handdator

Visa fullständig version : body recomp tips


amini
2013-12-07, 03:44
skulle vilja läsa lite av favoriterna ni har, jag har hittills tagit till mig mycket från leangains men om ni har liknande informativa sidor vore jag tacksam
för länken

cero
2013-12-07, 04:45
Vad exakt menar du med "body recomp"? Leangains handlar väl om att lägga på sig muskler och minimalt med fett, det du syftar på? Eller är det att tappa fett och lägga på sig muskler?

amini
2013-12-07, 10:54
typ att stanna på samma vikt men bygga mer muskler

Reaper123
2013-12-07, 11:24
typ att stanna på samma vikt men bygga mer musklerLusläs "skaparens" artiklar, räcker gott och väl!

För detta ämne är en redig djungel med lika många teorier som skribenter och är det någon av dom som iaf är bra förklara är det Berkhams.

Har själv försökt mig på detta och rent ut sagt ett helvete, så jag skulle förespråka en "leanbulk" åtminstone! :thumbup:

amini
2013-12-07, 13:43
tycker oxå och hitta bättre sida än martins e svårt, så därför tänkte jag om nån hade tips på annat. men leangains verkar vara oöverträfflig

z_bumbi
2013-12-07, 14:20
*Träna för att öka i styrka.
*Vara inte rädd för att äta när det behövs. Är det en tung träningsperiod så gör man av med mer energi och får bättre resultat om man därför äter mer så man är återhämtad till nästa pass. När programmet går ner i en lugnare period längre från max så kan man hålla igen lite på maten.
*Strunta i att försöka cykla intaget eller någon annan "metod", det är bara onödigt krångel.
*Ät minst 500 g frukt och grönt varje dag men överdriv inte och variera källorna.
*Fet fisk minst tre gånger i veckan.
*Välj ett antal måltider inom rimliga gränser, 3-6 st beroende på kaloriintag och hur det passar livet i lagom brukar vara lagom.

tjing
2013-12-11, 12:21
Ät på och träna med bra mat som z_bumbi skriver.

Släng in något jag kallar "kontrolldagar" med ett par dagars mellanrum när du tränar konditionsträning och hamnar på ett större underskott -1000-1500 kcal. T ex att du äter 2000 kcal när ditt totala kcal-ut landar på 3300 kcal.