Visa fullständig version : Kesella äpple/kanel - nomnom
Akerhage
2013-11-30, 12:21
Ett hett tips. Satan så god!
Den måste vara ny denna?
http://i.imgur.com/IhqR1Sw.jpg?1
Produktinformation:
Artikelnummer: 302208
EAN-kod: 4016241042149
Vikt/Vol: 250g
Ingredienser: Kvarg (pastöriserad mjölk och grädde, syrningskultur, ystenzym), socker 11%, äpple 6,6%, vatten, majsstärkelse, naturlig arom, förtjockningsmedel (pektin), kanel.
Ursprung: Upahl, Tyskland
Förvaring: Förvaras vid högst +8°C.
Hållbarhet: 28 dagar
Återvinning: Bägare, oblat samt plastlock sorteras som plastförpackning.
Näringsvärde per 100g: Energi 650 kJ/160 kcal Fett 7,8 g varav mättat fett 5,1 g Kolhydrat 15 g varav sockerarter 14 g Protein 7,4 g Salt 0,1 g
Ja den är ny, vintersmak på besök.
King Grub
2013-11-30, 13:55
Tro inte att den är nyttig bara för att det är kvarg dock. :p
Akerhage
2013-11-30, 14:22
Vem har sagt jag tror det? - god däremot!
Linjedomarn
2013-11-30, 15:41
Vem har sagt jag tror det? - god däremot!
Lösgodis och öl också.
REDaction
2013-11-30, 16:31
Lösgodis och öl också.
Vad har det med saken att göra? Gör en egen tråd om du vill tipsa om det ;) Sen finns ju den här tråden också om man vill tipsa om något: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=74657.
Akerhage
2013-11-30, 16:42
Lösgodis och öl också.
Suck! Detta forum ibland!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
R Scarpa27
2013-11-30, 19:32
matavdelningen --- senaste nya upptäckta bra matvara.
Nej, men kolla på näringsvärdena.
160 kcal 7,4 g protein och 14 g socker per 100 g.
Skräpprodukt.
Långt bättre att ta vanlig kvarg och skiva äpplen och tillsätta kanel.
R Scarpa27
2013-11-30, 19:41
Skräpprodukt.
dock god att njuta med vid lathet ibland kanske. och killen sa att den var god (inte supernyttig, och han kanske inte lider av optinojja)
allt behöver inte vara superopti om man sköter kosten hyffsat generellt.
sen handlar ju allt om mängd m.m m.m
men helt meningslöst att skapa en hel tråd för en produkt, denna skulle postats under matavdelningen och din senaste nyupptäckta matvara.
Skräpprodukt.
Herregud.
Blev än mer förvånad då jag trodde att det var Sheo som skrev det först :D blev helt lurad av profilbilden :D
DieErste
2013-11-30, 20:09
Brukar köra icas cottage cheese 0,4% med hemmagjord äppelmos(inprincip bara äpplen) och kanel. Blir riktigt mums och få kalorier :)
Akerhage
2013-11-30, 21:38
Skapas ju mängder av meningslösa trådar här. Visste inte det fanns en tråd om tips faktiskt. Hänger endast på allmänt-delen.
Skräpprodukt.
Ja, men ingen har sagt att den är nyttig.
Den är GOD.
Jag köpte den idag bara för den här tråden. Tack Akerhage. Det var gott. Äter med stekt äpple.
Akerhage
2013-11-30, 21:55
Jag köpte den idag bara för den här tråden. Tack Akerhage. Det var gott. Äter med stekt äpple.
Yeay, då gjorde den någon nytta :)
Och lite rökt kalkon till det. ;)
Köpte den för några dagar sen och bevsikelsen var ett faktum. Den var inte god. Då brukar jag inte vara kinkig med vad jag stoppar i mig, smakmässigt ;)
Linjedomarn
2013-12-01, 10:22
Sucka du.. jag gav ett värdelöst svar på en värdelös tråd. Detta är ren och skär reklam imo.
Sucka du.. jag gav ett värdelöst svar på en värdelös tråd. Detta är ren och skär reklam imo.
Haha men snälla rara. Sedan när får man inte tipsa andra om goda livsmedel? Vi kan nog anta att TS inte arbetar för Arla..
Herregud.
Blev än mer förvånad då jag trodde att det var Sheo som skrev det först :D blev helt lurad av profilbilden :D
Hahaha +1. Hade det inte varit för du skrev detta så hade jag fortfarande trott det.
OnT: Den verkar god!
Akerhage
2013-12-01, 20:28
Herregud! Ska nog hålla mig till allmänt-delen istället. Mycket ledsen om jag förstörde dina känslor när jag ville tipsa om denna.
proteinsynthesis
2013-12-01, 22:02
Precis, alla dessa smaksatta kvarg produkter innehåller skrämmande mycket socker.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Men men men näringsvärdet då?! :Virro
Skräpprodukt.
Dagens tips på optikvarg (både smak och effekt)
https://lh6.googleusercontent.com/-d6NxacXhu8g/UoJ1ElaVCxI/AAAAAAAABQo/0e4pwyS3zH4/s747/1452541_10151689599880776_1014898940_n.jpg
Apfelstrudelquark:
500g kvarg (lidl)
150g önos lågkalori äppelmos
100g äpple (härodlat)
25g linfröolja
3g kanel (cassia, 1 tsk)
Energi: 692 kcal
Protein: 60 g
Kolhydrat: 47 g
Fett: 26 g
Kostfibrer: 5 g
Alfa-linolensyra (omega-3): 17 g
Optimal för bibehållande av fettfri massa, insulinkänslighet och allmän hälsa. 17 jävla gram alfa-linolensyra. Jag har ätit 42 g alfa-linolensyra idag.. kommer jag dö? Eller bara bli mer alfa?
asdf
Äter med stekt äpple.
Den är bra!
Akerhage
2013-12-02, 06:23
Jag som hade tänkt slänga upp lite tips på julbak här :p, men det hade nog varit lika uppskattat som att tipsa om bra hundraser på ett kattforum.
(såvida jag inte hittar något julbaks-recept på proteinpepparkakor med stevia eller något)
asdf
Linfröolja är så jävla skabbigt *spy*
Jag som hade tänkt slänga upp lite tips på julbak här :p, men det hade nog varit lika uppskattat som att tipsa om bra hundraser på ett kattforum.
(såvida jag inte hittar något julbaks-recept på proteinpepparkakor med stevia eller något)
Tipsa gärna! Finns massa bra trådar för mat,livsmedel, bakning m.m. i forumsdelen "Matlagning & Recept"
Brukar ta en sådan och blanda med hälften vanligt kvarg. Sen blanda ned det i min gröt. Riktigt gott.
Som några sagt, värdelös tråd. Finns mycket gott i valfri matvarubutik. Och bara för att det är en kvargbaserad produkt ska den inte ha en egen tråd i Kost & närings-delen. Den innehåller ju mer kcal än vilken fet och söt yoghurt som helst, t om att jämföra med glass.
gohardorgohome
2013-12-03, 21:18
haha shit vad alla straight up sickening jenova byggare bitchar ur *popcorn*
Ont; Tack för tipset, ska testa.
Akerhage
2013-12-03, 21:20
Som några sagt, värdelös tråd. Finns mycket gott i valfri matvarubutik. Och bara för att det är en kvargbaserad produkt ska den inte ha en egen tråd i Kost & närings-delen. Den innehåller ju mer kcal än vilken fet och söt yoghurt som helst, t om att jämföra med glass.
Buhu!!
Akerhage
2013-12-03, 21:26
haha shit vad alla straight up sickening jenova byggare bitchar ur *popcorn*
Ont; Tack för tipset, ska testa.
Eller hur! Vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt. förstår inte ens hur folk kan ta illa upp för att man tipsar om något som är gott och nytt. Jisses, lite dagisvarning nästan.
Old Nick
2013-12-03, 21:41
Eller hur! Vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt. förstår inte ens hur folk kan ta illa upp för att man tipsar om något som är gott och nytt. Jisses, lite dagisvarning nästan.
Grub sa att den inte var speciellt nyttig. Någon tipsade om kvarg med kanel och stekt äpple som alternativ. Den enda som förefaller vara lite butthurt i den här tråden är du. Av någon underlig anledning. Fick man inte säga att det är mycket socker i den eller?
gohardorgohome
2013-12-03, 21:50
Grub sa att den inte var speciellt nyttig. Någon tipsade om kvarg med kanel och stekt äpple som alternativ. Den enda som förefaller vara lite butthurt i den här tråden är du. Av någon underlig anledning. Fick man inte säga att det är mycket socker i den eller?
Vad har det med saken att grub säger att den inte är nyttig? ingen har sagt att den är nyttig men troligtvis väldigt många här som inte sett att denna fanns innan. Men klart, säger guden grub något så måste ju alla hålla med och dissa ts så hårt man bara kan, för det är ju häftigt att göra.
Däremot när någon slänger upp en tråd om hur man ska få stora bikepZ så är de helt okey, ändån att det nog finns tre tusen trådar om ämnet redan.
Linjedomarn
2013-12-03, 22:20
Grabbar ta det inte så hårt. Saken är den att det är lite fel forumdel. Beskrivningen av kost och näring är : "Diskussioner rörande kosthållning och näringslära."
Det här har ingenting med kosthållning eller näringslära. Det ända som är nära det är när folk dissar innehållet i produkten.
No hard feelings, peace out.
Ja, men kvarg utan fun light smakar sur strumpa, tveksamt om äpplen och lite kanel skulle ta bort den fruktansvärda smaken.
Akerhage
2013-12-04, 06:41
Jag förstår jag lagt tråden i fel subdel av forumet. Men isf kan någon flytta den. Grub skrev det var onyttigt (vilket jag iof redan vet). Dock var han iaf trevlig :)
Och tanken med tråden var iaf bara att tipsa om den. Inte diskutera näringsvärdet.
Så i min mening är det inte en värdelös tråd, men håller med om att den är felplacerad. Men no hard feelings för det tack.
Sedan när avgör du vilka trådar som ska få finnas och inte?
Och vem har sagt att den är nyttigare än glass? Du visste väl att vissa av oss äter mat för att det är gott?
Grub sa att den inte var speciellt nyttig
Lol. Som sagt, ingen har påstått att den är nyttig.
Varför finns det inte kvarg med sötningsmedel ännu? Eller har jag missat?
Visst är det enkelt att blanda själv men det skulle nog kunna säljas rätt hårt i dessa fitnesstider.
Var kan jag köpa kanel & äpple-glass som håller sig i bra konsistens i kylen?
Akerhage
2015-02-23, 09:34
Nom nom.
Kvarg med nötchokladsmak!
http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/proteinrika-produkter/kvarg-med-noetchokladsmak/
Nom nom.
http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/proteinrika-produkter/kvarg-med-noetchokladsmak/
Den var ganska god! Kan tänka mig att man lessnar på smaken ganska snabbt dock. Skulle varit schysst om den smakat mer choklad också.
Har inte hittat de nya smakerna i någon av butikerna jag handlar i i Sundbyberg/Solna. :(
Nom nom.
Fan du borde startat en ny tråd just för denna det var kul å se alla lacka ur :D
Akerhage
2015-02-23, 12:52
Vågar inte :p
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.