" saker på julbordet och självklart undvika julgodiset:) Grymt forum förövrigt!

Ha en trevlig jul allihopa:hbang::hbang:

Under PW så är pulsen inte så hög och räknas nog inte som konditionsträning. Det ska inte vara någon fara och köra PW och styrke intill varandra. Kör på bara.
PWO är individuellt. Jag personligen tar en PWO innan träningen för lite mer ork, om det sedan verkligen hjälper eller om jag bara inbillar mig att det hjälper är en annan historia.Fettförbrännare bör du hålla dig borta från. De är skit. Hellre koffein som ökar förbränningen och är billigare.

Angående julbordet så ska du så klart äta men gärna mindre portioner. Jag var på julbord under pågående deff och kan säga som så att jag faktiskt inte orkade äta för mycket heller. Jag antar kroppen har vant sig vid mindre mat.

svedemo
2013-12-10, 11:58
Tycker du inte det borde finnas plats även för mig och mina åsikter på denna sida? Att sedan kalla detta för dravel visar ju bara vilken oerhört låg kunskapsnivå du befinner dig på.

Nej alla har inte lika mycket rätt till utrymme. Att ge marginella grupper, voodoo eller liknande, detta är inte något som gynnar någon. Det finns inte två likvärdiga sidor av detta. Så din åsikt är inte lika mycket värd utan du sprider irrläror och väldigt få (som du nog märkt) här är intresserade av kostdoktorvetenskap där man tar diagram från vetenskap och ritar om dom så dom passar.
Det är ren dynga det du ger som "råd" helt enkelt och det tycker inte jag skall få passera oemotsagt här. Det finns andra forum såsom aftonbladet, kostdoktorn osv för sådant.

ManU77
2013-12-10, 18:02
Nej alla har inte lika mycket rätt till utrymme. Att ge marginella grupper, voodoo eller liknande, detta är inte något som gynnar någon. Det finns inte två likvärdiga sidor av detta. Så din åsikt är inte lika mycket värd utan du sprider irrläror och väldigt få (som du nog märkt) här är intresserade av kostdoktorvetenskap där man tar diagram från vetenskap och ritar om dom så dom passar.
Det är ren dynga det du ger som "råd" helt enkelt och det tycker inte jag skall få passera oemotsagt här. Det finns andra forum såsom aftonbladet, kostdoktorn osv för sådant.
Det är ju synd att du är så trångsynt att du missar att lära dig något. Som sagt... din kunskapsnivå är fruktansvärt låg. Du borde nog läsa på lite.

Bryggan
2013-12-10, 18:25
@ManU77: Du kommer att märka att avvikande åsikter är otroligt provocerande för en del personer på det här forumet. De kan liksom inte förlika sig med en någon annans åsikt. Inget att bli upprörd över.

ManU77
2013-12-10, 18:40
@ManU77: Du kommer att märka att avvikande åsikter är otroligt provocerande för en del personer på det här forumet. De kan liksom inte förlika sig med en någon annans åsikt. Inget att bli upprörd över.
Ska försöka låta bli... :-)

svedemo
2013-12-11, 10:07
din kunskapsnivå är fruktansvärt låg.
Verkar vara ditt standardsvar till alla som tycker att du kan trycka din LCHF dynga någon annanstans. Vidare så har Bryggan väldigt rätt i att folk som kommer med avvikande åsikter blir skjutna här om det inte har en vetenskaplig grund. Avvikande i det här fallet är ogrundad pseudovetenskap. Men som sagt av andra så brukar ni bli bortsjasade då erat dravel inte uppskattas av andra än Aftonbladets publik.

ManU77
2013-12-12, 06:06
Verkar vara ditt standardsvar till alla som tycker att du kan trycka din LCHF dynga någon annanstans. Vidare så har Bryggan väldigt rätt i att folk som kommer med avvikande åsikter blir skjutna här om det inte har en vetenskaplig grund. Avvikande i det här fallet är ogrundad pseudovetenskap. Men som sagt av andra så brukar ni bli bortsjasade då erat dravel inte uppskattas av andra än Aftonbladets publik.
Nu råkar det ju händelsevis finnas god vetenskap på området. Om du bara öppnade dina trötta ögon lite kanske du såg bättre.

svedemo
2013-12-12, 10:34
Nu råkar det ju händelsevis finnas god vetenskap på området.
Nej det gör det inte.

vicarious
2013-12-12, 11:49
@ManU77: Du kommer att märka att avvikande åsikter är otroligt provocerande för en del personer på det här forumet. De kan liksom inte förlika sig med en någon annans åsikt. Inget att bli upprörd över.

