handdator

Visa fullständig version : Tyngdlyftning skor


spoon
2013-12-08, 13:11
Mina Adidas Ironworks har sett sina bästa dagar och jag behöver ett nytt par.


Vilka skor använder ni er av och var har ni köpt dom?

ceejay
2013-12-08, 13:13
http://cdn.roguefitness.com/media/catalog/product/cache/1/image/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/a/d/adipower-2_1.jpg

från usa

men jag funderar på att köpa ett par nike romaleos 2 från eastbay. Finns några trevliga färger. Mina har börjat gå sönder rejält.

spoon
2013-12-08, 13:15
Är det bättre pris om man beställer från usa? Vilken sida rekommenderar du och hur fungerar det med frakt och tull?

spoon
2013-12-08, 13:39
Någon som har testat Adidas Powerlift Trainer 2? Billig sko men har fått lite sämre kritik.

Endelig en økonomisko fra Adidas i Norge og Europa. Merket som satser på olympisk sport med mottoet "Impossible is Nothing"

Denne skoen er beregnet på CrossFittere, fitness folk, alle dameløftere og løftere med total belastning under 250-300 kg totalt (min påstand). På internasjonale nettfora har den fått glimrende tilbakemeldinger hos denne gruppen. Styrkeløfterne mener navnet er missvisende og det er kun fåtallet som liker denne skoen, av herrene, da den blir for myk. Dette er en sko som er romsligere enn en tradisjonell adidas sko så man bør kanskje gå ned 2/3 størrelse.

r1kkie
2013-12-08, 14:17
Power Perfect 2 har jag. Köpte på gymgrossen.

Chilla mamma
2013-12-08, 14:29
Någon som har testat Adidas Powerlift Trainer 2? Billig sko men har fått lite sämre kritik.

Jag har powerlift 2. Anledningen till att jag köpte dessa var att jag ville ha klack, men inte så hög som power perfect. Tycker de är helt ok. Känns aningen billigare än de andra varianterna, men duger helt klart.

Jona
2013-12-08, 14:31
Riktigt bra priser på lyftarskor på startfitness. Rabattkod SANTA10 ger 10% rabatt.

emi23j
2013-12-08, 14:51
Har power perfect 2 men lite osäker huruvida de bör räknas till tyngdlyftningsskor! Kanske hybrid i bästa fall! De har fungerat okej! Men önskar att jag köpt med högre klack! Tror de haft i underlättat lite extra vid djupa böjar.

rooz
2013-12-08, 14:56
Har power perfect 2 men lite osäker huruvida de bör räknas till tyngdlyftningsskor! Kanske hybrid i bästa fall! De har fungerat okej! Men önskar att jag köpt med högre klack! Tror de haft i underlättat lite extra vid djupa böjar.

Många skor har lägre klack än PP2, tex Adistar & Romaleos som är vanligare än bland tyngdlyftare än PP2.

Vill du ha en redig klack så är det Do-win's lyftarsko med en 50mm klack!

Swisskniven
2013-12-08, 15:24
Köpte Nike Romaleos 2 på roguefitness våren 2012. Kostade då 1300 spänn. Fick fri frakt.

henrikl
2013-12-08, 15:48
Många skor har lägre klack än PP2, tex Adistar & Romaleos som är vanligare än bland tyngdlyftare än PP2.

Vill du ha en redig klack så är det Do-win's lyftarsko med en 50mm klack!

Klacken kanske är lägre, men inte höjdskillnaden mellan framfot och häl. Och det är ju bara det som är intressant. PP2, Adistar och Romaleos har 0.75"=1.9cm i höjdskillnad (standardmått).

emi23j
2013-12-08, 15:56
Många skor har lägre klack än PP2, tex Adistar & Romaleos som är vanligare än bland tyngdlyftare än PP2.

Vill du ha en redig klack så är det Do-win's lyftarsko med en 50mm klack!

Kollade upp detta och de verkar vara som du skriver! Sjukt trodde att både romaleos och adipower hade högre klack! Från utseendet ser de ut som det i alla fall!
Enligt denna länk har alla samma hälhöjd! Men du vet jag inte om du har andra uppgifter om "effektiv" häl-tå-skillnad http://www.alltheheavylifting.com/nike-romaleos-2-weightlifting-shoes-review/

Dock så verkar de som att man kan göra hål-tå-skillnaden större i Nike genom deras med skickade sula! Dock så kan de ju inte vara så dyrt att skaffa en egen till pp2 heller.

spoon
2013-12-08, 16:01
Riktigt bra priser på lyftarskor på startfitness. Rabattkod SANTA10 ger 10% rabatt.

Tack för tipset. Det blev ett par Power Perfect. Kostade bara 830 nok med frakt.

Matsa
2013-12-08, 17:11
Beställde Romaleos 2 från strength shop uk och är toknöjd. Passar mina korta och breda fötter perfekt och är grymt stabila.

Andla
2013-12-08, 18:57
Tack för tipset. Det blev ett par Power Perfect. Kostade bara 830 nok med frakt.

På vilken sida köpte du dem?

Jona
2013-12-08, 19:03
Man kan köpa 8 mm höga hårda hälkilar i kork hos skomakaren för ca 30:- paret. Lägg i valfritt antal.

Proxy
2013-12-08, 19:06
Lyfter i ett par Nike Romaleos 2. Passar utmärkt om man har korta och tjocka/breda fötter. Har även lite extra stöd i hålfoten, vilket är guld värt för mig personligen.

Beställde från USA/Kanada, så jag fick betala lite över 2000 för sko+frakt.

Adidas är utmärkt för dom som har lite smalare fötter.
DoWin kan jag rekommendera för dom som har breda fötter och inte vill lägga multum på ett par skor. Men beställ då en storlek för liten, annars kommer dom att glappa.


Någon som har testat Adidas Powerlift Trainer 2? Billig sko men har fått lite sämre kritik.

