handdator

Visa fullständig version : Spinkig jävel ska bli stor!


Sidor : [1] 2 3

Yheti
2013-11-21, 21:02
Ja vart ska man börja?

Introduktion: Nyligen fyllda 20 år från Skåne, Lund närmare bestämt. Skulle inom framtiden vilja jobba som polis men vi får se hur det går, är väl lite i fel målgrupp, etnisk svensk man med diverse komplikationer... Som många i min ålder sitter jag mycket vid datorn, men tycker att träna och gymma är helt underbart och försöker få in 3-5 pass i veckan. Har rest mycket senaste året och blivit mycket uppehåll i träningen. Började gymma för jag fick höra "fan vad du är spinkig" allt för ofta, det är tydligen oförskämt att säga att folk är tjocka, men helt normalt med motsatsen.

Fakta:
Ålder: 20 år
Längd: 187,5 cm
Vikt: 79 kg

Stats:

Bänk: 3x5 70 kg
Squats: 3x5 85 kg
Mark: Vågar inte köra pga teknikfel, försöker igen om några månader
Militärpress: 37,5 kg
Chins: 11 KV

Träningsupplägg:

Jag har alltid gymmat för att bli stor (större), aldrig för att bli stark. 3-4x6-8/10-12 har nästan alltid varit mina set och reps och bara maxat i bänken några gånger för att se vad jag går för (70 kg vid 3 separata tillfällen med några månaders mellanrum). I början av november tänkte jag att det var dags att testa något nytt så för tillfället kör jag Starting Strength med Marklyft ersatt av ryggresningar, vadpress och lite mage. Kommer i framtiden att återgå till volymträning men lite stark ska man kanske också bli?

Till volymträningen kör jag en 3-split uppdelad i:
A: Bröst, Axlar & Triceps
B: Ben, Vader & Mage
C: Rygg & Biceps

Starting Strength:
A: Squats, Bänkpress, Rygrgesningar, Vadpress & Mage
B: Squats, Militärpress & Chins

Backgrundsfakta:

Har alltid varit lång och smal, som värst var det i början på gymnasiet då jag vägde 59 kg på 185 cm. Efter jag växt klart och låg på 187 cm vägde jag ca 62 kg ändå fram tills jag började träna, vilket var för 2,5 år sedan. Jag har alltid trott att jag inte har kunnat gå upp i vikt och haft onormalt hög metabolism, men se på fan, även jag kan gå upp lite.

Började träna våren 2011 men hela första året var lallande på gymmet med dålig rutin, mat och träningsupplägg. Gick upp till 67 kg till december 2011 men tappade allt under en månads uppehåll. När jag sedan körde nystart januari 2012 gick jag upp 12 kg (64-76) på 5 månader och körde hårt som attan i gymmet. Efter det var det sjukdom, sommar och ha roligt som stod i centrum så gymmandet har stått ganska stilla i ett år med flera "återupplivningsförsök" men alla har misslyckats efter ett tag. Viktnedgång var ett faktum.

Nu har jag däremot återfunnit min kärlek för att lyfta skrot och har sedan juli gått upp från 67 kg till 79 kg och tränar hårdare än någonsin.

Mål:

Till skillnad från många andra har jag inte speciella mål i hur mycket jag vill lyfta. 100 kg i bänken hade varit lite roligt, men utöver det njäe, styrka är inte min grej. Mina mål är istället att jag vill ha en fysik som andra ser som inspiration, eftersträvan och liknande. Att folk ska fråga mig hur jag tränat för att se ut som jag gör och hur dom ska göra för att få liknande kropp är en roligare målsättning för mig och ger mig motivation.

Kortsiktigt: 80 kg till nyår, både i bänken och på kroppen. Realistisk målsättning då jag nästan är där i båda.

Långsiktigt: 85-90 kg muskler, svårt att säga idag utan får ta det lite som det kommer. Tycker jag att jag har för mycket fett på kroppen deffar jag, har jag för lite bulkar jag. Det är svårt att vara nöjd :)

Kost:

Lever på inte allt för mycket pengar just nu men försöker äta så mycket som möjligt. Räknar inte kalorier exakt för tillfället men försöker komma upp i 3000 + kcal. Har sedan juli ätit godis vid 2 tillfällen och druckit läsk vid 1, så det håller jag mig borta från. Chips blir det väl lite oftare däremot, 1-2 påsar i veckan. Äter väldigt mycket kött, pasta, ris och potatis. Försöker bättra mig med grönsaker och äta det till varje måltid.


Nu hoppas jag att någon finner detta intressant och har orkat läsa igenom allt. Nu ska det lagas kvällsmat och sen blir det gym. 40 kg i Militärpressen och 12 Chins i sikte.

Jeml
2013-11-21, 21:10
fattade inte träningsupplägget då du skrev 2st olika? hur kör du?

strunta inte i mark, lär dig den direkt istället. En av dom bästa övningarna.

ska du inte äta efter träningen ikväll? :)

styrkestatsen var ju bra btw :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-21, 21:21
fattade inte träningsupplägget då du skrev 2st olika? hur kör du?

strunta inte i mark, lär dig den direkt istället. En av dom bästa övningarna.

ska du inte äta efter träningen ikväll? :)

styrkestatsen var ju bra btw :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Beklagar om det var lite otydligt! Jag kör för tillfället Starting Strength, men när jag återgår till 3-spliten kör jag som det såg ut där uppe! Och marklyften kommer snart, nån vecka bara!

Och sen sa du några kloka ord, sparar hälften av maten tills efter träningen (kanske orkar lite mer på chinsen då också ;) ) och tar eventuellt gainer före läggdags :)

Man tackar :) Ganska nöjd då jag knappt orkade 30 kg i squatsen för några månader sen och 60 kg i bänken var tuungt!

Yheti
2013-11-22, 00:56
Började bra ikväll...han bara gå några hundra meter före jag känner hur det droppar vatten på mitt ben, och regna gjorde det inte. Hade glömt stänga min vattenflaska så allt rann ut i väskan och över alla saker. Fick gå hem igen och hämta ny tröja och mjukisshortsen (har bara ett par träningsbyxor...). Gymning utan både skor och handskar idag + byxorna gjorde att jag kände mig som en riktig lodis.

Åt lite för mycket före och nära inpå träningspasset och det kändes men ändå bra pass. Märkte av att jag inte hade handskar då handlederna var lite ostabila under Militärpressen.

Squats:
20 kg x15
40 kg x10
60 kg x5
85 kg x5
85 kg x5
85 kg x5

Militärpress:
2,5 kg Hantel x15
20 kg x10
30 kg x5
40 kg x5
40 kg x5
40 kg x5

Latsdrag (uppvärmning inför Chins):
35 kg x15
50 kg x10
65 kg x5

Chins:
10
8
8

Träningstid: ca 70-75 min

Och så dagens kost, frukost: 3 ägg, 1 banan, mjölk

Lunch: 250 g grillad kyckling, ca 1,3 dl ris, en burk majs

Kvällsmat: Köttbullar (400 g nörfärs, lök och kryddor), 100-150 g pasta, enda grönsaken som fanns hemma var omogen avokado :(

Övrigt: 1 banan och ca 1 L mjölk. Tror det blir lite för lite mat idag men ska upp om 7 timmar och jobba så hinner inte ta gainer :(

Jeml
2013-11-22, 10:26
bra böjt :) viktigt att äta bra efter passen!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-22, 21:25
Börjar bra på min journal, jäkla kaos idag! Trodde jag skulle jobba 10-16 idag så packade ner en lätt lunch på ca 125 g grillad kyckling, 1 dl ris och en halv burk majs med planen att äta samma när jag kom hem vid 16. Klockan närmar sig 16 och jag kommer på att jag bestämt med min kollega att jag skulle jobba själv hela dagen så blev ett långt arbetspass från 10-19... Lyckades i alla fall få i mig 2 bananer efter lunch. Har sprungit som en galning upp och ner i trappor för att kolla lager så ligger garanterat på kalorideficit idag :(

Kvällsmat bestod av 3 ganska små bakpotatisar med en massa röra och frukost 3 ägg & 1 banan. Druckit kanske 5-7 dl mjölk. Börjar känna mig småsjuk så får se hur jag mår imorgon, Pass A på g med nytt PB i bänken som mål :)

Yheti
2013-11-23, 13:20
Mår lite krassligt idag med ont i halsen så skjuter upp träningen till imorgon. Sen tänkte jag lägga upp bilder på hur jag såg ut när jag började träna i juli, kommer så fort jag lyckats få in dom på datorn :)

Yheti
2013-11-24, 13:28
Här kommer lite bilder från juli då jag vägde 67 kg och precis före mitt första träningspass! Mår fortfarande ganska dåligt så får se om det blir träning idag.

Jeml
2013-11-24, 14:50
ja du var ju inte tjock direkt hehe :D vill ju se bilder på dagsform också :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-24, 19:57
ja du var ju inte tjock direkt hehe :D vill ju se bilder på dagsform också :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jävla massa bukfett alltså! Kommer nya bilder vid nyår nån gång för 6 månaders skillnad! :)

Yheti
2013-11-25, 21:39
Ätit lite kvällsmat och förbereder mig inför gympasset, ska se om det blir nytt PB i bänken idag!

Yheti
2013-11-26, 00:22
Skönt pass idag, med lite mycket mat i magen :)

Squats:
15 kg x15
50 kg x10
70 kg x5
87,5 kg x5
87,5 kg x5
87,5 kg x5

Bänkpress:
30 kg x15
50 kg x10
65 kg x5
72,5 kg x5 PB
72,5 kg x5
72,5 kg x6 (fick hjälp på sista repsen, blir nog 72,5 kg nästa pass också!)

Vadpress:
40 kg x15
70 kg x12
90 kg x10
90 kg x10
90 kg x10
90 kg x10

Ryggresningar:
KV x12
15 kg x10
15 kg x10
15 kg x10

Obliquesövning i cablecrossen, någon som vet vad den heter?
15 (7,5) kg x12
40 (20) kg x8
40 (20) kg x8
40 (20) kg x8

Ska försöka få i mig lite mer mat nu och eventuellt gainer och sen taggar vi nästa pass på onsdag :D Sjukt glad för nytt PB i bänk. Efter att ha tagit 70 kg vid nu 4 tillfällen så gick det äntligen med tyngre, och efter dagens pass tror jag 80 kg max är nära!

nyvaken
2013-11-26, 01:14
HUH vi är lika långa men jag väger 25kg mer, och gissa vem som tar mest i bänk?
http://www.goodpetbehaviour.com/wp-content/uploads/2011/04/PointingDog.jpg
YOU DO!

Så nog har du förutsättningar att biffa till dig mer, lycka till i vinter :)

Yheti
2013-11-26, 01:26
Men du fixar både Mark och Knäböjen! :D Jag ska nog våga mig på Mark nästa A-pass, får se hur det går :)

Jeml
2013-11-26, 07:15
bra bänkat! och du är nog snarare nära 90kg än 80kg som max i bänken :) härligt att du ska börja med mark nu också :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

skrotnissen
2013-11-26, 07:22
Kul när det går bra, verkar som du gjort riktigt fina ökningar!

Yheti
2013-11-26, 09:30
bra bänkat! och du är nog snarare nära 90kg än 80kg som max i bänken :) härligt att du ska börja med mark nu också :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

:em: Näe nu tar vi och lugnar ner oss lite :em:

Kul när det går bra, verkar som du gjort riktigt fina ökningar!

Jo det känns riktigt bra :) Hoppas bara det håller i sig, egentligen är jag mest sugen på en 3-split men tänker köra SS året ut åtminstone!

Jeml
2013-11-26, 09:33
:em: Näe nu tar vi och lugnar ner oss lite :em:


85 tar du lätt nu 1rep. man brukar säga att 85kgx5=100kgx1 :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-26, 09:40
85 tar du lätt nu 1rep. man brukar säga att 85kgx5=100kgx1 :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Åh herregud *drool* Ska testa maxa runt nyår, kanske ska satsa på 85 kg istället :D Nu är det dags för jobb med en stor matlåda!

Yheti
2013-11-27, 11:56
Har ganska kraftig träningsvärk i övre bröstet och upp mot axlarna så vet inte om jag ska vila en dag till eller träna idag ändå, får se hur jag känner mig fram mot kvällen :) Squats, Militärpress och Chins som gäller ikväll!

Yheti
2013-11-27, 17:15
Fan i helvete, skrivit hela passet och när jag ska skicka det har jag varit inaktiv för länge så allt försvann....hur som helst

Bra pass idag, blev lite stressad när chefen ringde och sa att jag skulle börja en timme tidigare men jag han med allt jag skulle!

Vikt: 78,8-79 kg

Squats:
20 kg x15
40 kg x10
70 kg x5
90 kg x5
90 kg x5
90 kg x5

Kommentar: Jäkligt tungt. Jag tror inte att jag går ner tillräckligt långt när jag kör squats. Funderar på att lägga av 20-30 kg för att få in bättre teknik och djup. Har ofta lite känningar i ländryggen direkt efter ett set men försvinner snabbt. Har testat gå riktigt djup men känner lite obehag i knäna då.

Militärpress:
7 kg (hantel) x15
25 kg x8
35 kg x5
42,5 kg x5
42,5 kg x5
42,5 kg x5

Kommentar: Militärpress är för jäkla jobbigt, men skönt :) Stramade lite i vänster axel efter första settet men gick över sen. Fjärde och femte repsen på set nr 2 & 3 var riktigt tunga, precis så att jag fick upp femman båda gånger.

Latsdrag (uppvärmning inför chins):
35 kg x15
50 kg x8
65 kg x4

Chins:
11 +1
7 +1
6 +1 +1

Kommentar: Blir alltid helt slut efter första settet och måste alltid vila länge! Mitt mål med chinsen är att komma upp i 15 ganska snart och eventuellt börja köra med extravikt :)

Allt som allt gick det bra idag, åt en banan direkt efter passet och en medelstor lunch (redan hungrig igen...). Jobbar fram till 19 och sen får vi se vad man lyckas trolla fram till kvällsmat :)

Jeml
2013-11-27, 17:17
riktigt bra chins o böjar! ja tycker verkligen du ska lägga av lite vikt o böjen om tekniken inte känns 100%. helt klart värt det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-27, 18:10
riktigt bra chins o böjar! ja tycker verkligen du ska lägga av lite vikt o böjen om tekniken inte känns 100%. helt klart värt det.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack :) Har haft lite problem med knäna till och från så funderar på att gå till en sjukgymnast och fråga vad dom tycker är bäst. Vilka stora fördelar får man av att gå djupare? Tar det mer på rumpan tex?

Yheti
2013-11-28, 15:34
Vilar idag och sen blir det nya tag imorgon! överväger att testa 75 kg i bänken! Maten går bra så måste nog vara upp i 80 kg snart :D

Jeml
2013-11-28, 15:40
Tack :) Har haft lite problem med knäna till och från så funderar på att gå till en sjukgymnast och fråga vad dom tycker är bäst. Vilka stora fördelar får man av att gå djupare? Tar det mer på rumpan tex?

ja vet faktiskt inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. jag personligen tycker det känns som man ger HELA benen en omgång när man går atg. kör man grundare känns det mer på bara framsidan typ.

är min uppfattning ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-11-29, 15:32
Helt nytränad och relativt mätt :) Skönt men snabbt pass idag, gick på ca 55 min! Testade dessutom Marklyft idag. Gick väldigt djupt ner på squatsen också!

Squats:
20 kg x12
40 kg x8
60 kg x4
70 kg x5
70 kg x5
75 kg x5

Kommentar: Ganska lätta vikter om man jämför med vad jag tagit tidigare veckor. Gick mycket djupare och det kändes precis i vändläget att det var ganska tungt! Tror jag börjar på 75/77,5 kg nästa gång och ser hur det känns!

Bänkpress:
30 kg x15
50 kg x10
65 kg x5
75 kg x5 (hjälp på sista)
75 kg x5 (hjälp på sista)
75 kg x5 (hjälp på två sista)

Kommentar: Ville bara testa hur 75 kg skulle gå och med facit i hand så blir det godkänt enligt mig. Blir nog 75 kg nästa pass också. Måste orka maxa minst 80 kg då jag ändå gör några reps på 5 kg mindre!

