handdator

Visa fullständig version : Bikini Fitness + Body Fitness (?)


PureWhey
2013-12-02, 20:38
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bodyfitness_m168/_smal_2013_lucia_6684.jpg

Bild från bodyfitness på Lucia i helgen, har kollat på lite bilder både ifrån BF och Bikini Fitness... Vad bedömer man? Knappast några muskler att tala om i någon utav tävlingarna, bara kvinnor med lågt BF som ackompanjeras av fysiker som är nåbara utan att lyfta.

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bikinifitness_p168/_smal_2013_lucia_5025.jpg

Final:
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bodyfitness_m168/_smal_2013_lucia_7683.jpg

mangemani
2013-12-02, 20:44
också undrat lite över det där, vad bedömer de egentligen? vilken som är smalast/spinkigast?

Spettet
2013-12-02, 20:44
Where´s them curves?

Angel
2013-12-02, 20:45
Bikinifitness måste ju bedömas på deras roliga "wohoo" där alla niger i slutet och sträcker upp en arm. Ingår det i numret eller är det bara något alla gör?

Angel
2013-12-02, 20:47
OPmWtgiNFE4


Ett glatt exempel på vad jag menade. Även den lilla slängen med benet varje gång man byter riktning, ingår det också?

shadowfire
2013-12-02, 20:53
Förstår inte sporten riktigt, men det tog också ett par år innan jag lärde mig lite mer om classic bodybuilding. Där ser jag dock ett antal atleter som har muskelmassa och som skalat av fett men ändå behållt massan vilket är en bedrift i sig.

Ser flera damer tävla i klasser runt kroppsbyggning där de har byggt upp muskelmassa, ofta axlar, pecs, lår, lats. Imponerande!

Har dock aldrig greppat dessa tävlingsformer och på vad man man bedöms på. Däremot ser jag vänner som tidigare haft ätstörningar som döper sig till "maria bikini eriksson" för att de vunnit en sådan tävling. Utan att fördöma så någon som är insatt får gärna förklara på hur man dömer och på vad, vad ska man vara duktig på för att vinna BF och bikini. Å vad skiljer grenarna åt?

shadowfire
2013-12-02, 20:56
sista bilden tycker jag dock har en bra skillnad vad gäller lårmuskulatur mot för övre bilderna, hängde inte med riktigt på vilken bild som hörde hemma var... men på nedersta bilden så ser man iaf ett par damer som inte skippar leg day, den saken är klar. Längst till höger har riktigt gott lårsvep, hatten av.

Heddaway
2013-12-02, 20:59
inte är det att se snyggast ut i bikini iallafall:O jösses:(

Menigar
2013-12-02, 21:02
nämen titta, "amen det är inte snyggt"-stenen är kastad. sådärja. många säger att kolo var bättre förr men här har det definitivt förbättras, förut så kom den kanske först vid inlägg 20!

PureWhey
2013-12-02, 21:08
OPmWtgiNFE4


Ett glatt exempel på vad jag menade. Även den lilla slängen med benet varje gång man byter riktning, ingår det också?

Hahahaha, är det dansuppvisning?

shadowfire
2013-12-02, 21:10
Flera av de som tävlar i bikini fitness döper om sig på facebook till "bikini" för att de är stolta över sin prestation o tävling.

Sedan har jag privat på fb fått lite kommentarer från de som tävlar i BF och CB om att de tycker det är bra att "spetorna som inte kan träna utan bara kan banta får en egen klass"... flåt om jag skriver någon på näsan nu eller låter dryg, men jag är totalt oinsatt och citerar bara kommentarer från folk jag känner som tävlar.

Själv förstår jag ingenting, inte vad gäller dessa områden. Nu pratas det om en manlig bikini fitness-motsvarighet också. Vad är det? Är det för alla grabbar som inte bygger muskelmassa, utan bara deffar fram rutmage? Hellyeah, då har vi iofs massor med koloiter som borde vara föranmälda :P

shadowfire
2013-12-02, 21:13
kan konstatera oavsett att jag är för fet och har för mycket chipstuttar för att delta i någon av dessa klasser...

en sticky hade dock varit bra på ett forum som detta som beskrivit lite om tävlingsformerna... å inte bara för de utseendemässiga grenarna, utan kanske också förklarat och beskrivit hur styrkelyft, triathlon o allt annat vi har här och hur det går till.... regler, vad som är bra kriterier för respektive idrott osv.

