handdator

Visa fullständig version : Crystone (webbhotell) - Support sämst i sin klass?


toaoo
2013-11-30, 17:52
Någon mer som använder Crystone för webhosting?

Har lite bekymmer, kontaktat supporten, blivit häpen över hur dålig den är.
Råkat ut för att de antingen inte svarat eller bara hoppat ur chatten helt plötsligt, utan att någon återkommit.

De har sagt att de inte kan se min domän, att jag istället skall skicka ett mejl till dem och så får de ta tag i det istället. Sedan när jag tryckt på och ifråga satt, så har de helt plötsligt kunnat se den. Förtroende?

Sedan har de skyllt på att system varit nere, att jag ska återkomma om 30min. Väldigt otrevlig person dessutom.

De visar inget som helt engagemang, men värst är att man inte får sina problem lösta. Jag som trodde att deras support skulle vara bra!

Vad använder ni för webbhotell? hur är supporten där?

toaoo
2013-12-01, 00:22
Varit i kontakt med dem två gånger till nu. Igen så hänvisar de till mejl istället, eftersom de inte klarar av att utreda varför inte mejl kommer fram. Nästa person jag pratar med lämnar bara chatten helt plötsligt. Tredje personen hittar ett ganska enkelt fel.
http://s7.postimg.org/t66bphicb/Untitled.png

Klein
2013-12-01, 13:37
Bra support kostar massa pengar. Bättre att lägga pengarna på en schysst vps istället för webbhotell så kan du sköta servern själv.

Simon.
2013-12-01, 20:47
Space2u har blivit valt till Sveriges bästa webhotell ett par gånger. Dock har jag själv aldrig testat dom, men bättre än Crystone lär dom vara :) Crystone har jag testat och det var ingen höjdare.

hahavaffan
2013-12-01, 21:22
Binero är helt OK imho.

R Scarpa27
2013-12-01, 22:29
binero som ovafan sa.
eller enkelhet one =)

för ca 10-15 år sedan hade man angelfire haha. eller vfan d hette.

NickeSthlm
2013-12-04, 10:52
Använder Crystone för att köpa in domäner och testa olika funktioner på en testsida mm..

Har använta Binero för tyngre hemsidor och de var länge det bästa alternativet men har haft otroligt mycket strul senaste 1-2 åren. Blev till slut för mycket så vi bytte allt till Space2U som någon nämnde och de är i särklass det bästa jag använt.

Snabb support, klart behjälpliga, allt på svenska.

Kostar lite mer än Crystone men klart värt det om du har en hemsida med lite större krav.

MrLomax
2013-12-04, 11:18
Levonline - Sveriges bästa upptid 99,99%, dom har vi på jobbet (webbyrå).
Men privat använder jag Citynetwork för att de brukar ha rea på domäner.
Binero är väl bra för att bara ha domäner liggandes?