handdator

Visa fullständig version : Proteinpizza?


rafflan
2013-11-30, 17:59
Tjena,

Ska äta hemgjord pizza idag och tänkte försöka slänga på något proteinaktigt på den för att få i mig mer protein. Har ni förslag på vad som passar? Jag gillar räkor så om jag slänger på lite räkor blir det en bussola:) Kanske rökt lax också?

Diomedea exulans
2013-11-30, 18:01
Konserverad tonfisk är fina fisken på pizza!

rafflan
2013-11-30, 18:10
Konserverad tonfisk är fina fisken på pizza!

Juste min pappa tar alltid tonfisk på pizzan men gillar tyvärr inte det. Det är det värsta jag vet haha!

Diomedea exulans
2013-11-30, 18:10
Haha! Stekt ägg då?

rafflan
2013-11-30, 18:19
Haha! Stekt ägg då?

Aa det skulle jag vilja testa, eller tror du man kan slänga på ett ägg överst?

Magnus N
2013-11-30, 18:21
Aa det skulle jag vilja testa, eller tror du man kan slänga på ett ägg överst?

Antingen stek det vid sidan om och lägg på sen eller så kan du kläcka det på pizzan vid gräddning

rafflan
2013-11-30, 18:28
Antingen stek det vid sidan om och lägg på sen eller så kan du kläcka det på pizzan vid gräddning

Okej ska nog testa. Hoppas det bara är gott inte förstör :)

Pejn
2013-11-30, 18:41
köttfärs
bacon
skinka
feta ost
ost
svampinjoner :P
paprika
lök

Ungkarlsliv
2013-11-30, 18:50
ost, räkor och skinka + deg och tomatsås redan där har du en riktig proteinbomb. Se till att ta till rikligt bara. Lägg till lite champinjoner eller paprika om du vill ha nått gram fiber extra.

rafflan
2013-11-30, 18:55
Tack så mycket för förslagen. Kom på att det är en del protein i ost och skinka som jag alltid har på pizzan :)

Vanligt vatten
2013-11-30, 18:57
Quattro formaggi al kvarganese


Enkel bakpulverdeg
+
Olivolja
3st knäckta ägg
Kvarg
Ricotta
Mozzarella
Mager hushållsost
Fetaost

Proteinbomb som heter duga.

rafflan
2013-11-30, 22:57
Quattro formaggi al kvarganese


Enkel bakpulverdeg
+
Olivolja
3st knäckta ägg
Kvarg
Ricotta
Mozzarella
Mager hushållsost
Fetaost

Proteinbomb som heter duga.

Skall nog testat någon gång :) Pizza är inte speciellt nyttigt men man verkar få i sig en del protein ändå.

R Scarpa27
2013-12-01, 08:08
en vanlig pizza.
magrare ost,
en blandning av kyckling & sojabönor.
hemmagjord pizzasås gjord på kvarg, stevia & shish kebabkrydda & sweet chili.

R Scarpa27
2013-12-01, 08:09
Skall nog testat någon gång :) Pizza är inte speciellt nyttigt men man verkar få i sig en del protein ändå.

pizza homemade kan bli hur bra som helst. :Virro

Reaper123
2013-12-01, 08:36
Deep Dish Pizza är grymt, utan kött så landar "min" på >70g protein under 800 kcal, så med valfritt kött som topping är det rentav deff-opti!

R Scarpa27
2013-12-01, 21:33
Deep Dish Pizza är grymt, utan kött så landar "min" på >70g protein under 800 kcal, så med valfritt kött som topping är det rentav deff-opti!

så trött på att pizza och hamburgare ska vara bannlysta ord på skräpmat när de kan vara mer opti än vanlig husman.

kolhydrater,fett och protein på samma tallrik.

:d erkänn störande

Reaper123
2013-12-01, 21:36
så trött på att pizza och hamburgare ska vara bannlysta ord på skräpmat när de kan vara mer opti än vanlig husman.

kolhydrater,fett och protein på samma tallrik.

:d erkänn störandejag äter (vanlig) pizza oftare under deff än på bulk, så kan inte annat än hålla med.

Dagen man lär sig att EN måltid inte är så förbannat viktig, utan istället tänka på helheten kan man börja njuta av god mat dagligen :thumbup:

Sent from my LG-E975 using Tapatalk

R Scarpa27
2013-12-01, 21:59
jag äter (vanlig) pizza oftare under deff än på bulk, så kan inte annat än hålla med.

Dagen man lär sig att EN måltid inte är så förbannat viktig, utan istället tänka på helheten kan man börja njuta av god mat dagligen :thumbup:

Sent from my LG-E975 using Tapatalk

haha precis grymmt bra sagt jag njuter varje dag, inga problem att njuta under deff heller. rutin och kolla på läget.

så roligt med folk som ska dieta och tvärt sluta med godis/kolhydrater och plåga sig till 1 ätardag i veckan , som slutar med svull och illamående pga big crawings.

Reaper123
2013-12-02, 16:39
haha precis grymmt bra sagt jag njuter varje dag, inga problem att njuta under deff heller. rutin och kolla på läget.

så roligt med folk som ska dieta och tvärt sluta med godis/kolhydrater och plåga sig till 1 ätardag i veckan , som slutar med svull och illamående pga big crawings.Nu är ju okunskap i ämnet ett rejält handikapp...

Men att säga att man inte orkar/kan eller vill ta sig tid att slänga ihop en bra måltid hemma och då bestämt hävdar att tex pizza är onyttigt gör mig frustrerad.

Nu var jag en av dom, men glad att jag lärde mig för är som sagt trevligt att mer eller mindre äta "vad jag vill" oavsett deff eller bulk.

För slipper utsätta mig för det där sistnämnda, alla förbud som gör att man äter ikapp det man hålla igen och mer därtill :(

Sent from my LG-E975 using Tapatalk