handdator

Visa fullständig version : Biceps och triceps återhämtningstid


Sach
2013-11-28, 16:56
Hej, jag har hört att ju mindre muskler ju snabbare återhämtar dom sig, vilket låter logiskt.
Så efter min deff tänkte jag hoppa på ett mer arm fokuserat upplägg som ser ut som nedan, men tror ni att det räcker för triceps med ~46h vila efter bröst, axlar innan dom tränas specifikt och ~46h efter specifik bicepsträning innan ryggpasset utan att det blir lidandes?

Måndag - Rygg, triceps
Tisdag
Onsdag - Underkropp
Torsdag - Bröst, axlar, biceps
Fredag
Lördag - Börja om

Alltså rullande 1X2X1X2

Antal pressar på bröst och axlar passet: 3x3-8 bänk, 3x3-8 militärpress och 2x8-10 lutande bänkpress.
Antal set för triceps på rygg och triceps passet: 2x6-8 liggande tricepsextension bakom huvudet och 2x10-12 pushdowns.

Antal drag övningar på rygg och triceps passet: 4x3-8 t-bar, 3x8-10 chins, 2x10-12 hantelrodd.
Antal set för biceps på bröst, axlar och biceps passet: 2x6 hantelcurl följt av 2x10-12 hantelcurl.

Samtliga sets för biceps och triceps tas till 1-2 reps från misslyckande, samma för majoriteten sets för rygg, axlar och bröst.
Skulle göras på ett lätt överskott om jag väljer att prova det.
Mvh

Sach
2013-11-28, 21:54
Ingen?:p

strikt
2013-11-28, 21:56
Testa.

GulligaGurkan
2013-12-02, 12:55
Det borde räcka tycker jag. I somras körde jag 7 dagar i veckan, ibland 6, med mitt P/P/L-schema, och jag har aldrig haft sån styrkeutveckling. Det skumma är att den kom på underskott och att jag gick ner 4 kg i somras, samtidigt som alla övningar ökade markant.
Men prova på, du lär märka rätt fort om du fortfarande är sliten i biceps/triceps efter 46 timmar

lucius
2013-12-02, 14:11
Jag har kört 6 veckor nu med bicepscurl 5x5 varje pass, 3ggr/vecka i tillägg till ett helkroppsupplägg. Har ökat 2,5kg varje gång som jag klarat 5x5 strikt. På onsdagspasset har jag förutom curlen kört ytterligare 8 set biceps och 8 set triceps med hjälp av andra övningar.
Inga problem för mig iallafall. Ingen träningsvärk och ökad styrka + ökad volym på armarna. Så för mig verkar det funka bra att ge armarna lite pisk 3 gånger i veckan iallafall.