Marklyft (1 set ryggresningar x12 som uppvärmning också):
20 kg x10
30 kg x8
40 kg x5

Kommentar: Börjar lätt för att få in rätt teknik. Filmade hur det såg ut idag och vissa saker måste jag förbättra, men det blir nästa gång :D

Allt som allt gick det bra idag, fanns för lite mat kvar från igår till lunch men får jämna ut det med en stor kvällsmat :)

RykteT
2013-11-30, 19:29
Jag hängde inte riktigt med i bilderna... Var de nytagna?
Hur djupt går du i böjen? :)
Skall följas hursomhaver.

Yheti
2013-12-01, 00:33
Bilderna är från juli, första passet :) Gick väldigt djupt i senaste passet! Lite småont i knäna dock så ska boka tid hos sjukgymnast snart. Nytt pass imorgon :)

Jeml
2013-12-01, 11:44
bra böjt o bra att du börjat med mark :) hur länge ska du köra detta schema?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-01, 12:12
bra böjt o bra att du börjat med mark :) hur länge ska du köra detta schema?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lite roligt att du frågar det för igår började jag få lite ångest efter läst massa kritik mot SS. Är egentligen sjukt sugen på att börja med min 3-split men kommer jobba galet mycket fram till jul så kanske inte får in tillräckligt med träningstid. Vad skulle du rekommendera? Ska träna idag men vet inte om jag ska återgå till Volymträning eller fortsätta med lite styrka.

Jeml
2013-12-01, 12:22
Lite roligt att du frågar det för igår började jag få lite ångest efter läst massa kritik mot SS. Är egentligen sjukt sugen på att börja med min 3-split men kommer jobba galet mycket fram till jul så kanske inte får in tillräckligt med träningstid. Vad skulle du rekommendera? Ska träna idag men vet inte om jag ska återgå till Volymträning eller fortsätta med lite styrka.

hur mycket kommer du kunna träna?

att bara köra volym intiktad träning tror jag inte är bra. o det tror jag inte finns några som gör knappt heller. styrkan är viktig även för att bygga.

men jaa jag tycker kanske du kan släppa Stronglifts nu om du vill. du är hyfsat stark i bänken t.ex. ändå :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-01, 12:35
hur mycket kommer du kunna träna?

att bara köra volym intiktad träning tror jag inte är bra. o det tror jag inte finns några som gör knappt heller. styrkan är viktig även för att bygga.

men jaa jag tycker kanske du kan släppa Stronglifts nu om du vill. du är hyfsat stark i bänken t.ex. ändå :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kommer jobba runt 70 % nästan varje dag fram till den 20e så om jag är lite flexibel så kan jag få in 3-5 pass i veckan, det ska nog gå :) Lite jobbigt när man aldrig är ledig bara :(

Har fått lite mersmak nu när jag kört styrka i en månad och det har varit ganska kul :) Lägger nog in lite styrkepass här och där när jag känner för det :) Får se vilket pass det blir idag, lutar åt rygg/biceps

Jeml
2013-12-01, 13:09
Kommer jobba runt 70 % nästan varje dag fram till den 20e så om jag är lite flexibel så kan jag få in 3-5 pass i veckan, det ska nog gå :) Lite jobbigt när man aldrig är ledig bara :(

Har fått lite mersmak nu när jag kört styrka i en månad och det har varit ganska kul :) Lägger nog in lite styrkepass här och där när jag känner för det :) Får se vilket pass det blir idag, lutar åt rygg/biceps

3-5pass/vecka är ju fullt tillräckligt. du kan gå över på 3split om du känner för det.

hur menar du med lägger in styrkepass här o där? är inte alla pass styrkepass?? :virro:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-01, 13:22
3-5pass/vecka är ju fullt tillräckligt. du kan gå över på 3split om du känner för det.

hur menar du med lägger in styrkepass här o där? är inte alla pass styrkepass?? :virro:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Menar att jag kör för styrka istället för volym lite då och då :em:

Jeml
2013-12-01, 13:37
Menar att jag kör för styrka istället för volym lite då och då :em:

hehe ja du behöver inte ha olika pass för det. kör styrka i basövningarna, jag rekommenderar RPT el. wendlers 5/3/1 (progressionsplaner) sen på isolations övningarna kan du köra allt emellan 6-12reps vad du nu känner för egentligen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-01, 14:07
hehe ja du behöver inte ha olika pass för det. kör styrka i basövningarna, jag rekommenderar RPT el. wendlers 5/3/1 (progressionsplaner) sen på isolations övningarna kan du köra allt emellan 6-12reps vad du nu känner för egentligen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Trodde jag hade en del koll på det här med träning men känner mig som värsta nybörjaren igen...nu blir det gym iaf :D

Jeml
2013-12-01, 14:09
Trodde jag hade en del koll på det här med träning men känner mig som värsta nybörjaren igen...nu blir det gym iaf :D

:)
Wendler har ett par färdig skrivna program som faktiskt är rätt ok tkr jag. kan va värt o kolla, om inte annat för inspiration eller nåt.

kört hårt :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-01, 20:24
Forumet har varit nere ett tag för mig men här kommer dagens pass!

Latsdrag (uppvärmning inför Chins):
35 kg x15
50 kg x10
65 kg x5

Chins:
11
8
6+1

Kommentar: Första settet drar verkligen all energi, sista var riktigt tungt.

Marklyft:
30 kg x10
40 kg x8
50 kg x8
50 kg x8
50 kg x8

Kommentar: Mycket bättre teknik än senast men kan bättras på ytterligare. 50 kg var verkligen lightweight, drar nog på 60 kg nästa pass. Ska ändra från mixed-grip till båda handflator mot mig.

Latsdrag:
70 kg x8
70 kg x8
70 kg x8

Kommentar: Sista repsen på tredje settet var tunga som attan, tror inte jag drog ner till bröstet utan bara näsan.

Hantelrodd:
12,5 kg x10
25 kg x8
25 kg x8
25 kg x8

Kommentar: Ganska tungt, inte säker på att jag har helt rätt teknik.

Bicepcurls, hantel:
5 kg x12
12,5 kg x8
12,5 kg x8
12,5 kg x8

Kommentar: Har verkligen tappat i styrka under senaste månaden när jag kört SS. I slutet av Oktober drog jag 15 kg x6-8 reps utan större problem men det var riktigt tungt idag. Vilade ett tag före de sista repsen på tredje settet.

Bicepcurls, stång:
27,5 kg x4 (pinsamt)
22,5 kg x8
22,5 kg x8
22,5 kg x8

Kommentar: 27,5 kg var inga problem innan men här tog det verkligen stopp.

Allt som allt är jag nöjd, slut på ett helt annat sätt en jag varit senaste månaden :) Lite besviken på förlorad styrka i biceps. Triceps lär också gå betydligt sämre än innan (förmodligen en av mina starkare muskler). Åt frukost väldigt sent och detsamma med lunch. Sitter här med en gainer och om några timmar blir det chili con carne till kvällsmat :)

RykteT
2013-12-01, 20:38
Hur kan du vara så stark i latsdragen men inte i curlsen? :O
Starkt pass annars! :thumbup:

På tal om uppdelningen av din träning kanske en 2-split skulle funka bäst om du inte vet hur och när du kan träna? :)

Yheti
2013-12-01, 21:12
Hur kan du vara så stark i latsdragen men inte i curlsen? :O
Starkt pass annars! :thumbup:

På tal om uppdelningen av din träning kanske en 2-split skulle funka bäst om du inte vet hur och när du kan träna? :)

Skulle ju kunna skylla på att jag blir så trött i mina biceps efter alla ryggövningar :em: När jag började i juli körde jag mycket koncentrationcurls på 8 kg men kom upp i 15 kg efter ett tag, så hoppas jag kan göra likadan progress nu :)

Jo eventuellt, om jag vet att det kommer bli svårt att få ihop tiden. Har försökt med 2split innan. Pass 1: Bröst, Axlar, Triceps. Pass 2: Ben, Rygg, Biceps, Mage. Andra passet brukar bara ta sån jäkla tid, kan bli upp mot 2 timmar.

Jeml
2013-12-01, 23:42
bra chins o latsdrag! :thumbup:

kör man 2-split brukar man dela upp det i över och under kropp. då får man köra mark/böj varannat pass på underkroppsdagen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-02, 00:00
bra chins o latsdrag! :thumbup:

kör man 2-split brukar man dela upp det i över och under kropp. då får man köra mark/böj varannat pass på underkroppsdagen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack :em: Det andra låter ganska klokt, får testa en vecka och se hur det blir med tiden, imorgon är det ben, mage och underarmar (?)!

Jeml
2013-12-02, 00:10
Tack :em: Det andra låter ganska klokt, får testa en vecka och se hur det blir med tiden, imorgon är det ben, mage och underarmar (?)!

ska du köra du 3-split? isåfall är det rygg/biceps (/mage), bröst/axlar/triceps och ben(/mage). vilken ordning du kör dom i väljer du själv.

Vill du träna underarmar tycker jag du ska göra det på ryggpasset :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-02, 00:32
ska du köra du 3-split? isåfall är det rygg/biceps (/mage), bröst/axlar/triceps och ben(/mage). vilken ordning du kör dom i väljer du själv.

Vill du träna underarmar tycker jag du ska göra det på ryggpasset :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jo precis så jag kör! Eventuellt testar jag axlar på benpasset men det brukar ligga mellan bröst och triceps :)

Jeml
2013-12-02, 00:47
Jo precis så jag kör! Eventuellt testar jag axlar på benpasset men det brukar ligga mellan bröst och triceps :)

okej :)

ja problemet med det är ju att axlar får mycket stry av bröstövningarna också, om du då kör axlar på bendagen belastar du axlarna oftare och många får såsmåningom ont/problem med axlarna om man påfrestar dom för hårt...men det måste man ju känna efter själv.;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-02, 00:56
okej :)

ja problemet med det är ju att axlar får mycket stry av bröstövningarna också, om du då kör axlar på bendagen belastar du axlarna oftare och många får såsmåningom ont/problem med axlarna om man påfrestar dom för hårt...men det måste man ju känna efter själv.;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mja, skulle vara om man kör extra vilodagar men bästa är nog att lägga in det på bröstpasset, så jag alltid kört :)

Jeml
2013-12-02, 01:03
Mja, skulle vara om man kör extra vilodagar men bästa är nog att lägga in det på bröstpasset, så jag alltid kört :)

japp jag röstar också på bröstpasset :D

det heter ju pull/push/legs :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-02, 20:59
Alldeles för mycket kryddor i maten och benpass ikväll, kommer skita på mig...

Yheti
2013-12-02, 23:48
Sket inte på mig men satan vilken träningsvärk jag hade sedan Marklyften igår. Tänkte stå och öva lite teknik utan stång men kom inte ner för det stramade så mycket...Tur att det inte finns någon lårcurlmaskin på gymmet.

Squats:
20 kg x12
40 kg x8
50 kg x6
70 kg x7
70 kg x7
70 kg x7

Kommentar: Riktigt jobbigt, gick låångt ner och kämpade mig upp. Måste nog jobba på andningen för det började bli svart för ögonen lite här och där efter setten.

Benpress:
100 kg x12
140 kg x8 (lätt)
160 kg x8
160 kg x8

Kommentar: Aldrig kört reps på mer än 140 kg innan så blev förvånad över hur lätt det var. 160 kg var tungt men det gick fint :)

Benspark:
30 kg x12
50 kg x8
65 kg x10
75 kg x8
75 kg x8

Kommentar: Tänkte egentligen köra 65 kg men det var lätt så drog till 75 kg istället!

Sittande vadpress:
15 kg x15
30 kg x12
30 kg x12
30 kg x12
30 kg x12

Kommentar: Aldrig gjort sittande innan så visste inte vilken vikt jag orkade och tror inte mina fötter var helt rätt placerade. Pressade bara med tårna och vaderna. Tänker fortsätta med sittande istället för stående vadpress då jag lätt fuskar annars :em:

Sen tränade jag lite mage...hatar verkligen mage, enda jag hoppar över ibland. Allt som allt ett riktigt skönt och svettigt pass. Lite synd med träningsvärk sen gårdagen men så är det ibland!

Jeml
2013-12-03, 00:19
bra pass o bra böjt! hur känns det att köra lite fler övningar? :)

har ni alltså ingen form av lårcurl på gymmet? en av få övningar för baksidan (även om den får lite i böjen och även benpressen).

du bör inte byta ut stående vadpress helt då den tar på hela vadmuskelaturen och det gör inte sittande, så mixa lite.. antingen kör båda eller kör varannat pass.
jag gillar egentligen sittande bättre också :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-03, 00:32
bra pass o bra böjt! hur känns det att köra lite fler övningar? :)

har ni alltså ingen form av lårcurl på gymmet? en av få övningar för baksidan (även om den får lite i böjen och även benpressen).

du bör inte byta ut stående vadpress helt då den tar på hela vadmuskelaturen och det gör inte sittande, så mixa lite.. antingen kör båda eller kör varannat pass.
jag gillar egentligen sittande bättre också :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Känns riktigt bra, skönt med omväxling nu, gick runt och var glad hela passet idag och log en massa ^^

Har en stående lårcurl men den är oskön som få. Ska byta gym snart så då löser det sig :)

Äh vafan, får väl bli vartannat pass stående/sittande isf. Tar sittande inte hela vaden menar du? Den brände bra mycket bättre än stående iaf :)

Jeml
2013-12-03, 00:37
Känns riktigt bra, skönt med omväxling nu, gick runt och var glad hela passet idag och log en massa ^^

Har en stående lårcurl men den är oskön som få. Ska byta gym snart så då löser det sig :)

Äh vafan, får väl bli vartannat pass stående/sittande isf. Tar sittande inte hela vaden menar du? Den brände bra mycket bättre än stående iaf :)

haha härligt :D

ja okej men dåså :thumbup:

nej. o nu kommer jag inte ihåg exakt hur det är men tror vaden är delad i 2 (eller fler?) muskler och sittande tar bara på en av dom (tror den heter soleus typ) medans stående tar på båda/alla.

hehe ja jag håller med, sittande känns mycket bättre och känns som den tar mer. men tydligen inte på hela, jag kör själv varannat pass :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-03, 00:45
haha härligt :D

ja okej men dåså :thumbup:

nej. o nu kommer jag inte ihåg exakt hur det är men tror vaden är delad i 2 (eller fler?) muskler och sittande tar bara på en av dom (tror den heter soleus typ) medans stående tar på båda/alla.

hehe ja jag håller med, sittande känns mycket bättre och känns som den tar mer. men tydligen inte på hela, jag kör själv varannat pass :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Skumt, tyckte det brände överallt :) Men kör som dig, vartannat pass isfm det blir nog bra! Hur många set/reps rekommenderar du? Jag har läst att vaderna är en så tålig muskel att de behöver annorlunda träning

RykteT
2013-12-03, 08:20
Jeml är inne på rätt spår! På svenska heter calves just ''tvillingvadmuskeln'' då den är tvådelad! För att kunna få mycket större vader måste man stimulera hela och inte bara en bit (synergi du vet)! :)

Angående hamstrings (baksida lår) känner jag spontant att du MÅSTE slänga in det i passet! Man är bara så stark som sin svagaste kroppsdel! :)

Annars ett mycket bra pass! Jag var också starkast i ben väldigt länge och du kör på ungefär samma upplägg som jag gjorde för ett år sedan! Keep it up! :thumbup:

Yheti
2013-12-03, 08:40
Jeml är inne på rätt spår! På svenska heter calves just ''tvillingvadmuskeln'' då den är tvådelad! För att kunna få mycket större vader måste man stimulera hela och inte bara en bit (synergi du vet)! :)

Angående hamstrings (baksida lår) känner jag spontant att du MÅSTE slänga in det i passet! Man är bara så stark som sin svagaste kroppsdel! :)

Annars ett mycket bra pass! Jag var också starkast i ben väldigt länge och du kör på ungefär samma upplägg som jag gjorde för ett år sedan! Keep it up! :thumbup:

Hur tusan ska jag göra? Marklyft tar ju uppenbarligen bra på baksida lår men det kör jag på ryggpasset. Sen tar väl knäböj/benpress en del också? Är det inte ok att hålla sig till de övningarna fram tills jag byter gym (inom några veckor) ?