PureWhey
2013-12-02, 21:16
Shadowfire
Men's Physique vore väl motsvarigheten, men de grabbarna besitter massa, och skulle antagligen komma bra i BB-tävlingar på Lucia...
http://www.bodybuilding.com/fun/images/2013/mens-physique-101-2.jpg

shadowfire
2013-12-02, 21:22
que? var det där mens physique? men det går väl inte o jämföra med bikinifitness?¨
Näh, Jörgen eller någon av er som dömer får gärna styra upp i fjollträsket lite.

Oxe
2013-12-02, 21:28
är ens riktlinjerna satta för MP och Bikini dom är så pass nya så dom håller väl på att passas in.

Sen handlar det om intresse och ekonomi, deltagar licenser och publik närmaste anhöriga som är obligerade att gå när deras barn/syskon eller vad det nu är tävlar...

Bikini säljer småpojkar sitter med halvfjong och vanliga tjejer kan relatera mot det vilket genererar pengar till kosttillskottmarknaden, förbundet osv.

Jag köper bikini som en penga kossa så de riktiga klasserna får visas upp i ordentliga lokaler i ordentliga städer istället för att tex lägga sm i en håla som v-ås

Tricce
2013-12-02, 21:28
Jag är totalt oinsatt men det lilla man såg i videon så känns det ju som att det blir lite mer "stil och fart" på sättet dom rör sig, lite dans i uppvisningen av kroppen. Betydligt roligare än att stelt gå in och bara ställa sig i 4 olika poser.

Sebbe_H
2013-12-02, 21:32
Klart att nivån är lägre på de tävlande i Sverige kontra Amerikat/världseliten. Men ni kan väl ändå inte säga att tjejerna i Bikinifitness inte har muskler?
Många är ju riktigt vältränade och i alla fall enligt mig, perfektion på två ben.

Gober
2013-12-02, 21:33
Klart att nivån är lägre på de tävlande i Sverige kontra Amerikat/världseliten. Men ni kan väl ändå inte säga att tjejerna i Bikinifitness inte har muskler?
Många är ju riktigt vältränade och i alla fall enligt mig, perfektion på två ben.

Två av tjejerna på första bilden har bättre ben än de flesta killar som lägger ut bilder här på Kolo.

I övrigt är det väl som någon redan skrivit angående bikini, det är väl pengar det handlar om. Själv tycker jag bara det ser pinsamt ut, men det är ju bara min åsikt.

shadowfire
2013-12-02, 21:34
Jag köper bikini som en penga kossa så de riktiga klasserna får visas upp i ordentliga lokaler i ordentliga städer istället för att tex lägga sm i en håla som v-ås

jag brukar förstå vad du säger, men greppade inte sista... du köper bikini vad? du menar att bikini fitness blir för mer publika event och hålls borta från SM i kroppsbygge?

Gober
2013-12-02, 21:36
jag brukar förstå vad du säger, men greppade inte sista... du köper bikini vad? du menar att bikini fitness blir för mer publika event och hålls borta från SM i kroppsbygge?

Han menar väl att bikini gör att det drar till sig fler folk (dvs kåta tonåringar/gubbar och de tävlandes vänner) vilket ger mer klirr i kassan och gör att de som tävlar i BB får större publik och bättre lokaler osv?

z_bumbi
2013-12-02, 21:40
en sticky hade dock varit bra på ett forum som detta som beskrivit lite om tävlingsformerna... å inte bara för de utseendemässiga grenarna, utan kanske också förklarat och beskrivit hur styrkelyft, triathlon o allt annat vi har här och hur det går till.... regler, vad som är bra kriterier för respektive idrott osv.

