handdator

Visa fullständig version : Ligger den här tjejen på kcalöverskott?

bolacola
2013-12-08, 13:46
Jag fattar ej hur jag ska äta... Ska jag bulka och sen deffa? ( är smal har bara lite mage) så fort jag ligger på kcalunderskott ser jag mest tanig ut tkr jag.. Jag vill ha en sån här kropp.. Ligger hon på kcal underskott, överskott lr balans??

[url]http://ww.com/

http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2010/02/1u1jQkFb4FhS4oPwjGD5jqdXURXTdg119.jpeg

Man ska ligga på underskott för att knappt ha något magfett?
En till fråga måste man träna magen för att få magmuskler på sidorna osv ??

King Grub
2013-12-08, 14:05
Hon ser inte ut så året runt. Hon kör off-season och on-season som dom flesta andra professionella.

Off-season I don’t pay as close attention to the timing of my meals and I don’t measure anything. I still eat 5-6 small meals a day consisting of lean protein, complex carbs and healthy fats, (but I also allow myself some of my favorite treats, such as chocolate chip muffins and bananas). I’m not fanatical about my diet in the off season, but I still make a concentrated effort to eat healthy as I feel better inside and out when I do.

During the on-season my meals are timed to every 2.5 hours throughout the day. I generally eat a balance of complex carbs, protein and healthy fat for my first three meals while my last three consist of protein, healthy fat and veggies. I cut out all forms of sugar including diary and fruit 2-3 months out. This is always the hardest part at first, but once the sugar cravings subside, it gets much easier. I drink 3-4 liters of water a day and take a bunch of vitamins 2 times a day because of the stress that I am putting on my body.

Från BB.com

King Grub
2013-12-08, 14:09
Sedan har hon tränat i 20 år och det är nog det viktigaste.

R Scarpa27
2013-12-08, 19:28
mkt lustig formulering av fråga.
vad hon ligger på?
beror väl på..

man kan ju inte ligga på kaloriunderskott hela livet=då försvinner man.

överskott hela livet?=övervikt ala big mac.

balans=samma vikt (dock svårt att hålla en jämn balans, är ju därför deff och bulk har uppfunnits :D...

bulkperioder=överskott och bygga upp.
deffperioder=kcal underskott tappa kg, och ev behålla muskelmassa med rätt kost.
yea u get it.

Alltidxx
2013-12-08, 20:48
Jag fattar ej hur jag ska äta... Ska jag bulka och sen deffa?
Ska vi bestämma det åt dig? Har du ingen egen vilja? Man bygger muskler på överskott och man går ner i vikt på underskott. Gör som du vill.