Köp dom inte, klacken är alldeles för mjuk!

whuddafuks
2013-12-08, 19:45
Någon som kör med ortopediskt framtagna sulor (egengutna) i tyngdlyftningsskor? Vilka kör ni i så fall, och sitter sulorna bra?

spoon
2013-12-08, 19:50
På vilken sida köpte du dem?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6768533&postcount=7

dream_theater_
2013-12-08, 19:52
Mina Adidas Ironworks har sett sina bästa dagar och jag behöver ett nytt par.


Vilka skor använder ni er av och var har ni köpt dom?

Varför kör du inte på ett par nya Ironworks?

spoon
2013-12-08, 19:53
Varför kör du inte på ett par nya Ironworks?

Bra fråga. Tänkte att det kunde vara kul med nåt nytt. Hittade inte dom heller. Säljs dom fortfarande?

beerbear
2013-12-08, 19:59
Någon som kör med ortopediskt framtagna sulor (egengutna) i tyngdlyftningsskor? Vilka kör ni i så fall, och sitter sulorna bra?

Samma sak undrar jag också, skulle vara kanon om det fanns några bra skor, i mitt fall breda fötter/sulor.

dream_theater_
2013-12-08, 20:02
Bra fråga. Tänkte att det kunde vara kul med nåt nytt. Hittade inte dom heller. Säljs dom fortfarande?

Det kan jag tyvärr inte svara på! Själv har jag ett par Ironworks II. Är inte det samma sak typ?

dream_theater_
2013-12-08, 20:07
Det kan jag tyvärr inte svara på! Själv har jag ett par Ironworks II. Är inte det samma sak typ?

Jag får ta tillbaka mitt påstående, jag har visst power perfect II. Nu är jag förvirrad.

Edit: Vad är anledningen till att folk lallar runt med dem i gymmet som om det vore vanliga skor? Jag har bara mina till bänk och böj. De är ju inte sköna att gå i direkt.

spoon
2013-12-08, 20:12
Jag får ta tillbaka mitt påstående, jag har visst power perfect II. Nu är jag förvirrad.

Edit: Vad är anledningen till att folk lallar runt med dem i gymmet som om det vore vanliga skor? Jag har bara mina till bänk och böj. De är ju inte sköna att gå i direkt.

Det är enklare att använda samma skor hela tiden istället för att ha med sig flera par.

spoon
2013-12-10, 17:33
Beställde skorna på söndagen och fick dom levererade på dörren idag (tisdag). Ganska imponerande att det går så fort att få grejer från England och hit :)

dream_theater_
2013-12-10, 18:12
Beställde skorna på söndagen och fick dom levererade på dörren idag (tisdag). Ganska imponerande att det går så fort att få grejer från England och hit :)

Då lär du väl dra och träna nu, så att vi kan få ett utlåtande.

spoon
2013-12-10, 19:13
Då lär du väl dra och träna nu, så att vi kan få ett utlåtande.

Ingen träning idag. Testade dom och dom sitter sjukt mycket bättre än dom gamla. Var ingen stabilitet kvar alls. Ska bli kul att träna imorgon.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Hreidmar
2013-12-10, 19:53
Ingen träning idag. Testade dom och dom sitter sjukt mycket bättre än dom gamla. Var ingen stabilitet kvar alls. Ska bli kul att träna imorgon.

Sent from my GT-I9300 using TapatalkKöper du samma storlek i lyftarskorna som du har i dina vardagsskor?

Blir nog ett par i julklapp till mig själv, chuck taylor kan dra åt fanders :P

lei
2013-12-10, 19:59
Provade ett par adidas power perfect II idag, kör med DOWIN i vanliga fall, gillade ADIDAS bättre både i klackhöjd och känsla, och de var inte så smala som jag trodde, har 42 i vanliga skor, 42 i DOWIN och provade 42 1/3 tror jag det var i ADIDASen.

spoon
2013-12-10, 20:02
Köper du samma storlek i lyftarskorna som du har i dina vardagsskor?

Blir nog ett par i julklapp till mig själv, chuck taylor kan dra åt fanders :P

Har 44-45 i vardagsskor och använder 44 i lyftarskorna. Dom ger med sig lite iaf. Var ju 10% rabatt på en tidigare länk i tråden om du ska handla nu :)

Hreidmar
2013-12-10, 20:11
den har gått ut så SAVER10 som gäller.

Fan asså är rädd att köpa för små tror jag får ta UK11, står att jag har UK10½ i min vanliga walkingdojjor.

Har vanligtvis 45-46 i skor

spoon
2013-12-10, 20:25
Jag köpte 9 ½ och har 44-45 så 10 ½ borde nog passa dig. (tror jag)

Hreidmar
2013-12-10, 20:28
Valutan måste skiftat mina blev typ 90,- dyrare än dina, fortfarande 300,- billigare än i Sverige dock :)

Underbar julklapp till mig själv :D

Andla
2013-12-11, 15:01
Hört att Power Perfect 2 ska vara små i storlekarna, stämmer det? Har vanligtvis 41 (UK 7), borde jag beställa UK 7,5 istället?

whuddafuks
2013-12-11, 17:45
Någon som kör med ortopediskt framtagna sulor (egengutna) i tyngdlyftningsskor? Vilka kör ni i så fall, och sitter sulorna bra?

Palla göra en tråd

spoon
2013-12-11, 18:46
Valutan måste skiftat mina blev typ 90,- dyrare än dina, fortfarande 300,- billigare än i Sverige dock :)

Underbar julklapp till mig själv :D

Jag skrev dock i nok. Skiljer ju lite på valutan. Man får alltid schyssta klappar av sig själv :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Hreidmar
2013-12-11, 20:31
Jag vet att du skrev i nok, gav ca 970sek

oksiv1
2013-12-11, 21:47
Vad tror ni om dessa då? Onödigt dyra?
http://www.reebok.se/Men%27s-CrossFit%C2%AE-Lifter-Plus/V47272_590,sv_SE,pd.html

http://demandware.edgesuite.net/aajp_prd/on/demandware.static/Sites-Reebok-SE-Site/Sites-reebok-products/sv_SE/v1386721010900/pdp/V47272_02.jpg

zavaz
2013-12-12, 19:31
Jag är också sugen på reebok skorna! Vore riktigt tacksam om någon kunde säga vad de tycker om dem!