Det är väl en sak att ha en åsikt. En annan att göra påståenden och uttalanden utan att kunna backa upp dem med vetenskapliga fakta.

Bryggan
2013-12-12, 12:52
Mig veterligen så fungerar LCHF i vissa fall vicarious....eller har du en annan åsikt?
Sedan är det inte så att tipset om LCHF kan likställas med att käka cyanid för att gå ner i vikt, eller bara gå ner (punkt). Jag förstår faktiskt inte varför vissa blir så upprörda!

Var och en kan ju finna sin egen väg för att minska sin vikt utan att det läggs så mycket JÄVLA KÄNSLOR i det. Låt de som får tipsen själva testa så kommer de ju också till insikten vilket passar dem bäst, till slut.

Den forskning som jag sett på brädan dissar, bröd, rött kött, kaffe, upphettade stärkelseprodukter osv. Verkar det rimligt att vi alla då ska gå över till någon slags rawfood veganism?? Skulle inte tro det va.

Nä tagga ner nu och låt andra komma till tals också!!

Jokester
2013-12-12, 13:32
Mig veterligen så fungerar LCHF i vissa fall vicarious....eller har du en annan åsikt?
Sedan är det inte så att tipset om LCHF kan likställas med att käka cyanid för att gå ner i vikt, eller bara gå ner (punkt). Jag förstår faktiskt inte varför vissa blir så upprörda!

Var och en kan ju finna sin egen väg för att minska sin vikt utan att det läggs så mycket JÄVLA KÄNSLOR i det. Låt de som får tipsen själva testa så kommer de ju också till insikten vilket passar dem bäst, till slut.

Den forskning som jag sett på brädan dissar, bröd, rött kött, kaffe, upphettade stärkelseprodukter osv. Verkar det rimligt att vi alla då ska gå över till någon slags rawfood veganism?? Skulle inte tro det va.

Nä tagga ner nu och låt andra komma till tals också!!

Fungerar för vadå? Det fungerar att gå ned i vikt på snickers och fanta också.

Limpan86
2013-12-12, 14:54
Men kolhydrater bildas väl till glykogen i kroppen eller är det fel? Överskottet blir till fett? Kan det bli ett överskott av kolhydrater (glykogen) även fast man ligger på kaloriunderskott? Vet inte varför men dom flesta verkar tro att kolhydrat = fett när det är klart i kroppen , Även jag har trott så. Men det är ju alltid kalori in vs ut som gäller? Nån som vet 100% hur det här med kolhydrater fungerar i kroppen? Fördel vs nackdel att utesluta så mycket som möjligt? Kan man förbättra fettförbränning genom att minimera kolisar under icke träningsdagar?

vicarious
2013-12-12, 15:21
Mig veterligen så fungerar LCHF i vissa fall vicarious....eller har du en annan åsikt?
Sedan är det inte så att tipset om LCHF kan likställas med att käka cyanid för att gå ner i vikt, eller bara gå ner (punkt). Jag förstår faktiskt inte varför vissa blir så upprörda!


Klart det "fungerar" men det är inte tack vare att man trycker i sig mängder med fett och äter lågt med kolhydrater. Det fungerar för att man åstadkommer ett kaloriunderskott.

Men kolhydrater bildas väl till glykogen i kroppen eller är det fel? Överskottet blir till fett? Kan det bli ett överskott av kolhydrater (glykogen) även fast man ligger på kaloriunderskott? Vet inte varför men dom flesta verkar tro att kolhydrat = fett när det är klart i kroppen , Även jag har trott så. Men det är ju alltid kalori in vs ut som gäller? Nån som vet 100% hur det här med kolhydrater fungerar i kroppen? Fördel vs nackdel att utesluta så mycket som möjligt? Kan man förbättra fettförbränning genom att minimera kolisar under icke träningsdagar?

Det är kaloribalansen som är avgörande. Inlagring och förbränning av fett är två processer som sker kontinuerligt i kroppen, men ligger man på underskott av kalorier så kommer man aldrig öka i fettvikt totalt sett över en period, oavsett vad man äter.

