handdator

Visa fullständig version : Bicepssmärta i dips


Finsky
2013-12-07, 13:12
Hej

Jag har en del problem med bicepsen när jag kör dips, speciellt första repet. Jag får en huggande smärta i bicepsfästet och själva bicepsen när jag går ner, men det går bort sedan efter första repet så brukar köra långsamt ner. Några ideer vad detta kan bero på? Borde jag värma upp biceps också innan jag kör dipsen, lite lätta curls eller något möjligtvis?

Kön: Man Ålder: 23

Inga tabletter eller något. Tränar dock armbrytning men kan få ont i biceps även fast jag inte tränat på över en vecka.

Tack

L-Sami
2013-12-07, 13:58
Hur ofta kör du biceps / armar? Börjat träna mer helt plötsligt?

Ramboline
2013-12-07, 14:17
Är det vid arm vecket? Jag har där och problemet är inte fästet, jag trodde det oxå först. Men det är senan som går uppe på underarmen, och den vinklar snätt inåt mot muskel fästet till biceps. Jag brukar bara att trycka och följa senan tills det inte gör ont något mera. Värt att testa om du har smärta vid armväcket

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Finsky
2013-12-07, 19:18
Hur ofta kör du biceps / armar? Börjat träna mer helt plötsligt?

Biceps kör jag aldrig i princip förutom varje söndag blir det ju på armbrytningsträningarna, den hänger mest med som sekundär muskel på de vanliga gympassen. Inte ökat volymen på dips heller.

Är det vid arm vecket? Jag har där och problemet är inte fästet, jag trodde det oxå först. Men det är senan som går uppe på underarmen, och den vinklar snätt inåt mot muskel fästet till biceps. Jag brukar bara att trycka och följa senan tills det inte gör ont något mera. Värt att testa om du har smärta vid armväcket.

Nej inte vid vecket för mig, det känns i själva bicep, mitt i, rätt djupt in i muskeln. Körde dips idag och det högg till lite men mindre än vanligt. Vet dock inte riktigt vilken sena du menar? Det är inte bicepssenan?

Ramboline
2013-12-07, 19:22
Nej, för min del så var det senan i underarmen på översidan som spökte och det kändes ut som man tog en kniv och körde rakt in i muskel fästet. Då har nog du något annat

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk