handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar en större dos koffein hälsan vid konditionsträning?


sumialic
2013-11-29, 17:15
Visst koffein är inte amfetamin direkt men hur som så känns det spontant ändå inte som den bästa kombinationen för hjärtat? Förhoppningsvis har jag fel :)

sumialic
2013-11-29, 17:38
Jag vet inte hur denna hamnade i kost och näring, det var nog det minst passande forumet... Sorry!

xanan
2013-11-30, 09:44
Kaffe har ju visat och bevisat i flera studier vara bra för hjärta och hälsa.

Men förstår nog din fråga, är man spetsad på koffein och drar på gymmet och köttar på så klart hjärtar ligger i extra pump, så länge man inte har några hjärtsjukdommar eller tex dubbelslag borde det inte vara några problem.

sumialic
2013-11-30, 17:17
Kaffe har ju visat och bevisat i flera studier vara bra för hjärta och hälsa.

Men förstår nog din fråga, är man spetsad på koffein och drar på gymmet och köttar på så klart hjärtar ligger i extra pump, så länge man inte har några hjärtsjukdommar eller tex dubbelslag borde det inte vara några problem.

Ja, och nu är det ju inte vanlig gymträning som är tanken utan konditionsträning.

Tjockiz
2013-11-30, 19:24
Jag får i regel dubbelslag eller dyl. om jag dricker kaffe innan träning. Tycker inte det är särskilt skönt att träna på kaffe därför.