Du menar ungefär som stickyn om styrkelyft som funnits sedan 2004?

shadowfire
2013-12-02, 21:43
Du menar ungefär som stickyn om styrkelyft som funnits sedan 2004?

hähä, tagen med brallorna nere, den har jag faktiskt missat... men, om jag får använda ordet men medan jag hissar byxlinningen så är forumet också inriktat på kroppsbyggning och får gärna komplettera den stickyn då. :em:

PureWhey
2013-12-02, 22:15
Eldhroka på forumet kanske kan fylla oss med kunskap?

Oxe
2013-12-02, 22:20
Han menar väl att bikini gör att det drar till sig fler folk (dvs kåta tonåringar/gubbar och de tävlandes vänner) vilket ger mer klirr i kassan och gör att de som tävlar i BB får större publik och bättre lokaler osv?

precis så menar jag

PureWhey
2013-12-02, 22:21
precis så menar jag

Smart tänk, så sett stödjer jag det. Undrar dock fortfarande vad man bedömmer, "lägst BF vinner" ?

Herr Oberst
2013-12-02, 22:30
Dom flesta inom body fitness håller ändå rätt hyfsad nivå, och en del är riktigt bra.
Bikinitävlingen däremot förstår jag faktiskt inte alls. Svanka rumpan mot publiken verkar vara en lika obligatorisk pose som det är i filmer som "Tonårsnymfomaner tar stora svarta i baken 9" samt uppföljaren med nr 10. Visst, tjejerna ser fina ut och duger att fappa till, men man kunde lagt ner hyckleriet och bara kallat det "Fap Fitness" eller nåt.

PureWhey
2013-12-02, 23:53
Dom flesta inom body fitness håller ändå rätt hyfsad nivå, och en del är riktigt bra.
Bikinitävlingen däremot förstår jag faktiskt inte alls. Svanka rumpan mot publiken verkar vara en lika obligatorisk pose som det är i filmer som "Tonårsnymfomaner tar stora svarta i baken 9" samt uppföljaren med nr 10. Visst, tjejerna ser fina ut och duger att fappa till, men man kunde lagt ner hyckleriet och bara kallat det "Fap Fitness" eller nåt.

Vad är skillnaden?

Herr Oberst
2013-12-03, 00:23
Vad är skillnaden?

Mellan?

PureWhey
2013-12-03, 00:23
Mellan?

Body och Bikini

Herr Oberst
2013-12-03, 00:30
Body och Bikini

Vad skillnaden i bedömning är vettefan, men vad gäller prestation är det väl ändå rätt uppenbart?

Oxe
2013-12-03, 00:36
Smart tänk, så sett stödjer jag det. Undrar dock fortfarande vad man bedömmer, "lägst BF vinner" ?

skönhet, mest attraktiva vinner, lagom med bf, lagom men muskler för att se välmående ut...

lite vulgärt så dom skall se ut som tjejerna du helst skulle vilja sätta på


http://www.skkf.org/documents/8/3/Articles/19/1/bikini_fitness_rules.pdf

PureWhey
2013-12-03, 00:48
Vad skillnaden i bedömning är vettefan, men vad gäller prestation är det väl ändå rätt uppenbart?

Body-finalisterna har definitivt mer muskler, och iom den text jag kopierade in här under kan jag anta att det samma inte står i bodys bedömning.

skönhet, mest attraktiva vinner, lagom med bf, lagom men muskler för att se välmående ut...

lite vulgärt så dom skall se ut som tjejerna du helst skulle vilja sätta på


http://www.skkf.org/documents/8/3/Articles/19/1/bikini_fitness_rules.pdf

The physique should neither be
excessively muscular nor excessively lean and should be free from muscle
separation and/or striations. Physiques that are considered too muscular, too hard or too
lean must be marked down.

Då är jag med :-)

Så summa kardemumma kan "random" gym-tjej som springer på löpbandet och har en fin fysik med "sportig" BF% vinna Bikini Fitness.

Herr Oberst
2013-12-03, 01:06
Så summa kardemumma kan "random" gym-tjej som springer på löpbandet och har en fin fysik med "sportig" BF% vinna Bikini Fitness.

Nästan. Hon måste vara fin i håret, ha en snygg bränna och vara allmänt glad och sprudlande också, samt ha råd med pimpiga porr-dojjor :)

cero
2013-12-03, 01:47
På tal om brännor,

hur mycket av det där är solarium och hur mycket är produkter de kastat på? Ser förjävligt ut minst sagt. Gäller iofs byggning rent allmänt.

Angel
2013-12-03, 07:47
På tal om brännor,

hur mycket av det där är solarium och hur mycket är produkter de kastat på? Ser förjävligt ut minst sagt. Gäller iofs byggning rent allmänt.

De lägger väl på samma nån brunfärg eller spraytan innan.

Pepz
2013-12-03, 09:34
Har lite svårt för dessa bedömningar av den enkla anledningen att inte ens domarna verkar vara överens om hur en vinnande fysik ska se ut.
Titta bara på domarprotokollen:

i ett fält på 9 personer så kan en tävlande få placeringspoäng från 1-6 av olika domare.. (BF SM 2012)
att det diffar en kanske två placeringar är rimligt men inte så mycket.
Sm kvalet BF samma år tre domare har satt en person som vinnare i en rond och två domare har satt henne sist.

Albin Eriksson
2013-12-03, 10:04
På tal om muskler i bf på Lucia i helgen:
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bodyfitness_m163/_smal_2013_lucia_7482.jpg

Det krävs lite infasning men jag tycker mig börja kunna bedöma även Bikini Fitness ganska hyfsat nu.
BF är inget snack om, det krävs en hel j-vla del för att placera sig i toppen på tävlingarna.
Sen om det finns tjejer som hade passat i båda klasserna är en annan sak, så ser det även ut i bodybuildingklasserna och i helgen var det en BB-veteran uppe som troligen skrivit en "bucket list" efter att gått ner 40kg.
Man får nog granska finalerna snarare än hela startfälten för att få en bättre uppfattning om grenarna. (till och från)

PureWhey
2013-12-03, 11:07
Har lite svårt för dessa bedömningar av den enkla anledningen att inte ens domarna verkar vara överens om hur en vinnande fysik ska se ut.
Titta bara på domarprotokollen:

i ett fält på 9 personer så kan en tävlande få placeringspoäng från 1-6 av olika domare.. (BF SM 2012)
att det diffar en kanske två placeringar är rimligt men inte så mycket.
Sm kvalet BF samma år tre domare har satt en person som vinnare i en rond och två domare har satt henne sist.

Haha, helt otroligt ju.

filmjölk
2013-12-03, 11:32
OPmWtgiNFE4


Ett glatt exempel på vad jag menade. Även den lilla slängen med benet varje gång man byter riktning, ingår det också?

Asså wth? Jag vill moralisera och gnälla, men det är svårt när jag nästan sitter hypnotiserad.

Mackan58
2013-12-03, 11:50
Asså wth? Jag vill moralisera och gnälla, men det är svårt när jag nästan sitter hypnotiserad.

Haha dem feels, bro :D

filmjölk
2013-12-03, 11:56
Haha dem feels, bro :D

:) Jag är även glad åt att inte vara domare...alla i line-upen vinner i allt.

Mackan58
2013-12-03, 12:16
:) Jag är även glad åt att inte vara domare...alla i line-upen vinner i allt.

:) :)

Bodys gode Alex Danielsson uttryckte det ganska komiskt (i en krönika om jag inte missminner mig).

"Tjejer som suggestivt viftar med rumpan mot ett antal äldre män som agerar domare"

Någonting i stil med det i alla fall.


I övrigt vet jag inte riktigt vad jag tycker om företeelsen. Fitnessindustrins rykte kan ju knappast bli sämre som det är så w/e ^^

Alex Thunholm
2013-12-03, 13:04
bikini är väl bra sett till inkomster för förbund. dock skulle jag själv aldrig om jag var tjej kunna göra poserna i den grenen. då en av poserna borde heta "how badly do you wanna plug my butt"

AronP
2013-12-03, 13:59
Bikini i sverige är ju tämligen nytt och man har inte fått ordning på bedömningen riktigt men sundhet, vissa massa, utstrålning, lagom hård. Typ detta:
-Cs89yqpBXk
Article 134 – Prejudging: Assessment of Round 1 (Two-Piece Bikini)
134.1 Assessment of Round 1 (Two-Piece Bikini):
Round 1 (Two-Piece Bikini) will be assessed using the following criteria:
1. The assessment should take the whole physique into account. The assessment,
beginning with a general impression of the physique, should take into consideration
the hair and facial beauty; the overall body development and shape; the
presentation of a balanced, symmetrically developed, complete physique; the condition
of the skin and the skin tone; and the athlete’s ability to present herself with confidence,
poise and grace.
2. The physique should be assessed as to its level of overall body tone, achieved
through athletic endeavors and diet. The body parts should have a nice and firm
appearance with a decreased amount of body fat. The physique should neither be
excessively muscular nor excessively lean and should be free from muscle
separation and/or striations. Physiques that are considered too muscular, too hard or too
lean must be marked down.
3. The assessment should also take into consideration the tightness and tone of the
skin. The skin tone should be smooth and healthy in appearance, and without
cellulite. The face, hair and makeup should complement the “Total Package”
presented by the athlete.
4. The judge’s assessment of the athlete’s physique should include the athlete’s
entire presentation, from the moment she walks onstage until the moment she walks
offstage. At all times, the Bikini-fitness competitor must be viewed with the emphasis on
a “healthy and fit” physique, in an attractively presented “Total Package”.
5. Judges are reminded that this is not a bodyfitness contest. The competitors
should have shape to their muscle but not the separation, definition, very low bodyfat
level or hardness that are seen at bodyfitness competitions. Any competitor who exhibits
these features is to be marked down.


Body fitness kräver ännu mer massa och där kan man hitta riktig respektabla fysiker.
http://clips.team-andro.com/watch/d9711d2fa5d20cfd511e/final-master-women-bodyfitness-over-45-years-ifbb-world-championships-2013
1. The judge should first assess the overall athletic appearance of the physique. This
assessment should take the whole physique into account. The assessment, beginning
with a general impression of the physique, should take into consideration the hair and
facial beauty; the overall athletic development of the musculature; the presentation of a
balanced, symmetrically developed physique; the condition of the skin and the skin tone;
and the athlete’s ability to present herself with confidence, poise and grace.

2. The physique should be assessed as to its level of overall muscle tone, achieved
through athletic endeavours. The muscle groups should have a round and firm
appearance with a small amount of body fat. The physique should neither be excessively
muscular nor excessively lean and should be free from deep muscle separation and/or
striations. Physiques that are considered either too muscular or too lean must be marked
down.

3. The assessment should also take into consideration the tightness and tone of the skin.
The skin tone should be smooth and healthy in appearance, and without cellulite. The
face, hair and makeup should complement the “Total Package” presented by the athlete.

4. The judge’s assessment of the athlete’s physique should include the athlete’s entire
presentation, from the moment she walks onstage until the moment she walks offstage.
At all times, the Body Fitness competitor must be viewed with the emphasis on a
“healthy, fit, athletic” physique, in an attractively presented “Total Package”.

5. Judges are reminded that this is not a bodybuilding contest. The competitors should
have shape to their muscle but not the size, definition or vascularity that is seen at bodybuilding competitions. Any competitor who exhibits these features is to be marked
down.

Frantic
2013-12-03, 15:36
Bikini i sverige är ju tämligen nytt och man har inte fått ordning på bedömningen riktigt men sundhet, vissa massa, utstrålning, lagom hård. Typ detta:


Hon var riktigt bra. Jag skulle vilja höra motiveringen till att tjejen längst till höger placerade sig före tjejen längst till vänster. Hon till vänster är betydligt bitigare och hade det inte premierats hade hon väl hamnat mycket längre ner i resultatlistan?

