handdator

Visa fullständig version : Hur är det egentligen med tillräcklig träning


Notchy
2013-11-25, 21:18
Om det nu är så jävla bra och tillräckligt att köra så himla låg volym 5-8 set muskelgrupp/vecka under diet för att bibehålla muskler, VARFÖR ser man ingen som tävlar som kör så, speciellt dom som kommit en bit i träningen. Är det för att dom tar olagliga grejer som dom kan träna mer, eller är det bara ren skitsnack att det ska räcka med den lilla volymen/muskel som många pratar om.

mikaelj
2013-11-25, 21:19
För att de inte bara vill bibehålla muskelmassan, utan öka den...

Notchy
2013-11-25, 21:21
För att de inte bara vill bibehålla muskelmassan, utan öka den...

Kan ju vara ganska svårt under en diet att öka den, eller typ omöjligt om man inte är total nybörjare

Tobbey
2013-11-25, 21:27
Kan ju vara ganska svårt under en diet att öka den, eller typ omöjligt om man inte är total nybörjare

Man kan ju åtminstonde försöka.

Notchy
2013-11-25, 21:28
Inte sällan man hör 3-4 pass i veckan är mer än nog under diet, kör inte så mycket då du bränner ut dig och inte kan ta vara på träningen endå. Man läser Martin Berkhan där han säger 2-3 set/muskel. Finns det några belägg eller är det bara svammel ?, då INGEN framgångsrik verkar träna så här, utan det är 5-6 pass i veckan och massor med set även utan diet

starkaillern
2013-11-25, 21:43
Inte sällan man hör 3-4 pass i veckan är mer än nog under diet, kör inte så mycket då du bränner ut dig och inte kan ta vara på träningen endå. Man läser Martin Berkhan där han säger 2-3 set/muskel. Finns det några belägg eller är det bara svammel ?, då INGEN framgångsrik verkar träna så här, utan det är 5-6 pass i veckan och massor med set även utan diet

http://www.youtube.com/watch?v=k3Hsh1EWKWQ

Notchy
2013-11-25, 21:47
http://www.youtube.com/watch?v=k3Hsh1EWKWQ

En snubbe på youtube som snackar, det är fortfarande ett faktum att i princip ingen framgångsrik kör så

speedy83
2013-11-25, 21:49
Spekulerar bara men många framgångsrika äter ju lite "andra"prylar och något dessa prylar gör är väl i många fall att snabba på återhämtningen. Alltså kan man köra mer/hårdare än annars.

Notchy
2013-11-25, 21:52
Spekulerar bara men många framgångsrika äter ju lite "andra"prylar och något dessa prylar gör är väl i många fall att snabba på återhämtningen. Alltså kan man köra mer/hårdare än annars.

Ja var det jag funderade på oxå, om det helt enkelt är så. Men endå att det körs så mycket sets 15-20 sets muskel även under diet , även om man käkar olagliga grejer borde ju 10 räcka.

starkaillern
2013-11-25, 21:55
En snubbe på youtube som snackar, det är fortfarande ett faktum att i princip ingen framgångsrik kör så

Vad sägs som att ta det från snack till praktik då? då borde du se hur mycket du behöver göra för att faktiskt växa istället för att lyssna på spekulationer.

Shqypnia
2013-11-25, 22:33
Jag anser att man ska köra precis som vanligt. Diet eller inte diet.

Sach
2013-11-25, 22:44
Det är skillnad på sets och sets, tar du 5-8 sets till gränsen så har du stimulerat muskeln så mycket som du kan, mer kommer bara att leda till längre återhämtning vilket sänker frekvensen du kan använda.
Och 8 sets är f.ö inte låg volym om setsen avslutas 1-2 reps från riktig failure, prova du att gå in och kör 4 set böj, 4 set benpress, 4 set raka mark och 2-3 sets lårcurl där du avslutar alla 1 repetition från misslyckande med 1-3 min setvila, du kommer att vara helt slut om du har ett korrekt utförande och verkligen pressar dig till 1 från misslyckande.
Och kollar du på majoriteten beprövade upplägg så är det 5-8 sets som används, ta SL 5x5, 5/3/1, Lyle Mcdonalds, Tri-phase, PHAT och PHUL som exempel.
Och kollar du i diverse journaler där du ser massor av sets så kan du räkna med att många av dom är uppvärmningssets samt sets som avslutas en bra bit från failure.
När jag kollar på diverse steroidmissbrukande kändisar på youtube så tycker jag mig se att majoriteten lägger ned vikterna när det börjar ta emot och dom tar endast dom sista setsen till gränsen.

2scoop
2013-11-25, 22:47
Varför är du så arg?

panzerpig
2013-11-25, 23:08
Det finns framgångsrika byggare som kört lågvolym också. Yates och Mentzer tex