handdator

Visa fullständig version : Meningslöst för en person med ful kropp att träna


robsson
2013-11-21, 01:33
Jag har ful kropp. En undermålig genetisk grund. Smal axelbredd, tunn benstomme, smala handleder, små händer, ofördelaktiga fästen, osymmetrisk, lång hals och mer negativa egenskaper. De sakerna går inte att påverka genom att träna. Jag har tränat några år nu och lagt på mig en del muskelmassa men kroppen är lika ful för det. Enda skillnaden nu är att det är lite mer muskelmassa på den. Att bygga en vacker fysik handlar inte om hur många cm runt armarna man lyckas lägga på sig. En 43 cm arm kan se större ut och snyggare ut än en 46 cm arm. Det handlar om fästen, leder, proportioner och annat som skapar illusionen och estetiken. En person med en ful kropp i grunden kommer alltid ha en ful kropp och därför blir det som jag ser det meninglöst att träna annat än för rent hälsomässiga orsaker.

Hydlee
2013-11-21, 01:39
Skönhet är subjektivt men din åsikt är noterad.

Degpekka
2013-11-21, 02:38
Träning är så mkt mer än bara se bra ut.
Men i ditt fall tycker jag verkligen att du ska kämpa och köra på, för jag tror inte ett smack på det du säger! :) Alla kan förändra sin kropp till "det bättre".

mini
2013-11-21, 07:22
Du skulle nog ha mycket att tjäna på att träna bättre (du har fortfarande inte berättat hur du tränar) och framför allt ha en bättre inställning till din kropp. Du är oerhört kreativ i att komma på orsaker att det går dåligt för dig. Använd den kreativiteten att förändra saker som inte fungerar i ditt liv och din träning.

Voxe
2013-11-21, 09:34
Jag har "tratt" bröst , tror inte jag kan träna bort det men sen jag började träna är jag bra mycket nöjdare med kroppen fast bröstet går inåt forfarande. Och det ser bra mycket bättre ut att var musklig och ha trattbröst än att vara smal och ha trattbröst tycker jag , muskler ser bra ut oavsett hur du är formad i mina ögon. Sen får man leva med att man inte är perfekt, bara göra det bästa av det.

Alexton
2013-11-21, 09:45
TS. Du vet inte heller hur din kropp bestämmer sig för att lägga muskelmassan som du tränar dig till. Vissa har lättare för få stora trapz andra armar osv.

Inte förän du har tränat upp dig en aning vet du hur din kropp kommer se ut.

Själv har jag smal benstomme, smala handleder och jag förstår inte varför detta skulle hindra mig från att bygga en snygg fysik.
Alla har en 2m 120kg default kropp av bygga ifrån men du har bara ett liv och gör det bästa med det du har, annars kommer din resa genom livet bara vara en färd av avundsjuka och mörker.

toomas
2013-11-21, 10:01
Man får göra det bästa av vad man har helt enkelt :) Själv lider jag av sk "chest gap" men det går ju inte att påverka så det är bara att rycka på axlarna och köra vidare!

Ungkarlsliv
2013-11-21, 10:04
Ytterst få som är "perfekta" för att se riktigt bra ut med mycket massa, men hur ofta tänker du dig att du ska stå naken och posa framför folk ? En snygg "t-shirt fysik" går att bygga utan optimala gener för byggning. Sen finns det ju fler anledningar till att träna än att se så bra ut som möjligt styrka, välmående och för att det är roligt är tre anledningar.

amini
2013-11-21, 10:54
komplex över ens egen kropp är bland det jobbigaste som finns/
gör saker som gör dig glad och låt din energi göra utstråla hur snygg eller ful du är

Shqypnia
2013-11-21, 11:14
Du ska inte jämföra dig med andra. Den enda du ska tävla och jämföra dig med är den personen du ser i spegeln. Så länge du ser förändringar så är du i rätt riktning. Boosta till självförtroendet bara så kommer allt gå bra.
Lycka till min vän.

Bubblan84
2013-11-21, 11:22
Klart att man ändå kan göra stora förbättringar. Min kropp ser väldigt annorlunda ut nu mot för hur den såg ut i min ungdom.

Donkey Kong
2013-11-21, 11:41
En mycket intressant frågeställning! Du sätter fingret på en paradox i träningsvärlden. Alla bör träna, men vinsterna för denna träning i form av beundran från andra kommer endast om du uppnår en defecto skönhetsstandard, som många förnekar existerar (men som alla vet finns och de flesta kan till och med rangordna personer efter detta system, det finns även en tråd för detta på detta forum).

Detta är också enligt min mening en av orsakerna till att många inte gillar gym. De blir (eller upplever sig) bedömda, utan att ha bett om denna bedömning och på ett stadium i sin träning då det egentligen är orättvist att bedöma dem.

traidmill
2013-11-21, 12:31
Problemet är väl som tidigare nämnts att man jämför sig andra. Jag har själv tränat i snart 10 år och kämpar fortfarande för att få den snygga muskulösa rippade astetiska looken. Jag är fullt medveten om att det inte är vettigt att jämföra med andra individer, likförbannat gör man det hela tiden.

Som Shqypnia skriver, jobba för att bli den snyggaste och starkaste versionen av dig själv!

Sheogorath
2013-11-21, 13:13
Jag har också ful kropp. Men den blir mindre ful när det är mer muskler på den. Det räcker för mig. Jag vill ju helst vara så lite ful som möjligt.

Latissimus Dorsi
2013-11-21, 13:39
Då ska vi inte ens snacka om fula personer som tränar :D

Nikodemus
2013-11-21, 14:00
Då ska vi inte ens snacka om fula personer som tränar :D

haha ja ett fult ansikte är svårt att träna bort!

