handdator

Visa fullständig version : Ni som preppar, erkänner ni det?


bolacola
2013-11-26, 17:36
Om någon frågar er om ni gör det svarar ni ärligt då?? Ni som skäms berättar ni det till någon öht?

Tror en av mina kompisar gör det men han vägrar erkänna det till någon..

Juxta
2013-11-26, 17:40
Alltså... den som skriver i denna tråd att man inte svarar ärligt...ehh... det är ju ett slags erkännande. Du lär inte få många svar här inte. ;)

agazza
2013-11-26, 17:41
Alla mina bekanta pratar öppet om det, på detta forum vet jag enbart två medlemmar som öppet erkänt bruk.
Dom flesta tror väl att dom kommer undan med vadsomehelst.

Själv har jag använt mig av ephedra en gång i tiden, men då såldes det på GG..

Armed Dingo
2013-11-26, 18:27
Skapa en anonym poll om du vill ha svar

arthax
2013-11-26, 18:32
Hade jag preppat så skulle jag erkänna det (som jag känner nu).
Jag har inte för avsikt att tävla, så då spelar det ingen roll för mig. Förstår inte problemet om man inte tävlar, utöver själva olaglighetsaspekten då.

tearz
2013-11-26, 18:35
Ja, det gör dem i min umgängeskrets. Fast i mer "slutna sällskap" dvs :)
Fast å andra sidan går väl inte folk runt och frågar vem som helst "preppar du?"

dream_theater_
2013-11-26, 18:39
Ja, det gör dem i min umgängeskrets. Fast i mer "slutna sällskap" dvs :)
Fast å andra sidan går väl inte folk runt och frågar vem som helst "preppar du?"

Så, de är öppna med sitt brukande i slutna kretsar? Låter väldigt öppet!

awesomooo
2013-11-26, 18:50
Det vore väl dumt att erkänna, eller?

tearz
2013-11-26, 18:55
Så, de är öppna med sitt brukande i slutna kretsar? Låter väldigt öppet!

Ja mer öppet än att blåneka om det även till vänner kan tyckas ?

filmjölk
2013-11-26, 19:48
Hade jag preppat hade jag aldrig erkänt det i annat än polisförhör. Folk gillar att dra upp sådant tusen år senare och använda som vapen mot en, så nej.

wessmen
2013-11-26, 19:52
Hade jag preppat hade jag aldrig erkänt det i annat än polisförhör. Folk gillar att dra upp sådant tusen år senare och använda som vapen mot en, så nej.

Haha, polisförhör är väl ändå det sista stället du ska erkänna om du inte vill ha en bot :D

filmjölk
2013-11-26, 20:13
Haha, polisförhör är väl ändå det sista stället du ska erkänna om du inte vill ha en bot :D

Det syns ju på test då så varför krångla i det läget?

agazza
2013-11-26, 20:16
Det syns ju på test då så varför krångla i det läget?

Skillnad på vad man kan råka erkänna i förhör jämfört med vilka brott man är skyldig till för att man har en substans i blodet.

"Tog min polares spruta, trodde det var heroin" :0

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

mattepatte
2013-11-26, 20:16
jag vet inte kanske nej ja

Spettet
2013-11-26, 20:26
Preppar inte och det kan jag erkänna.

Jaeg
2013-11-26, 20:27
Har använt förr och är idag öppen med det, kändes rätt då men fel idag med tanke på vilka pengar man spenderade för att idag flera år senare se mera vardaglig ut i vilket fall. Men då jag brukade var jag tyst som musen.

ceejay
2013-11-26, 20:33
Finns väl ingen mening med att erkänna sådant som är så tabu i sverige. Som att skjuta sig själv i foten.

Oxe
2013-11-26, 20:57
öppenhet angående olagligasubstanser/saker är oftast i slutna grupper...

allt småkillar som vill vara häftiga

hultman
2013-11-26, 21:23
öppenhet angående olagligasubstanser/saker är oftast i slutna grupper...

allt småkillar som vill vara häftiga

Exakt. Finns inga fördelar med att skrika ut sitt bruk av olagliga substanser till pretentiösa muppar med fördomar. Skulle jag bruka så hade jag erkänt det till andra som är in the know så att säga.

XXXL
2013-11-26, 21:30
Jag skulle erkänna det om jag gjorde det och en nära kompis eller nån som man har snackat mycket med på gymmet helt plötsligt skulle fråga, jag skulle inte erkänna det om det var nån jag aldrig sett förut som frågade eller nån jag inte kände behöver få reda på det blev nyfiken. Helt enkelt för att en person som man aldrig sett tidigare har inget annat att gå på och kommer döma en efter det, istället mot en person som man har varit och tränat med på samma ställe i flera år, han kommer förmodligen bara undra varför kanske tycka något om det men sen kan man umgås som vanligt.

tearz
2013-11-26, 21:36
öppenhet angående olagligasubstanser/saker är oftast i slutna grupper...