Illuminatus
2013-12-12, 19:33
Vad tror ni om dessa då? Onödigt dyra?
http://www.reebok.se/Men%27s-CrossFit%C2%AE-Lifter-Plus/V47272_590,sv_SE,pd.html

http://demandware.edgesuite.net/aajp_prd/on/demandware.static/Sites-Reebok-SE-Site/Sites-reebok-products/sv_SE/v1386721010900/pdp/V47272_02.jpg

Den gula varianten var ju störtskön.

Är själv inne på spåret att köpa lyftarskor...

Proxy
2013-12-12, 19:38
Hört att Power Perfect 2 ska vara små i storlekarna, stämmer det? Har vanligtvis 41 (UK 7), borde jag beställa UK 7,5 istället?

Ja, dom är lite små i storleken. Särskilt för att dom är väldigt smala.
Om du beställer från t.ex. GG så är det gratis att skicka tillbaka och byta.

exor
2013-12-12, 22:09
Gillar helt klart Romaleos 2 bäst av dom lyftarskorna jag har haft.

Degpekka
2013-12-13, 04:34
Vad tror ni om dessa då? Onödigt dyra?
http://www.reebok.se/Men%27s-CrossFit%C2%AE-Lifter-Plus/V47272_590,sv_SE,pd.html

http://demandware.edgesuite.net/aajp_prd/on/demandware.static/Sites-Reebok-SE-Site/Sites-reebok-products/sv_SE/v1386721010900/pdp/V47272_02.jpg

Det är väl inte en renodlad lyftarsko, utan en doja gjord för att funka för WODar med olympiska lyft. Har ett par romaleos som jag e grymt nöjd med, men reeboks skor är verkligen snygga!

oksiv1
2013-12-13, 09:28
Det är väl inte en renodlad lyftarsko, utan en doja gjord för att funka för WODar med olympiska lyft. Har ett par romaleos som jag e grymt nöjd med, men reeboks skor är verkligen snygga!


Tror att dessa är utvecklade enkom för lyft?
Det är väl deras Nano som är en blandning för att funka till lite av varje?

z_bumbi
2013-12-13, 09:44
Jag är också sugen på reebok skorna! Vore riktigt tacksam om någon kunde säga vad de tycker om dem!

Utvärdering från bilden

Nästan lika fula som de där gul/gröna sakerna som folk går runt med som inte alls är bra för styrketräning. Det som räddar dem är att de är grådaskiga istället för neonfärgade.

Den har en klack som är upplagd för att fastna vid utgångar och vad händer om den sviktar vid bakåttyngd?

Varför har de gjort stötdämparekurvor på en sko för lyftning? De ska vara stuma så antingen har de slösat bort sidostabilitet genom att lägga på dekorationer eller så har de gjort en sko som inte lämpar sig för lyftning.

Fast jag har aldrig sett några i verkligheten.

rememberence
2013-12-13, 09:49
Varför har de gjort stötdämparekurvor på en sko för lyftning? De ska vara stuma så antingen har de slösat bort sidostabilitet genom att lägga på dekorationer eller så har de gjort en sko som inte lämpar sig för lyftning.

Påminner väldigt mycket om Adidas Adipower.

Proxy
2013-12-13, 10:01
Det ska inte vara någon svikt i sulan.
Den är garanterat gjord som sulan i Romaleos eller adidas nya adipower, alltså stenhård.

Live från böjracket med Tapatalk

whuddafuks
2013-12-13, 22:58
Nu fick jag hem ett par av Adidas Power Perfect 2, och har en fråga angående storlek. Hur pass tajt ska de sitta? Känner att allt sitter bra, men har väl drygt 1-1.5 cm mellanrum mellan tårna och slutet av skorna. Nu kör jag inte direkt på elitnivå, men vill ändå få ut så mycket som möjligt av skorna!

Illuminatus
2013-12-15, 15:29
Var en sväng i Malmö igår och provade lite lyftarskor.

Testade bland annat Nike Romaleos, Adidas Adistar & Power Perfect 2.

Romaleon & Adistar är rätt lika förutom att Adidas-skon är smalare samt har ett spänne istället för Romaleos två stycken.
Något som var svårslaget var nog Romaleon's gjutna känsla i marken, både åt sidan, bak och fram. Kändes som sugproppar när man lyfte foten och satte ner den igen, jag gillade det starkt.

Power Perfect skon var så där tycker jag. Den var betydligt mer vinglig i alla led, inte samma stabila känsla som tex Niken. Den kändes mer allround vilket jag tror också den är. Priset är ju mer vettigt på den skon än tex adistar som jag tyckte var galet överprisad om man jämför att man får Romaleon för 500pix billigare (ordinarie priser).

Blir med säkerhet ett par Romaleos som dyker upp hos mig inom kort :)

pehr2k3
2013-12-15, 22:35
Var en sväng i Malmö igår och provade lite lyftarskor.

Testade bland annat Nike Romaleos, Adidas Adistar & Power Perfect 2.

Romaleon & Adistar är rätt lika förutom att Adidas-skon är smalare samt har ett spänne istället för Romaleos två stycken.
Något som var svårslaget var nog Romaleon's gjutna känsla i marken, både åt sidan, bak och fram. Kändes som sugproppar när man lyfte foten och satte ner den igen, jag gillade det starkt.

Power Perfect skon var så där tycker jag. Den var betydligt mer vinglig i alla led, inte samma stabila känsla som tex Niken. Den kändes mer allround vilket jag tror också den är. Priset är ju mer vettigt på den skon än tex adistar som jag tyckte var galet överprisad om man jämför att man får Romaleon för 500pix billigare (ordinarie priser).

Blir med säkerhet ett par Romaleos som dyker upp hos mig inom kort :)

Var i Malmö kan man köpa Romaleos II? Verkar väldigt svårt att få tag i dem i Sverige öht.

