handdator

Visa fullständig version : Rena atleter


mag
2013-12-05, 13:38
Finns det någon svensk atlet inom fitness, CB eller BB som marknadsför sig som ren eller all natural:-)
Ungdomen behöver lite förebilder inom den genren. Törs man inte för att man är rädd att stöta sig med prepparna!?
Dom måste ju finnas?*gah!*

WHITEFOLKS
2013-12-05, 13:40
Alla säger väl att de är rena i princip så är bara välja en förebild.

4623
2013-12-05, 13:40
Axon

G_lund
2013-12-05, 13:41
Pepzadept?

martikainen
2013-12-05, 13:43
För att nämna någon som faktiskt kan klassas som atlet : Robert Berg

känd som bicepspojken här på kolo!

filmjölk
2013-12-05, 13:52
Det finns säkerligen, men se upp med det där med att ha rena förebilder...det blir en sån chock och överreaktion när det eventuellt visar sig att de inte är rena. (Överreaktionen består i att man sedan tror att alla är dopade)

Gober
2013-12-05, 13:53
Det är väl bara Axon som marknadsför sig som ren atlet. De andra nämnda gör väl ingen större grej av det. Men Kristian och Robert är ju bra förebilder och extremt duktiga. Axon har väl aldrig åstadkommit något särskilt på tävling.

Ponde
2013-12-05, 14:01
Det är väl bara Axon som marknadsför sig som ren atlet. De andra nämnda gör väl ingen större grej av det. Men Kristian och Robert är ju bra förebilder och extremt duktiga. Axon har väl aldrig åstadkommit något särskilt på tävling.

Ganska enkelt att klura ut att han är ren då också då han på 10+ år har gjort relativt dåliga framsteg jmf. med många andra tävlande som kört i 2-3 år och är mycket större/mer deffade än honom...cofffee

Nej, alla andra tävlande har inte dundergener jämfört med Axon och ni vet nog vad det handlar om då.

filmjölk
2013-12-05, 14:05
Har denne Axon tränat ordentligt i alla dessa år då? Jag har säkert tränat lika många år som Axon och jag är avsevärt mindre (muskulärt, även om jag väger mer)

Det är skillnad på 1 år och 1 år, beroende vad man gör på gymmet, uppehåll, frekvens, etc.

martikainen
2013-12-05, 14:13
Ganska enkelt att klura ut att han är ren då också då han på 10+ år har gjort relativt dåliga framsteg jmf. med många andra tävlande som kört i 2-3 år och är mycket större/mer deffade än honom...cofffee

Nej, alla andra tävlande har inte dundergener jämfört med Axon och ni vet nog vad det handlar om då.

Nu kanske inte herr Axon är det bästa exemplet på en standardmänniska som gör allting korrekt, sen ska man väl ta 10år med en nypa salt, jag har själv tränat på gym sen 2003, men jag har nog bara vetat vad jag gjort och fått resultat senaste 4-5 åren, de första åren bör nog läggas i samma hög som skolgympa eller fotbollsmatch på bakgården.

Så att förusätta att alla med bättre resultat än Axon skulle fingra i syltburken är att överdriva något rejält och trampa väldigt många på tårna!

Ponde
2013-12-05, 14:14
Har denne Axon tränat ordentligt i alla dessa år då? Jag har säkert tränat lika många år som Axon och jag är avsevärt mindre (muskulärt, även om jag väger mer)

Det är skillnad på 1 år och 1 år, beroende vad man gör på gymmet, uppehåll, frekvens, etc.
Tja, han är väl en riktig fitnessfreak som kör ofta och dedikerat (vad jag förstått från hans FB-posts, bilder och andra trådar på nätet) så brist på rutiner är det ju uppenbarligen inte.

PureWhey
2013-12-05, 14:14
Har denne Axon tränat ordentligt i alla dessa år då? Jag har säkert tränat lika många år som Axon och jag är avsevärt mindre (muskulärt, även om jag väger mer)

Det är skillnad på 1 år och 1 år, beroende vad man gör på gymmet, uppehåll, frekvens, etc.

Den skojaren ska du inte slösa för mycket tid på, har du inte vart med i svängen finns det en rolig skvallertråd på flashback :)


OnT: Gustaf Ollas fysik beundrar jag mycket :)

Ponde
2013-12-05, 14:15
Nu kanske inte herr Axon är det bästa exemplet på en standardmänniska som gör allting korrekt, sen ska man väl ta 10år med en nypa salt, jag har själv tränat på gym sen 2003, men jag har nog bara vetat vad jag gjort och fått resultat senaste 4-5 åren, de första åren bör nog läggas i samma hög som skolgympa eller fotbollsmatch på bakgården.

Så att förusätta att alla med bättre resultat än Axon skulle fingra i syltburken är att överdriva något rejält och trampa väldigt många på tårna!
Inte bättre, AVSEVÄRT BÄTTRE. Det är stor skillnad mellan dessa uttryck.

Ang. "trampande på tårna", kunde inte bry mig mindre. Blir man jävligt grov på kort tid så får man helt enkelt acceptera dopingmisstankar då de i 99% av fallen ändå visar sig vara sanna.

Ponde
2013-12-05, 14:16
Den skojaren ska du inte slösa för mycket tid på, har du inte vart med i svängen finns det en rolig skvallertråd på flashback :)


OnT: Gustaf Ollas fysik beundrar jag mycket :)

Vad han gör på fritiden och vem han engagerar sig med (som det diskuteras mest i FB-tråden) har inget med hans träningsresultat att göra. Dåligt försök till smutskastning detdär.

Slartibartfast
2013-12-05, 14:21
Profiler som aktivt marknadsför sig som rena, dvs, hela deras sales pitch/brand är uppbyggt kring det, är jag direkt skeptisk mot.

Bättre att köra sitt race och hålla käft om eventuell prepp.

PureWhey
2013-12-05, 14:23
Vad han gör på fritiden och vem han engagerar sig med (som det diskuteras mest i FB-tråden) har inget med hans träningsresultat att göra. Dåligt försök till smutskastning detdär.

"Dåligt försök"?
Knappast, det tas upp massa saker han gjorts sig skyldig till, plagiat osvosv.
Nej, det har inget med hans resultat att göra, du kan väl länka hans tävlingsresultat så kan vi beundra dessa istället? ;)
(Mycket snack, lite verkstad)

Oxe
2013-12-05, 14:26
Vad han gör på fritiden och vem han engagerar sig med (som det diskuteras mest i FB-tråden) har inget med hans träningsresultat att göra. Dåligt försök till smutskastning detdär.

Det har en massa att göra med hans träningsresultat, resultat är inte bara träningen det är allt runt omkring.

Jag personligen tycker Axon är en dålig förebild ifall man nu är ute efter någon att se upp till.

rooz
2013-12-05, 14:30
Ser upp mer till Oxe än Axon.

PureWhey
2013-12-05, 14:31
det har en massa att göra med hans träningsresultat, resultat är inte bara träningen det är allt runt omkring.

Jag personligen tycker axon är en dålig förebild ifall man nu är ute efter någon att se upp till.

ser upp mer till oxe än axon.

+1

Ponde
2013-12-05, 14:35
"Dåligt försök"?
Knappast, det tas upp massa saker han gjorts sig skyldig till, plagiat osvosv.
Nej, det har inget med hans resultat att göra, du kan väl länka hans tävlingsresultat så kan vi beundra dessa istället? ;)
(Mycket snack, lite verkstad)

Jag vet vad det råder för konsensus om doping här på forumet och motviljan att diskutera det så jag tänker inte svara ang. Axon mera.

mattisjamtback
2013-12-05, 14:36
Jag tycker att det är bra att folk tydligt tar avstånd från doping inom fitness och bodybuilding. Axon snackar inte heller bara utan han tar pengar ur egen ficka för att bli testad.

Förövrigt tycker jag att det är extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF som skulle kunna finansiera dopingtester. Dåligt för sporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Ponde
2013-12-05, 14:38
Jag tycker att det är bra att folk tydligt tar avstånd från doping inom fitness och bodybuilding. Axon snackar inte heller bara utan han tar pengar ur egen ficka för att bli testad.

Förövrigt tycker jag att det är extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF som skulle kunna finansiera dopingtester. Dåligt för sporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Ironiskt nog så är dessa "avståndstagande" nästan alltid de grovaste och de som man blir mest skeptisk mot.

Mängden hyckleri inom byggningsscenen är enorm. cofffee

WHITEFOLKS
2013-12-05, 14:43
Det är inte så extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF, de är antagligen alldeles för små.

mag
2013-12-05, 14:50
Profiler som aktivt marknadsför sig som rena, dvs, hela deras sales pitch/brand är uppbyggt kring det, är jag direkt skeptisk mot.

Bättre att köra sitt race och hålla käft om eventuell prepp.

Håller med om det första du skrev. Men inte riktigt att det andra. Jag utvecklar. Idagens samhälle uppfattar jag att inställningen bland många ungdomar är att direkt dom ser en grov kille så ekar orden doping,steroider mm. Vilket innebär att många ser det som ett måste med doping för att uppnå en bra fysik(relativt) Vore ju skönt att kunna se att någon är stolt över sin rena fysik och visar att det går att bli jävligt bra på ren väg.

Man and Machine
2013-12-05, 14:52
Jag tycker att det är bra att folk tydligt tar avstånd från doping inom fitness och bodybuilding. Axon snackar inte heller bara utan han tar pengar ur egen ficka för att bli testad.

Förövrigt tycker jag att det är extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF som skulle kunna finansiera dopingtester. Dåligt för sporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Det vore ju självmord från förbundet. De närmast sörjande som går på tävlingar och är en del av cirkusen vill ju se monster, freaks, sjuk hårdhet o.s.v. Med tester och aktivt arbete mot doping skulle sporten försvinna (som den är idag iaf).

Ponera att en ren sport skulle gå mot det som idag är mens physique rent fysikmässigt.. vem skulle bry sig? Av de som är intresserade av sporten och går på tävlingar ganska få att döma från olika trådar här på forumet.

Oxe
2013-12-05, 14:58
Jag tycker att det är bra att folk tydligt tar avstånd från doping inom fitness och bodybuilding. Axon snackar inte heller bara utan han tar pengar ur egen ficka för att bli testad.

Förövrigt tycker jag att det är extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF som skulle kunna finansiera dopingtester. Dåligt för sporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Det är snarare ett tecken på att han lyckats lura alldeles för många okunniga nybörjare på för mycket pengar...

Det är ju marknadsföring, och ett sett att peka ett finger emot alla andra, var av att en stor del är rena atleter som inte har pengarna för dom är "ärliga" människor. Så istället för att axon inser att han är medelmåttig så måste man skylla på alla andra. Vissa kanske inte känner att dom inte har nåt att dölja och behöva vissa sin påståda oskuld.

amini
2013-12-05, 15:01
inte svensk men inom styrkesport har jag en stor förebild
http://www.youtube.com/watch?v=xU02m5nzxW0

Herr Oberst
2013-12-05, 15:20
Att Karelin skulle vara en ren produkt känns ungefär lika troligt som, ja jag kommer inte på någon bra liknelse här.
Sen tar det inte ifrån honom hans prestation helt och hållet.

