handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad före frukost?


mrinterested
2013-11-25, 22:31
Tjenare!

Har en fråga som jag suttit och klurat på det senaste.
Det är så att jag håller på att bulka just nu och har några månader kvar innan deffen börjar, då man självklart hoppas på att förlora en del utav fettet man faktiskt har lagt på sig och samtidigt behålla så mycket muskelmassa som möjligt. :)

Ni som går morgonpromenader under deff, gör ni det före eller efter frukost och varför?

Shareeon
2013-11-25, 22:38
Tjena!

Det är betydligt mycket populärare att gå morgon promenaden på tom mage, då du bränner bort större del av gårdagens mat som fortfarande ligger och myser i magsäcken. Samt att din insulinnivå i kroppen är betydligt mycket längre på morgonen.
Själv tycker jag det är skönt att dricka 1 kopp kaffe innan jag går ut så jag får en liten kick och inte känner mig trött som ett helt företag.

mrinterested
2013-11-25, 22:41
Tjena!

Det är betydligt mycket populärare att gå morgon promenaden på tom mage, då du bränner bort större del av gårdagens mat som fortfarande ligger och myser i magsäcken. Samt att din insulinnivå i kroppen är betydligt mycket längre på morgonen.
Själv tycker jag det är skönt att dricka 1 kopp kaffe innan jag går ut så jag får en liten kick och inte känner mig trött som ett helt företag.

Okej! Hur många dagar i veckan tar du morgonpromenad vid deff?

Undrar även ifall du då använder några fatburners?

Tack. :)

Shareeon
2013-11-25, 22:45
Det beror lite på hur det ser ut med jobbet osv. Men för det mesta så försöker jag gå varje morgon sön-tor. Fatburners och liknande har jag aldrig direkt trott eller känt av det gjort mig mycket nytta. En stor kopp kaffe, hörlurarna i och ett glatt humör är det enda som behövs!
Lycka till! :)

mrinterested
2013-11-25, 22:51
Det beror lite på hur det ser ut med jobbet osv. Men för det mesta så försöker jag gå varje morgon sön-tor. Fatburners och liknande har jag aldrig direkt trott eller känt av det gjort mig mycket nytta. En stor kopp kaffe, hörlurarna i och ett glatt humör är det enda som behövs!
Lycka till! :)

Tack som bara den för att du tog dig tiden att svara på mina frågor! :)

Shqypnia
2013-11-26, 10:17
Morgonpromenader är sköna men det är helt individuellt. Överlag under hela dygnet så spelar det inte någon roll när du tar din promenad. Formulan är densamma - kcal in + kcal ut.

mattilainen
2013-11-26, 10:22
morgonpromenader är sköna men det är helt individuellt. överlag under hela dygnet så spelar det inte någon roll när du tar din promenad. Formulan är densamma - kcal in + kcal ut.

+1

Diploid
2013-11-26, 10:47
Här finns det mer att läsa om ämnet om man tycker det är intressant.

http://traningslara.se/fettforbranning-traningsintensitet-morgonpromenader-och-viktnedgang/

Toby Asp
2013-11-26, 11:18
Tjena!

Det är betydligt mycket populärare att gå morgon promenaden på tom mage, då du bränner bort större del av gårdagens mat som fortfarande ligger och myser i magsäcken.

Nej. Förmodligen ligger inte maten kvar i magsäcken efter så lång tid. Och mat som fortf ligger i magsäcken "bränns inte bort" eftersom den ligger och väntar på att bli tillräckligt upplöst för att kunna passera till tarmen.