ManU77
2013-12-14, 11:27
Men kolhydrater bildas väl till glykogen i kroppen eller är det fel? Överskottet blir till fett? Kan det bli ett överskott av kolhydrater (glykogen) även fast man ligger på kaloriunderskott? Vet inte varför men dom flesta verkar tro att kolhydrat = fett när det är klart i kroppen , Även jag har trott så. Men det är ju alltid kalori in vs ut som gäller? Nån som vet 100% hur det här med kolhydrater fungerar i kroppen? Fördel vs nackdel att utesluta så mycket som möjligt? Kan man förbättra fettförbränning genom att minimera kolisar under icke träningsdagar?
Det är ett faktum att ett kaloriunderskott leder till viktminskning. Detta gäller alltid, oavsett vilken metod man använder sig av för att uppnå kaloriunderskott. Min erfarenhet av LCHF är att jag uppnår det underskottet lättare, utan hunger och utan att räkna kalorier. Att jag dessutom får i mig näringsrik och nyttig mat är ingen nackdel heller.

Det spekuleras om varför LCHF (eller en ketogen lågkolhydrat-högfettkost) verkar ge dessa fördelar. Forskning pågår, om jag förstått rätt, för att ta reda på hur det ligger till.

Det man spekulerar mest om är dels att en ketogen lågkolhydrat-högfettkost gör en mätt fortare, vilket leder till att man äter mindre. Dessutom håller man sig mätt längre, vilket leder till att det tar längre tid tills man behöver äta igen.

En annan spekulation är att kolhydratrik mat, speciellt processad sådan, är beroendeframkallande. Detta leder till att man lättare sätter i sig mer än man egentligen behöver. Det finns faktiskt en hel del bakom detta påstående. Vete (och i viss mån andra spannmål) innehåller opiater, dvs opiumliknande ämnen som triggar belöningscentret i hjärnan och ger känslor av välmående (näst intill eufori) när man äter det.

Det finns fler teorier, men det blir en hiskeligt lång text om jag ska dra dem, så det får duga här.

vicarious
2013-12-15, 15:12
Det man spekulerar mest om är dels att en ketogen lågkolhydrat-högfettkost gör en mätt fortare, vilket leder till att man äter mindre. Dessutom håller man sig mätt längre, vilket leder till att det tar längre tid tills man behöver äta igen.

En annan spekulation är att kolhydratrik mat, speciellt processad sådan, är beroendeframkallande. Detta leder till att man lättare sätter i sig mer än man egentligen behöver. Det finns faktiskt en hel del bakom detta påstående. Vete (och i viss mån andra spannmål) innehåller opiater, dvs opiumliknande ämnen som triggar belöningscentret i hjärnan och ger känslor av välmående (näst intill eufori) när man äter det.


De här problemen uppstår ju endast om man saknar disciplin eller inte planerar vad eller hur mycket man ska äta. Alltså drabbar detta främst de som "äter på känn" och låter hungern avgöra.

ManU77
2013-12-15, 16:04
De här problemen uppstår ju endast om man saknar disciplin eller inte planerar vad eller hur mycket man ska äta. Alltså drabbar detta främst de som "äter på känn" och låter hungern avgöra.
Och vad vill du ha sagt med det svaret? Att det är helt normalt att behöva räkna kalorier?

Nej, det är det inte. Om kroppen fungerar som den ska har vi utmärkta mekanismer för att kontrollera aptit. Det är när kroppen inte fungerar som den ska sådana saker inte längre fungerar.

svedemo
2013-12-16, 10:50
En annan spekulation är att kolhydratrik mat, speciellt processad sådan, är beroendeframkallande. Detta leder till att man lättare sätter i sig mer än man egentligen behöver. Det finns faktiskt en hel del bakom detta påstående. Vete (och i viss mån andra spannmål) innehåller opiater, dvs opiumliknande ämnen som triggar belöningscentret i hjärnan och ger känslor av välmående (näst intill eufori) när man äter det.
Men allvarligt! Kan du sluta med ditt kostdoktor dravel! Om jag vill hör mer dynga så har jag aftonbladet men dom har visst drivit vidare på nästa "trick". För att citera några andra på det här forumet: "Du kan sluta sprida din LCHF-dynga här på forumet. "

King Grub
2013-12-16, 11:16
Men allvarligt! Kan du sluta med ditt kostdoktor dravel! Om jag vill hör mer dynga så har jag aftonbladet men dom har visst drivit vidare på nästa "trick". För att citera några andra på det här forumet: "Du kan sluta sprida din LCHF-dynga här på forumet. "

Sluta lek moderator. Du avgör inte vad andra får skriva, och vi har inga regler som förbjuder medlemmar att föredra LCHF-liknande upplägg och rekommendera dessa till andra, liksom vi inte har regler som förbjuder rekommendationer för högkolhydratupplägg, t ex.

