handdator

Visa fullständig version : Min rumpa har blivit mindre efter träning:(


bolacola
2013-11-24, 20:18
Förut var min rumpa rund och ganska stor.. Nu är den bara liten... Har allt fett försvunnit därifrån o det bara är muskler kvar eller vad är det frågan om? Man läser hela tiden om att man ska få en stor rumpa om man tränar den... Ska jag ge det mer tid eller har jag bara dåliga gener
Tränat ca 1,3 år - ben/rumpa 2ggr per vecka

Sheogorath
2013-11-24, 20:20
Fett tar upp större volym än muskler så även om du väger det samma så kommer din rumpa att ta upp mindre plats i byxan om du byggt muskler i rumpan och tappat fett där.

Men du kanske har en sjystare rumpa nu. Tycker du den är för liten får du skaffa dig mer muskler på den bara. ;)

Övningar? Utfall och split-squats i alla möjliga och omöjliga varianter.

Sniggel
2013-11-24, 20:27
It aint no secret,
Squats gives you an ass, turn at the bottom to grow it,
Squatters got an ass, you gotta see it, gotta believe it!

bolacola
2013-11-24, 20:35
Fett tar upp större volym än muskler så även om du väger det samma så kommer din rumpa att ta upp mindre plats i byxan om du byggt muskler i rumpan och tappat fett där.

Men du kanske har en sjystare rumpa nu. Tycker du den är för liten får du skaffa dig mer muskler på den bara. ;)

Övningar? Utfall och split-squats i alla möjliga och omöjliga varianter.

Jag har gått upp ca 10 kg men har fått mindre fett överallt jämfört med hur jag vägde innan.

Vet ej om den är schysstare ... Gillar stora rumpor mer.. Får väl fortsätta kämpa vidare..

Kör många olika övningar där rumpan är i fokus

pezrulezhaakon
2013-11-24, 20:46
bolacola

Det är därför vågen är ett kasst instrument.
Muskler väger mer än fett till sin volym. Så det är helt normalt att minska i storlek, fast öka kroppsvikten, för att man "byter ut" fettet mot muskler.

Kroppskompositionen är viktigare.

bolacola
2013-11-24, 20:49
bolacola

Det är därför vågen är ett kasst instrument.
Muskler väger mer än fett till sin volym. Så det är helt normalt att minska i storlek, fast öka kroppsvikten, för att man "byter ut" fettet mot muskler.

Kroppskompositionen är viktigare.

Jo jag vet men var tvungen å skriva det så att man skule förstå att jag ej gått upp i fettmassa

Spetälsk
2013-11-24, 22:27
Tränat ca 1,3 år - ben/rumpa 2ggr per vecka

Jag har gått upp ca 10 kg men har fått mindre fett överallt jämfört med hur jag vägde innan.Det går inte ihop. +10 kg samtidigt som du tappat fett på 1,3 år? något mer som ändrats? hur gammal är du? har du växt på längden? kille eller tjej?

PureWhey
2013-11-24, 22:35
Spetälsk
Inget konstigt om hen började träna för 1,3 årsedan. (Vem säger 1,3 år?)