handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar World of tanks eller funderar på att börja med det.


Oljeblixten
2013-11-21, 09:35
Jag är en sucker för tanks och artilleri, det är sjukt häftigt. Då är ju World of tanks ett perfekt spel för mig! :cool: Sitter just nu på en T-28 som är bedrövlig men har iaf elitat den så den fungerar hjälpligt, 2k exp till min fagra, ryska KV-1.

Någon mer som sitter och spelar?

Nixon
2013-11-21, 10:04
Jag brukade lira men har inte spelat nåt sen 8.6 (?) då arty blev söndernerfat. Hade en T VII jänkararty som i princip blev obrukbar.

Kanske får uppdatera och börja lira igen. Var ju faktiskt rätt kul med US/USSR Heavy och mediums.

BadToilet heter jag iaf, på EU-servern.

Oljeblixten
2013-11-21, 10:13
Jag brukade lira men har inte spelat nåt sen 8.6 (?) då arty blev söndernerfat. Hade en T VII jänkararty som i princip blev obrukbar.

Kanske får uppdatera och börja lira igen. Var ju faktiskt rätt kul med US/USSR Heavy och mediums.

BadToilet heter jag iaf, på EU-servern.

Fasen vad trevligt, jag har ju bara spelat ett par dagar men jag kom in i spelet snabbt.

Mitt nick är: Polskpatriot :cool:

Vinter
2013-11-21, 10:24
Oj då, har inte spelat det på länge. Ganska kul om man gillar lite långsammare mer taktiska spel. Betydligt roligare att spela med andra. Brukade tävla lite förr i tiden i europaligan.

Nick är: Tyrgrim

Spiffy
2013-11-21, 10:36
Lirar också en del.
Tycker det är lite väl mycket grind stundtals dock. Kunde gått lite snabbare att få exp.
Arty la jag ner när de helt plötsligt blev totalt oanvändbara.

Juxta
2013-11-21, 13:49
Du kommer digga KV-1:an.

knuckles
2013-11-21, 13:50
Jag har aldrig litat på internetspel såsom habbohotell, m.m.

Ronn
2013-11-21, 14:24
Lirade en del när det var nysläppt, vart lite repetitivt i längden, säkert tusen gånger bättre idag efter antal patchar.

Oljeblixten
2013-11-21, 14:45
Du kommer digga KV-1:an.

Det gör jag :cool: 800 exp kvar till 122mm kanonen dessutom, då kan man ju börja panga på riktigt!

Oljeblixten
2013-11-21, 16:54
Update KV-1 med 122 howitzern. Kung.

TcAnders
2013-11-21, 17:17
Har länge funderat på att installera det, har faktiskt laddat hem det men inte installerat det ännu..

Nixon
2013-11-22, 10:18
Gud vad jag älskar min M26 Pershing.
Bara åker runt och stör.
Är som en liten hund som kommer in bakom och nafsar lätt i hälsenan, motståndarna börjar fokusera på mig vilket resulterar i att alla heavys i mitt lag får flankerande skjutriktning på motståndaren :D.

IS3 var dock tråkigare än vad jag mindes. Långsamma jävla åbäke, dock inget i jämförelse med brittiska TD's. Där hinner ju fan matchen ta slut innan man kommer fram till fronten.

hilfebre
2013-11-22, 11:06
Lirat en del, Tyska TD's var det absolut roligaste tyckte jag. Så jävla kul att lägga sig i bakhåll och snipa bort vitala delar på dom tunga trötta fiendevagnarna :D Tror jag har kommit till Ferdinand, iofs ganska trött den också men vilken jävla bössa... ;)

Ladugårdsdörr
2013-11-22, 11:12
Gud vad jag älskar min M26 Pershing.
Bara åker runt och stör.
Är som en liten hund som kommer in bakom och nafsar lätt i hälsenan, motståndarna börjar fokusera på mig vilket resulterar i att alla heavys i mitt lag får flankerande skjutriktning på motståndaren :D.

IS3 var dock tråkigare än vad jag mindes. Långsamma jävla åbäke, dock inget i jämförelse med brittiska TD's. Där hinner ju fan matchen ta slut innan man kommer fram till fronten.

Då borde Mechwarrior Online vara något för dig. Finns inget roligare än att jogga in i 150km/h bakom fiendens linjer och sedan peta tjockisarna i ryggen med mina små lasrar. Eller ännu hellre: hänga på en jättelaser och positionera mig lååångt bak för att sidan börja äta backarmour...

Hur är det med guldammon i WoT numera? Fortfarande P2W?

Ungkarlsliv
2013-11-22, 11:16
Lirar också endel, har blandannat en is-3, en T29, en SU-100 och lite allt möjligt annat. Är dock sugen på att grinda upp mig i något mediumtankträd verkar rätt skoj att köra istället för att bara spela heavys eller td som jag gör nu.

Ungkarlsliv
2013-11-22, 11:20
Lirar också en del.
Tycker det är lite väl mycket grind stundtals dock. Kunde gått lite snabbare att få exp.
Arty la jag ner när de helt plötsligt blev totalt oanvändbara.

Tycker det är värre att grinda krediter faktiskt=( exp får man ju i mängd bara man pangar ordentligt i matcherna :)

Nixon
2013-11-22, 12:50
Då borde Mechwarrior Online vara något för dig. Finns inget roligare än att jogga in i 150km/h bakom fiendens linjer och sedan peta tjockisarna i ryggen med mina små lasrar. Eller ännu hellre: hänga på en jättelaser och positionera mig lååångt bak för att sidan börja äta backarmour...

Hur är det med guldammon i WoT numera? Fortfarande P2W?

Tyst, jag har inte tid med mer spel...:D

Oklar på vad du menar med P2W.
Det jag kan säga är att alla kör med guldammo sen Wargaming möjliggjorde köp för vanliga krediter.

Själv brukar jag ta med ca 10 st ifall man stöter på något riktigt hårdhudat as men i 9 fall av 10 duger den vanliga mer än väl. Samt att den är mycket billigare.
Gäller bara att lära sig sikta. Senaste matchen lyckades jag skada 6 moduler och förstöra 2 på en och samma vagn, dock blev gjorde jag knappt nån nämnvärd skada på vagnens hp men vad gör det :D.

Nixon
2013-12-28, 10:52
Bumb!

Just nu kör WG med Holiday Special. Fram t om den 30/12 är alla vinster x2, inte bara den första. Jagdtiger, here I come :D.