Hreidmar
2013-12-17, 15:41
den har gått ut så SAVER10 som gäller.

Fan asså är rädd att köpa för små tror jag får ta UK11, står att jag har UK10½ i min vanliga walkingdojjor.

Har vanligtvis 45-46 i skorRätt nöjd med storleksvalet, de känns dock lite smala - som flera redan nämnt att de är. Inte så det stör men så att det känns.

Ska bli spännande att börja använda dessa, kan bli idag, annars har jag ben imorgon :)

Degpekka
2013-12-17, 16:13
Var i Malmö kan man köpa Romaleos II? Verkar väldigt svårt att få tag i dem i Sverige öht.

Budo-fitness har jag för mig har dem i butik i Malmö.

Illuminatus
2013-12-17, 18:09
Budo-fitness har jag för mig har dem i butik i Malmö.

Japp de har de. Var där jag testade skon.

Finns knappt några i Volt-färgen. Nästintill omöjlig att få tag i. Den svarta däremot finns det gott om hos budo.

Illuminatus
2013-12-18, 16:16
Beställde mig ett par Romaleos från staterna igårkväll. Oj så skoj det ska bli med ett par riktiga dojjor!

Mina Nike Airmax Extra Soft börjar kännas lite väl rangliga vid knäböj nu när vikterna blrjar bli lite tunga :D

Mags
2014-02-03, 15:11
Japp de har de. Var där jag testade skon.

Finns knappt några i Volt-färgen. Nästintill omöjlig att få tag i. Den svarta däremot finns det gott om hos budo.

Har de olika lyftarskor där? Har ingen aning vad jag ska välja, så det hade ju varit bra att få prova lite. :)


Är somsagt nybörjare på det här med att knäböja med skor. Är Adidas Power Perfect II någon slags standardsko? Har läst just det namnet på flera olika ställen nu så jag antar att de är populära.

emi23j
2014-02-03, 15:35
Bytte från PP2 till Romaleos för några veckor sedan. Vet inte riktigt hur man ska beskriva skillnaden mellan skorna, det är som dag och natt i princip. Romaleon är i mitt tycke flera klasser bättre. Som någon ovanför sa, den sitter som gjuten. Kan helt klart rekommendera skon för andra som är sugna man blir oerhört stabil i den.

dluddeckens
2014-02-04, 13:49
Fan, då får man köpa ett par Romaleos ;)

Mags
2014-02-04, 14:40
Fan, då får man köpa ett par Romaleos ;)

Var kan man köpa/prova tynglyftningsskor? De har inte dem i vanliga sportbutiker eller?

rooz
2014-02-04, 15:14
Var kan man köpa/prova tynglyftningsskor? De har inte dem i vanliga sportbutiker eller?

Kosttillskottsbutiker brukar tillhanda de vanligaste modellerna. Annars kan du ju pröva en modell i butik, sedan köpa samma på the interwebz, fick ned mina AdiPower 400:- genom att beställa från en webshop (Inom Sverige) gentemot vad den fysiska butiken ville ha.

dluddeckens
2014-02-04, 19:13
Var kan man köpa/prova tynglyftningsskor? De har inte dem i vanliga sportbutiker eller?

BudoFitness exempelvis (hoppas jag inte bryter någon forumregel nu, men tror inte koloshoppen säljer skor).

Dock har de bara de svarta, de är lite fula :)

dluddeckens
2014-02-04, 19:15
Utvärdering från bilden

Nästan lika fula som de där gul/gröna sakerna som folk går runt med som inte alls är bra för styrketräning. Det som räddar dem är att de är grådaskiga istället för neonfärgade.

Den har en klack som är upplagd för att fastna vid utgångar och vad händer om den sviktar vid bakåttyngd?

Varför har de gjort stötdämparekurvor på en sko för lyftning? De ska vara stuma så antingen har de slösat bort sidostabilitet genom att lägga på dekorationer eller så har de gjort en sko som inte lämpar sig för lyftning.

Fast jag har aldrig sett några i verkligheten.


Nike exempelvis är ju bra för lyftning. Skorna blir ju inte sämre för att de har en, i din smak, ful färg :D

Mags
2014-02-04, 22:01
Kosttillskottsbutiker brukar tillhanda de vanligaste modellerna. Annars kan du ju pröva en modell i butik, sedan köpa samma på the interwebz, fick ned mina AdiPower 400:- genom att beställa från en webshop (Inom Sverige) gentemot vad den fysiska butiken ville ha.

Gött!
Får bli en tur till Malmö då...
Jag vill välja något bra att böja i men är samtidigt lat/dålig på den här med att välja (tänk En ryss i New York). Hur stor skillnad är det på skor i nybörjarprisklassen?

Dezen
2014-02-04, 22:08
Hur är det att använda Power Perfect 2 för hela passet, som en vanlig sko? Obekvämt, onödigt slitage?
Lite sugen på att köpa ett par bättre dojjor, de jag har nu är sjukligt mjuka i sulan. Måste ta av dem när jag kör böj, mark, militärpress etc.

Dezen
2014-02-08, 21:27
Bump for justice.

whuddafuks
2014-02-08, 22:14
Hur är det att använda Power Perfect 2 för hela passet, som en vanlig sko? Obekvämt, onödigt slitage?
Lite sugen på att köpa ett par bättre dojjor, de jag har nu är sjukligt mjuka i sulan. Måste ta av dem när jag kör böj, mark, militärpress etc.

