handdator

Visa fullständig version : Diet och skräpmat


Notchy
2013-12-05, 22:47
Om man har som mål att äta 2700 kalorier om dagen och drar i sig en stor fet pizza på 1500-1800 kalorier och resten ä kvarg och proteinpulver, så jag kommer upp i mina 250g protein om dagen. Spelar det någon roll om man har nån sån dag ibland ?, så länge jag ligger på underskott och får i mig bra med protein borde det vara lugnt eller ?

wilhelmblomgren
2013-12-05, 22:52
Så länge du kommer upp i dina makros och micros så spelar det ingen roll varifrån källorna kommer.

Ballt
2013-12-05, 22:52
Du kan vara lugn

2scoop
2013-12-05, 22:54
Riktig mat ger mig mer känns det som men om det funkar för dig så kör på.

zozofu93
2013-12-05, 22:54
ligger du på underskott kommer du ju inte gå upp i vikt.
Men sen att käka skräp hela tiden påverkar väl mer insidan av kroppen än utseendet.
Ska du trycka i dig massa snabba kolisar så kan du ju tajma det åtminstone och njuta av det under pass

Notchy
2013-12-05, 22:57
Tänkte mest nån gång ibland, har kört nu 5 veckor och gått ner 4,5kg. Tänkte istället för ätardag, känns bättre om jag har ätit skräp när jag vet att jag endå följer min diet

Sheogorath
2013-12-06, 06:31
Tänkte mest nån gång ibland, har kört nu 5 veckor och gått ner 4,5kg. Tänkte istället för ätardag, känns bättre om jag har ätit skräp när jag vet att jag endå följer min diet

Du kan annars planera dina ätardagar, så som jag gör. Jag siktar på balans på ätardagen (ofta ett tillägg på 400-600 kcal, men det beror förstås på viktnedgångstakten hur mycket man får lägga till för att nå balans - har man bara ett underskott på 200 kcal på veckodagarna blir det ju bara +200 på ätardagen etc.).

För mig innebär det en dag i veckan där jag kan äta t.ex. glass efter träningen, pizza/hamburgare på dagen/eftermiddagen, lite chips och eventuellt någon mellanöl på kvällen. Kompletterar med aminosyror och proteindrinkar för att få ett någorlunda vettigt proteinintag. Går man inte över balans behöver man inte oroa sig för fettinlagring. Och en dag i veckan kommer inte innebära näringsbrist heller. :)

Det går god återhämtning för kropp, men framförallt själ! :thumbup:

Shqypnia
2013-12-06, 10:08
Det kan du absolut göra. Problemet ligger väl på att det i princip är omöjligt att veta kcal på en pizza.

Sheogorath
2013-12-06, 10:31
Det kan du absolut göra. Problemet ligger väl på att det i princip är omöjligt att veta kcal på en pizza.

Det är mer av ett teoretiskt problem. Handlar det om en dag i veckan "överskuggas" det felet av alla andra felmarginaler man har i veckorna.

mattisjamtback
2013-12-06, 11:51
Så länge du kommer upp i dina makros och micros så spelar det ingen roll varifrån källorna kommer.

Håller inte riktigt med, man kan inte dra alla kolhydrater, fetter, proteiner över en kam. Om man ska äta säg 300g kolhydrater så är det ju bra mycket bättre att få i sig de från ex. Ris, potatis, quinoa osv istället för godis. Bortsett från runt träningen möjligtvis.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Kotten
2013-12-06, 14:34
Håller inte riktigt med, man kan inte dra alla kolhydrater, fetter, proteiner över en kam. Om man ska äta säg 300g kolhydrater så är det ju bra mycket bättre att få i sig de från ex. Ris, potatis, quinoa osv istället för godis. Bortsett från runt träningen möjligtvis.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Bättre för kroppen, ja troligen. Bättre för att bibehålla muskler ?, nej inte så länge du får i dig dina proteiner.

tjing
2013-12-06, 14:37
Vad man äter handlar om bra mycket mer än macros, muskler och kroppsfett.

Man bör äta en hyffsad kost för att minska risken för cancer och andra allvarliga sjukdomar.

Kotten
2013-12-06, 15:04
Vad man äter handlar om bra mycket mer än macros, muskler och kroppsfett.

Man bör äta en hyffsad kost för att minska risken för cancer och andra allvarliga sjukdomar.

Cancer får man av allt

King Grub
2013-12-06, 15:07
Nej, det får man inte. Den där kommentaren är lika dum nu som alla andra gånger någon vräker ur sig den där klyschan.

Kotten
2013-12-06, 15:10
Nej, det får man inte. Den där kommentaren är lika dum nu som alla andra gånger någon vräker ur sig den där klyschan.

Man har inte en jävla aning om man kommer bli sjuk eller inte, att gå runt och må dåligt över det och äta nyttigt hela dagarna bara för att man kanske kommer få cancer. Sluta gå ut oxå pågrund av alla avgaser som finns.

King Grub
2013-12-06, 15:12
Mår man dåligt av att företrädesvis äta mat som minskar eller inte ökar risken för sjukdomar är det något annat fel på en.