Allt småkillar som vill vara häftiga

+1

Diomedea exulans
2013-11-26, 22:00
Jag preppar inte. Och jag hade inte erkänt det i den här tråden om jag hade preppat. Men om jag hade preppat så hade jag skrivit i den här tråden att jag inte preppar, men att jag hade erkänt det om jag hade preppat.

Ballt
2013-11-26, 22:45
Jag preppar inte. Och jag hade inte erkänt det i den här tråden om jag hade preppat. Men om jag hade preppat så hade jag skrivit i den här tråden att jag inte preppar, men att jag hade erkänt det om jag hade preppat.

Alltså preppar du :D

Diomedea exulans
2013-11-26, 23:09
Alltså preppar du :D

Nej! :D

Jag preppar inte. Och jag hade inte erkänt det i den här tråden om jag hade preppat. Men om jag hade preppat så hade jag skrivit i den här tråden att jag inte preppar, men att jag hade erkänt det om jag hade preppat.

filmjölk
2013-11-26, 23:25
öppenhet angående olagligasubstanser/saker är oftast i slutna grupper...

allt småkillar som vill vara häftiga

Exakt. Finns inga fördelar med att skrika ut sitt bruk av olagliga substanser till pretentiösa muppar med fördomar. Skulle jag bruka så hade jag erkänt det till andra som är in the know så att säga.


Detta kan också gå fel, då sådan information gärna sparas av nån bakslug elak jäkel som man tror man kan lita på, och så läcker det ut vid väl valt tillfälle flera år efter.

Man skall hävda att man är ren oavsett. Spelar ingen roll om personen säger: "Men jag har ju själv hjälpt dig att injicera i skinkan!/"Men herregud människa, du är inte ren, det ligger ju dianabol bredvid knäckebrödet i ditt skafferi!".

"Det vet jag ingenting om. Jag är 100% ren. Har aldrig hänt. Wasn't me!"

Sniggel
2013-11-26, 23:32
Jag tycker att en hel del människor är öppna med det. Iaf om jag hunnit bli nån sorts bekant/kompis med dem och ämnet dyker upp.
Eller så har folk en tendens att lita på mig snabbare än vad jag själv tycker är befogat :P

hultman
2013-11-26, 23:44
Detta kan också gå fel, då sådan information gärna sparas av nån bakslug elak jäkel som man tror man kan lita på, och så läcker det ut vid väl valt tillfälle flera år efter.

Man skall hävda att man är ren oavsett. Spelar ingen roll om personen säger: "Men jag har ju själv hjälpt dig att injicera i skinkan!/"Men herregud människa, du är inte ren, det ligger ju dianabol bredvid knäckebrödet i ditt skafferi!".

"Det vet jag ingenting om. Jag är 100% ren. Har aldrig hänt. Wasn't me!"

Det är dopningspreparat, inte atombomber. Skulle jag preppa så hade jag stått för det till folk som tränat ett tag och/eller inte har alltför mycket fördomar. Ringa dopningsbrott och lite snack bakom ryggen i värsta fall, löses enkelt med stryk eller några kronor i böter.

lanzal
2013-11-27, 06:06
Det hade ju vart spännande att testa, minst sagt. Eventuellt i framtiden, men jag är för dålig på att inte prata om allt så hade förmodligen erkänt och åkt dit på nåt sätt :D

Raschmus
2013-11-27, 10:16
Jag hade inte skämts om jag preppade, däremot hade jag inte litat på någon och hade varit rädd att åka dit för narkotikabrott.

Samma sak om jag hade rånat en bank (jag hade kanske skämts för det visserligen), rädd för att åka dit - inte rädd för att bli nedklankad av polare.

Knatcharn
2013-11-27, 10:23
Alltså... den som skriver i denna tråd att man inte svarar ärligt...ehh... det är ju ett slags erkännande. Du lär inte få många svar här inte. ;)

Nej jag svarar aldrig ärligt... Säger alltid att jag preppar. Sedan skrattar alla åt min lilla kropp. :)

PureWhey
2013-11-27, 12:35
Det är dopningspreparat, inte atombomber. Skulle jag preppa så hade jag stått för det till folk som tränat ett tag och/eller inte har alltför mycket fördomar. Ringa dopningsbrott och lite snack bakom ryggen i värsta fall, löses enkelt med stryk eller några kronor i böter.