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bikinifitness_m163/_smal_2013_lucia_5323.jpg

Frantic
2013-12-03, 15:37
bikini är väl bra sett till inkomster för förbund. dock skulle jag själv aldrig om jag var tjej kunna göra poserna i den grenen. då en av poserna borde heta "how badly do you wanna plug my butt"

Vad menar du?

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bikinifitness_m163/_smal_2013_lucia_5312.jpg

EDIT: Den bilden kanske svarar på min fråga i mitt föregående inlägg :D

Herr Oberst
2013-12-03, 15:42
Haha

Seriöst alltså, vilken jävla sport :smash:

PureWhey
2013-12-03, 16:16
bort.

Trouble
2013-12-03, 17:41
Me gusta

bigtraps
2013-12-03, 19:04
Tråkigt att folk har så negativt att säga om en sån krävande gren som bikini fitness.
Hoppas grenen får OS status snart

shadowfire
2013-12-03, 19:18
På tal om muskler i bf på Lucia i helgen:
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/13lucia/bodyfitness_m163/_smal_2013_lucia_7482.jpg

Det krävs lite infasning men jag tycker mig börja kunna bedöma även Bikini Fitness ganska hyfsat nu.
BF är inget snack om, det krävs en hel j-vla del för att placera sig i toppen på tävlingarna.
Sen om det finns tjejer som hade passat i båda klasserna är en annan sak, så ser det även ut i bodybuildingklasserna och i helgen var det en BB-veteran uppe som troligen skrivit en "bucket list" efter att gått ner 40kg.
Man får nog granska finalerna snarare än hela startfälten för att få en bättre uppfattning om grenarna. (till och från)

Det jag reagerar på är att när det kommer en ny sport eller gren så blir ju tävlanden där föredömen för andra.

Se när Fitness Five kom t.ex. Vilken attraktionskraft hade inte den grenen, men där var det glasklart efter att man såg vinnarna köra sitt race så visste man exakt vad man behövde bli bra på och hur man skulle göra själv.

Se till CBB osv, de flesta som blir nyfikna på det inser att det krävs massa+symmetri+genomförande+form osv.

Bikini Fitness har jag inte förstått vad som är "she shit" för en vinnande plats. Tänk då alla tjejer, kanske inte helt sällan yngre, som ser detta och vill delta själv en dag. Vad ska de sikta på? Spara pengar för implantat + banta + löshår? Eller vad är signalerna, vad ska de satsa på att bli bra på? Ska de ha muskler? Mycket? Litet? Hur ska scenframträdandet vara, påverkar det?

För mig känns det lite som en skönhetstävling som smugit sig in i en träningsvärld, utan några som helst krav på att man måste kunna träna eller prestera bra på något. Därmed vill jag ödmjukt reservera mig från att det faktiskt finns deltagare i bikini fitness som är biktiga och gör bra träningsprestationer. Frågan är hur dem känner sig när de hamnar på en 9'e plats efter tävlande som mer påminner om en modebloggerska än en atlet.

PureWhey
2013-12-03, 19:31
för mig känns det lite som en skönhetstävling som smugit sig in i en träningsvärld, utan några som helst krav på att man måste kunna träna eller prestera bra på något. Därmed vill jag ödmjukt reservera mig från att det faktiskt finns deltagare i bikini fitness som är biktiga och gör bra träningsprestationer. Frågan är hur dem känner sig när de hamnar på en 9'e plats efter tävlande som mer påminner om en modebloggerska än en atlet.

+1

Angel
2013-12-03, 19:45
Tycker speakertjejen på Bikinifitnessklippen ja sett från helgen va såå skön, typ "tjejer nu får ni backa, alla ska få visa upp sig" när nån tjej vägrade lämna scenen osv.


x_u_SyU9eQQ

från 5:30....förvirring råder *cupid*

Angel
2013-12-03, 19:46
7,40 nigningen, love it!

PureWhey
2013-12-03, 19:54
Haha, underbart Angel!

