handdator

Visa fullständig version : Biceps/triceps efter rygg/bröst


Jellyness
2013-11-28, 16:11
Tror ni det spelar roll om man tränar ex Biceps efter alla ryggövningar, jämfört med att träna dem på ett eget pass först av allt när de inte är uttröttade?

Funderar på om det blir en sämre stimulering att träna dem när de blivit uttröttade från alla dragövningar, ungefär som om man skulle långsamt trötta ut bröstmuskeln ett tag och sen försöka prestera i bänkpressen.

Någon som märkt bättre resultat av att lägga armar på ett eget pass?

Vatten drickaren
2013-11-28, 16:12
tror de flesta är anti arm dagar

PureWhey
2013-11-28, 16:13
Ja, tränar du biceps innan rygg är det fördelaktigt för biceps, och samma sak om du kör rygg före biceps såklart.
Dock säger jag INTE att du ska ha ett "arm-pass".
http://i.imgur.com/5WHu1TK.png

sjolund27
2013-11-28, 16:36
Kör biceps tämligen hårt 3 gånger i veckan. En gång efter ena ryggpasset, andra efter benpasset och en tredje gång på ett eget armpass. Funkar bra för mig.

Just då det kommer till biceps, så känner jag själv att det är en muskel som klarar av att piskas rätt så ofta.

Fliptones
2013-11-28, 16:39
Kör biceps tämligen hårt 3 gånger i veckan. En gång efter ena ryggpasset, andra efter benpasset och en tredje gång på ett eget armpass. Funkar bra för mig.

Just då det kommer till biceps, så känner jag själv att det är en muskel som klarar av att piskas rätt så ofta.

Att den tål att piskas ofta är en sak.
Vore intressant att veta ifall du får bättre utveckling om du drar ner volymen lite. (Skulle inte förvåna mej)

sjolund27
2013-11-28, 17:13
Att den tål att piskas ofta är en sak.
Vore intressant att veta ifall du får bättre utveckling om du drar ner volymen lite. (Skulle inte förvåna mej)

Har kört med mycket mindre volym också. Då händer det inget med kanonerna *flex*.

Fliptones
2013-11-28, 17:34
Har kört med mycket mindre volym också. Då händer det inget med kanonerna *flex*.

Ok, men då har du kommit fram till vad du svarar bäst på. Bra där! :)

Testarozza
2013-11-28, 18:47
Vad är felet med en separat armdag om man vill lägga lite fokus på dem?

Maximal
2013-11-28, 21:36
Problemet med en armdag är väl isf att prestationen för resten av kroppen kan bli lidande, att man måste vila onödigt länge eller att armarna tränas för frekvent.

alphahanen2
2013-11-28, 22:10
Om du har lagt upp en schysst split funkar det absolut och är fördelaktigt för biceps. Jag själv brukar lägga biceps på bröstdagen just för att orka lite extra. Hur många centimeter de har ökat sen jag börja med det vågar jag inte säga men de har absolut ökat i styrka och det är inte fel.. ;)

PureWhey, varför ska han inte ha det för?

hurtbullen
2013-11-28, 22:12
Ja, tränar du biceps innan rygg är det fördelaktigt för biceps, och samma sak om du kör rygg före biceps såklart.
Dock säger jag INTE att du ska ha ett "arm-pass".
http://i.imgur.com/5WHu1TK.png


Haha Martin *yourock*