Ja, det är ju perfekt att ha i sitt register vid diverse jobb.

Gober
2013-11-27, 13:10
Ja, det är ju perfekt att ha i sitt register vid diverse jobb.

Kvittar väl om man är en tung gängsta!? Då söker man väl inga vanliga jobb.

PureWhey
2013-11-27, 13:10
Kvittar väl om man är en tung gängsta!? Då söker man väl inga vanliga jobb.

Va?

tearz
2013-11-27, 13:14
Det är dopningspreparat, inte atombomber. Skulle jag preppa så hade jag stått för det till folk som tränat ett tag och/eller inte har alltför mycket fördomar. Ringa dopningsbrott och lite snack bakom ryggen i värsta fall, löses enkelt med stryk eller några kronor i böter.

Word tjockis *flex*

Gober
2013-11-27, 13:24
Va?

Missförstod kanske ditt inlägg (antog att du menade att det var en dålig idé att misshandel och utpressning som hämnd i belastingsregister vid jobbsök)

PureWhey
2013-11-27, 13:27
Missförstod kanske ditt inlägg (antog att du menade att det var en dålig idé att misshandel och utpressning som hämnd i belastingsregister vid jobbsök)

Tänkte mer på dopningsdelen :)
Listas det som narkotika eller doping?

Gober
2013-11-27, 13:31
Tänkte mer på dopningsdelen :)
Listas det som narkotika eller doping?

doping och narkotika faller inom olika kategorier men båda gör att du hamnar i belastningsregister, även om det oftast bara handlar om dagsböter så kan det som sagt bli problem när du söker jobb. Det räcker ju att du finns i registert för att en del företag inte vill ha dig öht, det handlar väl främst om arbetsplatser där man är försiktig pga olika säkerhetsrisker.

PureWhey
2013-11-27, 13:32
doping och narkotika faller inom olika kategorier men båda gör att du hamnar i belastningsregister, även om det oftast bara handlar om dagsböter så kan det som sagt bli problem när du söker jobb. Det räcker ju att du finns i registert för att en del företag inte vill ha dig öht, det handlar väl främst om arbetsplatser där man är försiktig pga olika säkerhetsrisker.

Ja, men tar du testo, är det dopingbrott eller narkotikabrott?

Gober
2013-11-27, 13:34
Ja, men tar du testo, är det dopingbrott eller narkotikabrott?

Doping, hur kan du få testo till narkotika? :)

Sen har jag inte stenkoll på hur man klassar en del preparat till syfte att tappa fett, en del är ju läkemedel även om de ingår i dopingkategorin vid pissprov.

PureWhey
2013-11-27, 13:35
Doping, hur kan du få testo till narkotika? :)

Har ingen aning om hur klassificeringen funkar, därför jag frågade.

tjing
2013-11-27, 13:35
Förekommer ofta med narkotikabruk dock.

Alex Thunholm
2013-11-27, 13:36
doping är doping. narkotika är narkotika. dock bumpar doping upp narkotika statistiken hos polsen. Det är väl bra kan man tycka eller inte... för de löser ju fortfarande inte fler narkotikabrott utan könshormonsbrott som inte är stimulerande för hjärnan eller ändras ens förmåga att operera maskiner mm. Se fass för detta då vissa har testo på rec och tillåts köra bil. Men just när du dopat dig och tagit exakt samma sak då kan du bli stannad för drograttfylla.


belastningsregister kommer upp vid jobb inom dagis, polis väktare mm samt om bemanningsföretag rekryterar åt annat företag.

dock vad jag som jobbsökande sett är väktare hårdast av alla du skall vara helt ostraffad för att ens få jobb. Andra vill undvika vissa sorters brott.

Gober
2013-11-27, 13:37
doping är doping. narkotika är narkotika. dock bumpar doping upp narkotika statistiken hos polsen. Det är väl bra kan man tycka eller inte... för de löser ju fortfarande inte fler narkotikabrott utan könshormonsbrott som inte är stimulerande för hjärnan eller ändras ens förmåga att operera maskiner mm. Se fass för detta då vissa har testo på rec och tillåts köra bil. Men just när du dopat dig och tagit exakt samma sak då kan du bli stannad för drograttfylla.


belastningsregister kommer upp vid jobb inom dagis, polis väktare mm samt om bemanningsföretag rekryterar åt annat företag.

dock vad jag som jobbsökande sett är väktare hårdast av alla du skall vara helt ostraffad för att ens få jobb. Andra vill undvika vissa sorters brott.