Jag kör på ett par Power Perfect 2 och dessa används under hela passet, även om jag ska köra t.ex curls. Det blir inte obekvämt alls, de känns som vanliga skor, fast med klack ;)

Angående slitaget så vet jag inte. Har bara haft dessa i 3 veckor nu, men med tanke på att tyngdlyftare kan stöta upp vikter flera timmar om dagen med dessa så borde de klara av ytterligare en halvtimme av ditt pass ett par ggr i veckan utan någon överdriven slitage (detta bara en spekulation)

Jobbigt
2014-02-08, 22:46
Jag kör på ett par Power Perfect 2 och dessa används under hela passet, även om jag ska köra t.ex curls. Det blir inte obekvämt alls, de känns som vanliga skor, fast med klack ;)

Angående slitaget så vet jag inte. Har bara haft dessa i 3 veckor nu, men med tanke på att tyngdlyftare kan stöta upp vikter flera timmar om dagen med dessa så borde de klara av ytterligare en halvtimme av ditt pass ett par ggr i veckan utan någon överdriven slitage (detta bara en spekulation)

Använder också pp2 genom hela mina pass förutom vid marklyft och håller med om att det känns hur bra som helst!

Gober
2014-02-08, 23:10
Hur är Romaleos II i storlek? Och vilken US-shop har ni använt (måste väl vara okej att nämna då kolo inte säljer sådana).

Bulta
2014-02-08, 23:18
Hur är Romaleos II i storlek? Och vilken US-shop har ni använt (måste väl vara okej att nämna då kolo inte säljer sådana).

Köpte för några dagar sedan mina på Eastbay med en rabattkod på 15%, och då landade de på 1400.

Är osäker på vad tullkostnaden är, men kan nog va 12-17%, sen med 25% moms och nån hundring för postens hantering kommer det nog sluta på drygt 2 tusen.

Gober
2014-02-08, 23:23
Köpte för några dagar sedan mina på Eastbay med en rabattkod på 15%, och då landade de på 1400.

Är osäker på vad tullkostnaden är, men kan nog va 12-17%, sen med 25% moms och nån hundring för postens hantering kommer det nog sluta på drygt 2 tusen.

Med andra ord dyrare än i en Svensk butik? Då får man ju iofs inte de fräsiga gula som jag tittade på.

Om någon köpt billigare får ni gärna skriva eller skicka PM. Och är som sagt intresserad av hur de är i storlek.

Bulta
2014-02-08, 23:25
Med andra ord dyrare än i en Svensk butik? Då får man ju iofs inte de fräsiga gula som jag tittade på.

Om någon köpt billigare får ni gärna skriva eller skicka PM. Och är som sagt intresserad av hur de är i storlek.

Budo&Fitness har dem ju som sagt för 1900. Har inte närhet till butik och online finns det ej i min storlek. Blir inte billigare som jag har sett i EU om man vill ha de fräsiga gula.

ceejay
2014-02-09, 00:54
jag har de röda och guldiga nike romaleos-skorna. Snyggast ever.

Dezen
2014-02-09, 01:34
Använder också pp2 genom hela mina pass förutom vid marklyft och håller med om att det känns hur bra som helst!

Låter ju hur bra som helst!

Hur kommer det sig att du inte har dem vid marklyft? Är det pga den lyftvägen?

Alfers
2014-02-09, 01:42
Reeboks oly skor finns ju som design your own. Gå helt wild and crazy med färgerna!
http://www.reebok.se/Men%27s-Customisable-CrossFit-OLY-Lifter/p_20178-1136704,sv_SE,pd.html?cgid=yourreebok
(In other news, deras sl-skor har kommit nu också, läste någonstans att dom också ska komma som design your own så väntar ett tag med att köpa)

z_bumbi
2014-02-09, 09:38
(In other news, deras sl-skor har kommit nu också, läste någonstans att dom också ska komma som design your own så väntar ett tag med att köpa)

De bilder jag har sett av dem får mig att fundera på hur de har tänkt men jag har inte sett några i verkligheten.

Alfers
2014-02-09, 10:21
De bilder jag har sett av dem får mig att fundera på hur de har tänkt men jag har inte sett några i verkligheten.

En youtubevideo säger mer än tusen bilder som man säger.
k2ReihW4caQ
vAmcTI9od7E
Jag är framförallt intresserad av dom eftersom att jag har väldigt breda fötter. (Dessutom är man ju prylnörd)

Skorna förtjänar väl egentligen en egen tråd.

Jobbigt
2014-02-09, 11:30
Låter ju hur bra som helst!

Hur kommer det sig att du inte har dem vid marklyft? Är det pga den lyftvägen?

Ja först och främst kommer jag ju högre upp från marken men även vinkeln blir fel tycker jag. Det kanske är olika från person till person men jag kommer en liten bit längre från skivstången om jag har lyftarskor, vid marklyft och man vill ju ha stången så nära sig som möjligt för ryggens skull

Dezen
2014-02-09, 13:14
Ja först och främst kommer jag ju högre upp från marken men även vinkeln blir fel tycker jag. Det kanske är olika från person till person men jag kommer en liten bit längre från skivstången om jag har lyftarskor, vid marklyft och man vill ju ha stången så nära sig som möjligt för ryggens skull

Tackar för din input. (:
Får bli att införskaffa ett par ganska snart och känna efter hur det känns.

whuddafuks
2014-02-09, 19:27
Dezen, sen borde du testa att marka både med och utan skorna. Jag är en av de som faktiskt kör bättre med skor som har klack, och det förmodligen för att jag är en aning quad-dominant, till skillnad från att vara höft-dominant, så vinkeln jag får av skorna involverar quadsen mer. Som Jobbigt sa så är det olika från person till person

Dezen
2014-02-09, 19:46
Dezen, sen borde du testa att marka både med och utan skorna. Jag är en av de som faktiskt kör bättre med skor som har klack, och det förmodligen för att jag är en aning quad-dominant, till skillnad från att vara höft-dominant, så vinkeln jag får av skorna involverar quadsen mer. Som Jobbigt sa så är det olika från person till person

Det ska jag definitivt göra, kör i strumporna nu så att prova med klack ser jag fram emot :)

Mags
2014-02-12, 23:18
Jag köpte ett par Adidas Powerlift 2 idag. Jag tyckte de satt jättebra, men de har mindre klack än Power Perfect 2. Men när jag provade PP2 tyckte jag det kändes lite fel...