Sent from my LT26i using Tapatalk

toalettmysaren
2013-12-05, 15:22
STR, visst, han tävlar inte, och han är kanske inte " bäst " på nåt, men jävlar vad han är bra och ren vågar jag sätta min pung på att han är, superdedikerad gymmare sen 16 år bak. Han har ROLIGT också när han gymmar!'

Ang doping, t.ex. OS,diverse lagsporter etcetc så styr nog prisoner's dilemma i samband med pengar rätt hårt.

Dreas
2013-12-05, 15:25
Jag tycker att det är bra att folk tydligt tar avstånd från doping inom fitness och bodybuilding. Axon snackar inte heller bara utan han tar pengar ur egen ficka för att bli testad.

Förövrigt tycker jag att det är extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF som skulle kunna finansiera dopingtester. Dåligt för sporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2Svårt att visa negativt på ett test som man själv väljer när man ska ta....

Regelbundna oförutsedda tester är ett steg i rätt riktning men även där går det att komma undan.

Tycker folk är naiva i sina uttalanden om vilka som är rena. Räcker det med ett negativt test som man själv betalat för och påstå det? Jo jag tackar.

amini
2013-12-05, 15:31
Att Karelin skulle vara en ren produkt känns ungefär lika troligt som, ja jag kommer inte på någon bra liknelse här.
Sen tar det inte ifrån honom hans prestation helt och hållet.

Sent from my LT26i using Tapatalk

han tävlade i varenda OS EM VM med doppningskontroller, så...
varför kan han inte vara freak of nature

mag
2013-12-05, 15:32
Martikainen är ett bra föredöme!
Någon annan profil som tränar ren.?*flex*

Gober
2013-12-05, 18:39
Har denne Axon tränat ordentligt i alla dessa år då? Jag har säkert tränat lika många år som Axon och jag är avsevärt mindre (muskulärt, även om jag väger mer)

Det är skillnad på 1 år och 1 år, beroende vad man gör på gymmet, uppehåll, frekvens, etc.

Men du är ju ganska tjock Filmjölk, hade du deffat ner dig hade du kanske sett bättre ut än Axon, vem vet? Vi lär väl iofs aldrig få se en deffad Filmjölk ;-)

filmjölk
2013-12-05, 19:08
Men du är ju ganska tjock Filmjölk, hade du deffat ner dig hade du kanske sett bättre ut än Axon, vem vet? Vi lär väl iofs aldrig få se en deffad Filmjölk ;-)

Är det något jag har lärt mig av Kolozzeum så är det att är man tjock och bantar så försvinner all muskelmassa och styrka. Så efter en deff hade jag sett ut som Justin Bieber med löshud och bänkat hälften av vad jag gör idag. Nej tack, jag är hellre tjock.

z_bumbi
2013-12-05, 19:19
Det är inte så extremt konstigt att SKKF inte är en del av RF, de är antagligen alldeles för små.

Antalet utövare hade ingen större betydelse men de hade inget prestationsmoment. Idag är det bara AF och fitness som har ett prestationsmoment men i båda fallen har de också en utseendedel och de utövarna utgör dessutom en väldigt liten del av det som SKKF håller på med.
Utöver det finns det en hel rad med saker som de måste fixa men det spelar mindre roll så länge de inte har något prestationsmoment så blir de inte medlemmar.

Vad gäller antalet test så är det inte direkt så att alla idrotter inom RF testar så himla mycket mer än vad SKKF gör idag. De största idrotternas testfrekvens är ett stort skämt men det är väl jobbigt om någon torskar.

mattisjamtback
2013-12-05, 20:01
Svårt att visa negativt på ett test som man själv väljer när man ska ta....

Regelbundna oförutsedda tester är ett steg i rätt riktning men även där går det att komma undan.

Tycker folk är naiva i sina uttalanden om vilka som är rena. Räcker det med ett negativt test som man själv betalat för och påstå det? Jo jag tackar.

Han har ett samarbete med ett företag och allt han vet är att han kommer att testas ett visst antal gånger men det kan bli när som helst.

Tack för att du håller med om att det är bra med mer tester! :)

Asdf
2013-12-05, 20:09
Ganska enkelt att klura ut att han är ren då också då han på 10+ år har gjort relativt dåliga framsteg jmf. med många andra tävlande som kört i 2-3 år och är mycket större/mer deffade än honom...cofffee

Nej, alla andra tävlande har inte dundergener jämfört med Axon och ni vet nog vad det handlar om då.

Det gjordes ett svt-reportage nyligen om en 20årig kille som tagit aas i 4 år och som var mindre än mig. Och jag är varken stor eller något freak of nature. Men förstår din poäng iaf fast njae ändå inte

LeBron
2013-12-05, 20:11
För att nämna någon som faktiskt kan klassas som atlet : Robert Berg

känd som bicepspojken här på kolo!

Räknas en BB som atlet nuförtiden? Jag trodde det var utövare av "riktiga" sporter (fotboll, hockey, basket...) som hörde till den kategorin. Stark, snabb, bra form, uthållig t.ex. Stora muskler är knappt ett mått på atletism. :Virro

mattisjamtback
2013-12-05, 20:12
Det vore ju självmord från förbundet. De närmast sörjande som går på tävlingar och är en del av cirkusen vill ju se monster, freaks, sjuk hårdhet o.s.v. Med tester och aktivt arbete mot doping skulle sporten försvinna (som den är idag iaf).

Ponera att en ren sport skulle gå mot det som idag är mens physique rent fysikmässigt.. vem skulle bry sig? Av de som är intresserade av sporten och går på tävlingar ganska få att döma från olika trådar här på forumet.

Självklart vill folk se det men då kan man ha skilda klasser så att de som vill vara rena och inte ta risker med sin hälsa genom att ta t ex anabola men ändå tävla kan få göra det och ha en chans att vinna.

Det är snarare ett tecken på att han lyckats lura alldeles för många okunniga nybörjare på för mycket pengar...

Det är ju marknadsföring, och ett sett att peka ett finger emot alla andra, var av att en stor del är rena atleter som inte har pengarna för dom är "ärliga" människor. Så istället för att axon inser att han är medelmåttig så måste man skylla på alla andra. Vissa kanske inte känner att dom inte har nåt att dölja och behöva vissa sin påståda oskuld.

Lurar man folk på pengar om man är PT? Bevisligen har Axons klienter lyckats väldigt bra.

Visst finns det väldigt många som är rena men inte pratar om det och de är inte sämre för det. Men jag tycker att det är skitbra att någon arbetar öppet visar kritik så att det kan hända någonting.

Ironiskt nog så är dessa "avståndstagande" nästan alltid de grovaste och de som man blir mest skeptisk mot.

Mängden hyckleri inom byggningsscenen är enorm. cofffee

Men nu testar han ju sig och är bevisligen ren...

bubbe
2013-12-05, 20:34
Räknas en BB som atlet nuförtiden? Jag trodde det var utövare av "riktiga" sporter (fotboll, hockey, basket...) som hörde till den kategorin. Stark, snabb, bra form, uthållig t.ex. Stora muskler är knappt ett mått på atletism. :Virro

En idrottsatlet så betyder det egentligen en kraftidrottare, tyngdlyftare eller kämpande kraftidrott som brottare. Ett ord som missbrukats allt för mycket i modernt tal enl mig.

Dreas
2013-12-05, 21:56
Han har ett samarbete med ett företag och allt han vet är att han kommer att testas ett visst antal gånger men det kan bli när som helst.

Tack för att du håller med om att det är bra med mer tester! :)Och det skulle vara bättre på något sätt? Säger varken bu eller bä om Axon, men din tro på att det visar att han är ren är lite rolig. Det säger att han är ren när han testas eller att de söker efter fel saker.

Ponde
2013-12-05, 22:46
Det gjordes ett svt-reportage nyligen om en 20årig kille som tagit aas i 4 år och som var mindre än mig. Och jag är varken stor eller något freak of nature. Men förstår din poäng iaf fast njae ändå inte
Tjaa då hade han väl tagit låga doser och inte preppat kontinuerligt. Faktum är att prepp är rena magin, du kan köra 6 ggr/vecka och äta/sova perfekt och ändå bygga sämre än någon som preppar måttligt och kör 1 gång/vecka och inte håller koll på kost/sömn.

Anekdotiska bevis med enskilda fall som exempel betyder inte att kurande skulle vara mindre potent. (antar att denna 16-20 åring inte hade någon jävla aning om vad han sysslade med och då är det ju klart att resultaten är därefter, fast man preppar)

Ponde
2013-12-05, 22:50
Självklart vill folk se det men då kan man ha skilda klasser så att de som vill vara rena och inte ta risker med sin hälsa genom att ta t ex anabola men ändå tävla kan få göra det och ha en chans att vinna.



Lurar man folk på pengar om man är PT? Bevisligen har Axons klienter lyckats väldigt bra.

Visst finns det väldigt många som är rena men inte pratar om det och de är inte sämre för det. Men jag tycker att det är skitbra att någon arbetar öppet visar kritik så att det kan hända någonting.



Men nu testar han ju sig och är bevisligen ren...
"Testar sig och är ren", där har du problemet. HAN testar sig, så borde det inte funka, en utomstående organisation borde testa dem konstant så att de inte kunde preppa (det är skitenkelt att tajma kurandet till test om man vet ungefär när de är och på så vis slippa undan).

Ja, de flesta PT:s lurar folk på pengar och Axon är inget undantag (finns 400+ sidors tråd på Flashback om hans fuskande och plagiat), dessutom ger han mycket oseriös bild av sig då han ETT FLERTAL GÅNGER blivit fast för plagiat och många kunder har varit missnöjda.

Vill man "lära sig träna" så går det prima att googla omkring i några timmar för att hitta scheman, sedan kolla upp kosten och sen köra på. Otroligt att folk har lyckats göra träning till något så svårt att många anser sig behöva en "PT" för att kunna börja lyfta tyngder.cofffee

cero
2013-12-05, 22:57
Profiler som aktivt marknadsför sig som rena, dvs, hela deras sales pitch/brand är uppbyggt kring det, är jag direkt skeptisk mot.

Bättre att köra sitt race och hålla käft om eventuell prepp.

Inte bättre för sporten i alla fall. I sporter som är helt genomsmutsade av doping är det ju viktigt att visa att man är ren.

mattisjamtback
2013-12-05, 23:16
"Testar sig och är ren", där har du problemet. HAN testar sig, så borde det inte funka, en utomstående organisation borde testa dem konstant så att de inte kunde preppa

Där är vi på samma linje och det var det jag skrev om i mitt första inlägg i tråden.

mattisjamtback
2013-12-05, 23:19
[QUOTE=Ja, de flesta PT:s lurar folk på pengar och Axon är inget undantag (finns 400+ sidors tråd på Flashback om hans fuskande och plagiat), dessutom ger han mycket oseriös bild av sig då han ETT FLERTAL GÅNGER blivit fast för plagiat och många kunder har varit missnöjda.
[/QUOTE]

Det är ungefär lika trovärdigt som en artikel i en skvallertidning. Vad jag vet så har han tagit en del av en artikel och kopierat in på sin blogg och sedan har han bett om ursäkt för detta öppet.

strikt
2013-12-05, 23:28
Rena atleter... jo visst.