Beror på vilket vaktbolag, enligt väktare på G4S jag pratat med så har Securitas riktigt dålig kontroll när man anställer, kan dock inte bekräfta detta.

Alex Thunholm
2013-11-27, 13:41
sidnot som jag läste på flashback såg ngn nämna läkemedel ovan o klaffificering. Han hade åkt på ämnesomsättningshormon alltså t3. det är ett läkemedel fast om man tar de som tränande åker man på doping brott klass D ej läkemedelsbrott. Samma gäller insulin mm. Nästan allt som en tränande tar för att bygga även om det är bananer och staten inte gillar att du får effekt så blir de dopingklass X

Gober
2013-11-27, 13:43
Alex, nu var iofs inte detta en tråd för propaganda angående att släppa doping fri, alla vet nog redan var du står där ;-D

Alex Thunholm
2013-11-27, 13:45
besvarade bara 2 frågor jag läste med sidinfo :)

PureWhey
2013-11-27, 13:58
Alex
Det med körkort är grymt intressant, hur går det att rättfärdiga? Omöjligt.

filmjölk
2013-11-27, 15:23
Det är dopningspreparat, inte atombomber. Skulle jag preppa så hade jag stått för det till folk som tränat ett tag och/eller inte har alltför mycket fördomar. Ringa dopningsbrott och lite snack bakom ryggen i värsta fall, löses enkelt med stryk eller några kronor i böter.

Lita på mig här. Det kan dyka upp och bita en i röven när som helst. Det finns människor som i minnet sparar allt du har sagt och gjort för framtiden. Du kanske sitter där som 43-åring och är lite betuttad i en väldigt moraliserande kristen kvinna, och vips hoppar din "polare" fram och berättar om den gången du var 19 och tryckte testo. Eller så kanske du just skall vinna i din lokala seniorverksamhets bouleturnering när du är 82 och misunsamma Beppe drar upp att du dopade dig när du var 23 och därför borde diskas för att du får fördelar långt efter avslutad kur.

Just don´t. Hävda alltid 100% ren även om du väger 170kg med 6% BF.

AronP
2013-11-27, 15:40
Lita på mig här. Det kan dyka upp och bita en i röven när som helst. Det finns människor som i minnet sparar allt du har sagt och gjort för framtiden. Du kanske sitter där som 43-åring och är lite betuttad i en väldigt moraliserande kristen kvinna, och vips hoppar din "polare" fram och berättar om den gången du var 19 och tryckte testo. Eller så kanske du just skall vinna i din lokala seniorverksamhets bouleturnering när du är 82 och misunsamma Beppe drar upp att du dopade dig när du var 23 och därför borde diskas för att du får fördelar långt efter avslutad kur.

Just don´t. Hävda alltid 100% ren även om du väger 170kg med 6% BF.

Förutom i poliseförhör, då ska du banne mig erkänna... :hbang:

filmjölk
2013-11-27, 15:44
Förutom i poliseförhör, då ska du banne mig erkänna... :hbang:

Japp, givetvis. Orka dra ut på deras tid mer än nödvändigt då det ändå kommer fram förr eller senare.

Alfen avf Ling
2013-11-27, 16:00
Japp, givetvis. Orka dra ut på deras tid mer än nödvändigt då det ändå kommer fram förr eller senare.

haha tror du att de går snabbare om du erkänner? please när de får tillbaka ditt drogprov så döms du punkt slut.

Menigar
2013-11-27, 16:05
Alex
Det med körkort är grymt intressant, hur går det att rättfärdiga? Omöjligt.
du tycker inte att man inte följer de lagar och bestämmelser som finns är en anledning till att en inte ska ha körkort?

PureWhey
2013-11-27, 16:06
du tycker inte att man inte följer de lagar och bestämmelser som finns är en anledning till att en inte ska ha körkort?

Eh, va? Vad har steroidbruk/missbruk med ditt körkort att göra?

Menigar
2013-11-27, 16:13
Eh, va? Vad har steroidbruk/missbruk med ditt körkort att göra?
Jag menar att om du struntar i lagar, dopinglagen i det här fallet. Varför ska du betros med körkort?

Picap
2013-11-27, 16:16
Man måste väl kunna vara kritiskt inställd till nuvarande lagstiftning utan att bestraffas genom att inte kunna aktivt delta i samhället? Just vad gäller dopinglagarna är de måhända motiverade, eller inte, lägger inga egna värderingar. Men om det vore lag att man inte fick vara homosexuell, och man var detta, skulle man då inte få ha ett körkort?