Det kanske bara är för att jag är ovan med klack? Jag knäböjer vanligtvis i bara strumporna. Borde jag byta till högre klack och vänja mig vid det, nu när jag ändå ska ha skor?

wreka
2014-02-14, 20:29
Jag har bara provat Adidas powerlift 2. Dessa fick jag asont i fötterna av. Samma brännande känsla jag fick innan jag slutade böja i "vanliga" skor och bytte till helt platta, hårda och tunna skor. Kör även ofta I fingerskor.

Kändes som PL var för formade i sulan och även lite mjuka. Hur är andra lyftarskor?

Skickat från min ME173X via Tapatalk

WizKid
2014-02-14, 21:14
Jag själv är på jakt efter passande skor utan upphöjd klack, helt enkelt ett par converse men av annat märke. Letar barfotakänsla, hade hellre tränat barfota men man får lite snea blickar på min kommersionella gymanläggning. Funderar själv på Inov-8 Bare-XF 210, lite saftig prislapp bara.

Tips? (inga tå-skor tack)

Dezen
2014-02-15, 00:48
Har fått hem mina power perfect nu. Körde benpass igår och det var väldigt skönt. Kändes stabilt att böja i dem. Enda negativa är att jag fick lite ont i fötterna, gissar att det är ovanan med den hårda sulan. Får samma känsla av skridskor.

Använde dem under mitt presspass idag också, och tycker det var väldigt bra fäste mot golvet, så jag slapp glida ner när jag körde incline hantelpress. Fick inte ont idag, men kan vara för att jag inte la någon direkt tyngd på dem.

Är iaf nöjd med köpet. Sköna och snygga (:

koncept
2014-02-15, 01:32
Jag själv är på jakt efter passande skor utan upphöjd klack, helt enkelt ett par converse men av annat märke. Letar barfotakänsla, hade hellre tränat barfota men man får lite snea blickar på min kommersionella gymanläggning. Funderar själv på Inov-8 Bare-XF 210, lite saftig prislapp bara.

Tips? (inga tå-skor tack)

Jag har hört bra om de Inov-8s du nämnde.
New Balance Minimus är väl ungefär samma sorts sko? Du skulle kunna kolla på några modeller i deras linje.

F Ultra
2014-02-15, 02:08
Jag har hört bra om de Inov-8s du nämnde.
New Balance Minimus är väl ungefär samma sorts sko? Du skulle kunna kolla på några modeller i deras linje.

Är sådana skor stabila då? Har para petat lite på ett par Inov-8 på XXL och de känns lite sladdriga (de hade inte min storlek så jag har aldrig provat dem på).

StarkaUlf
2014-09-12, 19:33
Någon som har använt dessa skor och har lite feedback att dela med sig av? Har kört på Do-Win röd/vit ca 2 år nu och dom börjar bli väldigt utnötta. Har funderat att köpa dessa, som verkar ha lite högre klack (40mm) jämfört med dom flesta andra (30-28mm).

http://www.lyftarshopen.se/shop/traningstillbehor-2/skor/tyngdlyftningssko-do-win-blackgrey/#

Något som är värt att investera i?

Jona
2014-09-13, 04:50
Någon som har använt dessa skor och har lite feedback att dela med sig av? Har kört på Do-Win röd/vit ca 2 år nu och dom börjar bli väldigt utnötta. Har funderat att köpa dessa, som verkar ha lite högre klack (40mm) jämfört med dom flesta andra (30-28mm).

http://www.lyftarshopen.se/shop/traningstillbehor-2/skor/tyngdlyftningssko-do-win-blackgrey/#

Något som är värt att investera i?

Min dotter kör i såna, de känns lite plastiga tycker jag men hon är nöjd med dem.

StarkaUlf
2014-09-13, 07:48
Min dotter kör i såna, de känns lite plastiga tycker jag men hon är nöjd med dem.

Okej, härligt :) Är ju bara på hobbynivå för min del, så dom kan nog duga.

Vet du hur hon tycker dom är i storlekarna? Likt sina vanliga skor eller använder hon mindre/större?

groda
2014-09-13, 16:23
En youtubevideo säger mer än tusen bilder som man säger.
k2ReihW4caQ
vAmcTI9od7E
Jag är framförallt intresserad av dom eftersom att jag har väldigt breda fötter. (Dessutom är man ju prylnörd)

Skorna förtjänar väl egentligen en egen tråd.

Jag har dessa. Behövde ett par nya pjuck till allmän gymträning och mark.
Tycker de är rätt snygga (efter att jag sprättat bort/målat över crossfit-märkena.
De är rätt bekväma och inte helt stumma i sulan. Tycker de är rätt stabila (självklart inte som OL-skor men mer stabila än tex de brottarskor jag hade innan). Mycket bra fäste i sulan. OBS extremt breda.

Jona
2014-09-13, 17:46
Okej, härligt :) Är ju bara på hobbynivå för min del, så dom kan nog duga.

Vet du hur hon tycker dom är i storlekarna? Likt sina vanliga skor eller använder hon mindre/större?

Dom tycks true to size men hon har 33or gissar att du drar några storlekar till :D

redbrigade
2014-09-13, 18:20
Någon som har använt dessa skor och har lite feedback att dela med sig av? Har kört på Do-Win röd/vit ca 2 år nu och dom börjar bli väldigt utnötta. Har funderat att köpa dessa, som verkar ha lite högre klack (40mm) jämfört med dom flesta andra (30-28mm).

http://www.lyftarshopen.se/shop/traningstillbehor-2/skor/tyngdlyftningssko-do-win-blackgrey/#

Något som är värt att investera i?

Jag åkte till Lyftarshopen för att köpa just dessa, men kom hem med ett par Adipower. Kvalitén kändes riktigt plastig och passformen var enligt mig inget vidare, för mig var det verkligen dag och natt mellan Do-Win och Adipower. Sen är det en av Do-Wins lågprismodeller så det är väl egentligen inte en rättvis jämförelse.

spoon
2014-09-13, 19:52
Känns som att det är värt ett par slantar för OL-skor. Dom håller ju trots allt i flera år.