Folk som har preppat för att sedan tävla i rent tillstånd är ändå inte rena, även hur mycket de än tror att de är det. Har man preppat och ökat satelitcellerna så har man fördelar som rena inte har.

Sedan vad man gör av sina fördelar är ju en annan sak, vissa satsar ju mer på bygg och fortsätter vara svaga.

Angående satelitceller
http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:144813

cero
2013-12-05, 23:32
Har man preppat och ökat satelitcellerna så har man fördelar som rena inte har.

Testas man enbart på tävling så är det ju fritt fram att bada i doping under hela året, så ökning av satelitceller är nog det sista rena konkurrenter behöver oroa sig över. Slumpmässiga och oannonserade test är det enda som faktist fungerar.

Ponde
2013-12-05, 23:43
Det är ungefär lika trovärdigt som en artikel i en skvallertidning. Vad jag vet så har han tagit en del av en artikel och kopierat in på sin blogg och sedan har han bett om ursäkt för detta öppet.

Det var flera artiklar och det var inte blogginlägg utan någon sorts "forskning" eller bokliknande-grej som han försökte skapa.

Oxe
2013-12-06, 00:39
Lurar man folk på pengar om man är PT? Bevisligen har Axons klienter lyckats väldigt bra.
Visst finns det väldigt många som är rena men inte pratar om det och de är inte sämre för det. Men jag tycker att det är skitbra att någon arbetar öppet visar kritik så att det kan hända någonting.

Men nu testar han ju sig och är bevisligen ren...

Nja har ju sett lite av det han presenterat och det färdiga mallar som skickas ut för dyra pengar, många PTs är i MINA ögon helt värdelösa och mer eller mindre blåser sina kunder.

Är man lite införståd så med det testet som han kör kan man göra ganska mycket som inte är rent och ändå testas ren, och öka mängden satelitceller osv

Han är bevisligen ren på pappret ifrån dom han anlitat.

Och jag tror och hoppas verkligen att han är ren, men det är inte en självklarhet. Medans hans inlägg är lite i tjargongen att alla som är bättre än mig preppar därför visar jag att jag inte gör det som dom som är bättre än mig gör.

Vilket är befängt

Arne Persson
2013-12-06, 00:55
Rena atleter... jo visst.

Folk som har preppat för att sedan tävla i rent tillstånd är ändå inte rena, även hur mycket de än tror att de är det. Har man preppat och ökat satelitcellerna så har man fördelar som rena inte har.

Sedan vad man gör av sina fördelar är ju en annan sak, vissa satsar ju mer på bygg och fortsätter vara svaga.

Angående satelitceller
http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:144813

Och de som inte preppat och satellitcellat sig och ändå är grova och hårda, är de bara illusioner som egentligen inte existerar?

strikt
2013-12-06, 01:07
Jag pratar ju nu om folk som uppenbarligen växt för snabbt eller har för bra resultat på bara något år.

Folk som är rena och tränat länge som besitter bra fysik utan prepp är bara att ta av hatten för. Tyvär kommer ju folk misstro alla som är i liknande storlek som preppfolket.

Det räcker med att man själv vet att man är ren tycker jag, varför bry sig om vad andra tror eller tänker om en.

Philley
2013-12-06, 10:13
"Testar sig och är ren", där har du problemet. HAN testar sig, så borde det inte funka, en utomstående organisation borde testa dem konstant så att de inte kunde preppa (det är skitenkelt att tajma kurandet till test om man vet ungefär när de är och på så vis slippa undan).

Ja, de flesta PT:s lurar folk på pengar och Axon är inget undantag (finns 400+ sidors tråd på Flashback om hans fuskande och plagiat), dessutom ger han mycket oseriös bild av sig då han ETT FLERTAL GÅNGER blivit fast för plagiat och många kunder har varit missnöjda.

Vill man "lära sig träna" så går det prima att googla omkring i några timmar för att hitta scheman, sedan kolla upp kosten och sen köra på. Otroligt att folk har lyckats göra träning till något så svårt att många anser sig behöva en "PT" för att kunna börja lyfta tyngder.cofffee

Förutom hans plagiat som känns det som de bilder han laddar upp på sin blogg ter sig vara retuscherade. Mycket vinklar, ljus, spänna ut och in magen. Antingen är det kunderna som vill se bättre ut eller blir de ombedda att få "resultaten" så tydliga som möjligt.

Även om det rent krasst känns som de flesta personliga tränare är mer eller mindre värdelösa finns det många guldkorn. Hittar man en sådan bör man vara lycklig. Även om all kunskap de innehar kan tillgodoses på egen hand är det bekvämare att anlita en expert. Alla har inte intresse av allt, jag inte har vidare välutvecklade kunskaper inom IT. Så om något händer med min dator skulle jag låta en kunnig lösa problem som uppstår istället för att lära mig det själv. Medan det idag aldrig skulle falla mig i tanken att anlita en PT.

Jag pratar ju nu om folk som uppenbarligen växt för snabbt eller har för bra resultat på bara något år.

Folk som är rena och tränat länge som besitter bra fysik utan prepp är bara att ta av hatten för. Tyvär kommer ju folk misstro alla som är i liknande storlek som preppfolket.

Det räcker med att man själv vet att man är ren tycker jag, varför bry sig om vad andra tror eller tänker om en.

Håller verkligen inte med. Att få glåpord och smädelser utan grund efter sig är nog bland det jobbigaste som finns. Att dessutom andra ser ner på ens prestationer på grund av obefogade uttalanden är helt klart inte roligt. M

Men håller med om att det är lite överdrivet med alla dessa atleter som stoltserar med hur rena de är.

Dreas
2013-12-06, 10:18
Det roligaste är väl personer som påstår sig vara rena som inte är det. Visar upp tester de själva sponsrat som om de vore så duktiga, och rena. Finns alltid några naiva stackare som tror på det.

martikainen
2013-12-06, 10:22
Räknas en BB som atlet nuförtiden? Jag trodde det var utövare av "riktiga" sporter (fotboll, hockey, basket...) som hörde till den kategorin. Stark, snabb, bra form, uthållig t.ex. Stora muskler är knappt ett mått på atletism. :Virro

Jag vet faktiskt inte om jag själv klassar just CBB/BB som atleter, däremot Robert som faktiskt tävlar i Athletic Fitness klassar jag in som atlet.

Stark (chins/dips) uthållig (rodd) och en förbannat genomarbetad fysik, atlet? Ungefär defintionen av atlet i mina ögon.

shadowfire
2013-12-06, 10:30
Alla som tränar oavsett nivå kommer offentligt säga att de är rena, oavsett de rört en ottilåten substans eller ej.
De som preppar möjligen erkänner det till andra som kurar som de litar på, i en inre privat krets.
Många av de som preppar vet att andra preppar, men ingen pratar om det. Det bara är ett faktum som inte behöver ifrågasättas, man nickar till varandra lite i det tysta bara.
En del hävdar att de är rena. Det kan de vara. Eller så är det bara ett försök att dölja preppet. Eller så är de rena nu, men kanske inte har varit rena innan. Det vet ju bara dem själva.
Sedan kommer det alltid byggarprofiler som gärna vill hävda att de minsann vet med säkerhet att någon annan byggarprofil är ren. Hur kan man garantera det? En duktig preppare kan göra det helt utan synliga biverkningar och hålla det hemligt för sin sambo/make/maka/partner i åratal, så varför inte hålla det hemligt för bästa gympolaren? Å är ren nu detsamma som att alltid ha varit ren?

Hade jag varit en profil som arbetat i branschen så hade jag nog också betalat för och gjort egna dopingtester bara för att få död på lite tröttsamt skitsnack som i trådar som denna. Det hade dock inte varit en garanti för att jag hade varit ren på livstid eller ens ren samma år.

Eller så gör man som han långdistanslöparen som åkte fast med en löspenis fylld med fräscht urin, lol. Det säger inte lite om hur långt en del preppare är villiga att gå för att dölja sitt kurande.

Hela denna diskussion är awkward, man får helt enkelt välja å tro på något bara. Ingen idé att spekulera, något facit kommer aldrig att komma och torskar någon och det blir offentliggjort så säger det möjligen att personen hade innehav nu, men denne kan lika gärna ha varit ren 20 år innan också. Vem vet.

mattisjamtback
2013-12-06, 10:33
Det räcker med att man själv vet att man är ren tycker jag, varför bry sig om vad andra tror eller tänker om en.

Håller med. Om jag skulle bli anklagad för att ha preppat så skulle jag bara ta det som en komplimang. Däremot om det skulle påverka arbetslivet eller privatlivet skulle det vara en annan sak.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

shadowfire
2013-12-06, 10:37
Det roligaste är väl personer som påstår sig vara rena som inte är det. Visar upp tester de själva sponsrat som om de vore så duktiga, och rena. Finns alltid några naiva stackare som tror på det.

Det tråkiga är väl om man har låst in sig på en förebild inom någon idrott, kanske en viss cyklist eller så, som man tycker är helt galet bra och har gjort fantastiska resultat... och så uppdagas det en långvarig och komplex doping bakom allt. Man kan ha sett upp till personen under flera års tid och vetat att just denna klarat dopingtester o allt.

Det blir verkligen en "dat feel" när rullgardinen åker upp.

Ponde
2013-12-06, 10:41
Och de som inte preppat och satellitcellat sig och ändå är grova och hårda, är de bara illusioner som egentligen inte existerar?
Det beror ju endast på din definition av "grov, hård" och hur länge/hur bra denna person tränat. Det finns naturliga gränser för hur mycket muskelmassa du kan bära utan prepp, myostatinet motverkar ganska hårt vettu.

Aranagu
2013-12-06, 11:39
Men gud, låt folk tävla på lika villkor. Alla i den här branchen trycker ett och annat, men vem fan bryr sig? Alla gör det så låt det vara på lika villkor.

En jävla massa spekulationer om vem som trycker och inte trycker leder inte till något alls.

mvh

speedy83
2013-12-06, 12:34
En fråga angående doping, vet inte om det är lämplig tråd men gör ett försök.

I dagens tidning stod det om en genomförd razzia i grannstaden och där man utsett misstänkta genom att personen hade välutvecklad kappmuskulatur. Enligt gymägaren har man fått tips av bl.a. polisen att detta är typiska kännetecken på missbruk.

Finns det någon grund i detta eller bara svammel och hittepå???

krubkungen
2013-12-06, 13:12
En fråga angående doping, vet inte om det är lämplig tråd men gör ett försök.

I dagens tidning stod det om en genomförd razzia i grannstaden och där man utsett misstänkta genom att personen hade välutvecklad kappmuskulatur. Enligt gymägaren har man fått tips av bl.a. polisen att detta är typiska kännetecken på missbruk.

Finns det någon grund i detta eller bara svammel och hittepå???

