Visa fullständig version : Någon som bara sagt f it och svinbulkat ihjäl sig?
Vore intressant att ta del av lite erfarenheter från er som svinbulkat och vad det gett. Går själv i dessa tankar då jag kommer ingenstans med min träning.
Du lär i alla fall gå upp i vikt.
Hercoles
2013-12-04, 17:06
Vad har "svinbulka" för betydelse för dig?
+1500kcal varje dag, eller äta allt du ser och kommer över? Om det är det sistnämnda du menar tror jag inte det är speciellt hälsosamt.
Ja, och jag gör aldrig om det....
Jag, eller ja inte aktivt svinbulkat utan snarare släppt kosthållningen fri och som matglad kille blir det rätt mycket käk och ofta rätt dåligt käk.
Jag blev fet och är fortfarande fet. Det lossnade lite i gymmet men absolut inte så mycket som man kanske inbillade sig att det skulle göra.
Motionären
2013-12-04, 18:57
Vore intressant att ta del av lite erfarenheter från er som svinbulkat och vad det gett. Går själv i dessa tankar då jag kommer ingenstans med min träning.
Startvikt: 109kg. knäböj 205, bänk m stopp 155, marklyft 260.
Gjorde en klassisk styrkelyftstävling i 105an efter startvikten då jag gick ner till 104,6kg men mäktade inte med mer än 190-152,5-257,5.
(2 dagar efter tävlingen vägde jag 109kg igen..)
Ett halvår av svinbulkande... high protein, high carb, high fat...
Nu: 118kg. knäböj 227.5, bänk m stopp 160, marklyft 270.
Commando1980
2013-12-04, 19:19
Se över din träning.
vicarious
2013-12-04, 19:36
Lee Priest :D
http://petesteel.com/PRO'S/Lee%20Priest9866.jpg
Gjorde det i september/oktober, gör det aldrig igen.
Tränade sex dagar i veckan styrketräning och åt allt som kom i min väg, tänkte att dagliga träning skulle täcka det men nejnej.. Resulterade i 4-5kg+ enbart fett när jag redan var "vanligt bulkig", gått ner nu till min bekväma vikt och kör nu samma träning men äter enligt periodisk fasta vilket håller mig borta från att äta och dricka extremt mycket på kvällarna som var problemet när jag grisbulkade. Ligger alltså fortfarande i bulk men jag äter inte precis allllllllting som kommer i min väg längre, räknar dock inte kalorier då jag känner min kropp och förbränning.
Kan du klara av att bli fet och gå runt så några månader så är det upp till dig, men i mitt fall när det tydligt började visa sig i ansiktsformen gick det över min personliga gräns.
Edit: Det visade sig även med bristningar, inget extremt men nu finns de där! Troligen av den väldigt snabba viktuppgången på 1-2 månader. Det var ett misstag men även en lärorik sak för träningen.
Lee Priest :D
http://petesteel.com/PRO'S/Lee%20Priest9866.jpg
dat aestetichs! :D
OT: testa o lägg om träningen istället för att gå o bli fet.
Hur länge har du tränat?
Finns ingen poäng med att svinbulka. Gå upp uppemot 0.5 kg per vecka, det räcker.
Motionären
2013-12-04, 19:56
Finns ingen poäng med att svinbulka. Gå upp uppemot 0.5 kg per vecka, det räcker.
0,5kg/vecka är mer än vad jag gick upp under min 6månaders bulk. Och då startade jag som sagt på 109kg. Så för en kille på 70-90kg är 0,5kg/vecka riktigt mycket enligt mig.
Motionären
2013-12-04, 20:10
0,5kg/vecka är mer än vad jag gick upp under min 6månaders bulk. Och då startade jag som sagt på 109kg. Så för en kille på 70-90kg är 0,5kg/vecka riktigt mycket enligt mig.
Fast om man lever på tonfisk och sallad innan bulken blir det ju en annan historia förstås. Och det är väl så många äter tyvärr och tror att det ska hända mirakel i gymmet.
109 kg är mycket. Hur pass lång är du? Att bulka på hög fettprocent kanske inte är en så bra idé...
Några hekton i veckan är nog ganska optimalt. Att ligga lägre kan vara svårt att åstadkomma i praktiken om målet är ett överskott.
Motionären
2013-12-04, 20:23
109 kg är mycket. Hur pass lång är du? Att bulka på hög fettprocent kanske inte är en så bra idé.
Då var det en dålig idé. Kvalade in till SM på den viktuppgången så för mig var det en bra idé.;)
Jag kan i lugn och ro arbeta bort överskottet tills jag landar på en kroppsvikt jag trivs med. Kommer dock inte göra det på bekostnad av maxstyrka.
25 kg om året är lagom, 30 kg är för mycket.
mattisjamtback
2013-12-04, 21:04
Förstår verkligen inte grejen med att bulka upp sig extremt mycket. Att ligga på ett kraftigt överskott ger kroppen väldigt bra möjligheter att lägga på sig massa, fine. Men varför man inte fokuserar mer på att få i sig bra kalorier och hålla sig på ett kontrollerat överskott för att andelen kvalitativ massa ska bli större.
Mer fett = längre diet = mindre tid att bygga + att mer muskler troligtvis kommer att försvinna under dieten. Så slutresultatet blir troligtvis mindre muskler även om det extra överskottet under bulken gav lite extra muskelmassa just då.
Sen är det ju inte bra ur ett hälsoperspektiv att grisbulka eller
Nu har inte TS något som helst behov av att bulka utan snarare att ta försöka förbättra sin kroppsuppfattning och då spelar det ingen som helst roll i vilket tempo man "bör" gå upp beroende på utgångsläge.
PureWhey
2013-12-04, 21:27
2kg i månaden är mycket imo, tror de flesta håller med.
mattisjamtback
2013-12-04, 21:36
2 kilo i veckan är väldigt mycket. Går man upp i det tempot är det inte en stor del som är muskler
Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
PureWhey
2013-12-04, 21:41
2 kilo i veckan är väldigt mycket. Går man upp i det tempot är det inte en stor del som är muskler
Läs igen ;)
Det beror helt på situationen och dessutom hur man räknar.
PureWhey
2013-12-04, 21:45
Det beror helt på situationen och dessutom hur man räknar.
Självklart beror det på situationen, vad menar du med att det beror på hur man räknar? Är 2kg inte alltid 2kg?
mattisjamtback
2013-12-04, 21:50
Läs igen ;)
Sorry felskrivning, menade självklart i månaden :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.