Shqypnia
2014-09-13, 22:55
Jag använder ett par tygskor (låga) från Björn Borg. Det är ett par fina skor som jag inte använder i vanliga fall, därav mina nya gymskor.

-squat-
2014-09-13, 23:40
Känns som att det är värt ett par slantar för OL-skor. Dom håller ju trots allt i flera år.

+1. Värt varenda krona.

StarkaUlf
2015-12-29, 23:54
Letar efter ett par nya dojjer för gärna under tusenlappen, men tar emot tips på dyrare också :) Så hög klack som möjligt vill jag ha.

Är Adidas Powerlift 2.0 något att ha t.ex?

Eller kanske dessa? http://www.adidas.se/adipower-weightlifting-shoes/M21865.html

Har kört på ett par Do-Win röd/vit senaste 3 åren, men nu börjar dom bli väldigt slitna :D

henrikl
2015-12-30, 00:14
Powerlift har väl en lägre klack än standard till och med så om du vill ha en hög så skulle jag valt en annan sko.

Huungg
2015-12-30, 00:55
Adipowers kostar 1080 nu på adidas hemsida

MackeJuve
2015-12-30, 13:38
Osäker på vad man ska kolla efter. Är inne på en sida som har ett gäng Adidas-dojjor. Jag ska använda skorna till knäböj, finns i allt från 850 kr till 2000 kr. "Adidas adiPower Weightlifting" ska visst vara tävlingsgodkänd. Alla skorna verkar funka för de flesta ändamål(SL, Crossfit, OL). Någon som kan rekommendera något? Fördel/nackdel med hög/låg klack?

MackeJuve
2015-12-30, 13:49
Skitsamma, jag har bestämt mig för Adidas Power Perfect II. Har vanligtvis sko-strl 43, vilken storlek bör jag välja på lyftarskorna?

MackeJuve
2015-12-30, 14:00
Skitsamma, jag har bestämt mig för Adidas Power Perfect II. Har vanligtvis sko-strl 43, vilken storlek bör jag välja på lyftarskorna?

Ni kan skita i att svara på det här också, har beställt :D

J.V
2015-12-30, 15:07
Effektiv! :D

Ozziking
2015-12-30, 15:41
Jag gillar Do-win skorna. Rabatt nu på ett par på lyftarshopen.

ceejay
2015-12-30, 17:24
Romaleos is teh shit

StarkaUlf
2015-12-30, 17:58
Jag gillar Do-win skorna. Rabatt nu på ett par på lyftarshopen.

Kör du med dom svart/gråa?

extra kakao
2015-12-30, 22:21
Höjdskillnad på 31 mm, 22 mm samt 15 mm.
Hur stor är skillnaden? (Vet att det är väldigt subjektivt)

Är det stor skillnad på ett par 22 mm klackar (Romaleos, PP2, Adipower) mot Powerlift 2.0.

Höjdskillnad på 31 mm på en av Do-Wins modeller, är det snäppet högt? 22 mm verkar ju vara lite av en standard.

Skulle jag märka "stor" skillnad ifall jag hade ett par Romaleos på mig istället för ett par Powerlift 2 när jag ryckböjer och anklarna är de som brukar ta emot mest?

Ozziking
2015-12-30, 23:00
Kör du med dom svart/gråa?


Yes

StarkaUlf
2015-12-30, 23:58
Yes

Alright :) Upplever du dom stabila, sitter bra och hårt runt foten? Är dom tunga/lätta? Kanske blir ett par sådana.

Ozziking
2015-12-31, 00:01
Alright :) Upplever du dom stabila, sitter bra och hårt runt foten? Är dom tunga/lätta? Kanske blir ett par sådana.


Jag tycker de är stabila, de sitter bra och så hårt som man vill ha dom! Hm.. Vill påstå att de är mittemellan tung/lätt. Men är rätt van också. Lite svårt att avgöra.

Låter bra!

StarkaUlf
2015-12-31, 00:10
Jag tycker de är stabila, de sitter bra och så hårt som man vill ha dom! Hm.. Vill påstå att de är mittemellan tung/lätt. Men är rätt van också. Lite svårt att avgöra.

Låter bra!

Okej, härligt :) Tack för svaren! Dom jag har nu är ganska tunga, så jag är van det iallafall.

Jona
2016-01-01, 11:39
Snart släpper Adidas en ny sko (som de gör inför varje OS). Spännande!

DJJOHANSSON
2016-01-01, 21:59
Intressant, börjar bli trött på mina adipowers. (Dom är för smala längst fram imo)

Saker som jag tror kommer förändras i den nya modellen, bredare i fronten, ännu högre klack (alternativt extra hälsula) och någon form av snabbspänne istället för snörning (tänk lever-belt).

ceejay
2016-01-01, 22:00
romaleos är bredare än adidas, passar mina fötter asmycket bättre.

Mazakov
2016-01-01, 22:04
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/s720x720/12111977_10154311356768957_3394360683872643415_n.j pg?oh=8d292e0233f4b70252e83d8000e61b71&oe=57021D27

tydligen en bild på den nya modellen med en ny typ av spänne/snörning

ceejay
2016-01-01, 22:04
Inte snygg imo.

Ozziking
2016-01-01, 22:12
Någon som vet om det går att tvätta lyftarskor? Har ju då Dowin dojjorna. De börjar bli lite äckliga

Rickard
2016-01-02, 10:54
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/s720x720/12111977_10154311356768957_3394360683872643415_n.j pg?oh=8d292e0233f4b70252e83d8000e61b71&oe=57021D27



tydligen en bild på den nya modellen med en ny typ av spänne/snörning


http://www.dynamicfitnessequipment.com/adidas-Leistung-16-Weightlifting-Shoes-p/af5541.htm

Rickard
2016-01-02, 10:55
Någon som vet om det går att tvätta lyftarskor? Har ju då Dowin dojjorna. De börjar bli lite äckliga


Skulle inte köra dom i maskin. Du får göra det lite mer manuellt och försiktigare.