Det är faktiskt sant. Trapezius har en hel del androgena (receptorer?) som gör att den muskeln växer snabbt vid AAS. Sen så är det ju dock inte en godartad anledning att plocka in någon för misstanke om doping tycker jag. Finns många som är rena som har välutvecklade trapezius (kappmuskel).

mattisjamtback
2013-12-06, 13:12
Men gud, låt folk tävla på lika villkor. Alla i den här branchen trycker ett och annat, men vem fan bryr sig? Alla gör det så låt det vara på lika villkor.

En jävla massa spekulationer om vem som trycker och inte trycker leder inte till något alls.

mvh

ALLA gör det verkligen inte! Pinsamt också att tycka att "lika villkor" ska vara preppat.

Nej spekulationer leder ingen vart men man måste ta debatten och det är viktigt att jobba för att tävlande testas mer.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

WHITEFOLKS
2013-12-06, 13:20
ALLA gör det verkligen inte! Pinsamt också att tycka att "lika villkor" ska vara preppat.

Nej spekulationer leder ingen vart men man måste ta debatten och det är viktigt att jobba för att tävlande testas mer.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Skillnaden blir att ingen kan fuska om det inte finns något som är fusk.

mattisjamtback
2013-12-06, 13:28
Skillnaden blir att ingen kan fuska om det inte finns något som är fusk.

Tycker att det är en riktig "jag ger upp" - lösning. Tycker isåfall att de som vill dopa sig kan tävla i en egen klass så kan de som vill bry sig om hälsan och tävla rena kunna tävla med samma förutsättningar som sina konkurrenter

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Dreas
2013-12-06, 13:31
Tycker att det är en riktig "jag ger upp" - lösning. Tycker isåfall att de som vill dopa sig kan tävla i en egen klass så kan de som vill bry sig om hälsan och tävla rena kunna tävla med samma förutsättningar som sina konkurrenter

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2Det är bara en ge upp-lösning om man tycker att doping är fusk och fel.

Så du ska få de som dopar sig att erkänna öppet att de gör något olagligt? *facepalm*

mattisjamtback
2013-12-06, 13:34
Det är bara en ge upp-lösning om man tycker att doping är fusk och fel.

Så du ska få de som dopar sig att erkänna öppet att de gör något olagligt? *facepalm*

Jag tycker att doping är fusk och fel så det är en jag ger upp - lösning enligt mig.

Nej jag tycker att bättre testning under hela året ska avslöja de som gör det

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Aranagu
2013-12-06, 13:34
ALLA gör det verkligen inte! Pinsamt också att tycka att "lika villkor" ska vara preppat.

Nej spekulationer leder ingen vart men man måste ta debatten och det är viktigt att jobba för att tävlande testas mer.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Tycker det är synd att du är så sjukt naiv.

Du tror väl också på att en viss SM atlet i tungvikt som ständigt skriver att han är ren på sin fb är ren eller... ?

Alla påstår sig vara rena tills motsatsen är bevisad.

Den här sporten är det kört för, det är bara och ge upp hoppet, man kan inte döda något såhär stort, över hela världen, när vi är enda landet i verkligheten som jagar atleter ständigt och lägger våra skattepengar på det.

Vi kan inte börja jobba mer för det, om inte ens SKKF eller IFFBB vill testa sin ateleter, då fattar du väl själv att det fifflas gravt i sporten och att samtliga ni nämnt här inne faktiskt tagit något, någongång?

Eller vi kan väl köra ifbbpro standard i sverige, allt under 500mg /w är "natural" bodibilder? För det är ju så enligt top 10 atleterna.

Doping på motionärsnivå kan man låta bli, på tävlingsnivå kan man fånga personer, men inte i fitnessvärlden, eftersom det är så accepterat av alla redan, förutom i det avlånga mellanmjölklandet Sverige, där vi har moralpanik konstant och tror att hulken finns och att han är ren.

mvh

bubbe
2013-12-06, 13:34
Det är bara en ge upp-lösning om man tycker att doping är fusk och fel.

Så du ska få de som dopar sig att erkänna öppet att de gör något olagligt? *facepalm*

Fast i princip finns det ju några sporter idag där detta sker. Tex de styrkelyftsförbund som valt att ej ha testverksamhet.

Dreas
2013-12-06, 13:44
Jag tycker att doping är fusk och fel så det är en jag ger upp - lösning enligt mig.

Nej jag tycker att bättre testning under hela året ska avslöja de som gör det

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2Nu säger jag inte att det är såhär, men om vi säger att över 50% av de tävlande dopar sig, är det då fusk? Finns det någon gräns? Om större delen av de tävlande dopar sig, är det då fusk?

Bättre testning, vilka ska bekosta det?

Fast i princip finns det ju några sporter idag där detta sker. Tex de styrkelyftsförbund som valt att ej ha testverksamhet.De finns ju inte i Sverige.

Gissar också på att Svenska polisen skulle gilla deras tillställningar extra mycket.

mattisjamtback
2013-12-06, 13:51
[QUOTE=Dreas;6765474]Nu säger jag inte att det är såhär, men om vi säger att över 50% av de tävlande dopar sig, är det då fusk? Finns det någon gräns? Om större delen av de tävlande dopar sig, är det då fusk?

Bättre testning, vilka ska bekosta det?

/QUOTE]

Enligt mig är fusk när det är emot regelverket i sporten vilket doping är.

Om SKKF kan komma med i RF så bekostar de det.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

WHITEFOLKS
2013-12-06, 13:52
Skkf kommer aldrig komma med i rf.

z_bumbi
2013-12-06, 14:05
Om SKKF kan komma med i RF så bekostar de det.

Så funkar det inte riktigt. RF står för en del av testen men idrottsförbund kan också beställa test som de betalar själva för att komma åt missbruket. För att överhuvudtaget bli aktuellt så måste ansökanden idrotter/aktiviteter däremot visa upp ett aktiv antidopingarbete redan innan ansökan.

Att få ihop pengar till tester är däremot lätt. Varje test kostar ungefär 2000-2500 kr så 500 kr mer per licens ger test av 20-25% av de aktiva.

Aranagu
2013-12-06, 14:05
[QUOTE=Dreas;6765474]Nu säger jag inte att det är såhär, men om vi säger att över 50% av de tävlande dopar sig, är det då fusk? Finns det någon gräns? Om större delen av de tävlande dopar sig, är det då fusk?

Bättre testning, vilka ska bekosta det?

/QUOTE]

Enligt mig är fusk när det är emot regelverket i sporten vilket doping är.

Om SKKF kan komma med i RF så bekostar de det.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Du förstår väl att hela sporten hade dött ut på samma sekund då va?

mvh

Johan_P
2013-12-06, 14:08
En fråga angående doping, vet inte om det är lämplig tråd men gör ett försök.

I dagens tidning stod det om en genomförd razzia i grannstaden och där man utsett misstänkta genom att personen hade välutvecklad kappmuskulatur. Enligt gymägaren har man fått tips av bl.a. polisen att detta är typiska kännetecken på missbruk.

Finns det någon grund i detta eller bara svammel och hittepå???

Citat från narkotikapolisen i Helsingborgs facebooksida ang. detta:

Polisen bygger misstanke om dopningsbrott på objektiva omständigheter. Dessa objektiva omständigheter kan vara utseende, beteende, samtal och mycket mer. Misstanken får alltså inte bygga på subjektiva omständigheter, som tillexempel att man misstänks bara för att man tidigare dömts för liknande brott.

Objektiva omständigheter för att någon brukat steroider kan således till exempel vara stor viktökning på kort tid, att kappmusklerna är ovanligt stora eller aggressivt beteende. Men man kan alltså inte misstänka alla med stora kappmuskler för det. Bedömningen måste göras efter personen ifråga.

Lagstiftningen för hur polisen bygger misstankar för bruk av steroider eller narkotika är utformad på detta sätt.

Så på frågan om det är korrekt att utgå från någons utseende vad gäller misstanke om bruk av steroider så är det korrekt om utseendet bygger på objektiva omständigheter. Och NEJ polisen har inte något register på folk som tränar.

strikt
2013-12-06, 19:34
Det är faktiskt sant. Trapezius har en hel del androgena (receptorer?) som gör att den muskeln växer snabbt vid AAS. Sen så är det ju dock inte en godartad anledning att plocka in någon för misstanke om doping tycker jag. Finns många som är rena som har välutvecklade trapezius (kappmuskel).

Visa mig en ren individ som har väl utvecklade trapezius.


Har Ronny dåliga gener för att utveckla muskler btw Arne?

rooz
2013-12-06, 19:44
Visa mig en ren individ som har väl utvecklade trapezius.


Har Ronny dåliga gener för att utveckla muskler btw Arne?

http://i46.tinypic.com/1zmjvjt.jpg

Diomedea exulans
2013-12-06, 19:46
Har ni hört om älgen som slutade dopa sig för han ville bli ren?

strikt
2013-12-06, 19:55
http://i46.tinypic.com/1zmjvjt.jpg

Hur vet du att denna kolomedlem på 110 kg om jag inte minns fel är ren?

Du inser väl att du bara kan gå i god för dig själv i slutändan ifall du har väl utvecklad trapz. Något annat blir ju rätt tandlöst.

rooz, tror du Ronny har dåliga gener för att få väl utvecklade muskler?

strikt
2013-12-06, 19:55
Har ni hört om älgen som slutade dopa sig för han ville bli ren?

:laugh::laugh::laugh::d

Philley
2013-12-06, 20:17
Har ni hört om älgen som slutade dopa sig för han ville bli ren?

I lol'd :D

Arne Persson
2013-12-06, 20:25
Visa mig en ren individ som har väl utvecklade trapezius.


Har Ronny dåliga gener för att utveckla muskler btw Arne?

Kolla Ronnys traps på youtubefilmen. Inga vattniga kamelpucklar iallafall.

Jo, han har säkerligen dåliga gener, eftersom han är korkad nog att inte kura.

strikt
2013-12-06, 20:34
Ja, Ronny har ju inte direkt "stora" väl utvecklade trapz.

I wonder why...

strikt
2013-12-06, 20:52
Eller ja, måste nog skriva om det där.

Ronny har väldigt fina trapezius, varför de inte skjuter ut från ryggen som hos många andra kabelkrigaratleter måste bero på att Ronny har så dåliga gener för byggning.

cero
2013-12-06, 21:54
Men håller med om att det är lite överdrivet med alla dessa atleter som stoltserar med hur rena de är.

Varför det?

Är det konstigt att de vill visa att de faktist uppnåt något?

Gober
2013-12-06, 22:28
Strikt, nog för att många är naiva och visst är det så att doping är vanligt men man kan fan inte låta bli att misstänka att du är djävulskt bitter på de som är större än dig och detta utan prepp ;-)

shadowfire
2013-12-06, 22:34
Visa mig en ren individ som har väl utvecklade trapezius.


Har Ronny dåliga gener för att utveckla muskler btw Arne?

heh jag brukar få höra att jag ska sluta spänna trapezius, bland annat har en kolomoderator sagt det när vi sågs... å jag är ren o har inte stora trapezius heller för den delen, tränar dem aldrig. Det är skillnad på stor trapezius och flexad trapezius som är stor ;) .. tydligen går jag omedvetet omkring o spänner mig uppåt nacken, antagligen pga stress osv. Tror dock inte den skulle på någotvis framkalla dopingmisstankar, blotta ögat på mina armar får vilken civilpolis som helst att brista i skratt/gråt.

strikt
2013-12-06, 22:41
Att vara större än mig är inga problem Gober. Det är bara käka och träna.