MojjMojj
2013-11-27, 16:25
Har man gått mot röd gubbe eller cyklat utan hjälm så ska man varken få rösta eller handla på systembolaget!!

Simpelt jue, inte respektera lagarna du inte få saker andra få, respekt ok att göra saker, smart och no regrets kex!!!

Bara så ni vet ;)

PureWhey
2013-11-27, 16:27
Jag menar att om du struntar i lagar, dopinglagen i det här fallet. Varför ska du betros med körkort?

Kan vara bland det dummaste jag hört, tänker inte ens argumentera emot.

tp_88
2013-11-27, 16:28
Jag menar att om du struntar i lagar, dopinglagen i det här fallet. Varför ska du betros med körkort?
Menar du allvar med att du tycker att man ska fråntas möjligheten till körkort om du döms för ett brott, vilket som helst?

OT: Hade jag använt dopingpreparat så hade jag varit öppen med det endast för en väldigt liten grupp människor. Ännu mindre grupp om det innebar att jag bröt mot ett idrottsligt regelverk.

wessmen
2013-11-27, 16:50
du tycker inte att man inte följer de lagar och bestämmelser som finns är en anledning till att en inte ska ha körkort?

Hahaha, fan det dummaste jag läst idag!

Hur menar du att detta "brottet" (lets face it, det är inget brott) skulle påverka ens körförmåga?

Menigar
2013-11-27, 16:53
Menar du allvar med att du tycker att man ska fråntas möjligheten till körkort om du döms för ett brott, vilket som helst?

OT: Hade jag använt dopingpreparat så hade jag varit öppen med det endast för en väldigt liten grupp människor. Ännu mindre grupp om det innebar att jag bröt mot ett idrottsligt regelverk.
Nej, det tycker jag inte. Men jag antar att det rättfärdigas så?

tp_88
2013-11-27, 16:55
Nej, det tycker jag inte. Men jag antar att det rättfärdigas så?
Nej, så rättfärdigas det uppenbarligen inte eftersom man inte blir av med körkortet för andra brott med liknande straffskala.

Ponde
2013-11-27, 17:06
Jag menar att om du struntar i lagar, dopinglagen i det här fallet. Varför ska du betros med körkort?
För att dopinglagen är korkad? Varför skulle han inte få köra fast han skulle dopa sig, gör dig ju inte direkt sämre bakom ratten cofffee.'

Problemet är den enorma mängd korkade lagar som är gjorda av moraltanter och som inte baserar sig på fakta.

Kaalle
2013-11-27, 17:11
Har kört några orala kurer av ganska mild karaktär. Jag stoppar i mig vad fan jag vill och ingen har med det att göra. Med det stigmat som omger anabola stereoider i Sverige så skulle man kunna tro att det rör sig om sex med barn eller dylikt.

Alex Thunholm
2013-11-27, 17:18
Att körkortet dras har inte med att doping gör dig till en fara i trafiken. Det är enbart en moralisk bestraffning och du kan få behålla det om du själv bekostar prover var månad på obestämd tid.

Då kommer vi till problem 2 som jag har en bekant fick uppleva. Han åkte för doping fick betala egna prover i 3år. kostnad ca 2 i månaden.
efter 3 år kom trapzpolisen till gymmen o han fick lämna prover dock ren.
MEN iom att en anmälan ens upprättades så fick han fortsätta lämna prover för transportstyrelsen i ytterliggare ett år.

Jag citerar Fass.
"Körförmåga och användning av maskiner
Nebido påverkar inte förmågan att köra bil eller använda maskiner."

Nebido är inject av 1000mg testo på utskriven testosteronersättnign var 10-14v

Men låt säga om du kör 2 ryssar om dagen som är 10mg per dag o 70per v då kan ovanstående hända för då skall du helt plötsligt inte få köra bil trots att du kanske måste ha bilen för o kunna jobba osv och kanske inte har råd med tester för 2 lax i månaden.

wessmen
2013-11-27, 17:32
Har kört några orala kurer av ganska mild karaktär. Jag stoppar i mig vad fan jag vill och ingen har med det att göra. Med det stigmat som omger anabola stereoider i Sverige så skulle man kunna tro att det rör sig om sex med barn eller dylikt.

En pedofil är väl ändå rena snattaren jämfört med monster-dopingmannen.

Vi vet ju, tack vare "experter" och media att om man tar doping så kan man får allt mellan en våldtäksman och en mördare, det finns inga gränser helt enkelt.

Det är en fråga om vad man helst har, en pedofil.

Eller en dopad potential pedofil, sexförbrytare och våldsbrottsman? Glömde kvinnomisshandlare såklart, och barnmördare.