handdator

Visa fullständig version : Carboload


curvan
2013-12-02, 23:43
Hej !

Har under min tid inom träning nästan alltid kört aminosyror under passet , och efter vanlig whey 100 shake.
Nu hört talas om http://www.*************.com/1/sv/artiklar/vitargo-pure som jag har hört att flera kör med med bra resultat iom att du kan blanda det i princip vad som helst men med fördel under och efter träning .. har ni lite åsikter och synpunkter ? Ligger fö på en långsam viktökningsperiod just nu
mvh

curvan
2013-12-02, 23:44
Edit såg att den blocka länken men det är vitargo pure det talas om

mattisjamtback
2013-12-02, 23:53
Att ta snabba kolhydrater innan passet är väldigt bra för att för få energi och bland de snabba kolhydraterna ska Vitargo vara det bästa.

Att ta de efter är även det en bra idé, speciellt om ditt mål är att gå upp i vikt. Men sen spelar det nog ingen betydande roll om du väljer att istället äta extra kolhydrater till dina måltider efter passet. Däremot om du ska träna samma muskelgrupp igen inom ett dygn är det bäst att ta de Vitargo direkt efter.

curvan
2013-12-03, 03:34
Att ta snabba kolhydrater innan passet är väldigt bra för att för få energi och bland de snabba kolhydraterna ska Vitargo vara det bästa.

Att ta de efter är även det en bra idé, speciellt om ditt mål är att gå upp i vikt. Men sen spelar det nog ingen betydande roll om du väljer att istället äta extra kolhydrater till dina måltider efter passet. Däremot om du ska träna samma muskelgrupp igen inom ett dygn är det bäst att ta de Vitargo direkt efter.

Jo precis ! , tänkte dock om det fanns nåt annat alternativ då detta drar iväg i pris om man ska ta det så ofta , är inte snål bara ekonomisk

z_bumbi
2013-12-03, 08:13
Kolhydratkällan spelar ingen större roll för styrketräning så maltodextrin, druvsocker, vanlig socker, pasta osv funkar.
Även för konditionsträning är fördelen med vitargo mest en fråga om hur koncentrerat man kan blanda det.

LillisJ
2013-12-03, 09:41
Köp malto och spara hundralappar är mitt tips.

mattisjamtback
2013-12-03, 10:05
Yes +1 med malto! Håller med om att Vitargo blir för dyrt i längden

Kischen
2013-12-03, 12:13
Jo precis ! , tänkte dock om det fanns nåt annat alternativ då detta drar iväg i pris om man ska ta det så ofta , är inte snål bara ekonomisk

Godis.

WHITEFOLKS
2013-12-03, 12:29
Att ta snabba kolhydrater innan passet är väldigt bra för att för få energi och bland de snabba kolhydraterna ska Vitargo vara det bästa.

Att ta de efter är även det en bra idé, speciellt om ditt mål är att gå upp i vikt. Men sen spelar det nog ingen betydande roll om du väljer att istället äta extra kolhydrater till dina måltider efter passet. Däremot om du ska träna samma muskelgrupp igen inom ett dygn är det bäst att ta de Vitargo direkt efter.

Vad är det som är väldigt bra med att äta det innan passet?

curvan
2013-12-03, 15:13
Köp malto och spara hundralappar är mitt tips.

Hur mycket ska man blanda ut då likadant som vitargon ?

mattisjamtback
2013-12-03, 15:22
Vad är det som är väldigt bra med att äta det innan passet?

Det är självklart individuellt vad man tycker men de flesta skulle nog säga att de får mer energi när de tar snabba kolhydrater innan. Vissa ser det nog som en självklarhet


Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

mattisjamtback
2013-12-03, 15:23
Hur mycket ska man blanda ut då likadant som vitargon ?

Yes kör på med samma :)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Doggeh
2013-12-03, 15:26
Att ingen säger druvsocker? Det är ju verkligen hur billigt som helst.

z_bumbi
2013-12-03, 15:35
Att ingen säger druvsocker? Det är ju verkligen hur billigt som helst.

inlägg 5

curvan
2013-12-06, 02:26
Tack köpte druvsocker , ska även testa vanligt malto !