Jag har legat på balans samt svagt underskott senaste 3 åren. Det sista jag har är någon volym att tala om. Jag tränar inte för att bli större. Jag har inga som helst problem med att andra väljer att dopa sig, det påverkar inte min träning och mitt sätt att leva.

Jag är nöjd med mina resultat. Dock gillar jag att diskutera, doping är ett bra ämne som alla andra.

Jag tränar trots allt och ser skiten dagligen i princip, så det är ett tacksamt ämne för mig att diskutera.

shadowfire
2013-12-06, 22:43
Lite kuriosa. Sedan -81 har RF tagit över 74000 dopingkontroller. Döm min förvåning när jag såg att de faktiskt gjort det i dart och fäktning bland annat. Samtidigt bra att att de tänker outside the physical box. Är ju inte helt otänkbart att någon på esports osv går på uppåttjack heller.

Nåväl, knappt 800 är fällda totalt. Man kan tolka det som att det är hemskt att 800 är fällda. Eller som fasiken, vi är ett land som har många rena(r). Eller att det helt enkelt utförs för lite dopingkontroller eller vid fel tillfälle, tidpunkt eller för uppenbart. Lite som polisens nykterhetskontroller en onsdag vid lunch istället för natten till lördag 02:30.

Ser man till könsfördelningen så har inte en enda kvinna torskat sedan 2009, medan antalet män som torskar ökar. Dock så framgår det inte hur stor andel dopingtest som görs på kvinnor kontra män. Går inte o dra någon slutsats från det.

Så här ser "topplistan" ut vad gäller anmälda förbund till kontroller och hur utfallet har blivit. Givetvis är inte byggargrenarna med här, som bumbi mfl flikat in med. Detta var bara toppen på listan dessutom, fullständig statistik finns att ladda ner på rf.se uppdaterat i oktober i år:

Dopingfällda per SF 1981-2012 Antal fällda
Specialidrottsförbund 376 (varav 202 motionärer)
Tyngdlyftning * 97 (varav 67 motionärer)
Styrkelyft * 56 (varav 48 motionärer)
Friidrott 21
Amerikansk Fotboll 18
Boxning 16
Budo & Kampsport 15
Brottning 13
Ishockey 13
Korpen 11
Cykel 11
Rugby 10
Akademisk idrott 9
Motorcykel & Snöskoter 7
Basketboll 6
Fotboll 6
Gymnastik 5
Judo 4
Handboll 4
Skolidrott 4
Squash 4
Taekwondo 3
Handikappidrott 3

strikt
2013-12-06, 22:57
Ja, av någon konstig anledning är det tomt på gymmet när det ska göras "kontroller" shadowfire.

Visst kan jag räkna antalet gånger på mina två händer över hur många gånger jag varit ensam i gymmet, jag frågar någon av de mer insatta varför varpå ena visar ett sms, samt nu förtiden ett facebookmess som säger, gymma inte idag, vila, hälsa alla.

Och poof så står man där i viktrummet ensam i 2-3 timmar och undrar vart fan alla krigare är som alltid kör samma tider som en själv. Blir lite komiskt när det är så tomt att man bara garvar med de andra i lokalen som också är insatta som man brukar socialisera med.

Hänt både på badhallarnas gym, actic, nautilus och sats samt även nuvarande gym.

Nåväl, alltid trevligt med ett viktrum som är så gott som tomt utöver en själv samt någon annan hobbymotionär som aldrig är i vägen eller kör det man själv ska köra.

cero
2013-12-07, 02:28
Har ni hört om älgen som slutade dopa sig för han ville bli ren?

Vad menas? Vill också skratta. :(



Visst kan jag räkna antalet gånger på mina två händer över hur många gånger jag varit ensam i gymmet, jag frågar någon av de mer insatta varför varpå ena visar ett sms, samt nu förtiden ett facebookmess som säger, gymma inte idag, vila, hälsa alla.

Lol, säger de (vilket förbund de nu är som utför testerna) till i förväg vilken tid och plats de kommer att vara på?

Och vad är "välutvecklade traps" för dig? Tittar på Ronny på yb just nu och hans traps ser välutvecklade ut vad jag ser?

EDIT: Arne kommenterar

"lägg ner nu din jävla pajas! Rookie? Jag? Ha ha ha! Jag har nog tränat dubbelt så länge som du har existerat. Stackars inskränkta jävel. Förresten låter han sig testas när som helst, och har även testats flera gånger både flygande och på tävling."

:D

Armed Dingo
2013-12-07, 05:43
Jag pratar ju nu om folk som uppenbarligen växt för snabbt eller har för bra resultat på bara något år.

Folk som är rena och tränat länge som besitter bra fysik utan prepp är bara att ta av hatten för. Tyvär kommer ju folk misstro alla som är i liknande storlek som preppfolket.

Det räcker med att man själv vet att man är ren tycker jag, varför bry sig om vad andra tror eller tänker om en.
Ja det enda som väger emot för att preppa är hälsan, för när du uppnår din idealkropp som ren så kommer alla tro att du preppat iallafall.

Jaeg
2013-12-07, 07:16
Jag skulle vilja bli guidad av Ronny angående hur han lyckas behålla den massan på den fettprocenten som ren, högst imponerande om det är sant.

Inget illa menat men om Arne själv en gång i sitt liv provade komma i form från fet skulle du förstå att många ifrågasätter det hela.

Vara stor och fet efter x antal år är ingen större bedrift, stor och i form är en helt annan sak, så olikt varandra att det knappt ens tillhör samma galax faktiskt.

Jag kan själv lulla på 120-130kg om det är så. Men ALLTID när jag ska ner till en viss fettprocent hamnar vikten på 84kg.

Skulle jag ha samma kunskaper kring diet som Ronny har skulle jag med andra ord vinna SM som ren, vad gör jag för fel?

z_bumbi
2013-12-07, 09:04
Så här ser "topplistan" ut vad gäller anmälda förbund till kontroller och hur utfallet har blivit. Givetvis är inte byggargrenarna med här, som bumbi mfl flikat in med. Detta var bara toppen på listan dessutom, fullständig statistik finns att ladda ner på rf.se uppdaterat i oktober i år:

Listan är bara intressant om man också ser till antal test, under vilka perioder de utförts och vilka som testas och fälls. Jag har en och annan gång bränt en säkrning då to m föreläsare på högskolenivå som inte fattar det. Testar man inte så får man aldrig några fällda, testar man i extremt låg omfattning så ökar chansen att man framstår som ren, testar man mycket och har mycket motionärer som ingår i testverksamheten så får man antagligen fler fällda.

Av de fyra riktigt stora sporterna/inriktningarna i Sverige dvs löpning, fotboll, hockey (i alla fall i intresse från publik) och hästsport så är det bara hästporten som testar i någon större omfattning och då hästarna. De andra tre idrotternas testverksamhet är ett skämt.

Ponde
2013-12-07, 09:18
[QUOTE=Dreas;6765474]Nu säger jag inte att det är såhär, men om vi säger att över 50% av de tävlande dopar sig, är det då fusk? Finns det någon gräns? Om större delen av de tävlande dopar sig, är det då fusk?

Bättre testning, vilka ska bekosta det?

/QUOTE]

Enligt mig är fusk när det är emot regelverket i sporten vilket doping är.

Om SKKF kan komma med i RF så bekostar de det.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Då vore det säkert bra för dig att veta att man "fuskar" i nästan ALLA idrotter på toppnivå. cofffee

Ponde
2013-12-07, 09:20
Varför det?

Är det konstigt att de vill visa att de faktist uppnåt något?
Det får de gärna, men de kan skippa ljugandet (skapar falska hopp för många ungdomar som börjar träna) och istället undvika att prata om preppandet.

Klein
2013-12-07, 09:21
Jag skulle vilja bli guidad av Ronny angående hur han lyckas behålla den massan på den fettprocenten som ren, högst imponerande om det är sant.

Inget illa menat men om Arne själv en gång i sitt liv provade komma i form från fet skulle du förstå att många ifrågasätter det hela.

Vara stor och fet efter x antal år är ingen större bedrift, stor och i form är en helt annan sak, så olikt varandra att det knappt ens tillhör samma galax faktiskt.

Jag kan själv lulla på 120-130kg om det är så. Men ALLTID när jag ska ner till en viss fettprocent hamnar vikten på 84kg.

Skulle jag ha samma kunskaper kring diet som Ronny har skulle jag med andra ord vinna SM som ren, vad gör jag för fel?

Ronny har väl helt enkelt aldrig ätit sig fet samt tränat kontinuerligt under en herrans massa år istället för att dela upp sin tid i bulk, deff och långa träningsuppehåll som alla andra gör.

Ponde
2013-12-07, 09:22
Jag skulle vilja bli guidad av Ronny angående hur han lyckas behålla den massan på den fettprocenten som ren, högst imponerande om det är sant.

Inget illa menat men om Arne själv en gång i sitt liv provade komma i form från fet skulle du förstå att många ifrågasätter det hela.

Vara stor och fet efter x antal år är ingen större bedrift, stor och i form är en helt annan sak, så olikt varandra att det knappt ens tillhör samma galax faktiskt.

Jag kan själv lulla på 120-130kg om det är så. Men ALLTID när jag ska ner till en viss fettprocent hamnar vikten på 84kg.

Skulle jag ha samma kunskaper kring diet som Ronny har skulle jag med andra ord vinna SM som ren, vad gör jag för fel?
Du har glömt preppen *rolleyes* .

Sverker
2013-12-07, 09:23
ronny har väl helt enkelt aldrig ätit sig fet samt tränat kontinuerligt under en herrans massa år istället för att dela upp sin tid i bulk, deff och långa träningsuppehåll som alla andra gör.

+1.

Jaeg
2013-12-07, 09:40
Ronny har väl helt enkelt aldrig ätit sig fet samt tränat kontinuerligt under en herrans massa år istället för att dela upp sin tid i bulk, deff och långa träningsuppehåll som alla andra gör.

Fullt möjligt, hur som är det inte bara fett som rinner av mig vid diet ren utan bra mycket muskler som ryker med. Får jag ta till hjälp går det att behålla musklerna men att lyckas naturligt som imponerar stort.

Låter ju illa att klanka ner på någon annan för att man själv inte är i närheten av att lyckas. Tror dock det är fullt möjligt att klara av det, finns folk till allt. Vill bara veta varför det skiljer så pass mycket. Varför ska jag tappa 15kg muskler när andra slipper?

Klein
2013-12-07, 09:43
Fullt möjligt, hur som är det inte bara fett som rinner av mig vid diet ren utan bra mycket muskler som ryker med. Får jag ta till hjälp går det att behålla musklerna men att lyckas naturligt som imponerar stort.

Om man alltid är i form så elimineras ju det där problemet i princip.

Jaeg
2013-12-07, 10:02
Om man alltid är i form så elimineras ju det där problemet i princip.

Hur pass mycket unnar sig Ronny i vikt ifrån tävlingsform?