Alltidxx
2013-11-21, 16:09
Jag har också ful kropp. Men den blir mindre ful när det är mer muskler på den. Det räcker för mig. Jag vill ju helst vara så lite ful som möjligt.
Äh nu är du dum. Jag gillar din avatar som fan iafa.

filmjölk
2013-11-21, 16:16
I know that feel TS. men vet du vad? Trots att du har fula fästen, oproportionerlig och lika estetisk som en tallrik nudlar...så ser du bättre ut med muskler på kroppen. Är du såpass grotesk att du faktiskt blir fulare med massiva muskler så är det ändå positivt, då du iaf ser stark ut. 0/10 med stora muskler> klen 2/10.

Crippa90
2013-11-21, 16:43
Fula personer får också ligga om det var nått du nojja över.

Sheogorath
2013-11-21, 19:45
Äh nu är du dum. Jag gillar din avatar som fan iafa.

Alla kan se bra ut på en bild, en gång i livet. Det är ungefär vad det där är ;) Men tack ändå, det värmer. :)

raddum
2013-11-21, 20:31
Sheo sa det så fagert, varför inte jobba på att vara så lite ful som möjligt ?;)

LoveMachine
2013-11-21, 20:43
Kanske kommer du alltid vara ful, det kan jag inte avgöra över internet. Men jag tvivlar på att det är sant. Men även om det nu mot förmodan är sant så är det väl ingen ursäkt för att vara svag och ha dålig kondition. Bättre ful och stark än ful och svag.

Wormzie
2013-11-21, 20:45
Meningslöst att gå i skolan om man har inlärningssvårigheter..
Meningslöst att surfa om man har dålig balans...
Meningslöst att spela fotboll om man inte är ronaldo...

Tänk om alla hade tänkt så? :)

Animalisk
2013-11-21, 21:13
Genom träningen kan du omforma din i ditt tycke fula kropp till en snyggare och mer välmående kropp oavsett hur den ser ut. Det handlar om dedikation och målmedveten träning, det kommer inte gå på några veckor utan snarare ta 1 år eller mer men all träning bör väl ses som ett långsiktigt projekt och ingen snabb fix?

http://stronglifts.com/wp-content/uploads/christian-bale-batman.jpg

Klicka på länken och kolla in Christian Bale i filmen the machinist (2004) med en kroppsvikt på c:a 55 kg samt en bild från batman begins (2005) kroppsvikt 104 kilo.

Nu hade Bale tillgång till personlig tränare och lade säkert ner många timmar om dagen på att bygga upp sig igen men nog tycker jag att bilderna är inspirerande, Bale gjorde det på 6 månader för en vanlig svensson kanske det tar 1-3 år att bygga en liknande kropp men det är absolut inte omöjligt, de flesta startar nog inte heller med en så utsvulten kropp som Bale hade.

Kör på och ge inte upp!

straycat
2013-11-21, 21:34
Meningslöst att gå i skolan om man har inlärningssvårigheter..
Meningslöst att surfa om man har dålig balans...
Meningslöst att spela fotboll om man inte är ronaldo...

Tänk om alla hade tänkt så? :)

Man ställer krav.
Genom att ställa krav så kommer man försöka se till att få kraven uppfyllda.
Visst är det jobbigt att ställa krav, och leva upp till dom, men utan att ställa krav så kommer man aldrig bli bäst på något här i livet och det är faktum.
Det gäller helt enkelt att hitta en vettig balans (som kan kännas omöjlig att hitta), i strävan om att faktiskt må bra och vara nöjd samtidigt som man utvecklas.

straycat
2013-11-21, 21:35
Genom träningen kan du omforma din i ditt tycke fula kropp till en snyggare och mer välmående kropp oavsett hur den ser ut. Det handlar om dedikation och målmedveten träning, det kommer inte gå på några veckor utan snarare ta 1 år eller mer men all träning bör väl ses som ett långsiktigt projekt och ingen snabb fix?

http://stronglifts.com/wp-content/uploads/christian-bale-batman.jpg

Klicka på länken och kolla in Christian Bale i filmen the machinist (2004) med en kroppsvikt på c:a 55 kg samt en bild från batman begins (2005) kroppsvikt 104 kilo.

Nu hade Bale tillgång till personlig tränare och lade säkert ner många timmar om dagen på att bygga upp sig igen men nog tycker jag att bilderna är inspirerande, Bale gjorde det på 6 månader för en vanlig svensson kanske det tar 1-3 år att bygga en liknande kropp men det är absolut inte omöjligt, de flesta startar nog inte heller med en så utsvulten kropp som Bale hade.

Kör på och ge inte upp!

Hollywood. Dom trycker nog på lite allt möjligt inför sina roller när det krävs såna större förändringar på kort tid.

Gober
2013-11-21, 21:48
Borde finnas gym där enbart fula människor med dåliga fästen tränar. Jag vill inte se några jävla flaskhalsaxlar, päronkroppar osv när jag tränar..USCH!






Helt bisarrt ämne, vad handlar detta om, en krossad dröm om att bli en grekisk gud?

Ungkarlsliv
2013-11-21, 21:50
Borde finnas gym där enbart fula människor med dåliga fästen tränar. Jag vill inte se några jävla flaskhalsaxlar, päronkroppar osv när jag tränar..USCH!






Helt bisarrt ämne, vad handlar detta om, en krossad dröm om att bli en grekisk gud?

Hehe precis skulle man ta bort alla personer från gymvärlden som inte har en "opti genetik" skulle varenda gym vara så när på tomt.

hugok
2013-11-21, 23:22
Träna för att bli ruskigt stor och stark så blir du alfa och ingen bryr sej hur du ser ut.

Alltidxx
2013-11-22, 11:50
Och sen pengar på det. Då blir man sexiest man of the year i kvinnotidningar.