handdator

Visa fullständig version : bodyfight pt-skola


bababababa
2013-12-05, 18:19
Jag undrar om det finns någon som har gått på bodyfight pt-skola som tycker den är bra. eller ska man satsa på någon annan ?

Sniggel
2013-12-05, 19:17
Bodyfight?
Vilket namn... Att fajtas med kroppen. Det vat ett nytt koncept!
Nej kan nog inte säga så mycket om just BFPT men jag har ju mina fördomar...

bababababa
2013-12-05, 19:20
okej. vilka tycker du man ska satsa på? safe, pt-school, the academy,afpt?

PureWhey
2013-12-05, 19:33
Högskolekurser i anatomi, näringslära och egen erfarenhet.

skivståång
2013-12-05, 19:37
Högskolekurser i anatomi, näringslära och egen erfarenhet.

+1

Skaffa dig egen erfarenhet i gymmet några år, läs på här på forumet, kolla stuider etc. Skit i nån så kallad pt-kurs, du kommer förmodligen bara lära dig att knäböj är dåligt för knäna lr liknande trams!

bababababa
2013-12-05, 19:43
jag har tränat runt 4-5 år (2,5-3år seriöst ) jag har ganska bra koll på näringslära,träningsteknik osv. Men jag är sugen på att jobba som pt och för att kunna få jobb så är man så gått som tvungen att att den där licensen....

Sniggel
2013-12-05, 19:55
jag har tränat runt 4-5 år (2,5-3år seriöst ) jag har ganska bra koll på näringslära,träningsteknik osv. Men jag är sugen på att jobba som pt och för att kunna få jobb så är man så gått som tvungen att att den där licensen....

Eller starta eget. Men visst kan ett papper göra det mycket enklare.

bababababa
2013-12-05, 20:05
jo jag har tänkt på det men problemet är att jag bor i en ganska liten stad så det skulle förmodligen inte löna sig.

z_bumbi
2013-12-05, 20:17
Ta en som har samma grundkurs för alla kurserna och där du också kan bli gruppträningsinstruktör. Att instruera grupper är ett bra sätt att komma in i verksamheter, att ragga kunder och för de allra flesta också att tjäna pengar.
Kika också på vilka gym du vill jobba på och vad de tycker är bäst.

bababababa
2013-12-05, 20:48
jag har snackat med gymet som har runt 5-6st anställda pts anställda här hemma och dom värkar och full rulle varenda dag så jag tror att det är ett väldigt bra ställe att jobba på. Sen är det ett plus i kanten att jag har ganska bra kontakt med personalen som jobbar där.