handdator

Visa fullständig version : Fotbolls-VM 2014


r1kkie
2013-12-06, 18:27
Yes här är grupperna!

Grupp A
Brasilien
Kroatien
Mexiko
Kamerun

Grupp B
Spanien
Holland
Chile
Australien

Grupp C
Colombia
Grekland
Elfenbenskusten
Japan

Grupp D
Uruguay
Costa Rica
England
Italien

Grupp E
Schweiz
Ecuador
Frankrike
Honduras

Grupp F
Argentina
Bosnien
Iran
Nigeria

Grupp G
Tyskland
Portugal
Ghana
USA

Grupp H
Belgien
Algeriet
Ryssland
Sydkorea

Känns som Frankrike helt klart drog vinstlotten på förhand.

Grupp G känner jag är tuffast tätt följt av B med Holland och Spanien som favoriter men med ett riktigt farligt Chile som outsider.
Grupp D blir också intressant med Uruguay Italien och England. Costa Rica känns som den stora slagpåsen där.

Vad tror ni?

iddqd
2013-12-06, 18:31
VM i vad? :confused:

r1kkie
2013-12-06, 18:33
VM i vad? :confused:

One lucky guess.

HINT: Brasilien är i grupp A på plats 1.

StarkaUlf
2013-12-06, 18:38
Grupp E och H känns som dom tråkigaste grupperna.

Jag tror att Colombia kommer gå långt nästa år.

England får det riktigt tufft!

Sen är det väl bara inse att Sverige hade fått det otroligt jobbigt i Portugals sits ;)

LeBron
2013-12-06, 18:40
Inget Sverige :(

TIMPA
2013-12-06, 18:43
Grupp C, G samt D ser riktigt tuffa ut om man ser till hur jämna lagen i respektive grupp är med några få undantag.

I grupp C känns det som att alla har lika stor chanser, spännande.

Med facit i hand så hade Sverige inte fixat det där. Jag tror och hoppas att Uruguay bjuder upp till dans, kanske inte vinner hela skiten men det vore kul om dom gjorde det, och dom har ju spetsen för att faktiskt ta hem ett VM.

Vanligt vatten
2013-12-06, 18:45
Grupp A
Brasilien
Kroatien
Mexiko
Kamerun

Vad tror ni?

Ajdå. Det är nog mörkt i Kamerun just nu.

Alfers
2013-12-06, 21:10
VM i vad? :confused:

+1
Dom gör fan likadan på radiosporten.
"Och i em i Salzburg så gick Portugal vidare till tredje del-kvartsfinalen"
Åmanba "men i vaaaad!?"
Sen skrattar kollegorna åt en "det vet man ju bara"

Angel
2013-12-06, 21:17
Jag kommer hejja på Bosnien iallafall!! Ser verkligen fram emot VM, brukar va fantastiskt kul.

Dissector
2013-12-06, 22:36
Lööw mot Klinsmann i grupp G är ett skoj möte!
Allt skiter sig för Ghana, igen? :D

Ganska tufft att vi får se en revanch från förra årets final, redan i gruppspelet.

Hela trädet. Brasilien möter med all sannolikhet antingen Spanien eller Holland redan i åttondelen. Vägen till Maracaná blir tuff!

http://i.imgur.com/r3oanEb.png

MrLomax
2013-12-07, 01:12
Jag kommer att heja på Kroatien.

thunder
2013-12-07, 04:35
Har biljett till gruppspelsmatcherna i BH. Samt åttondelen där med Brasilien-Holland/Spanien mest troligt :)

Uruguay-England i SP ska jag nog köpa via FA eftersom engelsmännen inte verkar sälja sin kvot.

Borde gå att få tag i nån kvart/semi/final på plats med lite flax med lagen.

Nån fler som åker?

Oljeblixten
2013-12-07, 10:18
Jag hejar på Tyskland iaf. :) Känns som att de har en ärlig chans!

Yheti
2013-12-07, 10:52
Som du sa, grupp B och G ser tuffa ut. Känns som det är fler "mindre" nationer som kvalat detta år än tidigare

NickFisher
2013-12-07, 11:18
Jag hejar på Tyskland iaf. :) Känns som att de har en ärlig chans!
+1

Tyvärr blir det nog spansk dominans igen.

DPahkamaa
2013-12-07, 11:34
Det blir Bosnien/Belgien för min del. Det här blir skoj!

spoon
2013-12-07, 11:57
Kommer följa extra noga med på Belgien. Riktigt många bra spelare där och Lukaku är ju ett monster.

http://layout.eurosport.se/i/shirt/team/280.gif

r1kkie
2013-12-07, 12:00
Jag håller på Uruguay.