Jeml
2013-12-03, 10:25
Hur tusan ska jag göra? Marklyft tar ju uppenbarligen bra på baksida lår men det kör jag på ryggpasset. Sen tar väl knäböj/benpress en del också? Är det inte ok att hålla sig till de övningarna fram tills jag byter gym (inom några veckor) ?

jo det är ok, om du snart ska byta gym.

jag brukar köra 5set för vaderna med kort vila och alla set till fail (1rep från fail).
man tjänar förmodligen på att köra mer men jag pallar inte :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-03, 10:34
jo det är ok, om du snart ska byta gym.

jag brukar köra 5set för vaderna med kort vila och alla set till fail (1rep från fail).
man tjänar förmodligen på att köra mer men jag pallar inte :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Låter klokt. Jag brukar normalt köra 4 set då 3 känns alldeles för lite men jag lägger till ett till :) Läskigt att köra till fail på den sittande vadpressen dock, finns ingen spärr om man inte skulle orka få upp vikten! Får ställa dit en bänk eller liknande.

Jeml
2013-12-03, 10:38
Låter klokt. Jag brukar normalt köra 4 set då 3 känns alldeles för lite men jag lägger till ett till :) Läskigt att köra till fail på den sittande vadpressen dock, finns ingen spärr om man inte skulle orka få upp vikten! Får ställa dit en bänk eller liknande.

1rep från fail brukar jag köra :) slutar när jag känner att jag inte kommer klara nästa :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-03, 20:59
Riktigt kul att vara tillbaka till de gamla volympassen :) Dagens pass tog 2 timmar men var det skönaste passet på länge. Drog till med massa övningar och körde 3 set på det mesta! Kommer inte ihåg allt 100 % då det var så mycket men gör mitt bästa

Bänkpress:
20 kg x15
40 kg x10
50 kg x6
65 kg x8
65 kg x8
65 kg x8

Kommentar: Klarade 65 kg utan större problem, vara bara den allra sista som var tung men den gick upp! Jobbigt att köra utan passare då man inte riktigt vågar testa sina gränser.

Liggande hantelpress:
12,5 kg x8
25 kg x8
25 kg x8
25 kg x8

Kommentar: Nästan aldrig kört 25 kg innan, vikten är inget problem men jag har svårt att få upp dom ibland :em: Ännu mer pinsamt när grabben bredvid som precis klarade 50 kg i bänken satt och körde med 22,5 kgs hantlarna.

Lutande hantelpress:
22,5 kg x8
22,5 kg x8
22,5 kg x8

Flyes:
4 kg x12
10 kg x8
10 kg x8
12,5 kg x8

Kommentar: Gillar inte flyes, får ingen bra kontakt och känns inte så bra i axlarna. Ska försöka köra i Cable Crossen nästa pass istället.

Sittande hantelpress:
8 kg x10
17,5 kg x8
17,5 kg x8
17,5 kg x8

Front raises:
5 kg x8
8 kg x8
8 kg x8
8 kg x8

Framåtlutande side raises:
8 kg x8
8 kg x8
8 kg x8

Pushdowns med V-bar:
30 kg x12
60 kg x8
80 kg x8 (den sista var inte fager)
80 kg x8
80 kg x7

Kommentar: Kommer inte ihåg helt här men tror det var 8 reps på de två första seten, sista var 7 iaf!

Reverse grip pushdowns:
15 kg x8
25 kg x6
20 kg x7 +1
20 kg x7,5

Kommentar: Gick verkligen inte bra på dessa, kanske hade lite knasig teknik...

Skullcrushers:
15 kg x8
30 kg x7
30 kg x8
30 kg x8

Kommentar: Jävla klant man är, först slog jag i näsan på uppvärmningen och sen råkade jag köra till fail på första setet så jag halvt tappade 30 kg i ansiktet.

Sjukt bra pass överlag tycker jag, en del vikter jag kan öka i till nästa pass. Borde lagt till en tricepsövning till när nr 2 gick så dåligt men det är inte mycket att göra åt de nu!

Yheti
2013-12-03, 21:01
Fasen glömde skriva men detta får bli en egen post, vägde 80 kg idag :D Aldrig någonsin varit där uppe och nosat tidigare. Visst, hade ganska nyligen ätit lunch men vågen hoppade runt mellan 80,3-80,6 kg!!!

RykteT
2013-12-03, 21:39
Fasen glömde skriva men detta får bli en egen post, vägde 80 kg idag :D Aldrig någonsin varit där uppe och nosat tidigare. Visst, hade ganska nyligen ätit lunch men vågen hoppade runt mellan 80,3-80,6 kg!!!
Själv vägde jag 80.0 kg morgonvikt igår! HIGH-FIVE!! :cheers:

Hantelpressen ska du inte vara orolig för då de flesta gör fel (som jag sett kör den). Gör man rätt blir det rätt mycket tyngre! ;)

Sjukt bra bänk annars! :)

Yheti
2013-12-03, 22:00
Själv vägde jag 80.0 kg morgonvikt igår! HIGH-FIVE!! :cheers:

Hantelpressen ska du inte vara orolig för då de flesta gör fel (som jag sett kör den). Gör man rätt blir det rätt mycket tyngre! ;)

Sjukt bra bänk annars! :)


Fan vad tugnt, så det ska se ut :D

Mja, det är sant, jag kör för så mycket kontakt som möjligt. Nästa gång ska det bli 1 sek upp, 3 ner. Får jag upp 27,5 orna blir det nog de jag försöker mig på! Tack, kanske kan börja köra volym på 70 kg snart!

Måsse
2013-12-03, 23:02
Riktigt trevlig journal!! =)) Och feta pass! feta pass bygger muskler, jag lovar. ;) Fortsätt kötta man!

Yheti
2013-12-04, 00:52
Riktigt trevlig journal!! =)) Och feta pass! feta pass bygger muskler, jag lovar. ;) Fortsätt kötta man!

Tack som fan, uppskattas verkligen :D Jag tror dig, du är väl bevis om något! ;)

Jag måste dock göra något åt mina ben...jag är 187-188 lång men det är framför allt mina ben som är långa. Nästan aldrig träffat någon i min längd med längre underben än mig. Det + svårt att bygga vadmuskler gör att mina ben inte är allt för mycket att hänga i granen. Mina vikter på benpassen är inte fyskam men jag måste nog börja överväga att köra dubbelt benpass för att få bukt på problemen. Eventuellt ett 4e pass för alla "outvecklade" muskler.

Jeml
2013-12-04, 12:46
jävla pass igår! Många övningar :D

när du kör skullcrushers, gå ner med stången bakom huvudet. annars aktiverar du inte hela triceps ;)

vill du prioritera ben kan du ju köra samma split, fast du kör varannat pass ben..

rygg/biceps
ben
bröst/axlar/triceps
ben
börja om.. osv.

:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-12-04, 12:51
pröva lägg in dropset och rest-paus set också.

rest-paus set i benpressen är BRUTALT :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-04, 13:22
pröva lägg in dropset och rest-paus set också.

rest-paus set i benpressen är BRUTALT :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hade egentligen tänk köra dropset på bla hantelpressen igår men i stundens hetta glömde jag helt bort det...Är rest-paus då man stannar i vändläget några sekunder?

Ångesten över mina ben är enorm idag så även om det egentligen är vilodag måste jag fan sticka och träna. Jäävla stickor man har.

Ska tänka på det med skullcrushers också :)

Jeml
2013-12-04, 13:27
Hade egentligen tänk köra dropset på bla hantelpressen igår men i stundens hetta glömde jag helt bort det...Är rest-paus då man stannar i vändläget några sekunder?

Ångesten över mina ben är enorm idag så även om det egentligen är vilodag måste jag fan sticka och träna. Jäävla stickor man har.

Ska tänka på det med skullcrushers också :)

nja rest-paus innebär att du kör dina t.ex. 3set, sen efter tredje setet så vilar du bara 5-15s och sen gör du så många du reps du kan igen på samma vikt. sen vilar du 5-15s o gör så många du kan igen på samma vikt ;)

haha bra, det är bara o köra så länge man intd är för nedkörd :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-04, 14:16
nja rest-paus innebär att du kör dina t.ex. 3set, sen efter tredje setet så vilar du bara 5-15s och sen gör du så många du reps du kan igen på samma vikt. sen vilar du 5-15s o gör så många du kan igen på samma vikt ;)

haha bra, det är bara o köra så länge man intd är för nedkörd :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det låter helt brutalt...ska definitivt testas :D Kolla PM förresten :)

Yheti
2013-12-04, 23:38
Lyckades ändå få till ett monsterpass idag. Hade träningsvärk i benen men gått 48 timmar sen senaste passet så jag körde på ändå. Var tvungen att hoppa mage på slutet då jag var tvungen att hinna till affären före det stängde. Kommer ett till inlägg med bilder sen också, benjävlar. Full fokus på snabbt upp, långsamt ner och mycket kontakt med musklerna.

Squats:
20 kg x12
40 kg x8
60 kg x6
70 kg x8
70 kg x8
70 kg x8

Kommentar: Fyfaan vad jag pressade. Stånkade, stönade och brölade som aldrig förr. Tekniken var nog inte 100 % på alla repsen men så mycket ATG som möjligt.

Benpress:
110 kg x10
180 kg x6
180 kg x6
180 kg x6 + 2 +2 (15 sek vila mellan)

Kommentar: Räknade fel, trodde jag körde på 170 kg, hade inte klarat en enda rep till på något av seten, fan vad tungt det var.

Vadpress:
45 kg x12
75 kg x12
70 kg x12
70 kg x12
70 kg x12

Kommentar: Vartannat set vadpress, vartannat benspark. Vadpressen gick riktigt jävla dåligt. Varje gång jag ska trycka upp vikten böjer sig knäna på nått sätt så vaden jobbar långt från maximalt. Kommer synas på mina bilder sen, minimala vader... (ångest)

Benspark:
35 kg x12
60 kg x12
60 kg x12
60 kg x12

Kommentar: Tänkte köra etr fjärde set men fick lite ont precis under knäet före jag skulle börja sista så fick nöja med mig tre. Snabbt upp och så långsamt som möjligt tillbaka på varje rep, de sista 3-4 i varje sett var brutala.


Riktigt skönt pass, benen var blytunga när jag var klar, testade springa några meter och det var som jag hade 20 kg extra fastspänt på benen. Nu ska jag fixa lite mat sen kommer det bilder på benen.

Jeml
2013-12-05, 00:05
riktigt fint pass! :) bra böjt.

hur var det o köra rest-paus?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-05, 00:14
riktigt fint pass! :) bra böjt.

hur var det o köra rest-paus?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Riktigt stört, första repen efter första vilan gick okej men det tog stopp nästan direkt på andra...kämpade och kämpade för att få upp den. Båda två efter andra vilan var likadana, satt kvar ett bra tag och återhämtade mig efter det setet före jag vågade stappla iväg till vadpressen ;)

Jeml
2013-12-05, 00:24
Riktigt stört, första repen efter första vilan gick okej men det tog stopp nästan direkt på andra...kämpade och kämpade för att få upp den. Båda två efter andra vilan var likadana, satt kvar ett bra tag och återhämtade mig efter det setet före jag vågade stappla iväg till vadpressen ;)

haha :D jaa det bryter ned muskelfibrerna ordentligt i och med att man fortsätter ta ut sig och fortfarande belastar musklerna med hög vikt:thumbup:


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-05, 00:48
Så ja...riktigt ångest över mina ben. Speciellt vaderna och insida lår (vastus medialis) ligger efter. Har alltid kört benspark och vadpress så vet inte riktigt vad jag kan förbättra. Möjligtvis tekniken på vadövningar. Första bilden är från juli med fin bränna. De andra togs idag med en hel del pump.
Vinkeln på bilderna gör att det ser ut som jag har extremt korta underben men tro mig, dom är långa. Var ärliga, hur ser det ut? Vad ska jag göra?

Jeml
2013-12-05, 01:11
benen ser betydligt bättre ut nu än vad dom gjorde i somras.

du har inte särskilt mycket till hamstrings ser det ut som (baksida) vilket inte är konstigt då du inte kör någon övning för enbart den muskeln.

det är bara att fortsätta köra på som du gör! det går ju framåt och det tar lång tid att bygga muskler :)

jag skulle gärna se en helkroppsbild för att se hur dom matchar resten av kroppen, men jag tror faktiskt inte dom är så dåliga som du själv tycker (ser ut att va helt ok).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-05, 01:24
benen ser betydligt bättre ut nu än vad dom gjorde i somras.

du har inte särskilt mycket till hamstrings ser det ut som (baksida) vilket inte är konstigt då du inte kör någon övning för enbart den muskeln.

det är bara att fortsätta köra på som du gör! det går ju framåt och det tar lång tid att bygga muskler :)

jag skulle gärna se en helkroppsbild för att se hur dom matchar resten av kroppen, men jag tror faktiskt inte dom är så dåliga som du själv tycker (ser ut att va helt ok).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lyckades inte ta någon bra bild bakifrån men ja, hamstrings ligger möjligtvis också efter lite. Jag håller nog helkroppsbilden till nyår, men den kommer, lovar ;) Såhär jag brukar se ut på gymmet för övrigt så det kanske bidrar till min noja, ser inte låren speciellt mycket.

RykteT
2013-12-05, 07:50
Jag håller med jeml! Du posar nämligen som ett kylskåp, har inget optiljus och du har aldrig tränat hamstrings så tycker det ser mycket bra ut! :thumbup:

Yheti
2013-12-05, 11:49
Jag håller med jeml! Du posar nämligen som ett kylskåp, har inget optiljus och du har aldrig tränat hamstrings så tycker det ser mycket bra ut! :thumbup:

Heheh, komplimang eller ej, tack :D Fick sån jävla pump igår att jag drog till med en bristning i huden på insida lår...inte mycket man kan göra åt det.

RykteT
2013-12-05, 12:44
Heheh, komplimang eller ej, tack :D Fick sån jävla pump igår att jag drog till med en bristning i huden på insida lår...inte mycket man kan göra åt det.
Var både en komplimang och lite fingervisning! ;)

Yheti
2013-12-05, 17:59
Riktig jäkla träningsabstinens men idag får det nog bli vila! Imorgon blir det rygg & biceps :)
Efter att knappt ätit något annat än kyckling/nötfärs/pasta/ris senaste veckorna tar jag mig i kragen och lagar en stor tonfisksallad ikväll :)

RykteT
2013-12-05, 20:36
Inte ätit nått annat än ris och köttfärs/fisk de senaste månaderna! *drool*
Allting handlar om kryddningen! ;)

Yheti
2013-12-06, 00:35
Inte ätit nått annat än ris och köttfärs/fisk de senaste månaderna! *drool*
Allting handlar om kryddningen! ;)

Så sant så sant ;) Men äter du ingen kylling? Relativt billigt och det kan man göra riktigt mycket med!

Jag gjorde min tonfisksallad på:
1 isbergssalladshuvud
1 tomat
1 rödlök
1/2 gurka
4 burkar tonfisk á 80 g (56 utan olja men den åkte med)
+ massa vinäger

Inte det minsta mätt och allt är borta...Blev nog lite lite kalorier så jag drog till 250 g chips också men magen kurrar :( Dags för gainerrrr

Jeml
2013-12-06, 01:20
inte konstigt att du inte blev mätt på salladen. kan inte ha varit många kalorier där :D 250g chips däremit innehåller lite kalorier :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Anatis87
2013-12-06, 02:32
Nu fick jag tid över i och med mina sömnbesvär och tog mig in och skummade igenom. Grattis till 80sträcket och som det skrivits innan, du är en stark pöjk och har mer i dig att hämta. Fortsätt såhär och fortsett utveckla ditt upplägg och du kommer nå dina mål :)

RykteT
2013-12-06, 08:13
Så sant så sant ;) Men äter du ingen kylling? Relativt billigt och det kan man göra riktigt mycket med!

