handdator

Visa fullständig version : Na-RALA


Vivaldi
2013-12-06, 17:43
Då jag kör PF och snart skall deffa har jag tänkt börja med detta tillskott.

Läst på snabbt om dess effekter och är sugen på att testa om det kan ge resultat.

Mina frågor till er betydligt kunnigare människor är vilka eventuella fördelar har detta över vanligt ALA, och framför allt var tusan kan jag få tag på det ?

edit: skall naturligtvis stå Na-RALA mod får gärna ändra rubrik !

Sheogorath
2013-12-06, 18:38
ALA:s största fördel är att den förbättrar insulinkänsligheten. Det innebär att om det är någon gång man ska ta ALA så är det under "bulk". På kaloriunderskott är insulinkänsligheten riktigt hög hos friska människor.

Vivaldi
2013-12-06, 20:22
ALA:s största fördel är att den förbättrar insulinkänsligheten. Det innebär att om det är någon gång man ska ta ALA så är det under "bulk". På kaloriunderskott är insulinkänsligheten riktigt hög hos friska människor.

Hm, misstänkte det, men tänkte ändå att det eventuellt kunde ha fördelar i samband med periodisk fasta då jag ofta äter 70% eller mer av dagens energiintag i en sittning !

Sheogorath
2013-12-06, 21:04
Hm, misstänkte det, men tänkte ändå att det eventuellt kunde ha fördelar i samband med periodisk fasta då jag ofta äter 70% eller mer av dagens energiintag i en sittning !

Aha. Ja det får någon annan uttala sig om. Det kanske rent av är undersökt. ALA är väldigt välundersökt.

Vivaldi
2013-12-06, 22:01
Aha. Ja det får någon annan uttala sig om. Det kanske rent av är undersökt. ALA är väldigt välundersökt.

Tack för hjälpen du vise, blir att kika in lite artiklar på engelska med andar ord !