handdator

Visa fullständig version : Någon med erfarenhet av att lägga in sig på psyket?


robsson
2013-11-21, 13:26
Funderar på att lägga in mig på psyket en vecka eller två. Har mått dåligt en längre tid och lever dagligen med självmordstankar. Någon med erfarenhet av detta?

DPahkamaa
2013-11-21, 13:31
Har du självmordstankar tycker jag att du så snart som möjligt ska söka professionell hjälp. Ta kontakt med vården redan idag.

Mental
2013-11-21, 13:39
Funderar på att lägga in mig på psyket en vecka eller två. Har mått dåligt en längre tid och lever dagligen med självmordstankar. Någon med erfarenhet av detta?

Det är inte bara att checka in som på ett hotell, nu är det svårt att på ett forum avgöra hur dåligt du mår. Men självmordstankar skall alltid tas på allvar. Därmed inte sagt att du kommer bli inlagd. Var i landet bor du?

MangeWbg
2013-11-21, 13:52
Funderar på att lägga in mig på psyket en vecka eller två. Har mått dåligt en längre tid och lever dagligen med självmordstankar. Någon med erfarenhet av detta?

Kontakta din vårdcentral och få tid hos psykolog.
Det finns bra mediciner som kan hjälpa till att balansera om man känner sig nere. Psykologerna i dagens samhälle är jätte bra och kommer hjälpa dig att förstå mer.

Kontakta någon vän eller familjemedlem som du litar på. Börja berätta att du inte mår bra, fråga efter hjälp. Gå inte runt och älta detta och skäms inte för det, Det är jävligt tufft att gå omkring och må dåligt.

Självmordstankar kan dyka upp som en reflektion till att man mår sämre. Det blir som en bekant plats när man tänker tanken. En förklaring till varför man mår dåligt. Men det är bara en tanke. Tänk när du får tankarna att "oj nu har jag mycket ångest i kroppen" och själva självmordstanken bara är en signal för ångesten i stället.

Sök nu hjälp snälla du för ingen ska gå runt och må dåligt. Det finns hjälp att få och va inte rädd för att berätta för folk i din omgivning. Börja berätta att du mår dåligt och berätta mer och mer med tiden.

Perramja
2013-11-21, 14:16
Funderar på att lägga in mig på psyket en vecka eller två. Har mått dåligt en längre tid och lever dagligen med självmordstankar. Någon med erfarenhet av detta?

Ta kontakt med vårdcentralen det första du gör och diskutera din situation med en läkare!

DPahkamaa
2013-11-21, 14:30
http://www.thecalmzone.net/

Kolla in CALM (Campaing Against Living Miserably), en engelsk organisation som jobbar mot psykisk ohälsa och självmord bland män. Finns en massa bra läsning där.

z_bumbi
2013-11-21, 14:38
Har du självmordstankar tycker jag att du så snart som möjligt ska söka professionell hjälp. Ta kontakt med vården redan idag.

Det behöver inte skrivas mer än det här.