Ponde
2013-12-07, 10:06
Fullt möjligt, hur som är det inte bara fett som rinner av mig vid diet ren utan bra mycket muskler som ryker med. Får jag ta till hjälp går det att behålla musklerna men att lyckas naturligt som imponerar stort.

Låter ju illa att klanka ner på någon annan för att man själv inte är i närheten av att lyckas. Tror dock det är fullt möjligt att klara av det, finns folk till allt. Vill bara veta varför det skiljer så pass mycket. Varför ska jag tappa 15kg muskler när andra slipper?
För att du inte preppar. Nu är ju detta forumet ganska fullt med dopade personer som man kan se helt tydligt på bilder (vaskuläriteten, hur länge de tränat jämfört med massa, ådrorna ploppar som fan= högt blodtryck osv.), pekar dock inte ut någon.

Det sker mycket ryggdunkande på kolo, så jag hade tagit allt prat om "natty"-byggare med en nypa salt. Det snackas även mycket om gener, men det är inte det viktigaste (förutom muskelfästen såklart) i byggande, prepp är det viktigaste. (om du vill vinna tävlingar)

Träna i 3-4 år 3-4 ggr/vecka, ät bra och återkom så får du se att det inte var så lätt (sen kan du jämföra med någon journal här där vissa på 2-3 år blivit enorma och klura ut vad som är möjligt).

LindaS
2013-12-07, 11:47
Finns det någon svensk atlet inom fitness, CB eller BB som marknadsför sig som ren eller all natural:-)
Ungdomen behöver lite förebilder inom den genren. Törs man inte för att man är rädd att stöta sig med prepparna!?
Dom måste ju finnas?*gah!*Det finns massor, såklart. Dock ser jag/vi det som självklart och rent underförstått att man följer lagar, förordningar, tävlingsintruktioner etc och känner inte att vi alls behöver skrika ut att vi är rena. Det finns inget annat för mig/oss.

Diomedea exulans
2013-12-07, 11:58
Vad menas? Vill också skratta. :(

Ja, alltså, han ville bli en ren… Som i djuret ren.

Sverker
2013-12-07, 12:23
Fullt möjligt, hur som är det inte bara fett som rinner av mig vid diet ren utan bra mycket muskler som ryker med. Får jag ta till hjälp går det att behålla musklerna men att lyckas naturligt som imponerar stort.

Låter ju illa att klanka ner på någon annan för att man själv inte är i närheten av att lyckas. Tror dock det är fullt möjligt att klara av det, finns folk till allt. Vill bara veta varför det skiljer så pass mycket. Varför ska jag tappa 15kg muskler när andra slipper?


Självklart tappar du inte 15 kg muskler under en viktminskning. Det låter som om du utövade en diet från Stalingradsfronten 1942.

Det är inte alls svårt för en odopad kille att toppa till tävlingsform. Efter så många år på gymmet där man lyckats nå en acceptabel mängd muskler kan man sin kropp utan och innan. Har man sedan kört ett antal tävlingar sitter kostupplägget i ryggmärgen. Antagligen är det ännu enklare för en odopad kille att komma i tävlingsform eftersom kroppen inte är skruvad av olika prepparat.

gohardorgohome
2013-12-07, 12:29
Alla är rena tills motsatsen bevisats.

Sverker
2013-12-07, 12:50
Vilket betyder att vi måste bli ännu tydligare mot dopningen och samtidigt testa fler.

filmjölk
2013-12-07, 13:01
Det är inte alls svårt för en odopad kille att toppa till tävlingsform. .

Säker på det? Vi har ju både en och elva rena grabbar på forumet som ser skitbra ut en månad före och efter, som ändå lyckas se ut som Christian Bale i maskinisten på scen.

2scoop
2013-12-07, 13:02
Fullt möjligt, hur som är det inte bara fett som rinner av mig vid diet ren utan bra mycket muskler som ryker med. Får jag ta till hjälp går det att behålla musklerna men att lyckas naturligt som imponerar stort.

Låter ju illa att klanka ner på någon annan för att man själv inte är i närheten av att lyckas. Tror dock det är fullt möjligt att klara av det, finns folk till allt. Vill bara veta varför det skiljer så pass mycket. Varför ska jag tappa 15kg muskler när andra slipper?

tror du inbillar dig hur stort du är innan du deffar

Klein
2013-12-07, 13:16
Säker på det? Vi har ju både en och elva rena grabbar på forumet som ser skitbra ut en månad före och efter, som ändå lyckas se ut som Christian Bale i maskinisten på scen.

Kanske för att de deffar som byggarproffs fast utan preppen.

Sverker
2013-12-07, 14:01
Säker på det? Vi har ju både en och elva rena grabbar på forumet som ser skitbra ut en månad före och efter, som ändå lyckas se ut som Christian Bale i maskinisten på scen.

Ja, rätt säker. Att bli av med fettet och behålla muskelmassan är inte svårt. Att misslyckas sista månaden är snarast att man inte har startat tillräckligt tidigt. Att vissa inte vågar fylla ordentligt är en annan sak. Men har man laddat för dåligt en tävling är det lättar att fylla rätt nästa gång.

mattisjamtback
2013-12-07, 14:09
Ja, rätt säker. Att bli av med fettet och behålla muskelmassan är inte svårt. Att misslyckas sista månaden är snarast att man inte har startat tillräckligt tidigt. Att vissa inte vågar fylla ordentligt är en annan sak. Men har man laddat för dåligt en tävling är det lättar att fylla rätt nästa gång.

Håller med, det är absolut möjligt att behålla eller till och med öka muskelmassa under deff. Det jag brukar reagera på när jag hör och läser om andras kostscheman under deff är att de ligger så lågt på kaglorierna. Då är det inte konstigt att musklerna äts upp.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

strikt
2013-12-07, 17:34
Lol, säger de (vilket förbund de nu är som utför testerna) till i förväg vilken tid och plats de kommer att vara på?

Och vad är "välutvecklade traps" för dig? Tittar på Ronny på yb just nu och hans traps ser välutvecklade ut vad jag ser?


Nej, det basuneras inte ut offentligt när det ska testas så vitt jag vet. Men ändå så har folket som preppar information verkar det som. Kan ju vara planerade testrundor som gymägaren får vetenskap om kanske? Vet faktiskt inte hur det fungerar.

Eller folk som sprider falsk information för att få viktrummet själva? ;)



Jag skulle vilja bli guidad av Ronny angående hur han lyckas behålla den massan på den fettprocenten som ren, högst imponerande om det är sant.

Inget illa menat men om Arne själv en gång i sitt liv provade komma i form från fet skulle du förstå att många ifrågasätter det hela.

Vara stor och fet efter x antal år är ingen större bedrift, stor och i form är en helt annan sak, så olikt varandra att det knappt ens tillhör samma galax faktiskt.

Jag kan själv lulla på 120-130kg om det är så. Men ALLTID när jag ska ner till en viss fettprocent hamnar vikten på 84kg.

Skulle jag ha samma kunskaper kring diet som Ronny har skulle jag med andra ord vinna SM som ren, vad gör jag för fel?

Är du fet till att börja med är det inte så konstigt. Ronny verkar aldrig låta vikten sticka iväg mer än något kg upp. Han tävlar inte heller direkt ofta. Ställt upp vad, 2 gånger? Vunnit båda också har jag för mig?

Jaeg
2013-12-07, 17:54
Jag har aldrig tävlat och kommer väl aldrig att göra men av nyfikenhet, hur mycket skiljer det sig normalt ifrån att man har som minst tryck tills att man fyllt på maximalt inför scenen?

Själv har jag tex tappat från 50cm armar till 42cm under diet som ren. Utan att vara ren har det högst handlat om ett par cm istället. Stor skillnad är det hur som.

strikt
2013-12-07, 18:08
Var du hård på 50 cm?

Jaeg
2013-12-07, 18:33
Var du hård på 50 cm?

Nej men kan nog påstå att jag varit lika hård på 42 som 46-47 vilket är en väsentlig skillnad. Och det bara gällande armar.

Å andra sidan har jag aldrig provat på en fyllning efter konstens alla regler så svårt att säga vad det skulle ha resulterat i när jag varit som minst, därav min undran. Att dieta av eller på är två helt olika resor, en där du känner dig klen och ser dig mindre och mindre för var dag samt motsvarigheten där du känner dig fylld och stark istället vilket ger en jämnare resa utan toppar och dalar i formen. Du frånkommer det där med att vakna upp dagen efter en ätardag och tycka dig vara dubbelt så stor mot kvällen innan, istället är du så stor du bara kan bli hela tiden.

Vad jag som sagt ångrar lite nu är att jag aldrig har provat på en riktig fyllning för må hända kan man kanske därigenom temporärt fylla sig så pass att det motsvarar eller att man iaf kommer i närheten av vad man skulle ha gjort annars? Som sagt, hur pass skiljer det sig ifrån dagen innan man börjar fylla tills slutresultatet?

Jag har tränat seriöst i bra många år men har aldrig beblandat mig med andra tränande utan har hållit mig till garageträningen på egen hand och "normalt" umgänge så är helt grön på området egentligen vad gäller erfarenhet av andra.

Jorgen
2013-12-07, 19:20
Säker på det? Vi har ju både en och elva rena grabbar på forumet som ser skitbra ut en månad före och efter, som ändå lyckas se ut som Christian Bale i maskinisten på scen.

En ren tävlande:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/165377_488862193588_2464373_n.jpg?lvh=1

Jag vet, jag vet, hur kan jag veta att han är ren. Har jag varit med honom dygnet runt sen han föddes. Man kan inte lita på någon. Bla bla bla.... *bs*

Pepz
2013-12-07, 19:25
kristian sewén a.k.a Pepzadept.

SM, NM, EM, VM -medaljer i AF
SM medaljer i klassiskt styrkelyft

300kg i marklyft på 93kg och 710kg totalt (gjordes idag)

har testats många gånger.
har ökat pö om pö sen han började träna mer seriöst 2003. 10 års träning har gett kanske 5-8kg muskler


hade jag tränat lika hårt, progressivt och kontinuerligt som honom dessa 10år vi känt varandra så hade jag garanterat legat i topp i SL idag istället för att vara en medelmåtta

Jaeg
2013-12-07, 19:56
En ren tävlande:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/165377_488862193588_2464373_n.jpg?lvh=1

Jag vet, jag vet, hur kan jag veta att han är ren. Har jag varit med honom dygnet runt sen han föddes. Man kan inte lita på någon. Bla bla bla.... *bs*

Det där har jag inga som helst svårigheter med att bekänna som trovärdigt. Vikt, längd?

Jorgen
2013-12-07, 19:59
Det där har jag inga som helst svårigheter med att bekänna som trovärdigt. Vikt, längd?

174-176, på bilden 77 kg.

strikt
2013-12-07, 20:40
Pepz:


7 tour de france titlar
Samt väldigt många andra medaljer genom åren.

Testats flera gånger om inte 100'tals gånger. Har för mig att han själv sa i en intervju att det rörde sig över tresiffrigt. Troligen testats mer genom sin karriär än hela SL eliten i sverige har senaste 5 åren.

http://i.imgur.com/VOUHnwc.jpg




Hel bunt med medaljer, testades flera gånger.

http://i.imgur.com/rynAc7O.jpg




Så vad är slutsatsen? Att man kan tävla och testas en hel del och ändå vinna medaljer och vara "ren".

