handdator

Visa fullständig version : Ont i långfingret, länge.


bengdoktor
2013-11-26, 15:33
Hej bullen,

nu har jag haft ont i mitt långfinger i ett halvår. det gör endast ont i sidledes rörelser och blir lite bättre efter några veckors uppehåll men inte helt bra.

men gå till läkare tänker ni, men de kommer säga att jag ska vila. och jag har vilat en månad utan vidare resultat och kan med lite jävlaranamma träna på som vanligt men jag undrar vara vad det kan vara.

spricka? sliten led? någon som varit utsatt för liknande bekymmer?

Dewon
2013-12-01, 11:53
Vart i finget är det du har ont? Känns det bara när du böjer fingret?

Har också ont i ett finger, alltid haft problem med just pekfingret på högerhanden men har aldrig tagit tag i att försöka lösa problemet.

Blev inte bättre av att jag i somras råkade sätta en fällkniv in till benet på just det fingret. :D Sa

Donkey Kong
2013-12-03, 13:13
Jag hade tidigt i min "träningskarriär" ( ;) ) liknande bekymmer så här kommer min 50-öring.

Jag kom fram till att mitt ena långfingers led liksom inte passade bra ihop i linje med de andra i dragövningar med stång och fick ta allt för mycket belastning. Enkelt sagt, det var som mitt ena långfinger var lite för kort?
Nu gick detta till sig själv på ungefär 12 månader om jag minns rätt. Använde helt enkelt dragrem för den handen för att spara på fingret.

Kolla om det kan vara så, kontrollera om du på nåt vis möjligen kan ändra greppet för att inte belasta just det fingret för mycket och som sista utväg, vila fingret med dragrem (endast för den handen). Kanske även lite handstyrkeövningar med rehap reps 25-30 reps (väldigt lätt vikt alltså).