handdator

Visa fullständig version : Ta det till en ny nivå


rebellen
2013-12-05, 14:24
Okej... Efter ett års hård träning.. och en bra disciplin på mat är det dags att ta träningen till nästa nivå. Men skulle behöva hjälp av mer rutinerade byggare.

Började träna november 2012.

Gått från klena 67-77kg
Började på ca. 45 kg i bänk. Maxar nu 90. klara 4x80kg utan hjälp.
Kört på Protein morgon/kväll. Gainer efter träning då jag haft lite svårare för att lägga på mig vikt. Så behöver det extra tillskottet.

Träningsupplägget: Kört tungt. ( så tungt som jag klarar utan skaderisk )
Enbart tränat isolationsträning. t.ex


Bröst/mage

3 set bänkpress
2 set hantelpress
1 set armhävning med vikt

3 set Abdominal reverse curl
2 set Russian Twist
1 set Bench side bridge

" Kört alla övningar tills jag blivit helt slut i respektive övning. När jag klarar runt 7-8 reps ökar jag. Det har funkat bra."

Är det dags för mig att byta träningsprogram?

Finns säkert folk här inne som har varit i samma situation och är därför nyfiken på hur ni gick vidare? Känns lite som att jag står och stampar i samma vattenpöl just nu.

Efter ett år har man verkligen utvecklats. Den stora boosten man får är när man träffar folk som verkligen ser skillnad. Det motiverar en ännu mera. Så till den stora frågan. Framför allt slipper man numera höra från folk att man är så lite och klen. Nu är man starkare än dem. ;)

How claim to next level?:cool:

z_bumbi
2013-12-05, 14:41
Runt ett år så brukar det behövas lite mer tanke på hur man ökar belastningarna än tidigare. Inte så att man måste köra något superkrångligt uppdelat program med exakta reps hit och dit men att man hittar en metod som får en att fortsätta öka vikten på stången.
Sen brukar det vara lagom att öka träningsvolymen och då med fokus på större övningar/basövningar.

Så hur har du ökat vikterna fram tills idag och hur ser hela träningsprogrammet ut?