Nope, tycker kycklingfilé är tråkig mat i längden! ;)

Yheti
2013-12-06, 09:45
inte konstigt att du inte blev mätt på salladen. kan inte ha varit många kalorier där :D 250g chips däremit innehåller lite kalorier :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Visste att det skulle bli lite lite med bara salladen så jag köpte chipsen redan från början, men vafan, heela salladen bara försvann, och det fanns mycket :( Tips på hur man kan dryga ut den? Ris?

Nu fick jag tid över i och med mina sömnbesvär och tog mig in och skummade igenom. Grattis till 80sträcket och som det skrivits innan, du är en stark pöjk och har mer i dig att hämta. Fortsätt såhär och fortsett utveckla ditt upplägg och du kommer nå dina mål :)

Tack så mycket :D Hittade en bild från sommaren 2009, när jag nästan vuxit klart och precis vuxit 10 cm på några månader, aldrig insett hur liten/smal jag egentligen var. Tror nog inte jag klassas som spinkig längre åtminstone :)

Nope, tycker kycklingfilé är tråkig mat i längden! ;)

Men som du säger, kryddningen gör mycket! Sen spelar såser/tillbehör osv en stor roll, men det är klart att det beror på vad man föredrar! :)

Jeml
2013-12-06, 11:05
Visste att det skulle bli lite lite med bara salladen så jag köpte chipsen redan från början, men vafan, heela salladen bara försvann, och det fanns mycket :( Tips på hur man kan dryga ut den? Ris?


pasta :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Parachutes
2013-12-06, 11:16
pasta :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Nejnejnej... Alla vet att ris -> pasta i tonfisksallad! Det är vida känt!

Yheti
2013-12-06, 11:36
Nejnejnej... Alla vet att ris -> pasta i tonfisksallad! Det är vida känt!

Jag håller nog med, pasta låter konstigt i tonfisksallad :) Däremot är det riktigt gott att koka pasta och sen blanda i grädde och tonfisk och äta det med lite grönsaker till! Det är grejer ;)

Yheti
2013-12-06, 14:43
Laddar upp inför kvällens Ryggpass, men har en undring. När är det chins och när är det pullups? Jag läser olika överallt men jag har fått för mig att chins är med handflatorna mot mig och tummarna utåt, rätt eller fel?

Sen står jag nog över chins/pullups oavsett och kör dubbelt latsdrag och testar även på arnoldrodd men hade varit kul att veta :)

Jeml
2013-12-06, 14:49
för mig är chins med handflatorna framåt, tummar inåt. överhandsgrepp :)

Arnold rodd är skön, dra mot magen/midjan och tänk på att trycka in armbågarna mot kroppen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-06, 15:22
för mig är chins med handflatorna framåt, tummar inåt. överhandsgrepp :)

Arnold rodd är skön, dra mot magen/midjan och tänk på att trycka in armbågarna mot kroppen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Då är det pullups jag gjort hela tiden isf ;) Tror faktiskt jag lägger in framåtlutande side raises idag också då jag måste träna mer baksida axlar.

Jeml
2013-12-06, 15:35
Då är det pullups jag gjort hela tiden isf ;) Tror faktiskt jag lägger in framåtlutande side raises idag också då jag måste träna mer baksida axlar.

Okej :)

Du kan ligga på en bänk och köra det också (plan eller lite lutande. på mage). Kanske är lättare än att stå framåtböjd :p tkr jag iaf.

RykteT
2013-12-06, 17:24
I Sverige:
Chins = Handflatorna från dig
Pullups = Handflatorna mot dig

I USA:
Chins = Handflatorna mot dig
Pullups = handflatorna från dig

Jag skulle inte köra pullups om jag var du. Det är både lättare och tar mer på framsida medan svenska chins tar på ryggen mer! :)

Yheti
2013-12-07, 01:10
Vet inte om jag ätit för lite eller vad som hänt men tappat väldigt mycket styrka sen senaste ryggpasset, gick inte alls bra idag...

Marklyft:
20 kg x10
40 kg x8
50 kg x8
60 kg x8
60 kg x8
60 kg x8

Kommentar: Tror tekniken satt helt okej och det kändes bra. Först på sista setet det kändes tungt så orkar nog mycket mer :)

Latsdrag:
35 kg x12
50 kg x8
65 kg x6
75 kg x6
65 kg x8
65 kg x8

Kommentar: Orkade verkligen ingenting...Satt ju 3x8 på 70 kg senast men nä idag gick det inte. Körde snabbt ner och lååångsamt upp iofs men så mycket ska det knappast påverka, märkte redan på 65 kg uppvärmning att 75 inte skulle gå.

Arnoldrodd:
20 kg x10
40 kg x6 --- var tvungen att lägga av då ryggen gick som en jävla böj
35 kg x8
35 kg x8

Kommentar: Tror åtminstone det var arnoldroddar jag gjorde...men fan vad svag jag var. Körde 40 kg och hade inte ens styrka nog att vara vinklad rakt med bröstet mot marken...sen när jag kollade i spegeln var min rygg som ett snett C så jag la ner och körde på 35 kg ist, gick lite bättre.

Sneliggande sideraises:
4 kg x10
6 kg x8
6 kg x8
6 kg x8
(7 kg x8)
(7 kg x8)

Kommentar: Riktigt tungt här också...Gick tillbaka och gjorde 2 set till på 7 kg efter ett tag då 3 inte kändes tillräckligt.

Sittande stångcurls:
17,5 kg x10
22,5 kg x8
22,5 kg x8
22,5 kg x8
22,5 kg x8
22,5 kg x8 --- stående

Kommentar: Tungt :(


Lite rädd att jag inte får i mig tillräckligt med kalorier/protein för tillfället, ska flytta ganska snart så då löser det sig :) Ledsen för ett flummigt inlägg, lite irriterad över dåligt pass, inte tillräckligt mat och ska långt bort och jobba imorgon. Tack och hej! *gah!*

RykteT
2013-12-07, 08:22
Bra att marklyften känns bättre ivf och du ska inte oroa dig för latsdragen eller arnoldroddarna. Latsdrag är jobbigt att köra efter mark så ökar du i mark kommer du nog stanna i lats ett tag! :) Arnoldroddarna trodde jag man skulle ha böjd rygg i? :confused:
Det kan även vara stress eller oro som påverkar passet! :)
*hug*

Yheti
2013-12-07, 10:13
Bra att marklyften känns bättre ivf och du ska inte oroa dig för latsdragen eller arnoldroddarna. Latsdrag är jobbigt att köra efter mark så ökar du i mark kommer du nog stanna i lats ett tag! :) Arnoldroddarna trodde jag man skulle ha böjd rygg i? :confused:
Det kan även vara stress eller oro som påverkar passet! :)
*hug*

Jag har iofs inte hittat någon "how to" video men böjd rygg är väl ett stort no-no på alla övningar? :P Frågan är om jag ska göra Chins före eller efter marklyft!
Tack för uppmuntran :)

Måsse
2013-12-07, 10:15
Jo, i Arnoldroddar ska man "släppa" övre rygg :).

Yheti
2013-12-07, 10:37
Jo, i Arnoldroddar ska man "släppa" övre rygg :).

Vad menas med "släppa"? :em:

Måsse
2013-12-07, 10:38
Vad menas med "släppa"? :em:

I ett marklyft ska hela ryggen vara fixerad i samma vinkel. I arnoldrodd ska man fälla övre rygg :).

Yheti
2013-12-07, 11:00
I ett marklyft ska hela ryggen vara fixerad i samma vinkel. I arnoldrodd ska man fälla övre rygg :).

Ahh så lite böj är okej utan större skaderisk?

Måsse
2013-12-07, 11:02
Ahh så lite böj är okej utan större skaderisk?

Det är säkert liite större skaderisk än t.ex. stångrodd, men har du låg vikt och squeezar borde du inte skada dig! =)

Yheti
2013-12-07, 11:06
Det är säkert liite större skaderisk än t.ex. stångrodd, men har du låg vikt och squeezar borde du inte skada dig! =)

Då vet jag det till nästa gång, tack :D

Ikväll blir det nog ben! Lite trist att köra Marklyft dagen före benpassen menmen!

Jeml
2013-12-07, 12:18
bra latsdrag! det är ok att böja ryggen lite på arnold rodden :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-07, 18:21
bra latsdrag! det är ok att böja ryggen lite på arnold rodden :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Detta är väl inte Arnoldroddar om jag förstått det rätt men ska/kan ryggen verkligen se ut såhär (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=f3CqTvPls_Q#t=28)

Jeml
2013-12-07, 18:22
Detta är väl inte Arnoldroddar om jag förstått det rätt men ska/kan ryggen verkligen se ut såhär (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=f3CqTvPls_Q#t=28)

jo det är arnoldroddar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-07, 18:42
jo det är arnoldroddar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Right! Drar till gymmet nu för lite ben, otaggad och trött men det ska ju göras :)

Jeml
2013-12-07, 20:05
Right! Drar till gymmet nu för lite ben, otaggad och trött men det ska ju göras :)

:) :thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-07, 22:03
Var väldigt trött men godkänt pass, ganska kort dock :|

Squats:
20 kg x12
40 kg x8
60 kg x6
75 kg x6
75 kg x6
75 kg x6
60 kg x10

Kommentar: Tror det var ganska dålig teknik men gick så långt ner som möjligt, tuungt :)

Benpress:
100 kg x12
140 kg x12
140 kg x12
140 kg x12, 15 sek vila, 4 reps, 15 sek vila, 3 reps

Benspark:
60 kg x12, 45 kg x8, 30 kg x6, dropset

Kommentar: Blev bara ett set benspark men körde dropset och det brände som fan!

Sittande vadpress:
25 kg x15
35 kg x12
40 kg x12
40 kg x12
40 kg x12

Kommentar: Såå mycket bättre än stående vadpress, den bränner så galet mycket! :D

Gjorde några set mage också men allt som allt gick det på ca 1 timme. Nu ska det lagas sen kvällsmat som vanligt och sen kanske man går ut en runda :) Eventuellt bröstpass imorgon!

Jeml
2013-12-07, 22:31
bra böjt, dropset bränner skönt :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-07, 22:39
Var det dålig teknik vill jag inte berömma dina böjar då jag tycker det är farligt! Bra benpressar däremot! :D

Yheti
2013-12-07, 22:56
bra böjt, dropset bränner skönt :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Körde det bara nån minut efter rest-paus på benpressen, brutalt ;) Benpressen brände rejält i quadsen.

Var det dålig teknik vill jag inte berömma dina böjar då jag tycker det är farligt! Bra benpressar däremot! :D

Mja, kom inte tillräckligt djupt på alla (över 90 grader men inte ATG) och du vet typ när man kör en bit upp med benen men inte så rakt med ryggen och sen rätar man ut ryggen. Jag tappar dock aldrig svanken så ryggen böjs inte.

nyvaken
2013-12-08, 15:09
Mja, kom inte tillräckligt djupt på alla (över 90 grader men inte ATG) och du vet typ när man kör en bit upp med benen men inte så rakt med ryggen och sen rätar man ut ryggen. Jag tappar dock aldrig svanken så ryggen böjs inte.

Så ser mina 2 sista set oftast ut. Troligen en kombo av svag mage och anatomi helt enkelt, för balansens skull vill benen räta på sig tidigare. Som du själv skriver så betyder ju inte det automatiskt dålig form.

Yheti
2013-12-08, 20:02
Så ser mina 2 sista set oftast ut. Troligen en kombo av svag mage och anatomi helt enkelt, för balansens skull vill benen räta på sig tidigare. Som du själv skriver så betyder ju inte det automatiskt dålig form.

Tror jag går för långt bak med rumpan ibland istället för ner, men det är bara nöta teknik så sitter det så småningom :)

Blir vilodag idag och förhoppningsvis bröstpass imorgon! Kosten idag har varit lite sådär och vet inte vad jag ska äta till kvällsmat än :/

Jeml
2013-12-08, 20:31
Körde det bara nån minut efter rest-paus på benpressen, brutalt ;) Benpressen brände rejält i quadsen.



hehe ja det är så jävla grymt med rest-paus i den övningen! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Måsse
2013-12-08, 20:35
hehe ja det är så jävla grymt med rest-paus i den övningen! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

+12345

Satan vad fint det tar! :D




OnT: Snyggt pass mannen!! =)

Yheti
2013-12-08, 22:53
hehe ja det är så jävla grymt med rest-paus i den övningen! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Körde ju lite lättare och högreps så trodde man skulle orka lite fler reps, men nej, benen bara dog *flex*

+12345

Satan vad fint det tar! :D




OnT: Snyggt pass mannen!! =)

Tack kungen! :D

wilhelmblomgren
2013-12-08, 23:29
Najs med dropset. Jäkla mjälksyra bara :D

Yheti
2013-12-09, 22:50
Hade tänkt ut så mycket att skriva på vägen hem från gymmet men nu är det blankt i skallen...
Började strama en del i vänster axel ner mot armen (gör det ibland) efter bänken och gick runt och masserade för att det skulle släppa. En kille ser att jag har ont och börjar prata med mig och visar en uppvärmningsövning för axlarna. Tänkte att det var för sent eftersom jag redan hade ont men det funkade super, ska alltid börja med axeluppvärmning från och med nu :) Har tänkt på det länge men aldrig tagit tag i det...dumt!

Kortade ner bröstpasset idag, istället för de vanliga 4-5 bröstövningar blev det 3, 3-4 axelövningar blev 2 och 3-4 tricepsövningar blev också 2. Var ändå på gymmet i 2 timmar, måste tagit väldigt lång vila mellan seten idag :smash:

Bänkpress:
30 kg x15
45 kg x10
60 kg x5
70 kg x8 (fingrar på sista)
70 kg x8 (fingrar på 7an och hjälp på 8an)
70 kg x6 (hade behövt vila mer men hjälp på nr 5 & 6)

Kommentar: Kändes riktigt bra bortsett från lite stram axel efteråt. Att köra medelreps på 70 kg var riktigt kul!

Sned hantelpress:
10 kg x10
15 kg x10
27,5 kg x7
25 kg x8
25 kg x8

Kommentar: Failade 2 gånger med att få upp 27,5 kg på andra setet, förlåt Måsse för att jag retade dig :( Vågade inte heller fråga om hjälp så fick bli 25 kg ist.

Cableflyes:
10 kg x10
20 kg x8
20 kg x7
20 kg x7

Kommentar: Mycket bättre kontakt än vanliga flyes

Sittande hantelpress:
20 kg x6
17,5 kg x6
17,5 kg x6 --- 12,5 kg x4 --- 4 kg xfailure, vet inte hur många

Kommentar: 1-2 uppvärmningsset också. Dropset på sista, så galet tungt. 4 kg var kanske lite lite, löjligt lätt men orkade max 8 st :)

Sneliggande side raises:
5 kg x8
8 kg x6
6 kg x8
6 kg x8

Kommentar: Lutar kanske 30 grader från marken på bänken, dom är riktigt tunga...

Pushdowns:
20 kg x12
40 kg x12
60 kg x10
60 kg x8
60 kg x7

Kommentar: Tappade verkligen styrkan direkt. Full fokus på teknik och kontakt

Liggande tricepsextensions:
7,5 kg x8
17,5 kg x8
17,5 kg x8
17,5 kg x8

Kommentar: Tungt, är rädd att jag "fuskade" lite med axlarna men det brände rejält :)


Efter nästa benpass (imorgon eller onsdag) återgår jag till vanliga spliten och kör inte längre ben vartannat pass, det sliter för mycket på knäna. Hade galet mycket ångest över benen idag på gymmet, sure överkroppen var pumpad men benen är så smååååå...Tycker dessutom mina axlar är oproportionerligt breda så funderar på att sluta med hantelpress/militärpress, eventuellt köra styrka i Militär och sen lägga in side raises för baksidan!

