handdator

Visa fullständig version : Hur tar ni hand om er hy?


skivståång
2013-11-20, 00:38
Hej,

Har vi några här på kolozzeum som tar hand om sin hy ordentligt och har bra koll på detta?

Jag tycker man läser så mycket olika saker om hudvård, men vet inte vad som är bra.

Har hört om både folk som tycker att det är bättre och skita i tvål o hudkrämer för att huden hittar sin egen balans liksom.

Sen har vi de som tycker att man ska tvätta,scruba,återfunka o jag vet inte vad.

Vad tror ni är optimalt?

knuckles
2013-11-20, 00:46
Hudlotion

Oxe
2013-11-20, 00:47
Jag skall ha väldigt bra hy för min ålder har jag hört av div kunniga som undrar vad jag använder för produkter, och duscha 1-2 ggr om dagen och en jäkla massa hunddräggel är hemligheten bakom min "ungdomliga hy"

eternallord
2013-11-20, 00:51
Min flickvän brukar gnälla över att jag har så bra hud trots att jag inte gör något. Jag duschar på morgonen och använder aldrig tvål eller annat rengöringsmedel i ansiktet. Men ska jag vara ärlig tror jag det är väldigt individuellt, många personers hud hade nog inte svarat väl på att bara rengöras med vatten.

skivståång
2013-11-20, 00:55
Haha delvis har jag lite problem med acne, men utöver det ser huden "död" ut, vill ha lite lyster ;) no homo

LeBron
2013-11-20, 00:56
Sminkar mig inte, tjejer med hudproblem - take notes :D

jenni
2013-11-20, 01:03
Svaret på frågan är: jan marini! Det var allt:d

skivståång
2013-11-20, 01:14
Svaret på frågan är: jan marini! Det var allt:d

utveckla!

blondyz
2013-11-20, 02:52
Har något eksem (?) i mustaschen. Blir riktigt röd på överläppen in imellan och fjällar (?) ibland. Ingen aning om vad det kan vara, varit på apoteket och shoppat krämer, men inget hjälper ordentligt. Har en Cicaplast B5 (?) som hjälper dugligt, men råder inte bot på problemet. Alla tips välkomna, rakar mig regelbundet men gör ingen direkt skillnad om jag skippar det ett tag. Känns mest torrt, men det är något annat och det ser verkligen inte bra ut. Halp.

Klein
2013-11-20, 04:26
Haha delvis har jag lite problem med acne, men utöver det ser huden "död" ut, vill ha lite lyster ;) no homo

Dina hudproblem beror på dålig kost och för lite frisk luft. Sluta äta socker och mjölkprodukter. Ät istället mer färsk mat: frukt och grönt, köttet rare och äggulan lös. Börja konditionsträna utomhus minst varannan dag.

Klein
2013-11-20, 04:31
Har något eksem (?) i mustaschen. Blir riktigt röd på överläppen in imellan och fjällar (?) ibland. Ingen aning om vad det kan vara, varit på apoteket och shoppat krämer, men inget hjälper ordentligt. Har en Cicaplast B5 (?) som hjälper dugligt, men råder inte bot på problemet. Alla tips välkomna, rakar mig regelbundet men gör ingen direkt skillnad om jag skippar det ett tag. Känns mest torrt, men det är något annat och det ser verkligen inte bra ut. Halp.

Ditt immunförsvar reagerar på någonting. Svårt att säga specifikt men har haft samma problem runt munnen. Mina exem kring munnen utlöses av att sitta för mycket framför datorn. Vet inte hur mycket du sitter men testa att skippa datorn i nån vecka och se om det blir bättre.

