handdator

Visa fullständig version : Utrustning för hemträning


Musician1
2013-12-06, 13:06
Hejsan!

Jag är på jakt efter något av följande tre saker - powerrack, powercage eller skivstångsställning.

Tanken är att det ska gå och träna säkert hemma själv, och då framförallt knäböj och bänkpress.

Vad rekommenderar ni? Och vad finns det för bra sidor/forum där man kan hitta begagnad sådan utrustning?

Jag har blocket en längre tid, men detta är ingen sån utrustning som verkar säljas där. Finns det tips på några andra köp och -sälj sidor eller forum där sån här utrustning kan finnas? Tips på var jag kan sätta in en köpes-annons annars? Har provat blocket där med?

Dela gärna med er av åsikter vad ni har för utrustning hemma som fungerar att träna "säkert" med när man kör själv? Funkar det bra med skivstångsställning som är höj och sänkbar eller ska jag ha en powerrack eller powercage?

Är det någon som har tips på något annat begagnat-forum för träningsutrustning?

Om jag inte lyckats hitta något powerrack eller någon powercage så får det nog bli att jag köper en skivsstångsställning som jag använder både till bänkpress och knäböj. Någon som har erfarenheter av att träna med en sådan själv hemma, är det ett säkert sätt att träna?

Har även sett att det finns folk som för att spara pengar tillverkar sin egen powercage av trä eller låter ha en tillverkad till sig av någon som är duktig på att jobba med metall. Är det någon som har någon erfarenhet av hur sån utrustning funkar att träna med/hur man kan komma i kontakt med nån som kan tillverka nåt sånt? Det verkar ju vara ett bra mycket billigare alternativ än att köpa powercage/powerrack iaf.

Det kanske går att tillverka eget powerrack också förresten? Någon som har någon erfarenhet av detta?

Tacksam för alla möjliga tips !

drkrupp
2013-12-06, 14:10
Jag har använt vanlig bänkpresställning länge utan problem. Man får se till att unsvika fail helt enkelt. Numera kör jag en marginellt säkrare variant.

Exempel på inköpsställen är gymkompaniet eller Ölme body power equipment.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10937582/2013-11-16%2016.23.15.jpg