Jeml
2013-12-09, 23:01
bra bänk! :thumbup:
du borde köra sidolyft för axlarna, gör du inte det? bröstpressar+sidolyft är egentligen allt som behövs för axlarna. dom flesta får snabbt framåtroterade axlar=för mycket pressar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-09, 23:11
bra bänk! :thumbup:
du borde köra sidolyft för axlarna, gör du inte det? bröstpressar+sidolyft är egentligen allt som behövs för axlarna. dom flesta får snabbt framåtroterade axlar=för mycket pressar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Precis det jag fått! Jo kör ju side raises :) Borde jag körde både stående sidolyft + sneliggande eller räcker det med sneliggande?

EDIT: Nu kom jag på en av de största sakerna med dagens post, 81,2-3 kg på vågen. Full mage, men i vilket fall som helst, över 80 kg :D

zozofu93
2013-12-09, 23:14
bra bänk! :thumbup:
du borde köra sidolyft för axlarna, gör du inte det? bröstpressar+sidolyft är egentligen allt som behövs för axlarna. dom flesta får snabbt framåtroterade axlar=för mycket pressar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Precis det jag fått! Jo kör ju side raises :) Borde jag körde både stående sidolyft + sneliggande eller räcker det med sneliggande?

EDIT: Nu kom jag på en av de största sakerna med dagens post, 81,2-3 kg på vågen. Full mage, men i vilket fall som helst, över 80 kg :D

Har han redan framåtroterade äre bättre o nästan skita i vanliga sidolyft helt, fortsätta med pressarna för att det är kul att va stark, och lägga alla sidolyft med krut på framåtlutade istället och mycket drag till hakan :) det är mitt tips iaf.
sällan man ser någon med för mycket baksida axlar, men väldigt ofta ser man någon med för mycket framsida vs baksida (mig inkl.)

Jeml
2013-12-09, 23:23
du borde köra stående också för utsida. då dom blir runda o fina :)

Har han redan framåtroterade äre bättre o nästan skita i vanliga sidolyft helt, fortsätta med pressarna för att det är kul att va stark, och lägga alla sidolyft med krut på framåtlutade istället och mycket drag till hakan :) det är mitt tips iaf.
sällan man ser någon med för mycket baksida axlar, men väldigt ofta ser man någon med för mycket framsida vs baksida (mig inkl.)

ja absolut kan man göra så, tråkiga är ju att man missar utsida axlar då. även om dom får lite från pressarna också.
personligen tycker jag det är sjukt estetiskt när man har bra utsida och ej framåtroterade.

har man redan väldigt framåtroterade kan det vara idé att pausa axelpressarna o kötta baksida så man kommer ikapp innan man fortsätter pressa. imo ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zozofu93
2013-12-09, 23:28
du borde köra stående också för utsida. då dom blir runda o fina :)



ja absolut kan man göra så, tråkiga är ju att man missar utsida axlar då. även om dom får lite från pressarna också.
personligen tycker jag det är sjukt estetiskt när man har bra utsida och ej framåtroterade.

har man redan väldigt framåtroterade kan det vara idé att pausa axelpressarna o kötta baksida så man kommer ikapp innan man fortsätter pressa. imo ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Men de blir inte mindre framåtroterade av vanliga sidolyft,
och det är ofta "tajta" bröst och biceps felet sitter i och inte framsidan av axlarna när en person är framåtroterad. Och att få runda fina axlar tycker jag kommer lika mycket från militärpress som sidolyft :) Men alla svarar väl olika på grejer. Allt utom baksidan aktiveras rejält i vanliga axelpressar, därför tyckte jag han kunde fortsätta med dom, men köra sidolyften med endast fokus på baksida, så det går att göra dom flera gånger i veckan.

Yheti
2013-12-09, 23:30
Hmm, kanske ska lägga in liggande sidolyft på ryggdagen? Sen känns det konstigt att hoppa axlar helt, nån övning bör man väl ha med fokus på axlarna :S

zozofu93
2013-12-09, 23:34
Hmm, kanske ska lägga in liggande sidolyft på ryggdagen? Sen känns det konstigt att hoppa axlar helt, nån övning bör man väl ha med fokus på axlarna :S

Läste du inte vad jag skrev ;)?

Mitt tips är, axlar efter du kört bröst och skit i att ha dom på en helt egen dag, på så sätt blir det inte pressar så jäkla ofta. Avsluta gärna pressarna med några slags drag. Drag till hakan med rep i Cable eller så, och stretcha axlar, bröst och biceps ofta.

Som primär axelövning: militärpress.

Sen på ryggdagen kör du baksida axlar, 2-3 övningar 3-4set per övning.

Jeml
2013-12-09, 23:34
Hmm, kanske ska lägga in liggande sidolyft på ryggdagen? Sen känns det konstigt att hoppa axlar helt, nån övning bör man väl ha med fokus på axlarna :S

ja baksida axlar kan du köra på ryggdagen.

Stående sidolyft är en axelövning! bänkpress och lutande hantelpress tar mycket på framsida axlar.

har du framåtroterade axlar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-09, 23:51
Läste du inte vad jag skrev ;)?

Mitt tips är, axlar efter du kört bröst och skit i att ha dom på en helt egen dag, på så sätt blir det inte pressar så jäkla ofta. Avsluta gärna pressarna med några slags drag. Drag till hakan med rep i Cable eller så, och stretcha axlar, bröst och biceps ofta.

Som primär axelövning: militärpress.

Sen på ryggdagen kör du baksida axlar, 2-3 övningar 3-4set per övning.

ja baksida axlar kan du köra på ryggdagen.

Stående sidolyft är en axelövning! bänkpress och lutande hantelpress tar mycket på framsida axlar.

har du framåtroterade axlar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Haha blev lite missförstånd nu :) Men håller ni med varandra eller säger ni olika? Som jag tänker för tillfället:

Liggande sidolyft på ryggdagen. Finns det något annat bra alternativ?

Axelövningar att variera mellan: Militärpress, sittande hantelpress, sidolyft och sen drag till hakan. Finns väl några andra alternativ men tänker mig max 2-3 övningar per träningstillfälle för axlarna.

EDIT: Angående framåtroterande axlar, mja, finns det någon bra bild att jämföra med? Jag har väldigt dålig hållning och det + knappt några baksida axlar gör att det inte ser allt för bra ut.

Jeml
2013-12-09, 23:59
Haha blev lite missförstånd nu :) Men håller ni med varandra eller säger ni olika? Som jag tänker för tillfället:

Liggande sidolyft på ryggdagen. Finns det något annat bra alternativ?

Axelövningar att variera mellan: Militärpress, sittande hantelpress, sidolyft och sen drag till hakan. Finns väl några andra alternativ men tänker mig max 2-3 övningar per träningstillfälle för axlarna.

vi säger inte exakt samma sak, men det är inget fel på något av våra förslag (enligt mig).

så länge du kör ordentligt med sidolyft för axlarna är jag nöjd. desto mer pressar man kör för axlarna desto mer måste man kompensera med övningar för baksida för att inte bli framåtroterad.

militärpress är en bra övning som jag alltid haft med i mina axelpass.
nyligen slutade jag med den då jag började få känningar i axlarna av alla pressar. nu kör jag bara sidolyft+baksida.

mina axlar var framåtroterade och när jag slutade med MP så började dom genast se mycket bättre ut när dom åkte bak igen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-10, 00:28
vi säger inte exakt samma sak, men det är inget fel på något av våra förslag (enligt mig).

så länge du kör ordentligt med sidolyft för axlarna är jag nöjd. desto mer pressar man kör för axlarna desto mer måste man kompensera med övningar för baksida för att inte bli framåtroterad.

militärpress är en bra övning som jag alltid haft med i mina axelpass.
nyligen slutade jag med den då jag började få känningar i axlarna av alla pressar. nu kör jag bara sidolyft+baksida.

mina axlar var framåtroterade och när jag slutade med MP så började dom genast se mycket bättre ut när dom åkte bak igen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mer sidolyft blire i framtiden! Kanske testar att stå över MP några veckor för att se hur axlarna utvecklar sig!

Ljung
2013-12-10, 01:43
Den här journalen skall följas! Verkar som att vi är ungefär lika starka i dem flesta övningar*flex* Dessutom har jag också varit väldigt spinkig tidigare men efter några månaders träning, så har jag gått från 65 till 75 kg :)
Kämpa på man!

Yheti
2013-12-10, 09:20
Den här journalen skall följas! Verkar som att vi är ungefär lika starka i dem flesta övningar*flex* Dessutom har jag också varit väldigt spinkig tidigare men efter några månaders träning, så har jag gått från 65 till 75 kg :)
Kämpa på man!

Tack :) Roligt att se andra gå från spinkig ---> stor!

Yheti
2013-12-11, 13:54
Dagens pass var rätt flummigt. Hoppade både vader och mage pga illamående...extremt dålig frukost som bestod av kanske 40 g nachos, halv gainer + en banan. Åt för nära inpå passet så allt höll på att komma upp flera gånger :(

Squats, teknikövning (filmade allt):
20 kg x12
40 kg x8
60 kg x5 --- Tyckte jag var lite för framåtlutad så ryggen jobbade onödigt mycket
65 kg x10 --- Min rumpa "nickar till" när jag kommer djupt ner, detta setet var dock inte ATG utan runt 90 grader märkte jag på filmen
65 kg x8 --- ATG, men ser inte bra ut med rumpan. Svårt att förklara men det är som hela överkroppen/benen är kvar i samma position och rumpan och ländryggen är det enda som rör sig neråt och ryggen tappar lite svank
60 kg x8 --- Tycker dom ser bra ut, runt 90 grader djup för att inte få "rumpnicken"

Kommentar: Överväger att lägga upp filmer på knäböjen, hur gör jag lättast det? Så omständligt att fixa youtubekonto osv :(

Benpress/Benspark:
Benpress, 100 kg x12
---
Benpress 150 kg x12
20 sek vila
Benspark, 60 kg x8
Lång vila, illamående
Benpress, 150 kg x12, 15 sek vila, x3, 15 sek vila, x3
30 sek vila
Benspark, 60 kg x6, 40 kg x7, 20 kg x8 --- Dropset

Sista seten drog rejält, måste sett ut som jag antingen skitit på mig eller gick med en vattenmelon i rumpan för det var verkligen svårt att gå...Kommer bilder i vändläget snart på mina squats!

Jeml
2013-12-11, 16:57
jävlar måste va jobbigt att supersetta benpress o benspark! bra pass iaf :) väntar på bild.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-11, 17:16
jävlar måste va jobbigt att supersetta benpress o benspark! bra pass iaf :) väntar på bild.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vet inte riktigt vad jag tänkte, rest-paus + dropset dessutom...Var nog inte 100 % rom på benpressen, mådde sjukt illa när låren trycktes mot magen :( Bilder kommer när jag är hemma från jobb :) Runt 19 tiden

Jeml
2013-12-11, 17:39
Var nog inte 100 % rom på benpressen

100% ROM hur långt ner är det? du bör inte gå så långt ner att rumpan/höften lättar från dynan. då kan man skada ryggen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-11, 17:45
Vill se film! :D

wilhelmblomgren
2013-12-11, 17:48
Shyssta böj!

Yheti
2013-12-11, 17:54
100% ROM hur långt ner är det? du bör inte gå så långt ner att rumpan/höften lättar från dynan. då kan man skada ryggen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Bra att du säger det :) Vad jag lärt mig så är 90 grader i vändläget mellan smal/lårben bra/tillräckligt!

Vill se film! :D

Mja, får väl lägga upp det sen :( Skrattar lite åt mina ATGs, rumpjäkel :(

Shyssta böj!

Tack detsamma! Kör du inga uppvärmningsset på dina?

Jeml
2013-12-11, 17:58
Bra att du säger det :) Vad jag lärt mig så är 90 grader i vändläget mellan smal/lårben bra/tillräckligt!


ja det är nog absolut fullt tillräckligt! har inte tänkt på vinkeln faktiskt.. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-11, 19:26
ja det är nog absolut fullt tillräckligt! har inte tänkt på vinkeln faktiskt.. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Kan dock ha råkat gå lite längre ner idag men blir bättre nästa gång (A)

Mina knäböj kommer vara kvällsunderhållningen, får se om jag får upp det, måste fixa youtubekonto och allt möjligt mög!

Dagens vikt: 81 kg, det var efter min ynka frukost och 2 toabesök så rätt stabilt :)

PureWhey
2013-12-11, 19:40
Hmm, kanske ska lägga in liggande sidolyft på ryggdagen? Sen känns det konstigt att hoppa axlar helt, nån övning bör man väl ha med fokus på axlarna :S

Militärpress superset med sidolyft = get shoulders like PureWhey

http://i.imgur.com/05PCo3Sl.jpg

Yheti
2013-12-11, 19:51
Dayum son, enda axelövningarna du kör?

Klippen är in the making, lägger upp set 2 & 3 från böjen

RykteT
2013-12-11, 20:51
Kollade snabbt in här och trodde du hade postat en bild på din axel :laugh:

PureWhey
2013-12-11, 21:19
Dayum son, enda axelövningarna du kör?

Klippen är in the making, lägger upp set 2 & 3 från böjen

Japp, mycket pressövningar också såklart.

Kollade snabbt in här och trodde du hade postat en bild på din axel :laugh:

Det hade jag ju :) :thumbup:

wilhelmblomgren
2013-12-11, 21:26
Bra att du säger det :) Vad jag lärt mig så är 90 grader i vändläget mellan smal/lårben bra/tillräckligt!



Mja, får väl lägga upp det sen :( Skrattar lite åt mina ATGs, rumpjäkel :(



Tack detsamma! Kör du inga uppvärmningsset på dina?

Jo, det är klart! Har bara glömt/struntat i att skriva det ;)

Yheti
2013-12-11, 21:34
Kollade snabbt in här och trodde du hade postat en bild på din axel :laugh:

Hahah, om det vore så bra ;) Film kommer nu, ska bara komma på hur man gör embedded (A)

Japp, mycket pressövningar också såklart

Perfa, låter väl tyyp som jag kör nu ;)

Jo, det är klart! Har bara glömt/struntat i att skriva det ;)

Gött :) Uppvärmning får man aldrig hoppa!


Videos på G som sagt

zozofu93
2013-12-11, 21:35
kul med videos (:

Yheti
2013-12-11, 21:39
Hur gör man inbäddade youtubeklipp? Testar kopiera inbäddningstexten från klippet och sen mellan youtubetaggarna men det blir bara vitt :/

PureWhey
2013-12-11, 21:41
Insert röd text här[ /yt]
http://www.youtube.com/watch?v=A9Tp5fl18Ho
A9Tp5fl18Ho
=
[yt]A9Tp5fl18Ho

Yheti
2013-12-11, 21:46
Fan det funkar, tack PureWhey :D

Set nr 2:

6hRfKJo0n_I

Set nr 3, skratta inte för mycket bara

9kodPIOgXeo

Douchebagen till höger stod och curlade i powerracken när jag började och detta var första gången jag körde utan mina gympadojor!

RykteT
2013-12-11, 21:49
Jag ser absolut inget att skratta åt! Sjukt snygga enligt mig då jag vet att det är svårt att göra bra squats med långa ben!! Fortsätt så och du kommer bli stooor! :thumbup:

Yheti
2013-12-11, 21:51
Jag ser absolut inget att skratta åt! Sjukt snygga enligt mig då jag vet att det är svårt att göra bra squats med långa ben!! Fortsätt så och du kommer bli stooor! :thumbup:

Hahah men du måste ju ändå se hur rumpan vinkar lite i andra videon :P Skäms nästan så löjligt det ser ut ^^ Men ja, långa en gör det svårt, samma med marklyften, har så sjukt lång väg att gå!