944RS
2013-11-20, 05:28
Använder aldrig något för att smörja in huden eller ansiktet. Då jag duschar flera gånger om dagen så använder jag inte alltid tvål/shampo utan sköljer av kroppen och "gnuggar" med enbart händerna. För mycket tvål tycker jag torkar ut min hud lite.

spoon
2013-11-20, 10:30
Använder Bioterm i ansiktet. Filar ned valkarna i händerna och använder handkräm.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

mattilainen
2013-11-20, 10:31
Jag måste använda ansiktskräm efter dusch och hudlotion. Jag är så otroligt torr annars. Filar även fötter och är väldigt noga med naglarna, alltså klippa.

cero
2013-11-20, 10:33
Bra hy är i allra högsta grad genetiskt. Så om man inte har det, och inte misshandlar sin kropp genom att röka, inte äta/dricka ordentligt, inte motionera, äta saker man är känslig mot osv så kommer man nog resultaten vara marginella oavsett vad man gör. Det här med hudvård verkar vara extremt överskattat, ungefär som fitnessbranchen där det finns en miljon olika träningsmetoder och 743 olika dieter som alla gör i princip samma sak.

Använd en mild ansiktstvål två gånger i veckan och tvätta enbart med vatten resten av dagarna. Återfukta om huden är torr.

Min flickvän brukar gnälla över att jag har så bra hud trots att jag inte gör något. Jag duschar på morgonen och använder aldrig tvål eller annat rengöringsmedel i ansiktet. Men ska jag vara ärlig tror jag det är väldigt individuellt, många personers hud hade nog inte svarat väl på att bara rengöras med vatten.

Vänta, va? ALDRIG tvål i ansiktet? Alltså aldrig aldrig?

Snobbe
2013-11-20, 10:41
Jag är lite slö, men generellt så försöker jag tvätta mig med ansiktsrengöring, scrubbar med BHA kanske 3-4 ggr i veckan och framförallt försöker ha ansiktslotion på. Under vinterhalvåret blir min hud så otroligt uttorkad så måste iaf ha återfuktning på något sätt.

eternallord
2013-11-20, 10:42
Vänta, va? ALDRIG tvål i ansiktet? Alltså aldrig aldrig?
Jag använder såklart tvål om jag blivit skitig av någon anledning, men aldrig som en del av någon vardagsrutin, nej.

TomasB
2013-11-20, 10:46
Testat alla möjliga olika metoder för att få bra hy. (Även om den inte är dålig) och landat i att det primärt är genetik som ligger bakom hur min hy ser ut. (Samma sak med hår förövrigt).

cero
2013-11-20, 10:50
Jag använder såklart tvål om jag blivit skitig av någon anledning, men aldrig som en del av någon vardagsrutin, nej.

Blir inte hyn jävligt fettig efter ett tag? Kroppen är väl iofs bra på att sköta sådant själv.

Testat alla möjliga olika metoder för att få bra hy.

Vad har du testat?

mela
2013-11-20, 10:52
När jag har sminkat mig använder jag:
Body Shops: Seaweed purifying facial cleanser
Body Shops: Seaweed clarifying toner

Sedan sköljer jag bara bort resterna med vatten och smörjer in med:
Forever livings: Aloe Nourishing Serum


Jag har torr hy och smörjer hela kroppen efter dusch, så jag måste smörja ansiktet och har testat en massa olika.

4623
2013-11-20, 10:52
Duschar

eternallord
2013-11-20, 10:54
Blir inte hyn jävligt fettig efter ett tag? Kroppen är väl iofs bra på att sköta sådant själv.


Jag upplever att huden (liksom håret) blir mycket bättre på att sköta den biten själv om man slutar hålla på så mycket med den.

TomasB
2013-11-20, 10:57
Blir inte hyn jävligt fettig efter ett tag? Kroppen är väl iofs bra på att sköta sådant själv.



Vad har du testat?


Olika tvålar och hudkrämer. Hudterapeuter.
Glykolsyra -you name it.

Alla säger - du måste återfukta huden. Ok, så jag testar återfuktare för fet hy och får jordens acne. Det enda som fungerar rätt ok är att tvätta med tvål eller när jag solar på sommaren - då får jag jättefin hy.