Hur svårt är det att preppa till sig fördelar tidigt i karriären innan man ens börjat tävla för övrigt. Finns ju folk på gymmen som talar om att de kan tänka sig tävla när de blir äldre, de ska bara bli lite starkare först. Medans de nu jonglerar med vikter på 190 kg, 250 kg och upp till 300 kg. Sen när de blir seniorer ska de tävla.

Ja. Det är inte svårt att vara ren iaf!

Pepz
2013-12-07, 20:47
tänker inte gå in i den där diskussionen med dig.
tråden efterfrågar rena atleter och jag gav ett exempel.
om du är här för att smutskasta varenda en så är det du som har problem.

rooz
2013-12-07, 21:04
Alla som är bättre än Strikt är dopade*popcorn*

strikt
2013-12-07, 21:22
tänker inte gå in i den där diskussionen med dig.
tråden efterfrågar rena atleter och jag gav ett exempel.
om du är här för att smutskasta varenda en så är det du som har problem.

Jag smutskastar inte den du länka.

Jag påvisar att det uppenbart går att tävla samt testas många gånger och ändå vara dopad.

Säg att en person tränar rent något år, når de vanliga platåerna. Testar en lätt kur och kliver förbi sin platå, skapar fördelar i kroppen som inte egentligen ska finnas där. Tränar vidare till nästa platå i något år och kanske upprepar en lätt kur, för att sedan börja tävla? Hur ska man veta detta? Det går inte. Varför går du i god för någon annan än dig själv?

Om du ska påvisa att det går att vara ren och få stora trapz t.ex. så kan du bara länka bild på dig själv där du har stora trapz, ifall du nu är ren dvs.

Att peka på någons trapz och säga, han är ren och har stora trapz. Fungerar ju inte riktigt så.


Bill har stora trapz för övrigt.
http://i.imgur.com/iKBNK55.jpg


Jeff Seid har rätt ok utvecklade trapz.
http://i.imgur.com/u62innx.jpg
http://i.imgur.com/wktpJkd.jpg

strikt
2013-12-07, 21:24
Alla som är bättre än Strikt är dopade*popcorn*

Jag försöker gå ner vikt, har gjort senaste 3 åren. Alla som tränar och äter balans varje dag är typ större än mig, är inget problem för mig. Jag har inget behov av att jämföra mig mot andra inom träning i volym. SL hade kunnat vara kul dock, ligger mer i min linje.

Jag tränar inte för att bli större. 17 åringarna på gymmet är fan större än mig.

Visserligen feta också :cool:

Arne Persson
2013-12-07, 21:29
Hur pass mycket unnar sig Ronny i vikt ifrån tävlingsform?

Jag anser att han skulle kunna tävla på ca 83 kg (83,5 kg samt helt opumpad på filmen som är tagen på hans jobb, Sjukgymnast på Karlshamns lasarett). Han ligger normalt på 88 kg. Har aldrig sett honom det minsta bulkig.
Hade 85 kg klassen funnits kvar så hade han nog velat tävla iden nästa gång. Han har haft problem komma ner -80 kg.

Lance Uppercut
2013-12-07, 21:44
Ett stort skämt att det inte skulle gå att skaffa stora traps om man är ren. Snarare så att många inte tränar isolationsövningar för traps. Ungefär som att skaffa stora armar utan att curla.

Arne Persson
2013-12-07, 21:47
Ett stort skämt att det inte skulle gå att skaffa stora traps om man är ren. Snarare så att många inte tränar isolationsövningar för traps. Ungefär som att skaffa stora armar utan att curla.

Stora trapz är en sak stora vätskefyllda trapz är en annan sak. Det är nog svårare att få ren...

strikt
2013-12-07, 21:57
Ett stort skämt att det inte skulle gå att skaffa stora traps om man är ren. Snarare så att många inte tränar isolationsövningar för traps. Ungefär som att skaffa stora armar utan att curla.

Har du provat?

Gober
2013-12-07, 22:06
Pepz:


Bla, bla
!


Men att dra upp idrottare som har möjlighet till läkare, hela team som står bakom, alla möjliga och omöjliga prepp osv och jämföra med Sewén är ju bara störtlöjligt.

Du måste väl inse hur jävla bortgjord Kristian skulle bli om han åkte fast? Alla i branschen vet vem han är, eftersom att han inte bara tävlar i att vara snygg utan också presterar i den absolut högsta toppen i styrka gör ju att chansen att bli testat när som är ganska stor, både pga av att han tävlar och för att vem som helst med onda avsikter kan "anmäla" honom på ett gym för att få honom testad..Osv!

Lägg därtill en väldigt lång träningskarriär med små (om än jävligt imponerande) ökningar år efter år så är det väl inte så svårt att acceptera att han är ren?

Det blir nästan som en sjuklig besatthet för en del att påvisa att man minsann ska gå runt och tro sig veta att alla duktiga atleter minsann är dopade.

Lance Uppercut
2013-12-07, 22:09
Stora trapz är en sak stora vätskefyllda trapz är en annan sak. Det är nog svårare att få ren...

Absolut men du får väl hålla med om att de flesta inte kör i närheten lika många set isolationsövningar för traps som de gör för t ex biceps.

rooz
2013-12-07, 22:13
Absolut men du får väl hålla med om att de flesta inte kör i närheten lika många set isolationsövningar för traps som de gör för t ex biceps.

Du kan få rätt jävla asgrofva trapz utan isolationsträning..

http://liftbigeatbig.files.wordpress.com/2012/06/lu-xiaojun-chinese-weightlifting-snatch-pulls-back-cover-milo-194-1.jpg

Arne Persson
2013-12-07, 22:14
Absolut men du får väl hålla med om att de flesta inte kör i närheten lika många set isolationsövningar för traps som de gör för t ex biceps.

Svårt att undvika ordentlig aktivering av trapsen vid tex tyngre ryggövningar.

Lance Uppercut
2013-12-07, 22:15
Svårt att undvika ordentlig aktivering av trapsen vid tex tyngre ryggövningar.

Ja men detsamma skulle ju kunna sägas om armar i väldigt många flerledsövningar.

Lance Uppercut
2013-12-07, 22:16
Har du provat?

Får återkomma om några år men hittils är det en av de muskelgrupper som svarat bäst iaf. Kanske förändras med tiden, hoppas inte. :)

strikt
2013-12-07, 22:28
Men att dra upp idrottare som har möjlighet till läkare, hela team som står bakom, alla möjliga och omöjliga prepp osv och jämföra med Sewén är ju bara störtlöjligt.

Du måste väl inse hur jävla bortgjord Kristian skulle bli om han åkte fast? Alla i branschen vet vem han är, eftersom att han inte bara tävlar i att vara snygg utan också presterar i den absolut högsta toppen i styrka gör ju att chansen att bli testat när som är ganska stor, både pga av att han tävlar och för att vem som helst med onda avsikter kan "anmäla" honom på ett gym för att få honom testad..Osv!

Lägg därtill en väldigt lång träningskarriär med små (om än jävligt imponerande) ökningar år efter år så är det väl inte så svårt att acceptera att han är ren?

Det blir nästan som en sjuklig besatthet för en del att påvisa att man minsann ska gå runt och tro sig veta att alla duktiga atleter minsann är dopade.

Jag tror inte alla duktiga atleter är dopade.

Jag har inte yttrat mig något om Sewén's vara eller icke vara.

Frågan var väl ändå om det finns rena atleter för ungar att se upp till i sverige, min reaktion på den frågan blir genast hur vet man att den personen är ren som sen tas fram?

Så det finns inga som har något att förlora på att bli avslöjade, men ändå blir avslöjade även om de inte är kändisar?

Gober
2013-12-07, 22:32
Jag tror inte alla duktiga atleter är dopade.

Jag har inte yttrat mig något om Sewén's vara eller icke vara.

Frågan var väl ändå om det finns rena atleter för ungar att se upp till i sverige, min reaktion på den frågan blir genast hur vet man att den personen är ren som sen tas fram?

Så det finns inga som har något att förlora på att bli avslöjade, men ändå blir avslöjade även om de inte är kändisar?

Jag tror att Sewen är ren, och jag tycker att han är en mycket bra förebild för unga killar och tjejer som tränar hårt. Skulle jag ha fel får jag väl ta på dumstruten om så blir fallet, men det tror jag inte kommer hända :-)

Nog om det, gillar egentligen inte att diskutera medlemmar utan att de själva är med i diskussionen.

Klein
2013-12-07, 23:20
Jag anser att han skulle kunna tävla på ca 83 kg (83,5 kg samt helt opumpad på filmen som är tagen på hans jobb, Sjukgymnast på Karlshamns lasarett). Han ligger normalt på 88 kg. Har aldrig sett honom det minsta bulkig.
Hade 85 kg klassen funnits kvar så hade han nog velat tävla iden nästa gång. Han har haft problem komma ner -80 kg.

Det här bekräftar ju precis vad jag spekulerade i. Ronny har aldrig ätit sig fet och håller sig alltid nära tävlingsform. Självklart optimerar detta förutsättningarna för att bygga muskler och behålla dem under deff både vad gäller tid och hormonell miljö i kroppen.

Lance Uppercut
2013-12-07, 23:31
Det här är vad jag hunnit bygga på cirka 3 år. Förväntar mig inte att det här ska imponera på någon men i relation till resten av min kropp så tycker jag inte trapsen har utvecklats dåligt. Min fråga till er som tränat rent mycket längre än mig blir då om utvecklingen på trapsen saktar in fortare än andra muskelgrupper med tiden?


http://i43.tinypic.com/2h66ekz.jpg
http://i42.tinypic.com/250046p.jpg

Klein
2013-12-08, 00:01
Det här är vad jag hunnit bygga på cirka 3 år. Förväntar mig inte att det här ska imponera på någon men i relation till resten av min kropp så tycker jag inte trapsen har utvecklats dåligt. Min fråga till er som tränat rent mycket längre än mig blir då om utvecklingen på trapsen saktar in fortare än andra muskelgrupper med tiden?

Dåliga bilder och meningslöst att prata om tid. Allt beror på träning och genetiska förutsättningar. Det finns folk med galen genetik för tjurnacke och stora traps: tex pacific islanders här i NZ där jag bor. Sedan vad gäller träning så bygger ju en typisk byggarsplit varken nacke eller traps. Då är styrkelyft eller brottning betydligt bättre.

Pepz
2013-12-08, 00:04
tjurbajs

vad har du i en sån här tråd att göra när det enda du gör är att påstå att alla teoretiskt skulle kunna vara dopade?

Lance Uppercut
2013-12-08, 00:07
Dåliga bilder och meningslöst att prata om tid. Allt beror på träning och genetiska förutsättningar. Det finns folk med galen genetik för tjurnacke och stora traps: tex pacific islanders här i NZ där jag bor. Sedan vad gäller träning så bygger ju en typisk byggarsplit varken nacke eller traps. Då är styrkelyft eller brottning betydligt bättre.