Jeml
2013-12-11, 23:39
jag tycker det ser bra ut. du går ner tillräckligt djupt :thumbup:

det ser ut som du står rätt smalt, ser jag rätt?
du krummar ländryggen något ser det ut som i andra videon. det kan bero på din smala stance, jag körde väldigt smalt förrut också och krummade min ländrygg. men när jag började köra lite bredare (inte mycket, kanske 10cm bara) så blev det mycket enklare att hålla ländryggen. pröva vinkla fötterna snett utåt också om du inte redan gör det :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-12, 00:00
jag tycker det ser bra ut. du går ner tillräckligt djupt :thumbup:

det ser ut som du står rätt smalt, ser jag rätt?
du krummar ländryggen något ser det ut som i andra videon. det kan bero på din smala stance, jag körde väldigt smalt förrut också och krummade min ländrygg. men när jag började köra lite bredare (inte mycket, kanske 10cm bara) så blev det mycket enklare att hålla ländryggen. pröva vinkla fötterna snett utåt också om du inte redan gör det :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jo kanske håller rätt smalt, svårt att se med vinkeln men vanligtvis brukar det vara brett! Fötterna har jag utåt också :) Tack för feedbacken!

Jeml
2013-12-12, 00:08
Jo kanske håller rätt smalt, svårt att se med vinkeln men vanligtvis brukar det vara brett! Fötterna har jag utåt också :) Tack för feedbacken!

okej :)

well ser du att ryggen kröks lite längst ner på andra videon? försök att få bort det! jag vet inte hur dock. testa dig fram helt enkelt.. tex

olika stances
fälla ryggen olika mycket
tyngdpunkten på olika ställen på fötterna

o tänk på att spänna magen också :) när man kör lätta vikter behövs det inte alltid därför kanske man inte gör det. men på tyngre vikter, typ uppåt 100kg för mig så måste jag spänna magen som fan. det medför bättre stabilitet och form på lyftet om gör det även på lättare vikter :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-12, 00:38
okej :)

well ser du att ryggen kröks lite längst ner på andra videon? försök att få bort det! jag vet inte hur dock. testa dig fram helt enkelt.. tex

olika stances
fälla ryggen olika mycket
tyngdpunkten på olika ställen på fötterna

o tänk på att spänna magen också :) när man kör lätta vikter behövs det inte alltid därför kanske man inte gör det. men på tyngre vikter, typ uppåt 100kg för mig så måste jag spänna magen som fan. det medför bättre stabilitet och form på lyftet om gör det även på lättare vikter :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jo just det jag tyckte var lite sådär, därför jag la upp videon :) Testade öva med bara stången men fick inte till det, ska fortsätta med teknikövningen!

Tack för alla tips, din feedback är underbar :D

Jeml
2013-12-12, 08:43
okej, det är svårt att böja med vara stången. man behöver lite belastning (iaf jag typ 40-60kg) för att det ska funka.

haha kul att det uppskattas :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

wilhelmblomgren
2013-12-12, 14:18
Hahah, om det vore så bra ;) Film kommer nu, ska bara komma på hur man gör embedded (A)



Perfa, låter väl tyyp som jag kör nu ;)



Gött :) Uppvärmning får man aldrig hoppa!


Videos på G som sagt

Nej det har jag med erfarenhet märkt.

wilhelmblomgren
2013-12-12, 14:19
Snygga squat inget att påpeka!

zozofu93
2013-12-12, 14:35
Tycker det såg bra ut, men det heter faktiskt Knäböj ;)

Yheti
2013-12-12, 15:04
okej, det är svårt att böja med vara stången. man behöver lite belastning (iaf jag typ 40-60kg) för att det ska funka.

haha kul att det uppskattas :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det är faktiskt sant, svårare att hålla balansen utan vikt!

Snygga squat inget att påpeka!

Tack :) Du har inga planer på att filma?

Tycker det såg bra ut, men det heter faktiskt Knäböj ;)

Hehe tack, ska börja kalla det knäböj nu, bara för din skull ;)

Edit: Glömde skriva...vila idag, sen rygg imorgon!

wilhelmblomgren
2013-12-12, 15:27
Det är faktiskt sant, svårare att hålla balansen utan vikt!



Tack :) Du har inga planer på att filma?





Nja... jag får se ;)

Yheti
2013-12-13, 14:30
Blev ett ganska lugnt pass idag. Latsmaskinen blev upptagen precis före jag kom dit så jag tar dom nästa gång istället. Tror min Markteknik sitter helt okej nu, hade kanske kunnat svanka lite mer såg jag på filmen men har ingen smärta alls så det är ju ett gott tecken!

Marklyft:
30 kg x12
40 kg x8
50 kg x8
65 kg x8
65 kg x8
65 kg x8

Kommentar: Inga svårigheter, enligt egen gissning så tror jag nog jag kan maxa runt 90 kg. Har inte alls ont i ryggen men under passet kändes det som jag gjort 200 ryggresningar, ländryggen var trött som fan, bra eller dåligt?

Sittande rodd:
30 kg x12
60 kg x8
60 kg x8
60 kg x8

Kommentar: Har fått ont i ländryggen här innan pga dålig teknik men det kändes okej idag! Medeltungt så blir nog ökning nästa pass!

T-bar rodd:
20 kg x10
40 kg x8
40 kg x8
40 kg x8

Kommentar: Inte hundra på tekniken men kändes okej, försökte ha bröstet vågrätt med golvet!

Bicepscurls:
7,5 kg x12
27,5 kg x6
27,5 kg x6
27,5 kg x6
27,5 kg x6
27,5 kg x6
Avslutade med 21:an på 15 kg, var lite för lätt

Sittande vadpress:
40 kg x12
40 kg x12
40 kg x15
40 kg x12
40 kg x12

Liggande sideraises:
4 kg x12
6 kg x8
6 kg x8
6 kg x8


Jag har trott att jag skadade en sena i knävecket förra veckan då jag råkade låsa knäna i benpressen men när jag började med stående vadpress idag märkte jag att det var i den övningen det gjort ont i. Blir mer sittande vadpress framöver tills smärtan försvinner!

Jeml
2013-12-13, 15:01
bra pass, att du är trött i ländryggen efter marklyft är väl bra? :)

btw tror du kan maxa bra mycket mer än 90kg i marken :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zozofu93
2013-12-13, 15:10
Att du var trött i ländryggen är för att du gjorde 40reps marklyft ;)
Men 8reps är nog lagom att ligga runt i för att få in tekniken, så länge du inte kände någon direkt smärta eller att det verkligen hugger i ryggen så är det inga problem.
Testa 70-75 näst pass och gör 5or? :)

Yheti
2013-12-13, 16:13
Att du var trött i ländryggen är för att du gjorde 40reps marklyft ;)
Men 8reps är nog lagom att ligga runt i för att få in tekniken, så länge du inte kände någon direkt smärta eller att det verkligen hugger i ryggen så är det inga problem.
Testa 70-75 näst pass och gör 5or? : )

Haha jo, kändes dock redan på 30 kg att det tog i ryggen ;) Men gick hur fint som helst och noll smärta så det blir nog 75 nästa pass. Tänkte egentligen köra 70 idag men teknik > vikt! Funderar på att börja med 3-5 x5 på basövningar som böj, mark och bänk, måste få upp siffrorna lite :em:

bra pass, att du är trött i ländryggen efter marklyft är väl bra? : )

btw tror du kan maxa bra mycket mer än 90kg i marken :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Haha jag hoppas det :)

Tänker maxa i alla basövningar till nyår och se vart jag ligger. Sen sätter jag upp delmål för 2014 och tränar hårdare än nånsin ;)

Jag såg att ni pratade kreatin i din journal, jag har en nästan full 500g påse hemma. Ska nog testa omgång nr 2 men första gången var riktigt misslyckad. Aldrig haft sån brutal huvudvärk...drack som en galning men det hjälpte inte. Sen blev jag sjuk efter en vecka och la av ^^

Jeml
2013-12-13, 16:16
du kanske skulle börja med någon progressionsplan i basövningarna?

ja vafan kör du inte på kreatin för då om du har en påse hemma :D jag vet inte om jag svarar på de än dock. andra dagen idag.

haha wut aldrig hört att man får huvudvärk av kreatin :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zozofu93
2013-12-13, 16:36
Tror inte huvudvärken hade med kreatin att göra förresten :)
Aldrig heller hört talas om det. Nä jag tycker jag brukar märka effekt allt efter typ 5-10 dagar :)
Men de är säkert olika

Jeml
2013-12-13, 16:39
Nä jag tycker jag brukar märka effekt allt efter typ 5-10 dagar :)
Men de är säkert olika

aight! kör du uppladdning då? när du kör monohydrat. man ska ju köra 4x dagsdos första 4dagarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-13, 16:43
Jag märker först effekt efter drygt två veckor och då märker man det genom att man går upp i vikt och känner sig stark! x)

Yheti
2013-12-13, 16:46
du kanske skulle börja med någon progressionsplan i basövningarna?

ja vafan kör du inte på kreatin för då om du har en påse hemma :D jag vet inte om jag svarar på de än dock. andra dagen idag.

haha wut aldrig hört att man får huvudvärk av kreatin :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tror inte huvudvärken hade med kreatin att göra förresten :)
Aldrig heller hört talas om det. Nä jag tycker jag brukar märka effekt allt efter typ 5-10 dagar :)
Men de är säkert olika

Haha vafan grabbar, när jag sökte efter bieffekter före jag köpte kreatinet var huvudvärk + viktuppgång det som oftast beskrevs :smash:

Något i stil med att kreatin binder vatten, för lite vatten = huvudvärk. Saken var dock att jag drack så mycket att jag pissade 12 gånger en kväll så kan inte varit vattenbrist :P

Jeml
2013-12-13, 17:00
Jag märker först effekt efter drygt två veckor och då märker man det genom att man går upp i vikt och känner sig stark! x)

går du alltså inte upp något extra i vikt förrens efter 2v? kör du uppladningsfas?

att man går upp i vikt är ju inte negativt, vattnet som binds binds ju i musklerna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-13, 17:13
går du alltså inte upp något extra i vikt förrens efter 2v? kör du uppladningsfas?

att man går upp i vikt är ju inte negativt, vattnet som binds binds ju i musklerna :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Kör 3 tsk om dagen och inte fyra i en vecka men går inte upp förrän efter 2 ändå! ^^

Jag vet!

Jeml
2013-12-13, 17:20
Kör 3 tsk om dagen och inte fyra i en vecka men går inte upp förrän efter 2 ändå! ^^

Jag vet!

okej konstigt :p

ja jah svarade till yethi i samma inlägg :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-13, 17:39
Gå upp i vikt hade bara varit en fördel för mig! Börjar snart igen med kreatinet men hoppar uppladningsfasen

Yheti
2013-12-13, 21:57
Har blivit en dålig vana att tappa vikter på gymmet...

wilhelmblomgren
2013-12-13, 22:14
Har blivit en dålig vana att tappa vikter på gymmet...

Aj,aj! så går det.

Yheti
2013-12-15, 21:43
Maxade 90 kg i bänken idag!!!!!!! :D:D:D Ökade mitt PB med 15 kg! 100 % flyt idag. Mitt gymkort (så jag kommer in på gymmet) har tagit slut och det är stängt på söndagar men jag chansade och gick dit ändå, och för första gången sen jag började för 3 månader sen vad det öppet på en söndag! Var endast en kille gymmet och hade det inte varit just han hade jag nog inte kört 90 idag (en av de största killarna på gymmet och han gav lite tips och så).

Bänkpress:
30 kg x15
40 kg x10
50 kg x5
60 kg x3
70 kg x2
75 kg x2
80 kg x3 --- Han sa att jag gjorde alla helt själv men kan ha varit ett finger eller två på tredje repen
85 kg x4 --- Samma här, sista var tuung
90 kg x1 --- Han tog tom bort händerna för att visa att jag gjorde det själv

Kommentar: Hade som målsättning att gå till gymmet och maxa 80 kg så kan inte vara annat än nöjd! Allt som allt tog bänken ca 40 min och jag var helt slut efter och resten av passet gick som det gick men vafan, hade svårt att riktigt bry mig.

Sned hantelpress:
8 kg x12
17,5 kg x8
20 kg x10
20 kg x10
20 kg x9 +1

Kommentar: 3 misslyckade försök med att få upp 27,5orna så beslöt mig för att köra högreps istället.

Sittande hantelpress:
7 kg x12
12,5 kg x12
12,5 kg x12
12,5 kg x12

Kommentar: Inte helt säker på att det var 12 reps men nått i den stilen, fick lite ont i axeln efter ett tag.

Sidolyft:
4 kg x12
6 kg x12
6 kg x12
6 kg x12

Pushdowns:
30 kg x12
50 kg x12
50 kg x12
50 kg x12

Kommentar: Saakta upp och väldigt strikt

Vägde 81 kg och det med nästan helt tom mage bortsett från en banan. Åt lunch runt 13 tiden och inget förutom bananen före mitt pass vid 19. Hade inte mycket energi i kroppen så jag är förvånad över att det gick som det gick. 70 kg x2 på bänken kändes riktigt tungt så där hade jag nästan gett upp hoppet!

Började laga mat så fort jag kom hem istället för slöa som jag brukar göra, måste gå gaaains :)

wilhelmblomgren
2013-12-15, 21:48
Maxade 90 kg i bänken idag!!!!!!! :D:D:D Ökade mitt PB med 15 kg! 100 % flyt idag. Mitt gymkort (så jag kommer in på gymmet) har tagit slut och det är stängt på söndagar men jag chansade och gick dit ändå, och för första gången sen jag började för 3 månader sen vad det öppet på en söndag! Var endast en kille gymmet och hade det inte varit just han hade jag nog inte kört 90 idag (en av de största killarna på gymmet och han gav lite tips och så).

Bänkpress:
30 kg x15
40 kg x10
50 kg x5
60 kg x3
70 kg x2
75 kg x2
80 kg x3 --- Han sa att jag gjorde alla helt själv men kan ha varit ett finger eller två på tredje repen
85 kg x4 --- Samma här, sista var tuung
90 kg x1 --- Han tog tom bort händerna för att visa att jag gjorde det själv

Kommentar: Hade som målsättning att gå till gymmet och maxa 80 kg så kan inte vara annat än nöjd! Allt som allt tog bänken ca 40 min och jag var helt slut efter och resten av passet gick som det gick men vafan, hade svårt att riktigt bry mig.

Sned hantelpress:
8 kg x12
17,5 kg x8
20 kg x10
20 kg x10
20 kg x9 +1

Kommentar: 3 misslyckade försök med att få upp 27,5orna så beslöt mig för att köra högreps istället.

Sittande hantelpress:
7 kg x12
12,5 kg x12
12,5 kg x12
12,5 kg x12

Kommentar: Inte helt säker på att det var 12 reps men nått i den stilen, fick lite ont i axeln efter ett tag.

Sidolyft:
4 kg x12
6 kg x12
6 kg x12
6 kg x12

Pushdowns:
30 kg x12
50 kg x12
50 kg x12
50 kg x12

Kommentar: Saakta upp och väldigt strikt

Vägde 81 kg och det med nästan helt tom mage bortsett från en banan. Åt lunch runt 13 tiden och inget förutom bananen före mitt pass vid 19. Hade inte mycket energi i kroppen så jag är förvånad över att det gick som det gick. 70 kg x2 på bänken kändes riktigt tungt så där hade jag nästan gett upp hoppet!

Började laga mat så fort jag kom hem istället för slöa som jag brukar göra, måste gå gaaains :)


Gutt gutt! Allt låter ju skit bra fortsätt så! själv har man kommit i en svacka, men efter regn kommer solsken... jävlar vad klyshigt, sorry.

Man iaf Kämpa på!

RykteT
2013-12-15, 22:39
Asså hur kan du dwarfa mig i bröst när jag dwarfar dig i axlar och triceps! *gah!*
Stort grattis till bänken och ett bra pass helt enkelt! :D:thumbup:

Yheti
2013-12-15, 22:59
Gutt gutt! Allt låter ju skit bra fortsätt så! själv har man kommit i en svacka, men efter regn kommer solsken... jävlar vad klyshigt, sorry.

Man iaf Kämpa på!

