handdator

Visa fullständig version : Tid mellan kosttilskotten


Dizzad
2013-12-01, 22:22
Hej
Läste på ZMA hardcore

Rekommenderad dosering: 2 kapslar intas dagligen, förslagsvis innan nattsömn. Försök undvika konsumtion av kalciumrika livsmedel i direkt anslutning till intag då det kan försämra upptaget.


Hur lång tid bör de gå efter att man dragit i sig proteindrinken av mjölk innan dessa kan sväljas ?

Är väl likadant med kreatin och koffein har ja läst

Pratar vi 2-3 min eller en timme ??

Dewon
2013-12-01, 22:43
Kreatin tas upp bättre med kolhydrater.

Koffein och andra stimulanter påverkar mer/snabbare på tom mage.

Dessa ovan påverkas inte negativt utav kalcium vad jag vet, inte säker på just ZMA men vet andra anti-kalcium relaterande vitaminer/mineraler där det helst ska vara ett 3 timmar fönster utan kalcium för maximalt upptag.

Linjedomarn
2013-12-02, 22:18
Har hört och sett otåliga debatter om hur vida kalcium förhindrar upptaget av magnesium. Något med interaktioner mellan ämnena och att dom tävlar om att tas upp i tarmen, har dock aldrig fått klarspråk i detta.

Dock så innehåller ZMA typ 600mg magnesium (om jag inte missminner mig) i form av magnesiumoxid som har ett riktigt kasst upptag i tarmen så det spelar nog ingen roll för dig.

Men vi kan säga att en timme emellan är opti.. ja det säger vi.

Nephelite
2013-12-03, 14:06
Samverkan mellan mineraler och upptag och hur de hjälper/stör varandra är komplext.

Alltidxx
2013-12-03, 14:37
Samverkan mellan mineraler och upptag och hur de hjälper/stör varandra är komplext.
Människokroppen är komplex.









Shit, nu hade det suttit bra med att kunna hänvisa till en slags "följ mig" knapp prenumeration

Nephelite
2013-12-05, 13:51
haha jaa xD

Men jag rekommenderar TS att bara GOOGLA det finns faktiskt info om hur mineraler å vitaminer stör varandra - och jag menar bara att det är komplext, därför hänvisa till att ta en titt och själv dra en slutsats av faktan som finns =)