handdator

Visa fullständig version : Kommer jag bli starkare om jag vilar 1 vecka?


bolacola
2013-11-26, 16:46
Har sen förra veckan varit svag(are) på gymmet. Brukar ha 1 vilodag å tränar alla muskelgrupper 2 ggr per vecka. Har ej ändrat nånting på kosten. Om jag vilar 1 vecka (min kropp känns dock ej död men kanske är det som behövs?) kommer jag Bli starkare då ? Eller räcker det med att jag 1 vecka bara kör alla muskelgrupper 1 Gng per vecka? Och om jag måste vila helt en hel vecka kan jag tränar cardio varje dag då ist?

Tacksam för svar!!:)

King Grub
2013-11-26, 16:48
Prova och se. Det går inte att säga något säkert om det i förväg.

tjing
2013-11-26, 16:51
Jag brukar nog komma tillbaka starkare efter typ 3 dagars vila då och då. En vecka har jag inte vilar på åratal vad jag kan minnas så jag vet inte.

KalleTeodor
2013-11-26, 17:38
prova kör lättare pass och mindre volym en vecka istället. Hade jag gjort.

bolacola
2013-11-26, 17:43
prova kör lättare pass och mindre volym en vecka istället. Hade jag gjort.

Menar du att jag ska träna styrka ist för volymträning nu eller att jag bara ska köra sista repset (2-4 reps?) fast jag orkar mer?? Brukar mörda musklerna annars å kör 6-12 reps å fuskar alltid på slutet när jag ej orkar utföra sista repset ordentligt för att slakta dom rejält

KalleTeodor
2013-11-26, 17:57
Menar du att jag ska träna styrka ist för volymträning nu eller att jag bara ska köra sista repset (2-4 reps?) fast jag orkar mer?? Brukar mörda musklerna annars å kör 6-12 reps å fuskar alltid på slutet när jag ej orkar utföra sista repset ordentligt för att slakta dom rejält

nej. kör på 60-70 procent av dem vikterna du brukar och kör några färre set.

Landström
2013-11-26, 18:05
Har du tränat hårt och ofta under en viss period så kommer du med största sannolikhet att vara starkare efter en veckas vila. Jämfört med styrkan innan viloveckan.

Det är inte för skoj skull som idrottare av olika slag vilar sig i form, sista tiden, inför tävlingar.

PureWhey
2013-11-26, 18:59
prova kör lättare pass och mindre volym en vecka istället. Hade jag gjort.

Hellre samma vikter, fast färre set och reps imo.

newb123
2013-11-26, 20:03
Inte för att jag sympatiserar med dina livsval du antyder med ditt användarnamn men... Fortsätt med bolan under veckan du och se till ta all cola precis innan första träningen och snorta den vid den tidpunkten.