Tack :) Haha ja det släpper för dig och snart ska du se!

Asså hur kan du dwarfa mig i bröst när jag dwarfar dig i axlar och triceps! *gah!*
Stort grattis till bänken och ett bra pass helt enkelt! :D:thumbup:

Vad betyder dwarfa? :em: Tack så mycket, kommer leva gott på detta ett tag!

Jeml
2013-12-15, 23:50
grymt bra bänkat mannen! Grattis! :)

bra ayt du kommit igång med sidolyft med:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-16, 04:36
grymt bra bänkat mannen! Grattis! :)

bra ayt du kommit igång med sidolyft med:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack :) Tänkte testa mm2k efter nyår :)

Dom är tunga!

RykteT
2013-12-16, 09:24
Vad betyder dwarfa? :em: Tack så mycket, kommer leva gott på detta ett tag!
Det betyder att man får någon att se liten ut! :P

Yheti
2013-12-16, 09:32
Det betyder att man får någon att se liten ut! :P

Haha något sånt antog jag :) Men du tar nog upp mot 90 kg i bänken!

RykteT
2013-12-16, 09:35
Haha något sånt antog jag :) Men du tar nog upp mot 90 kg i bänken!
Jodå, det gör jag nog men ändå! :em:

Jeml
2013-12-16, 09:46
mm2k är nog bra, tänkte köra det med men man måste ha passare då.. :(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-16, 10:30
Jodå, det gör jag nog men ändå! :em:

Haha inga men dårå :) Blir det gymbyte för dig? 90 % säkert att jag börjar på Olympen!

mm2k är nog bra, tänkte köra det med men man måste ha passare då.. :(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aa det är det värsta med att träna ensam :( Kan du förklara kortfattat vad 5/3/1 går ut på? :em:

Jeml
2013-12-16, 10:44
Aa det är det värsta med att träna ensam :( Kan du förklara kortfattat vad 5/3/1 går ut på? :em:

mm man kör ju en till negativa (bara nedvägen med tyngre vikter än sitt max i mm2k) så man måste ha passare.

jaa du tar ditt max, sen drar man bort 10% av det och sen kör man en viss procentsats av det..minnst inte procentsatserna exakt i huvudet men typ så här.

vecka1
65%x5
75%x5
85%x5+

vecka2
70%x3
80%x3
90%x3+

vecka3
75%x5
85%x3
95%x1+

vecka4
deload lätta vikter

detta är alltså en cykel som tar 4veckor. sen börjar du direkt nästa cykel men lägger på 2,5kg på ditt teoretiska max och kör alltså lite tyngre vikter än förra cykeln. första cykeln/cyklarna kommer vara lätta att klara, men du ökar hela tiden ditt teoretiska efter varje cykel och tillslut klarar du inte dom angivna repsen.

då kan man antingen testa maxa och se vart man ligger eller backa ett par cyklar (sänka maxet) och köra på igen.

dom första 2seten varje vecka slutar man på det angivna repsantalet även om du kan göra fler men på det tredje, sista och tyngsta setet går man all in.

detta är alltså ett mycket långsiktigare program än mm2k (som är 2veckor?). 5/3/1 kommer du kunna köra flera månader, kanske uppåt 1år eller mer innan du failar en cykel :).

www.strstd.com
klicka in på fliken "my workout routine" så ser du alla procentsatser osv.. om du skriver in vad du tar innan i första fliken så räknar den automatiskt ut vikterna. dock så avrundas allt till 5kg så man får ändå räkna lite själv.




Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-16, 10:50
Haha inga men dårå :) Blir det gymbyte för dig? 90 % säkert att jag börjar på Olympen!
Tänkte testträna en gång på Delphinen innan jag bestämmer mig helt! :)

Yheti
2013-12-16, 11:05
5/3/1

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Låter intressant! Får se om jag testar i framtiden men blir nog MM2K först. Men man kan hålla på med det bra mycket längre än två veckor. Testade det förra våren och körde i en månad och det kändes som bara början har jag för mig :) Minnet sviker lite så jag får kolla upp igen hur det ser ut!

Jag betvivlar inte att 5/3/1 funkar men eftersom man kör så "lätt" i början, finns inte chansen att man blir starkare av att bara köra tungt 1-5 reps under samma tid istället?

Tänkte testträna en gång på Delphinen innan jag bestämmer mig helt! :)

Okej :) Vet du om man får testträna på Victoria annars eller om dom har skyhöga dropin-priser?

Jeml
2013-12-16, 11:10
Jag betvivlar inte att 5/3/1 funkar men eftersom man kör så "lätt" i början, finns inte chansen att man blir starkare av att bara köra tungt 1-5 reps under samma tid istället?



nja du kör ändå 1set varje pass som är "all out" första passet kanske man klarar ~10reps på det setet. 3e veckan är sista setet faktiskt rätt tungt redan första veckan, man kanske kan få ut ~5reps där.

man kan köra nåt som kallas "joker sets" efter dom 3 ordinarie seten också. då gör man 2-3 tunga 1or (dock ska du vara säker på att klara dom utan pass tror jag). men ändå nära max.

det handlar om att man successivt ökar vikterna hela tiden under en lång tid.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-12-16, 11:14
fördelen med att man har 2set varje pass där man klarar repsantalet relativt enkelt är att man kommer kunna köra super ninja strikt. vilket man kanske ofta inte gör annars om man kör så tungt som möjligt hela tiden.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-12-16, 11:26
RPT är ett annat alternativ också..

set1: 100% x4-6+
set2: 85-90% x6-8
set3: 70-80% x8-10

när du klarar 6reps eller mer på första setet så ökar du vikten till nästa pass (du droppar alltså 10-15% av vikten från första setet till dom andra seten).

jag har kört på detta ett tag nu och ökat sjukt mycket i ffa marken. för cirka 2mån sen när jag kom tillbaka från sjukdom klarade jag bara 140kgx3 i marken :p igår 200kg :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-16, 11:27
Okej :) Vet du om man får testträna på Victoria annars eller om dom har skyhöga dropin-priser?
Man får träna till det pris man brukar betala (tror det är 50 kr) och det får du sedan avdrag på ett kort om du köper det.
Säg att du tränar två gånger på victoria á 50 kr. Sen köper du terminskort för 600kr. Då får du 100 kr rabatt! :)

Yheti
2013-12-16, 11:29
3e veckan är sista setet faktiskt rätt tungt redan första veckan, man kanske kan få ut ~5reps där.

Haha va? :) Men jag förstår, du har mycket bra poänger i det du skriver. Så om man vill öka styrka snabbt, låt oss säga 2-3 veckor, kanske det bästa alternativet är en annan typ av träning men det är bra/bäst för långsiktig styrka?

Jeml
2013-12-16, 11:33
Haha va? :) Men jag förstår, du har mycket bra poänger i det du skriver. Så om man vill öka styrka snabbt, låt oss säga 2-3 veckor, kanske det bästa alternativet är en annan typ av träning men det är bra/bäst för långsiktig styrka?

ja mm2k ökar man nog snabbare i men jag tror inte man ska köra det programmet hela tiden :).

bästa lösningen vet jag inte, jag tycker det är ett väldigt bra upplägg iaf. förmodligen ett av dom bättre om man ser till ökningar äver 1-2år framåt, vilket borde vara det viktiga :).

mouline här på forumet har kört 5/3/1 länge och gjort väldigt bra framsteg.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-16, 12:32
ja mm2k ökar man nog snabbare i men jag tror inte man ska köra det programmet hela tiden :).

bästa lösningen vet jag inte, jag tycker det är ett väldigt bra upplägg iaf. förmodligen ett av dom bättre om man ser till ökningar äver 1-2år framåt, vilket borde vara det viktiga :).

mouline här på forumet har kört 5/3/1 länge och gjort väldigt bra framsteg.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag är med i svängarna ;) Testar MM2K efter nyår och ser hur det går, sen kanske det blir 5/3/1! Hur skulle du rekommendera att jag kör på Marklyft och Knäböj? Hade tänkt att jag ska bli lite starkare i dom två också nämligen :)

Jeml
2013-12-16, 12:38
Jag är med i svängarna ;) Testar MM2K efter nyår och ser hur det går, sen kanske det blir 5/3/1! Hur skulle du rekommendera att jag kör på Marklyft och Knäböj? Hade tänkt att jag ska bli lite starkare i dom två också nämligen :)

aight! :)

du kan köra MM2K där med fast det är ju egentligen ett bänkprogram.

5/3/1 är meningen att man ska köra i alla 3 övningarna.

pröva RPT i mark o böj under tiden du kör mm2k i bänken. som sagt så har det funkat grymt bra för mig i framförallt marken :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-16, 12:47
aight! :)

du kan köra MM2K där med fast det är ju egentligen ett bänkprogram.

5/3/1 är meningen att man ska köra i alla 3 övningarna.

pröva RPT i mark o böj under tiden du kör mm2k i bänken. som sagt så har det funkat grymt bra för mig i framförallt marken :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Reversed Pyramid Training? Låter kul faktiskt, det ska testas :) Tack för hjälpen, uppskattas!!

RykteT
2013-12-16, 13:02
Reversed Pyramid Training? Låter kul faktiskt, det ska testas :) Tack för hjälpen, uppskattas!!
Jag är på MM2K efter jul om vi nu skaffar samma kort! :)

Yheti
2013-12-16, 13:19
Jag är på MM2K efter jul om vi nu skaffar samma kort! :)

Låter bra :) Kan vara så att det dröjer någon månad före jag fixar kort på Olympen, beror på omständigheterna lite :P Vet nån gång i Januari hur det blir!

Måsse
2013-12-16, 15:38
90 kilogram i bänkpress!! Verkligen inget att skämmas över. Görbra! *flex*

zozofu93
2013-12-16, 16:02
aight! kör du uppladdning då? när du kör monohydrat. man ska ju köra 4x dagsdos första 4dagarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ah de är olika vissa jag har haft säger x5 i 5 dagar, för tillfället käkar jag krea-alkalyn kapslar, ingen uppladdning men tycker inte dom är lika bra heller.

Bra bänkar senast Yheti :)

Yheti
2013-12-16, 17:40
90 kilogram i bänkpress!! Verkligen inget att skämmas över. Görbra! *flex*

Kanske är lite för andra men för mig som knappt orkade köra lågreps på 40 kg i somras är det stort!! Tack så mycket :)

Ah de är olika vissa jag har haft säger x5 i 5 dagar, för tillfället käkar jag krea-alkalyn kapslar, ingen uppladdning men tycker inte dom är lika bra heller.

Bra bänkar senast Yheti :)

Aa mitt kreatin är 5 gånger i 5 dagar sen 1-2 gånger om dagen! Kapslar känns mer effektivt, går ner så snabbt ;)

Tack så mycket!!

Yheti
2013-12-17, 14:14
Skönt benpass idag, nöjd med allt utom böjen och magen :) Vägde 80 kg så har nog ätit lite dåligt sista dagarna...

Knäböj:
30 kg x12
45 kg x8
60 kg x6
75 kg x5
75 kg x5
75 kg x5

Kommentar: Det var tungt :(

Benpress:
100 kg x12
180 kg x6
180 kg x8
180 kg x10

Kommentar: Skulle nog värmt upp lite mer men sista två seten var riktigt härliga!

Benspark:
30 kg x12
50 kg x8
70 kg x10
70 kg x10
70 kg x10 -- 50 kg x7 -- 30 kg x12 -- Dropset

Kommentar: Mest brutala dropset jag gjort, när jag var nere på 30 kg orkade jag bara 6 men vikten är ju så lät att den bara flyger upp så det blev 8 reps, sen 10 och sen 12. Aldrig bränt så mycket i benen :D 10 reps på 70 kg är jag väldigt nöjd med dessutom!

Sittande vadpress:
30 kg x15
45 kg x14
45 kg x13
45 kg x14
45 kg x13
45 kg x12

Kommentar: Riktigt bra pump

3,5 set mage

Jag mådde illa som attan efter dropsetet i bensparken men gick ändå och körde ett set mage, det var dumt :) Kände hur frukosten kom längre och längre upp i halsen efter varje rep och avbröt efter det började smaka för mycket...Körde ett set av varje på de tre sista övningarna före jag körde set nr 2!

RykteT
2013-12-17, 14:19
Grymt pass! Känner verkligen hur det bränner ända hit! ;)

Jeml
2013-12-17, 14:26
fuarr! bra benpress:thumbup: så jäkla gött o köra dropset i bensparken :D gjorde det nyss själv.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-17, 14:29
Grymt pass! Känner verkligen hur det bränner ända hit! ;)

fuarr! bra benpress:thumbup: så jäkla gött o köra dropset i bensparken :D gjorde det nyss själv.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det är något med Benspark och dropset *flex*

Dumma pastavatten som inte vill koka upp, jag vill äta!!!

wilhelmblomgren
2013-12-17, 14:46
Ingen video idag?

Annars såg det ut att vara ett bra pass.

Yheti
2013-12-17, 15:05
Ingen video idag?

Annars såg det ut att vara ett bra pass.

Nja, spelade in mina Knäböj men det var inget att hänga i granen. Kanske blir Marklyft nästa pass.

Sitter här och lyssnar på nån Julmix på Spotify samtidigt som jag äter gårdagens tacorester (everyday is tacoday). Julen är kommen. Börjar komma in i stämning.

Yheti
2013-12-19, 20:25
Dålig i magen och knappt ätit idag men nu ska det tränas, uppdatering snart :)

Måsse
2013-12-19, 21:11
Jul<3.

Kör hårt på passet!!

wilhelmblomgren
2013-12-19, 22:04
Nja, spelade in mina Knäböj men det var inget att hänga i granen. Kanske blir Marklyft nästa pass.

Sitter här och lyssnar på nån Julmix på Spotify samtidigt som jag äter gårdagens tacorester (everyday is tacoday). Julen är kommen. Börjar komma in i stämning.

Förstår vad du menar. Jag är dock själv inget fan för jul, tycker det är överskattat :P Men man kan inte låtas att dra med i stämmningen, sen så är det ju najs med lov :D

Yheti
2013-12-19, 23:53
Äntligen hemkommen och snart är maten klar! Jag är ganska nöjd med passet men hade nog kunnat gå lite bättre! Speciellt Marklyften imponerade jag mig själv i.

Marklyft:
40 kg x12
55 kg x8
70 kg x5
80 kg x5
80 kg x5
80 kg x5
90 kg x5
100 kg x3x

Kommentar: Är rädd att ryggen inte var 100 % de sista två seten och har möjligtvis lite känningar. Annars är jag nöjd med min teknik :) Med tanke på att jag har kört ~5 "riktiga" markpass är jag nöjd!

Latsdrag, axelbrett grepp:

30 kg x12
50 kg x8
65 kg x8
65 kg x8
65 kg x8

Latsdrag, handflatorna mot varandra, smalt grepp:

60 kg x9
60 kg x9
60 kg x9

Kommentar: Försökte få så bra kontakt som möjligt, gick väl okej

Hantelrodd:
12,5 kg x10
25 kg x7
25 kg x7
25 kg x8

Koncentrationcurls:
10 kg x8
10 kg x8
10 kg x8

21:an
17,5 kg
17,5 kg
17,5 kg

Kommentar: Var sjukt tungt så blev lite svajj för att få upp sista repsen.

Allt som allt är jag nöjd även om det hade kunnat vara lite bättre här och där :) Hoppade stång/arnoldrodd, ville ta det så lugnt som möjligt med ryggen efter Marken

Jeml
2013-12-20, 00:02
fan va bra markat! :thumbup:

hoppas du får ordning på latsdragen såsmåmingom :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zozofu93
2013-12-20, 00:08
nice mark :)

wilhelmblomgren
2013-12-20, 00:18
100x3, not bad! Kan se om jag kanske kan komma om dej ;)

Yheti
2013-12-20, 01:17
fan va bra markat! :thumbup:

hoppas du får ordning på latsdragen såsmåmingom : )

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack :) Jo jag jobbar på dom, funderar på att börja med pull-ups igen, ger bra rygg!

nice mark : )

Tack :D

100x3, not bad! Kan se om jag kanske kan komma om dej ;)

Är nog inte så svårt ;)

RykteT
2013-12-20, 12:49
Sålänge du inte blir viktkåt så kör på, säger jag! :)
Grattis till Marken och Latsdragen! :thumbup:

Yheti
2013-12-20, 15:21
Sålänge du inte blir viktkåt så kör på, säger jag! :)
Grattis till Marken och Latsdragen! :thumbup:

Tack :) Egentligen ville jag fortsätta igår men tänkte "nu får de va nock", ryggen ska hålla många år till ;) Inga känningar alls idag bortsett från träningsvärk så tekniken sitter nog ganska bra!