Ozziking
2016-01-02, 11:16
Skulle inte köra dom i maskin. Du får göra det lite mer manuellt och försiktigare.

Okok

tack!

liftbig
2016-01-02, 12:06
Exakt vad hjälper ett par tyngdlyftarskor med jämfört med ett par skor med platta sulor? Om man använder dem för exempelvis knäböj och inte för tyngdlyftning.

1x0
2016-01-02, 13:29
Exakt vad hjälper ett par tyngdlyftarskor med jämfört med ett par skor med platta sulor? Om man använder dem för exempelvis knäböj och inte för tyngdlyftning.
Hjälper mig extremt mycket eftersom mina anklar/fotleder/hälsenor (nu vad fan det är) är jävligt korta/orörliga.
Testa gå ner på huk och ha hela foten i marken, sedan sätter du något under hälarna (2-3cm högt) och testar igen.
Jag har helt okej rörlighet i mina höfter men mina fotleder är horribla; även med stretching dagligen sedan 2 år tillbaks, händer ingenting.

Jag klarar ha ryggen mer upprätt samt slipper stå väldigt bred stans för komma ner parallell (får ont i ljumskar och större chans att knäna faller in). Jag kör lowbar stångpositionering.


Ontopic: har haft mina Adidas Adipower's i snart 2 år. Jävligt nöjd. De sitter perfekt, jag håller med att de är lite tighta där framme, breddmässigt. Passar mig utmärkt eftersom jag inte har så breda fötter ändå.
Jag funderar på klippa bort det där spännet längst upp dock; använder aldrig ändå, tycker det begränsar fotledens rörlighet i böj.

I efterhand hade jag nog nöjt mig med Do-Win skorna med högre klack (30mm?) - som sagt är mitt problemområde för böj mina fotleder, så nästan 1cm högre klack hade varit fint.

Woody R
2016-01-02, 13:38
Exakt vad hjälper ett par tyngdlyftarskor med jämfört med ett par skor med platta sulor? Om man använder dem för exempelvis knäböj och inte för tyngdlyftning.

Kommer djupare innan du tappar ryggen, tex om du är stel och vill ha en genväg som jag ;)

shut teh face
2016-01-02, 14:04
Tjänar man inte på köra barfota (strumpor) från början? Ett gäng på mitt gym som kör det iaf

yeahwtf
2016-01-03, 16:30
Vad kan ni rekommendera för lyftarskor till någon med platta och breda fötter? Kan inte ha något som helst "fotvalvsstöd" för då får jag ont direkt.

Ponitus
2016-01-03, 17:29
Vad kan ni rekommendera för lyftarskor till någon med platta och breda fötter? Kan inte ha något som helst "fotvalvsstöd" för då får jag ont direkt.

Jag är plattfot och kör med ett par SMI Comp. Ser ut som ett par clownskor, ungefär.
Inte testat några andra sorters lyftarskor men dessa passar mig, iaf.
Kanske kan vara något att kolla in! :)

yeahwtf
2016-01-03, 17:54
Jag är plattfot och kör med ett par SMI Comp. Ser ut som ett par clownskor, ungefär.
Inte testat några andra sorters lyftarskor men dessa passar mig, iaf.
Kanske kan vara något att kolla in! :)
Jag googlar mig fördärvad och hittar ingenting. :MrT:

Ponitus
2016-01-03, 19:16
Jag googlar mig fördärvad och hittar ingenting. :MrT:

Haha, vadfan. Jag hittar inget heller. Vad var det för skumma skor jag köpte?!
Köpte dom i en butik i Stockholm. Du får PMa om du vill ha namnet på butiken då de även säljer kosttillskott.


edit:
Såhär ser de ut!
http://powerzite.se/upload/480_SMI-comp-IIb.jpg

edit2:
..och där fick namnet synas ändå, ser jag. Förlåt, Kolozzeum.

yeahwtf
2016-01-03, 19:42
Såklart det var i STÅKKÅLM!! också.

*grr27*

/Skåning ;-)

z_bumbi
2016-01-03, 21:01
Tjänar man inte på köra barfota (strumpor) från början? Ett gäng på mitt gym som kör det iaf

Jag har nog bara sett två personer lyfta några tyngre vikter i tyngdlyftning eller styrkelyft (utom i mark) i strumplästen. Jag har däremot instruerat ett antal som kört i strumplästen och som fått klara problem med stabiliteten varav en av de två personerna som lyfte tungt ingår. Så kort sagt har jag nog sett en person som det funkar för att utföra lyften utan skor.

Ponitus
2016-01-03, 21:11
Såklart det var i STÅKKÅLM!! också.

*grr27*

/Skåning ;-)

Ja, jo, men jag beställde ifrån deras webshop.
/bor-mellan-dig-och-ståkkhålm ;)

unsuspected
2016-01-03, 21:34
Vad kan ni rekommendera för lyftarskor till någon med platta och breda fötter? Kan inte ha något som helst "fotvalvsstöd" för då får jag ont direkt.

Skulle rekommendera Do-Win. En av de bredaste skorna på marknaden.

yeahwtf
2016-01-04, 01:15
Ja, jo, men jag beställde ifrån deras webshop.
/bor-mellan-dig-och-ståkkhålm ;)
Jo, men just när det gäller skor (eftersom jag har så knepiga fötter) gillar jag ju att klämma, känna, prova etc. etc. etc. och avskyr att hålla på med returer etc. etc. etc.

;-)

extra kakao
2016-01-05, 19:04
Nu stör man igen.
G-Force Competition ser ganska bra ut, träkläck och lagom hög likaså.
Finns det något som berättigar att välja Romaleos 2 över dessa om man ligger på en tight budget?

Rickard
2016-01-05, 19:10
Nu stör man igen.
G-Force Competition ser ganska bra ut, träkläck och lagom hög likaså.
Finns det något som berättigar att välja Romaleos 2 över dessa om man ligger på en tight budget?


Nej det gör det inte.

Arne Persson
2016-01-06, 09:18
Dessa är helt ok.