Sålänge inte tråkspanien vinner är jag nöjd.

DPahkamaa
2013-12-07, 12:10
Kommer följa extra noga med på Belgien. Riktigt många bra spelare där och Lukaku är ju ett monster.

http://layout.eurosport.se/i/shirt/team/280.gif

Det är ett helt fantastiskt lag.

Courtois, Mignolet

Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Van Buyten

Dembele, Fellaini, Hazard, Mertens, Chadli, Witsel, De Bruyne, Defour, Mirallas

Lukaku, Benteke

Om de inte faller under trycket av alla förväntningar kommer de gå långt. På pappret har de dessutom en riktigt bra chans att ta hem hela skiten.

Jonithan
2013-12-07, 12:16
Jag kan inte hålla med om Belgien. Det är andrasorteringens PL spelare som besitter stor potential i framtiden, men inte nu. Att dem har en chans att ta hem VM stämmer inte. Tydligaste anledningen är avsaknaden av två kreativa innermittfältsmotorer.

Jag håller nog Tyskland och Spanien som favoriter, med Brasilien tätt bakom. Jag hoppas Spanien tar hem det hela och blir mer odödliga än dem redan är.

DPahkamaa
2013-12-07, 12:24
Jag kan inte hålla med om Belgien. Det är andrasorteringens PL spelare som besitter stor potential i framtiden, men inte nu. Att dem har en chans att ta hem VM stämmer inte. Tydligaste anledningen är avsaknaden av två kreativa innermittfältsmotorer.

Jag håller nog Tyskland och Spanien som favoriter, med Brasilien tätt bakom. Jag hoppas Spanien tar hem det hela och blir mer odödliga än dem redan är.

Andrahandssortering?

Chelsea, Tottenham, Liverpool, Arsenal, Everton, Manchester United.

Really?

Lägg därtill Porto, Ath. Madrid, Napoli och Bayern München.

Kreativitet på mittfältet finns det gott om. Bortsett från rutin är det ett väldigt komplett lag.

Edit: den enda svaga punkten i lagbalansen är att de inte har någon renodlad ytterback.

Edit 2: Och Kompany! Definitivt en av Premier Leagues bästa mittbackar när han är i form och skadefri. Hur kunde jag glömma honom?

balder
2013-12-07, 12:31
Det är ett helt fantastiskt lag.

Courtois, Mignolet

Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Van Buyten

Dembele, Fellaini, Hazard, Mertens, Chadli, Witsel, De Bruyne, Defour, Mirallas

Lukaku, Benteke

Om de inte faller under trycket av alla förväntningar kommer de gå långt. På pappret har de dessutom en riktigt bra chans att ta hem hela skiten.

Bra lag! Vincent Kompany borde väll vara med också?

DPahkamaa
2013-12-07, 12:34
Bra lag! Vincent Kompany borde väll vara med också?

Jo, glömde helt bort honom (kanske pga skadorna), men se edit i inlägget ovan :)

dared
2013-12-07, 12:56
Jag hoppas Tyskarna tar hem det faktiskt. Spanien vill jag absolut inte ska vinna.

spoon
2013-12-07, 13:01
Sen hoppas jag att det går bra för Tyskland. Dom har för ovanlighetens skull haft ett bra lag utan resultat dom sista mästerskapen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Allan
2013-12-07, 13:10
Eftersom det här är Kolozzeum ändrade jag rubriken till "Fotbolls-VM 2014". Så inte en massa annat folk tror att det är SL eller OL-VM

Landström
2013-12-07, 14:41
Jag kommer hålla på Schweiz. Större delen av världens befolkning blandar ihop Sverige och Schweiz så med lite tur får vi svenska framgångar till sommaren. :d

Dessutom har de ett starkt lag och som lök på mina argument så vann de mot Spanien i förra VM. Det Spanien som sedan blev världsmästare.

Mouline
2013-12-07, 14:47
Vill se Iran USA i en åttondel!

Anglofil är man väl annars! Stevie G

awesomooo
2013-12-07, 15:09
Hejar inte på något land här men om jag måste välja så kommer jag vilja att USA vinner hela skiten då det är det landet jag har mest relation till förutom Sverige.

StarkaUlf
2014-06-10, 12:10
Det närmar sig *popcorn*

Tror ni att Schweinsteiger får sig en plats i Tysklands startelva?