handdator

Visa fullständig version : Var köper jag kläder som passar? :P


Pejn
2013-11-24, 13:21
Tjenare, vart köper ni kläder som passar?

Lite problematiskt tycker jag eftersom om man köper tex en tshirt som sitter snyggt runt magen så äre tight som fan runt rygg axlar och överarmar.

Ja jag kan köpa en storlek större, men då ären ju slapp som fan runt magen och man ser inte kroppens former :S

Några tips?

PureWhey
2013-11-24, 13:29
Tjenare, vart köper ni kläder som passar?

Lite problematiskt tycker jag eftersom om man köper tex en tshirt som sitter snyggt runt magen så äre tight som fan runt rygg axlar och överarmar.

Ja jag kan köpa en storlek större, men då ären ju slapp som fan runt magen och man ser inte kroppens former :S

Några tips?

:cool:

J.V
2013-11-24, 13:31
Nu kanske du har V-form av rang eller något och måste få kläder specialsydda men så stort problem brukar det ju inte vara att hitta något. :D

Emilio som säljs av MQ tycker jag brukar sitta grymt bra i alla fall. http://www.mq.se/herr/varumarken/emilio/

Pejn
2013-11-24, 13:37
Nu kanske du har V-form av rang eller något och måste få kläder specialsydda men så stort problem brukar det ju inte vara att hitta något. :D

Emilio som säljs av MQ tycker jag brukar sitta grymt bra i alla fall. http://www.mq.se/herr/varumarken/emilio/

ok tack, sitter just nu en gymgrossistens medium tshirt, sitter snyggt runt magen, men ett helvete att få av sig eftersom den fastnar typ bakom triceps när den ska av, så man får ringla sig ur den :P... + att man känner hur det spänner på övre ryggen + axlarna :P

newb123
2013-11-24, 14:17
Blåkläder aka Blaklader är slitstarka kläder för yrkesverksamma män! Are they American? No, they're from Sweden. :cool:

ChrisDEFC
2013-11-24, 14:33
Är det så illa får du väl köpa en stl större och sen sy in i midjan så de blir lite figursydda. Samma sak går att åstadkomma ganska enkelt med byxor också om man har en symaskin och lite vilja. Antar att du inte vill greja med detta men det är iaf en lösning på det problem du upplever. Annars kör jag själv varianten att dra i mina t-shirts och tröjor när de är blöta efter tvätt. Då går det att forma dem skapligt.

VikG
2013-11-24, 15:49
ok tack, sitter just nu en gymgrossistens medium tshirt, sitter snyggt runt magen, men ett helvete att få av sig eftersom den fastnar typ bakom triceps när den ska av, så man får ringla sig ur den :P... + att man känner hur det spänner på övre ryggen + axlarna :P

Medium? Åfan, är du så brutalt grov så är det ju inte konstigt om kläderna sitter konstigt.

Bästa kläderna som är lite större är typiska arbetargrejer förövrigt. Snickers, blåkläder, björnkläder mfl.

LeBron
2013-11-24, 15:57
Varför känns det som att folk skryter varje gång dom skapar såna här trådar?

Och för att inte få mitt inlägg raderat: Sy in magen eller kör gangsta-stilen med lössittande kläder. :)

tjabon
2013-11-24, 17:25
Medium? Åfan, är du så brutalt grov så är det ju inte konstigt om kläderna sitter konstigt.

Bästa kläderna som är lite större är typiska arbetargrejer förövrigt. Snickers, blåkläder, björnkläder mfl.

Jag får på en Medium på ena armen ..

nissepelle
2013-11-24, 17:27
Jag tycker jack and jones tröjor sitter bra. Jag kör large och det funkar skitbra. Lagom tight överallt.

drakfelt
2013-11-24, 17:28
Jag tycker jack and jones tröjor sitter bra. Jag kör large och det funkar skitbra. Lagom tight överallt.

Usch och fy för Jack and Jones-tishor (eller ja, det mesta annat från den förtvivlade butiken också). Gräslig kvalité och otroligt små i storlekarna.

newb123
2013-11-24, 17:31
Hämta kläder på Myrorna och säg "peace out girl scout!" till personalen på vägen ut.

drakfelt
2013-11-24, 17:34
Hämta kläder på Myrorna och säg "peace out girl scout!" till personalen på vägen ut.

Like a.... bum?

newb123
2013-11-24, 17:35
Like a.... bum?

With dick cheese.

Oxe
2013-11-24, 17:40
med din utförligga beskrivning skulle jag rekomendera damavdelningen

dream_theater_
2013-11-24, 17:47
med din utförligga beskrivning skulle jag rekomendera damavdelningen

:laugh:

Du får nog lägga upp lite bilder om du vill ha hjälp. Lite mått rund midja och axlar eller något med kanske.