Limpan86
2013-12-16, 11:47
Sluta lek moderator. Du avgör inte vad andra får skriva, och vi har inga regler som förbjuder medlemmar att föredra LCHF-liknande upplägg och rekommendera dessa till andra, liksom vi inte har regler som förbjuder rekommendationer för högkolhydratupplägg, t ex.


Bra skrivet! låt alla ha sina åsikter.. :) Kinggrub , Jag kör med Shape up club appen nu och räknar kalorier rätt så lätt med den. Kan man gå ner 1 kilo i veckan eller blir det ohälsosamt i längden vad gäller muskelförlust och ämnesomsättning?


Tänkte först om jag kör så i 1 månad för att sedan köra på 0.5 , Vill ha lite "speed" i början på viktnedgång.


Har gått från 95 till 92 (mycket vätska) och är 1.81 lång. Och tränar styrketräning 3 ggr i veckan.


(ursäkta att jag lånar tråden lite , har inte fått svar i min tråd)

Pretorian
2013-12-16, 15:19
I början är det säkert inga problem att gå ner 1 kilo per vecka men jag själv föredrar den långsamma varianten.

2scoop
2013-12-16, 15:22
Finns det inget annat en ketogen kost kan lösa? Alla problem i mellanöstern, Aids, svälten i Afrika och den hemska popmusiken som plågar världen kanske skulle försvinna bara alla ser fördelarna med det ketogena underverket?

:laugh:

ManU77
2013-12-16, 18:10
Finns det inget annat en ketogen kost kan lösa? Alla problem i mellanöstern, Aids, svälten i Afrika och den hemska popmusiken som plågar världen kanske skulle försvinna bara alla ser fördelarna med det ketogena underverket?
Nja... det har jag ingen aning om. Hälsorelaterade problem kanske, men popmusiken är det nog kört med, tyvärr.

Nu verkar denna tråd mer handla om hur LCHF (eller andra varianter av lågkolhydratkost) fungerar, istället för det TS ville ha hjälp med. Så... tillbaka till ämnet, eller?

svedemo
2013-12-18, 15:03
Sluta lek moderator. Du avgör inte vad andra får skriva, och vi har inga regler som förbjuder medlemmar att föredra LCHF-liknande upplägg och rekommendera dessa till andra, liksom vi inte har regler som förbjuder rekommendationer för högkolhydratupplägg, t ex.

Absolut. Inga argument, du har rätt. Han får givetvis skriva att jorden är platt om han så önskar (obs ej ironi).

Bossebäver
2013-12-18, 17:22
Nja... det har jag ingen aning om. Hälsorelaterade problem kanske, men popmusiken är det nog kört med, tyvärr.

Nu verkar denna tråd mer handla om hur LCHF (eller andra varianter av lågkolhydratkost) fungerar, istället för det TS ville ha hjälp med. Så... tillbaka till ämnet, eller?

Synd, popmusiken är värst.

Du skriver en del bra inlägg och har ju i andra trådar backat upp med studier som du diskuterat, vilket är rolig och givande läsning. Problemet enligt mig är att du emellanåt bara kikar in på valfri tråd, skriker "ketogeeeeeeeeen!!!", kallar alla med andra åsikter för okunniga och sedan är tråden död, vilket är lite tråkigt.

Anledningen till att folk är så trött på lchf är ju att flertalet av förespråkarna är kostvärldens motsvarighet till Hizbollah och Al-Qaida, batshit insane med andra ord.

ManU77
2013-12-18, 20:42
Synd, popmusiken är värst.

Du skriver en del bra inlägg och har ju i andra trådar backat upp med studier som du diskuterat, vilket är rolig och givande läsning. Problemet enligt mig är att du emellanåt bara kikar in på valfri tråd, skriker "ketogeeeeeeeeen!!!", kallar alla med andra åsikter för okunniga och sedan är tråden död, vilket är lite tråkigt.

Anledningen till att folk är så trött på lchf är ju att flertalet av förespråkarna är kostvärldens motsvarighet till Hizbollah och Al-Qaida, batshit insane med andra ord.
Jag kikar in på trådar där jag tror att jag har nåt att tillföra. Bulk och deff trådar är verkligen inte för mig. Jag har inget att bidra med där. Inte heller i trådar som tar upp vad som är optimala träningsupplägg. Jag kan helt enkelt för lite om de sakerna för att kommentera dem.

Jag har tyvärr låtit mig provoceras aningen för enkelt, vilket är synd. Det är mitt fel och ingen annans. Jag måste dock säga att det gör mig frustrerad när "åsikter" mot det jag säger framförs på ett sådant fientligt sätt.

