handdator

Visa fullständig version : Problem med trötthet o orkeslöshet, PWO?


DennisNilsson
2013-11-26, 13:57
Tjenare, Helt ny här men suttit o försökt hittat något vettigt svar på min fråga men finner inget bra. Är så att jag inte är mottaglig av koffein så funderar på om en PWO kan funka på mig eller hur jag ska gå tillväga för att få en energi boost innan träning
MvhDennis

Onigiri
2013-11-26, 14:20
Hur äter du?

När tränar du på dagen?

2scoop
2013-11-26, 15:09
fyra skopor pwo fuckedjacked brukar lösa det

Ramboline
2013-11-26, 15:11
Ta En tesked Kreatin före du tränar. Tycker det funkar plus att man får extra pump. Själv tar jag 1 tsk före och efter året runt

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

King Grub
2013-11-26, 15:12
Bota orsaken, inte symptomen. Varför känner du orkeslöshet?

Morty
2013-11-26, 15:20
PWO när man är trött på grund av överträning (eller under-återhämtning från daglig stress) är inte en bra idé. Man mår stört dåligt av det. Mitt tips: Sov ordentligt, minst 9h i sängen per dygn, helst en tupplur på dagen, bort med skitmat och in med mer grönsaker och frukter. Ge det två veckor.

Kischen
2013-11-26, 15:38
Ta En tesked Kreatin före du tränar. Tycker det funkar plus att man får extra pump. Själv tar jag 1 tsk före och efter året runt

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

En tesked placebo. Kreatin har inga direkta effekter på det där viset.

Ramboline
2013-11-26, 15:43
Jag tycker jag körer bättre, vet flera killar på gymmet som oxå tar det innan träningen och som har samma uppfattning som jag

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

King Grub
2013-11-26, 15:46
Kreatin har ingen sådan effekt. Placebo som sagt.

Sambacalle
2013-11-26, 16:03
Jag hade börjat med att sova mer utan alarmklocka för att kunna "sova ut" varje dag.
Det hjälper otroligt mycket mer än vad man tror att sova på rätt tider och alltid sova tills man vaknar av sig själv.

NickeSthlm
2013-11-26, 16:09
Jag hade börjat med att sova mer utan alarmklocka för att kunna "sova ut" varje dag.
Det hjälper otroligt mycket mer än vad man tror att sova på rätt tider och alltid sova tills man vaknar av sig själv.

Vore väl en dröm för de flesta?
Men sen kommer verkligheten och knackar på dörren och kanske berättar att man har små barn, ett jobb att gå till osv..

Såg även att någon rekommenderade en liten tupplur på eftermiddagen? Brukar inte heller uppskattas av arbetsgivare men kan vara värt ett försök..

:cool:

tjing
2013-11-26, 16:23
D-vitamin, mindre och långsammare kolhydrater innan träning/inga kolhydrater alls/fastande, fixa sömn, få i dig den näring du behöver, tagga med koffein/kaffe innan gymmet etc etc.

martikainen
2013-11-27, 10:54
PWO när man är trött på grund av överträning (eller under-återhämtning från daglig stress) är inte en bra idé. Man mår stört dåligt av det. Mitt tips: Sov ordentligt, minst 9h i sängen per dygn, helst en tupplur på dagen, bort med skitmat och in med mer grönsaker och frukter. Ge det två veckor.

This! Om man inte har tidspress inför tävling, fotografering eller liknande så gör man bäst i att dra ner på tempot lite och hitta orsaken till sin trötthet. Att få lagom med sömn, och som morty skriver en powernapp efter gymmet kan göra mycket! Jag brukar sova 20-30min efter jobbet de sista veckorna inför tävling.

Morty
2013-11-27, 11:22
Jag hade börjat med att sova mer utan alarmklocka för att kunna "sova ut" varje dag.
Det hjälper otroligt mycket mer än vad man tror att sova på rätt tider och alltid sova tills man vaknar av sig själv.

Hur kan en veta om en får tillräckligt med sömn?
Alarmklockan är avstängd och det funkar bra ändå.

Om en vaknar 12:30 för att väckarklockan inte gick igång så är nåt på tok. Och jag tror att de flesta som behöver "sova ut" på helgen sover för lite. När jag "sover ut" på helgen blir det väl en halvtimma extra i sängen typ.

This! Om man inte har tidspress inför tävling, fotografering eller liknande så gör man bäst i att dra ner på tempot lite och hitta orsaken till sin trötthet. Att få lagom med sömn, och som morty skriver en powernapp efter gymmet kan göra mycket! Jag brukar sova 20-30min efter jobbet de sista veckorna inför tävling.

Vilken lyx! Skulle verkligen må bättre om jag kunde få till det men tyvärr går det inte :(