Ja men min fråga var ju då i fall genetiken har extra stor betydelse när det gäller traps med tanke på att många verkar anse att de inte går att bygga ordentliga traps om man är ren. Förövrigt känns ju tid extremt relevant när man pratar om uppnådd muskelvolym?

Gober
2013-12-08, 00:11
Ja men min fråga var ju då i fall genetiken har extra stor betydelse när det gäller traps med tanke på att många verkar anse att de inte går att bygga ordentliga traps om man är ren.

Klart genetik har betydelse, jag vet grovarbetare som definitivt är rena med stora traps. Hur vet jag det då, kanske för de aldrig besökt ett gym i hela sitt liv. Men det är ju skillnad på stora traps och traps som är stora, svullna och nästan exploderar av trycket.

Lance Uppercut
2013-12-08, 00:13
Klart genetik har betydelse, jag vet grovarbetare som definitivt är rena med stora traps. Hur vet jag det då, kanske för de aldrig besökt ett gym i hela sitt liv. Men det är ju skillnad på stora traps och traps som är stora, svullna och nästan exploderar av trycket.

Nu skrev jag ju inte att jag inte trodde att genetiken hade betydelse :)
Men bra, då finns det iaf en till som tror att det går att bygga stora traps utan prepp.

Klein
2013-12-08, 00:23
Ja men min fråga var ju då i fall genetiken har extra stor betydelse när det gäller traps med tanke på att många verkar anse att de inte går att bygga ordentliga traps om man är ren. Förövrigt känns ju tid extremt relevant när man pratar om uppnådd muskelvolym?

Om du tränar rätt så är tiden avgörande. Traps och nacke byggs bäst med en den typ av träning som 95% av alla gymbesökare undviker: dvs tunga marklyft, knäböj, barholds osv.

strikt
2013-12-08, 00:40
vad har du i en sån här tråd att göra när det enda du gör är att påstå att alla teoretiskt skulle kunna vara dopade?

Hade det varit bättre om tråden aldrig fick igång några diskussioner? Hade varit bättre ifall det listats 5-10 användare från branschen och ingen hade ifrågesatt om någon kanske var dopad, alla hade bara dunkat rygg och sagt att dessa ska man blint lita på?

Ja du, varför konverserar man eller frågar saker överhuvudtaget. Det är väl rätt tydligt varför första inlägget's gjort? Finns det några rena atleter att visa upp som förebilder, och hur ska man lita på dem? Svaret är tyvär rätt tråkigt, hur ska man kunna lita blint på vad folk säger?

Historien har ju visat hela tiden, gång på gång. Det går inte. Det är inte konstigt att folk misstror.

Vilka här tror att Bolt är ren t.ex? Vilka tror att Magnus Samuelsson är ren t.ex?

Någonstans inom en så tänker man, njäää, Bolt är nog inte ren och Magnus käkade nog inte bara gröt varje morgon (dock hoppas jag att Magnus bara käkade gröt).

Och sådär blir det ju med allt inom träningsvärlden, det går inte att undvika som det ser ut idag tyvär.

RobbanColeman
2013-12-08, 08:30
Om du tränar rätt så är tiden avgörande. Traps och nacke byggs bäst med en den typ av träning som 95% av alla gymbesökare undviker: dvs tunga marklyft, knäböj, barholds osv.

Vad är tunga marklyft? Ge exempel på vad jag ska fixa för att ha grova traps, se det som ett experiment, jag är ingen jätte direkt, mäter ca 175cm.

?x1
?x3
?X5
?x10
?x15
?x20

Jag använder reps mellan 1-20 så skulle vara intressant att veta.

Har inget mål att få grova traps alls, frågan är dock helt seriös utifrån det som diskuteras i tråden.

Armed Dingo
2013-12-08, 09:06
Vad är tunga marklyft? Ge exempel på vad jag ska fixa för att ha grova traps, se det som ett experiment, jag är ingen jätte direkt, mäter ca 175cm.

?x1
?x3
?X5
?x10
?x15
?x20

Jag använder reps mellan 1-20 så skulle vara intressant att veta.

Har inget mål att få grova traps alls, frågan är dock helt seriös utifrån det som diskuteras i tråden.
Marklyft där du inte orkar mer än 4 anser jag vara tunga. Sen vilken vikt det är är ju upp till enskild person.

Jorgen
2013-12-08, 09:13
Frågan var väl ändå om det finns rena atleter för ungar att se upp till i sverige, min reaktion på den frågan blir genast hur vet man att den personen är ren som sen tas fram?

Och min fråga blir då, hur vet man att dom är dopade?

Svaret på frågan om det finns rena atleter att se upp till är fö JA!

RobbanColeman
2013-12-08, 09:26
Marklyft där du inte orkar mer än 4 anser jag vara tunga. Sen vilken vikt det är är ju upp till enskild person.

Jag anser att ett maxlyft är tyngre än en fyra. :Virro :)

Som du märker är ju det där resonemanget lite onödigt och helt oväsentligt. Jag menar en liten kille som gjorde en 4a på 50kg i bänkpress sist jag tränade körde ju liksom inte tunga bänk för grovt bröst ngt mer än ngn som kör 100x4 i marklyft gör det för grova traps. Vikten är av vikt. Hoppas ngn kan svara på min fråga i mitt förra inlägg.

Beträffande rena atleter så är det ju dem som är svårast att ta, dem som fuskar kan man ju lättare ta(dem blir ju diskade), för att ta dem rena måste man vinna, vara snabbast i världen, starkast i världen osv. ;)

Klein
2013-12-08, 10:02
Vad är tunga marklyft? Ge exempel på vad jag ska fixa för att ha grova traps, se det som ett experiment, jag är ingen jätte direkt, mäter ca 175cm.

?x1
?x3
?X5
?x10
?x15
?x20

Jag använder reps mellan 1-20 så skulle vara intressant att veta.

Har inget mål att få grova traps alls, frågan är dock helt seriös utifrån det som diskuteras i tråden.

Svårt att ge exakt svar men minst 300 i ett maxlyft är nog en bra utgångspunkt.

RobbanColeman
2013-12-08, 10:10
Svårt att ge exakt svar men minst 300 i ett maxlyft är nog en bra utgångspunkt.

Inte så insatt men antar att det är väldigt ovanligt för rena atleter med kv75kg att fixa det? :)

Klein
2013-12-08, 10:11
Inte så insatt men antar att det är väldigt ovanligt för rena atleter med kv75kg att fixa det? :)

Där kanske vi har svaret till varför stora traps är ovanliga :)

RobbanColeman
2013-12-08, 10:16
Där kanske vi har svaret till varför stora traps är ovanliga :)

Dem är egentligen ganska vanliga t om här i Norrtälje men jag har aldrig sett ett marklyft tyngre än 200kg live. Tror dessutom jag själv fixar just 200kg nu t ex, jag gjorde 140x20 sist, hade gjort 140x5 då jag maxade 172,5kg i juli/augusti nån gång. Jag har inga traps att tala om. :)

Jag har som mål att ta 3xkv i sommar, tvivlar starkt på att jag ens kan göra ett försök till en most muscular då. :D

Med vänlig hälsning "ren motionär"

Jorgen
2013-12-08, 10:18
Inte så insatt men antar att det är väldigt ovanligt för rena atleter med kv75kg att fixa det? :)

Och ännu ovanligare om man väger 60 kg.
Men varifrån kommer 75 kg?

RobbanColeman
2013-12-08, 10:20
Och ännu ovanligare om man väger 60 kg.
Men varifrån kommer 75 kg?

Det som visar sig då jag ställer mig på en våg när jag inte är oaptitligt fet. Dessutom den vikt jag stått på när jag gjort alla mina andra bästa resultat gällandes styrka, i andra övningar alltså. ;)

Alltså 75kg är bara för jag använt mig själv som exempel. :)

Jorgen
2013-12-08, 10:28
Det som visar sig då jag ställer mig på en våg när jag inte är oaptitligt fet. Dessutom den vikt jag stått på när jag gjort alla mina andra bästa resultat gällandes styrka, i andra övningar alltså. ;)

Alltså 75kg är bara för jag använt mig själv som exempel. :)

Ok, jag såg inte den siffran i dina tidigare poster nämligen, du skrev bara hur lång du är. :)

filmjölk
2013-12-08, 11:00
Dem är egentligen ganska vanliga t om här i Norrtälje men jag har aldrig sett ett marklyft tyngre än 200kg live. Tror dessutom jag själv fixar just 200kg nu t ex, jag gjorde 140x20 sist, hade gjort 140x5 då jag maxade 172,5kg i juli/augusti nån gång. Jag har inga traps att tala om. :)

Jag har som mål att ta 3xkv i sommar, tvivlar starkt på att jag ens kan göra ett försök till en most muscular då. :D

Med vänlig hälsning "ren motionär"

OT: marklyft kan vara lite lurig i reps kontra max, någon som tex. pallar 140*10 jämfört med dina 140*20 kan ändå ligga säkerligen på nästan samma max om det vill sig "illa". Vill du bli maxstark i den får du gissningsvis variera dina 20reppare med tunga 3-6:or. (Med bra teknik).

Givetvis kommer du bli starkare med 20-reppare med, men det behövs vana vid tyngre lyft för att kunna "få ut" styrkan du har.

RobbanColeman
2013-12-08, 11:39
Får väl göra iaf minst 170x20 då om jag inte ska bana in mig och ändå vara säker på ett rejält 1rm! :)

Jag gör alla mina lyft som en en-reppare, alltså ingen studs utan alla reps börjar om från död start. Inga remmar och inget bälte. Jag varierar även mina reps iof. Dock sällan under 5.

Angående att jag skrev ut längd i första posten men inte vikt var väl en liten hint om att man utifrån längden kan veta lite om vikten på den rena atleten(motionären i det här fallet). Inga supergener här heller så på 75kg är jag inte ripped to the bone. Då får jag nog dra mig under 70kg.

L-Sami
2013-12-08, 12:24
Alla är rena ingen dopar sig.

Piledahl
2013-12-08, 13:56
Mycket humor i denna tråd :)
Struntar i om folk dopar sig men att gå ut o säga att man är naturlig och sen inte är det.. DET är vidrigt.

toalettmysaren
2013-12-08, 14:39
den här tråden gör mig sugen på att dopa mig. Nåja, hur ser folk på addition av test vid hög ålder? 40-45+. I US of A så är det tämligen enkelt få en liten kur utskriven av läkaren då man närmar sig 50 sträcket och är tömd på egen produktion, det är ju en rejält dwarfad variant av byggarkurer, utan är i rent hälsosyfte för ökad libido, livsglädje och stå emot tidens tand lite bättre(du går inte sönder lika snabbt helt enkelt som jag har förstått det).

Tycker det är konstigt det inte har införts i Sverige ännu, är vi så jävulskt tabubelagd på allt utom alkohol ännu? :)
I for one vill då preppa läkarordinerat när jag blir gammal så man hänger med ungarna bättre utan att bryta ben kors och tvärs osv och vara sugen på ge det till kvinnan min utan att behöva bluepilla

Sverker
2013-12-08, 14:44
50 är ingen ålder. 50-åringar kommer att fortsätta träna med bra resultat i Sverige.