Visa fullständig version : Kaloriöverskott.
PERSSONN
2013-12-03, 20:58
Jag undrar om ett konternuerligt överskott behövs för att bygga muskler eller om man kan bygga fast man ligger på kaloriunderskott på vilodagar?
R Scarpa27
2013-12-03, 21:03
inte mer sådana här trådar.
ligg på kcal överskott och träna.
och ja kaloriöverskott varje dag är nog säkrast och enklast och ger bäst resultat.
ist för att trycka i sig ännu mer på träningsdag.
bara du har överskott på vilodag och på träningsdag kan det krävas mer kalorier för överskott.
det enklaste är att lyfta och käka sina måltider och inte mat nojja då går det som bäst.
inte mer sådana här trådar.
Hahahaha, du är så subtil!
<3
R Scarpa27
2013-12-03, 21:44
Hahahaha, du är så subtil!
<3
thnx =)
och helvetes dålig på att skriva svenska med har jag hört, men inget jag bryr mig om, då jag iaf kan skriva och prata flera språk än de flesta här. =)
vicarious
2013-12-04, 12:32
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=207547
Nej.
Ja.
Det här med snittkalori-intag överlag och uppdelandet i tränings- respektive vilodagar är rätt mycket av en illusion.
Det är inte kalorier i sig man bygger muskler av, utan en positiv proteinbalans. Vilket lättare åstadkoms med ett överskott som "besparar" proteinanvändandet för allmänna enegibehov i kroppen.
Till motsats vid deff då vi äter mer protein för att täcka upp för en ökad oxidation och försöker få en positiv proteinbalans.
mattisjamtback
2013-12-04, 13:32
Nej.
Ja.
Det här med snittkalori-intag överlag och uppdelandet i tränings- respektive vilodagar är rätt mycket av en illusion.
Det är inte kalorier i sig man bygger muskler av, utan en positiv proteinbalans. Vilket lättare åstadkoms med ett överskott som "besparar" proteinanvändandet för allmänna enegibehov i kroppen.
Till motsats vid deff då vi äter mer protein för att täcka upp för en ökad oxidation och försöker få en positiv proteinbalans.
Men om man inte får i sig tillräckligt med kalorier för att kroppen ska känna att den "har råd" med att bygga muskler kommer den inte göra det
Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Var det ett påstående?
Det beror på kontext för mycket, exakt vad som äts och när, eventuella kosttillskott, individuella faktorer etc.
Stjarnan
2013-12-04, 16:16
Som ovan skriver går det att bygga muskler på balans eller litet underskott. Grejen med att ligga på kaloriöverskott genererar förhoppningsvis i att du orkar ta i mer på gymmet och lyfta tyngre/fler reps!
Ja, att äta överskott är ju onekligen kanske något av det viktigaste för att orka öka vikterna och bygga faktiskt.
mattisjamtback
2013-12-04, 16:41
Var det ett påstående?
Det beror på kontext för mycket, exakt vad som äts och när, eventuella kosttillskott, individuella faktorer etc.
Agree, tror vi håller med varandra till största del men argumenterar för olika saker :p
Ja tycker att man under "bulk" ska fokusera mycket mer på vad man äter istället för att fokusera på att bara vräka i sig så mycket som möjligt vilket många gör
Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.