Paperbasket
2013-12-03, 20:26
Av de jag umgås med, vänner och kollegor, får jag intrycket av att bikini är något som inte lyfter sporten utan tvärtom. En sport som ser (är) väldigt ytlig ut och svårförstådd för många blir här förlöjligad av ett gäng tjejer som är smala, piffiga och har silikonbröst.

Det blir liksom inte skjuts framåt för sporten imo.

bigtraps
2013-12-03, 20:28
Kan man nå toppen i Bikinifitness om man har ett väldigt fult ansikte?

shadowfire
2013-12-03, 20:37
Tycker speakertjejen på Bikinifitnessklippen ja sett från helgen va såå skön, typ "tjejer nu får ni backa, alla ska få visa upp sig" när nån tjej vägrade lämna scenen osv.


x_u_SyU9eQQ

från 5:30....förvirring råder *cupid*

hahahaha wtf, är arsle bakifrån en pose alltså?! det enda jag kan tänka på är bakifrån mot diskbänken, wtf, föranleder ingen som helst analys av fettmängd på gluteus eller symmetri från trapezius ner till erector spinae.... såg NÅGON erector spinae eller var det annat som var erekterat? :P

shadowfire
2013-12-03, 20:38
Kan man nå toppen i Bikinifitness om man har ett väldigt fult ansikte?

våga testa så vet vi andra sen! :P

shadowfire
2013-12-03, 20:41
vad är detta å hur kom det till Sverige, bara för att andra länder har det? för att som oxe sa va en kassako? Är det SKFF som avgör vilka grenar som ska finnas så borde ju representanter för SKFF ta ordet. Är ju bara en milimeter från att detta hamnar i media, räcker med en tjej som bantat för hårt i sina drömmar om att bli en bikinifitness så kommer det slå härliga till...

filmjölk
2013-12-03, 21:04
Vad du hejtar Skuggan. De är mindre bantade än i bodyfitness och byggning. Det är snygga tjejer som tävlar i vem som är snyggast och inte en idrott.

Jag brukade tycka som du, men sen såg jag spektaklet (Hngnnnn!) och jag måste säga att det är ungefär 2000ggr mer givande att titta på än allt annat som visas upp på en byggarscen. Iofs betyder inte det att jag ger tävlingsformen ett högt betyg, men relativt är det skitbra.

Fartman
2013-12-03, 21:05
Jag tror att det här ligger helt rätt i tiden faktiskt. Verkar ju formligen vimla av alla dessa "fitness"-bloggerskor som mer eller mindre mest är vanliga snyggingar som börjat träna för att få spamma sociala medier med lättklädda bilder i jakt på bränsle till egot. Det är väl då ändå helt okej att det finns en "sport" som dessa tjejer kan tävla i. Det lär ju dessutom vara bra mycket mer populärt ideal hos den stora massan som tycker vanliga fitnesstjejer är omanliga med onaturligt stora muskler.

Sen att jag och alla andra här inne tycker det mest är lite löjligt och smått pinsamt är väl en annan femma.

z_bumbi
2013-12-03, 21:45
Har du frågat SKKF? Det här är ingen offentliga kanal för förbundet.

Pepz
2013-12-03, 22:28
Bikini i sverige är ju tämligen nytt och man har inte fått ordning på bedömningen riktigt men sundhet, vissa massa, utstrålning, lagom hård. Typ detta:
*film*


vaffan håller hon på med? någon slags dans?

Oxe
2013-12-03, 22:37
Har du frågat SKKF? Det här är ingen offentliga kanal för förbundet.

ibland vill man inte ha svaren det är roligare att spekulera...

Albin Eriksson
2013-12-05, 15:37
Jag har vart mer kritisk än jag är nu, men både Bikini och MP är en bra inkörsport för dom som vill tävla (utan 10års träning bakom sig).
Tycker det breddar sporten lite, även om jag inte finner någon jätteglädje i att titta på det personligen.

Sen tycker jag det är FUSK att bikinitjejerna får ha mindre tyg på gluteus än vad jag får ha som bodybuilder.