Jag diskuterar gärna, men håll då en civiliserad ton. Inget om att jag skulle tro att jorden är platt och annat bullshit. Jag kan (oftast, men inte alltid) backa upp det jag säger med vetenskap och expertutlåtanden. Andra gånger handlar det mer om personliga upplevelser. De som varit mina värsta kritiker hittills har inte ens försökt att med rationellt tänkande och schysst argumentation diskutera med mig, utan mest hävdat att jag måste vara dum i huvudet (om än med lite andra ord).

Dreas
2013-12-18, 22:46
Problemet är ju dock att vissa pusselbitar har justerats i det du finner logiskt för att det ska passa. Sen källor? En rapport eller är det bara en youtbelänk?

svedemo
2013-12-20, 11:24
Inget om att jag skulle tro att jorden är platt och annat bullshit.
My bad. Med det så ville jag säga att du givetvis får skriva vad du vill och ha vilken åsikt som helst, hur orimlig den än är.
Det är bara tragiskt att den precis som alla andra aftonbladet trick hindrar stora massor att inse den mycket enkla sanningen bakom hur människor blir större eller mindre.
Visst kan man gå ner i vikt av att kapa kolhydrater så länge du totalt får ett underskott. Jag tror även att om det ända sättet för dig att skipa "skit" som lösgodis är att även sluta äta potatis så visst kör på det, men väldigt mycket annat du har lärt dig av kostdoktorn och hans "vetenskap" är ren smörja. Varför du ens "kommer undan hygglig" med att säga det tror jag bara är pga att det är mat och inte ett nytt magiskt (falskt) tillskott. För hade du tillskrivit TotalPowerMagic X2 lika mycket okorrekta överdrivna "fakta" tror jag du blivit virtuellt halshuggen av typ alla.

ManU77
2013-12-21, 22:20
My bad. Med det så ville jag säga att du givetvis får skriva vad du vill och ha vilken åsikt som helst, hur orimlig den än är.
Det är bara tragiskt att den precis som alla andra aftonbladet trick hindrar stora massor att inse den mycket enkla sanningen bakom hur människor blir större eller mindre.
Visst kan man gå ner i vikt av att kapa kolhydrater så länge du totalt får ett underskott. Jag tror även att om det ända sättet för dig att skipa "skit" som lösgodis är att även sluta äta potatis så visst kör på det, men väldigt mycket annat du har lärt dig av kostdoktorn och hans "vetenskap" är ren smörja. Varför du ens "kommer undan hygglig" med att säga det tror jag bara är pga att det är mat och inte ett nytt magiskt (falskt) tillskott. För hade du tillskrivit TotalPowerMagic X2 lika mycket okorrekta överdrivna "fakta" tror jag du blivit virtuellt halshuggen av typ alla.
Det är klart som korvspad att man måste uppnå ett totalt underskott på kalorier för att gå ner i vikt. Jag har aldrig påstått annat.

En kost som håller mitt blodsocker (och insulinnivåer) stabilt håller också min aptit stabil. Är jag inte hungrig är det lättare att uppnå kaloriunderskott än om jag är hungrig. Men det är kanske bara jag som upplever det.

Tolkia
2013-12-21, 23:18
Men nu under jul ska jag iväg i 2 veckor så kommer inte kunna träna mer än att gå promenader och det man kan utan några redskap. När jag sen kommer hem tänkte jag satsa mer på deff i 1-2 månader för att sedan börja bygga muskler.

Nu blev en kort historia lång, men jag behöver hur som helst tips, vad ska jag äta, vad ska jag INTE äta, vad ska jag träna, hur ofta osv, för att så bra som möjligt kunna deffa utan att förlora muskler och med ett snabbt resultat. Och så behöver jag tips på vad jag kan träna hemma och vad jag ska undvika att äta nu dom här 2 veckorna under jul, när man som alla vet brukar käka upp sig lite runt julbordet.
Undvik det extrema, helt enkelt. Du behöver inte undvika något speciellt, bara du inte tokäter allt du ser bara för att du kan (vilket brukar vara mångas problem kring jul). Tips om att äta ketogent och köra tung styrketräning som kommer i tråden är nog inte till stor hjälp, om jag tolkar startinlägget rätt (hem på jullov i två veckor, ingen tillgång till gym), och om du har tränat i typ en månad så är det ju i vilket fall som helst inte så att du är i någon dunderform som du absolut inte har råd att förlora. Två veckor kommer inte att göra så mycket vare sig från eller till.

Lösenordet är "måttlighet".