Har en liten undran om Marklyften. Jag går ner ganska långt med rumpan före jag får in svank i ryggen så min polare påpekar att det börjar likna en squat lite. Hur får man på bästa sett svank i ryggen när man har så långa ben?

wilhelmblomgren
2013-12-20, 17:48
Tack :) Jo jag jobbar på dom, funderar på att börja med pull-ups igen, ger bra rygg!



Tack :D



Är nog inte så svårt ;)


Jo det är en bit till. Undreskatta dej inte! :)

Jeml
2013-12-20, 18:00
Du får böja benen så mycket som krävs för att hålla kvar ländryggen rak. Kanske har att göra med vana/smidighet? jag behöver inte böja jätte mycket på benen fastän jag är ganska lång. 186cm.

Måsse
2013-12-20, 22:17
21an är kung! :D Bra hantelroddar också tycker jag :)!

Yheti
2013-12-21, 02:09
Jo det är en bit till. Undreskatta dej inte! : )

Hehe ;)

Du får böja benen så mycket som krävs för att hålla kvar ländryggen rak. Kanske har att göra med vana/smidighet? jag behöver inte böja jätte mycket på benen fastän jag är ganska lång. 186cm.

Mja, som sagt, bara kört runt 5 pass så det kommer nog med tiden :) Ryggen mår bra idag bortsett från extremt dåliga stolar på flygplats/flygplanet/tåg, riktigt nöjd över gårdagens marklyft :)

21an är kung! :D Bra hantelroddar också tycker jag :)!

Inte många övningar som man får lika mycket pump av som 21:an! Tack!

EDIT: Jättedålig mat idag pga flygresa osv men tar igen det i julen!

Yheti
2013-12-21, 13:06
Kom hem efter att inte ha träffat mina föräldrar på 3-4 månader och som vanligt när jag tagit tag i träningen ska man få höra "nu börjar du bli för stor" "nu får det nog räcka" osv. Vet inte om man ska se det som positivt eller negativt :smash:

Jeml
2013-12-21, 13:10
Kom hem efter att inte ha träffat mina föräldrar på 3-4 månader och som vanligt när jag tagit tag i träningen ska man få höra "nu börjar du bli för stor" "nu får det nog räcka" osv. Vet inte om man ska se det som positivt eller negativt :smash:

haha 110% positivt ju :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

wilhelmblomgren
2013-12-21, 16:35
Kom hem efter att inte ha träffat mina föräldrar på 3-4 månader och som vanligt när jag tagit tag i träningen ska man få höra "nu börjar du bli för stor" "nu får det nog räcka" osv. Vet inte om man ska se det som positivt eller negativt :smash:

Tänk på mej som lever med mina päron 24/7. Dom tycker dock att jag var för smal innan och att jag hade anorexia :P Om det inte är det, så tycker dom jag tränar för mycket...

RykteT
2013-12-21, 18:00
Hörde det där av min mamma också: Du ska inte gå upp mer i vikt nu, va? :smash:

Tycker du att du går för långt ner med rumpan så kan du bara luta överkroppen framåt med rak rygg samtidigt som du sänker röven så lovar jag det kommer bränna gött! ;)

Yheti
2013-12-22, 02:11
haha 110% positivt ju :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hehe inte om man frågar dem ;)

Tänk på mej som lever med mina päron 24/7. Dom tycker dock att jag var för smal innan och att jag hade anorexia :P Om det inte är det, så tycker dom jag tränar för mycket...

Svårt att göra föräldrar nöjda, vad hände med "du är fin precis som du är"...

Hörde det där av min mamma också: Du ska inte gå upp mer i vikt nu, va? :smash:

Tycker du att du går för långt ner med rumpan så kan du bara luta överkroppen framåt med rak rygg samtidigt som du sänker röven så lovar jag det kommer bränna gött! ;)

"det här är bara början" fick dom till svar ;)
Tack för tipset, får nog öva teknik nu nått pass!

wilhelmblomgren
2013-12-22, 02:25
Exakt ;)

Yheti
2013-12-22, 18:59
Ska försöka komma ihåg allt, var någon timme sedan jag tränade. Har ätit väldigt dåligt senaste dagarna och somnade först kl 4 inatt så hade lite energi på gymmet men godkänt pass iaf.

Bänkpress:
20 kg x15
50 kg x10
65 kg x5
75 kg x2
77,5 kg x3
77,5 kg x3
75 kg x3
75 kg x3

Kommentar: Vet inte riktigt vad jag ville åstadkomma här, det var mycket tyngre än det brukar vara iaf :S Behövde några fingrar till hjälp på sista repen på flera set :/

Lutande hantelpress:
14 kg x12
28 kg x6
28 kg x6
28 kg x6 --- Fuskade upp sista

Cabelflyes:
9 kg x10
23 kg x8
23 kg x8
27 kg x6

Sittande hantelpress:
8 kg x12
20 kg x6
20 kg x6
20 kg x6 --- sista var inte fin

Sidolyft:
4 kg x12
7 kg x8, +2
7 kg x10
7 kg x10

Kommentar: Mycket lättare än vanligt! Kändes bra

Fronlyft (??? Front raises iaf):
8 kg x8
8 kg x8
8 kg till failure, kan ha varit runt 12-15 reps.

Kommentar: Ganska lätt, vet inte hur mycket man får svaja här riktigt.

Pushdowns:
32 kg x12
46 kg x8
73 kg x8
77 kg x8
73 kg x7

Sittande tricepsextensions med hantel bakom huvud:
12 kg x12
18 kg x8
18 kg x8
18 kg x8

Ändå nöjd med det mesta idag. Kanske inte bänken men det är okej efter som jag tränade på lite energi. Tränade på Actic Olympen i Lund idag och det kommer nog bli mitt nya gym i framtiden. Börjar bli dags för progresspics nu också :) Borde tagit idag egentligen!

Jeml
2013-12-22, 19:14
bra pressat ju!:thumbup:

tycker du kör för mycket (onödigt mycket) framsida dock med pressar+front raise.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-22, 20:25
bra pressat ju!:thumbup:

tycker du kör för mycket (onödigt mycket) framsida dock med pressar+front raise.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Aa dom gick ovanligt bra! Jo men gymmade för första gången med 2 kompisar på gym så visade lite övningar :) Du tycker det räcker med bara hantelpress + sidolyften? Eller bara sidolyft?

Jeml
2013-12-22, 20:32
Aa dom gick ovanligt bra! Jo men gymmade för första gången med 2 kompisar på gym så visade lite övningar :) Du tycker det räcker med bara hantelpress + sidolyften? Eller bara sidolyft?

okej härligt:)

ja antingen press+sidolyft eller bara sidolyft. mina axlar blev mycket bättre sen jag började med att bara köra sidolyft men ska kanske börja köra MP lite grann igen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

RykteT
2013-12-22, 21:47
tycker du kör för mycket (onödigt mycket) framsida dock med pressar+front raise.
+1

Jag har slutat helt med pressar nu och bara på 2 veckor har jag fått större axlar känner jag själv! :)

Sen förstår jag inte vad du menar med att jag tar mycket fler reps än dig i bänken... Du tar ju 4 set på det jag kör 2 set på! Dessutom borde det inte vara fysiskt möjligt att vara så stark i snedbänk när du inte är så stark i vanlig bänk x) *screwy*

wilhelmblomgren
2013-12-22, 22:00
Ska försöka komma ihåg allt, var någon timme sedan jag tränade. Har ätit väldigt dåligt senaste dagarna och somnade först kl 4 inatt så hade lite energi på gymmet men godkänt pass iaf.

Bänkpress:
20 kg x15
50 kg x10
65 kg x5
75 kg x2
77,5 kg x3
77,5 kg x3
75 kg x3
75 kg x3

Kommentar: Vet inte riktigt vad jag ville åstadkomma här, det var mycket tyngre än det brukar vara iaf :S Behövde några fingrar till hjälp på sista repen på flera set :/

Lutande hantelpress:
14 kg x12
28 kg x6
28 kg x6
28 kg x6 --- Fuskade upp sista

Cabelflyes:
9 kg x10
23 kg x8
23 kg x8
27 kg x6

Sittande hantelpress:
8 kg x12
20 kg x6
20 kg x6
20 kg x6 --- sista var inte fin

Sidolyft:
4 kg x12
7 kg x8, +2
7 kg x10
7 kg x10

Kommentar: Mycket lättare än vanligt! Kändes bra

Fronlyft (??? Front raises iaf):
8 kg x8
8 kg x8
8 kg till failure, kan ha varit runt 12-15 reps.

Kommentar: Ganska lätt, vet inte hur mycket man får svaja här riktigt.

Pushdowns:
32 kg x12
46 kg x8
73 kg x8
77 kg x8
73 kg x7

Sittande tricepsextensions med hantel bakom huvud:
12 kg x12
18 kg x8
18 kg x8
18 kg x8

Ändå nöjd med det mesta idag. Kanske inte bänken men det är okej efter som jag tränade på lite energi. Tränade på Actic Olympen i Lund idag och det kommer nog bli mitt nya gym i framtiden. Börjar bli dags för progresspics nu också :) Borde tagit idag egentligen!

Aaa fan vi bor ju nära varan, vi bör gymma någon dag?

Yheti
2013-12-23, 02:04
okej härligt:)

ja antingen press+sidolyft eller bara sidolyft. mina axlar blev mycket bättre sen jag började med att bara köra sidolyft men ska kanske börja köra MP lite grann igen :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Får testa det i framtiden (nästkommande pass), testar att stå över pressen för axlar.

+1

Jag har slutat helt med pressar nu och bara på 2 veckor har jag fått större axlar känner jag själv! :)

Sen förstår jag inte vad du menar med att jag tar mycket fler reps än dig i bänken... Du tar ju 4 set på det jag kör 2 set på! Dessutom borde det inte vara fysiskt möjligt att vara så stark i snedbänk när du inte är så stark i vanlig bänk x) *screwy*

Vilka pressar? Bröstpressövningar också eller bara axlar?

Haha men du körde väl 9 reps på 75 kg senast. För mig var det riktigt jäkla tungt senast! Enda anledningen till att jag körde så många set idag var för att jag orkade så få reps :P

Aaa fan vi bor ju nära varan, vi bör gymma någon dag?

Kanske det, var bor du?

wilhelmblomgren
2013-12-23, 03:32
Får testa det i framtiden (nästkommande pass), testar att stå över pressen för axlar.



Vilka pressar? Bröstpressövningar också eller bara axlar?

Haha men du körde väl 9 reps på 75 kg senast. För mig var det riktigt jäkla tungt senast! Enda anledningen till att jag körde så många set idag var för att jag orkade så få reps :P



Kanske det, var bor du?

Tomelilla...

RykteT
2013-12-23, 12:12
Vilka pressar? Bröstpressövningar också eller bara axlar?

Haha men du körde väl 9 reps på 75 kg senast. För mig var det riktigt jäkla tungt senast! Enda anledningen till att jag körde så många set idag var för att jag orkade så få reps :P
Pressar för axlarna! :)

Jo, men jag hade inte klarat så många set tror jag! ;)

RykteT
2013-12-23, 12:16
P.S Du ska sova på natten! ;)

Yheti
2013-12-23, 17:27
Pressar för axlarna! :)

Jo, men jag hade inte klarat så många set tror jag! ;)

P.S Du ska sova på natten! ; )

Kan jag nästan lova dig att du gjort ;) Jag veet :( Enda sen jag kom hem har jag somnat 4-5 varje natt, suger verkligen. Dumma mig, skärpning från och med nu.

Lite roligt är att i stort sett alla kompisar jag träffat har sagt "fan vilka armar du fått", "faan vad stor du blivit", "när hände det här Yheti" eller liknande så det är skitkul :)

wilhelmblomgren
2013-12-23, 17:31
Kan jag nästan lova dig att du gjort ;) Jag veet :( Enda sen jag kom hem har jag somnat 4-5 varje natt, suger verkligen. Dumma mig, skärpning från och med nu.

Lite roligt är att i stort sett alla kompisar jag träffat har sagt "fan vilka armar du fått", "faan vad stor du blivit", "när hände det här Yheti" eller liknande så det är skitkul :)

DEt är alltid kul med en liten egoboost ;)

RykteT
2013-12-24, 22:07
God Jul! Ser fram emot passet i Januari! *hug*

Yheti
2013-12-25, 00:48
Önskar alla en god jul och hoppas ni haft en bra dag! Tänkte bjuda på en spännebild, dagen i ära.

EDIT: Lite sne blev den såg jag :D De riktiga bilderna kommer snart, på torsdag hoppas jag. Då blir det dubbelt ben+ryggpass (tidsbrist).

God Jul! Ser fram emot passet i Januari! *hug*

Tack detsamma :)

Jeml
2013-12-25, 14:48
god jul i efterskott! that bajcepz looks mighty fine:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Yheti
2013-12-26, 10:22
god jul i efterskott! that bajcepz looks mighty fine:thumbup:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

:D

Var ute och firade en kompis som fyllde 20 igår och det blev väl nån dricka för mycket. Men i vilket fall som helst ska det gymmas idag, och dubbelt pass blir det. Spyr jag inte har jag inte gymmat tillräckligt hårt ;) Bilder kommer!

Yheti
2013-12-26, 22:31
Var tvungen att lägga ihop ben och ryggpasset idag och avbryta på slutet pga hämtning men det gick ändå bra! 7/10 på en skala :)

Knäböj:
30 kg x10
50 kg x8
65 kg x5
75 kg x5
75 kg x5
75 kg x5

Kommentar: Lite tungt men blir nog 77,5 kg nästa pass! Helt okej djup på alla set förutom sista.

Marklyft:
40 kg x12
60 kg x8
80 kg x4
90 kg x5
90 kg x5
90 kg x5

Kommentar: Lite sådär svank på sista setet men ska inte köra knäböj före marken vanligtvis!

Lårcurls:
30 kg x12
43 kg x8
43 kg x8
50 kg x8

Kommentar: Var ett tag sen jag körde lårcurls men det kändes bra och inte tappat så mycket styrka.

Benspark:
30 kg x12
50 kg x8
71 kg x12
71 kg x12
71 kg x12, 50 kg x7, 30 kg xfailure

Latsdrag i maskin, händer motvarandra, axelbrett:
40 kg x12
73 kg x8
84 kg x8
84 kg x8

Kommentar: En lite konstig maskin på Actic, vet inte hur bra vikterna egentligen är. Handtagen är sånna som inte sitter fast utan man kan snurra hur som helst. Fick ganska bra kontakt.

Hantelrodd:
12 kg x8
24 kg x8
24 kg x8
24 kg x8/9

Stångcurls:
12,5 kg x12
25 kg x8
25 kg x8
25 kg x8

Som sagt, var tvungen att avbryta här på slutet och missade vaderna men får ta igen det nästa gång. :) Bilder kommer snart

Yheti
2013-12-26, 23:30
Bilderrr, fan man ser ändå en hel del skillnad! Lite missnöjd över dåliga förebilder på benen, och ja, vaderna tar sig dåligt men överlag har jag blivit större. Blodiga smalben idag för övrigt efter Marklyften ;)

Poseringen är inte heller på topp och bilderna kanske är lite suddiga, men i vilket fall som helst, ge mig kritik, vad behöver jag träna mer, mindre, fokusera på osv?!

EDIT: Lite fett har jag också lagt på mig men det kommer nog en deff ganska snart!