Senaste hudterapeuten tyckte min hy var riktigt fin med undantag för lite solskador. Inte direkt så att jag har stora problem med något iofs.

Petoria
2013-11-20, 10:58
Duschar. Använder inget tvål eller någonting annat.

Bubblan84
2013-11-20, 10:59
Jag upplever att huden (liksom håret) blir mycket bättre på att sköta den biten själv om man slutar hålla på så mycket med den.

Jag gör ungefär som dig. Enda gångerna jag får annat än vatten i ansiktet är när jag duschar. Har aldrig fet hy i ansiktet och sällan torr heller.

cero
2013-11-20, 10:59
Olika tvålar och hudkrämer. Hudterapeuter.
Glykolsyra -you name it.

Varför så inne på att få bättre hy om den inte är dålig?

4623
2013-11-20, 11:13
Att tråden levt såhär länge utan att denna postats är ett under.
CGeAMVK75T4

Skön
2013-11-20, 11:14
När man tvättar ansiktet eller sköljer in med massa krämer så tar man ju bort det naturliga skyddande fettet. Det är ofta så att krämer innehåller alkohol och vatten och det torkar ju ut huden istället.
Jag har inte speciellt bra hy och jag anser att den är väldigt svår att påverka bara genom krämer eller överhuvudtaget. Tänker jag på att inte vara i ansiktet med händerna, inte låta vax rinna ner samt typ låta schampoo/balsam rinna bakåt så märker jag en skillnad. Krämer kan få huden att se fräsch ut en dag men sen blir den bara värre. Iaf för mig.

BlötSnö
2013-11-20, 11:38
Har något eksem (?) i mustaschen. Blir riktigt röd på överläppen in imellan och fjällar (?) ibland. Ingen aning om vad det kan vara, varit på apoteket och shoppat krämer, men inget hjälper ordentligt. Har en Cicaplast B5 (?) som hjälper dugligt, men råder inte bot på problemet. Alla tips välkomna, rakar mig regelbundet men gör ingen direkt skillnad om jag skippar det ett tag. Känns mest torrt, men det är något annat och det ser verkligen inte bra ut. Halp.

Jag har problem med torr hud under ögonen och i ögonbryn/skägg/mustasch/hårfästet (mer nu när det blir kallare och luften blir torrare). Samma symptom: röd och fjällar.
Fick tips från en före detta arbetskamrat med samma problem att prova Propyless (finns på i princip alla apotek. Fråga, då det inte alltid står framme).
Smörjer in mig varje gång efter att jag duschat. Så länge jag håller den rutinen försvinner symptomen.

TomasB
2013-11-20, 11:45
Varför så inne på att få bättre hy om den inte är dålig?

Fåfäng antar jag?
Har inte gula tänder heller, men har blekt dem vid nåt tillfälle.
Är aldrig tjock men siktar på att ligga under 10% BF på sommaren.

Und so weiter

J.V
2013-11-20, 11:49
This
Jag använder såklart tvål om jag blivit skitig av någon anledning, men aldrig som en del av någon vardagsrutin, nej.
'n this.
Jag upplever att huden (liksom håret) blir mycket bättre på att sköta den biten själv om man slutar hålla på så mycket med den.Använder inte schampoo och har aldrig gjort, ingen tvål annat än om jag är skitig av något annat mök, aldrig lotion, raklödder, osv, etc. Blir varken torr eller flottig i hyn, inte flottigt eller fett hår trots att jag använder vax i stort sett dagligen. Duschar ändå 1-3 gånger per dag.

Får väl en rakfinne en gång per år när jag är ivrig och ska torraka med hyvel, annars fungerar det ypperligt att bara stå i duschen ett tag innan man kör på.

Nature finds a way.

cero
2013-11-20, 12:13
Kan man hålla håret helt luktfritt utan schampoo? Är väldigt tveksam. Om det är kort kanske.

aijou
2013-11-20, 12:20
Jag har problem med torr hud under ögonen och i ögonbryn/skägg/mustasch/hårfästet (mer nu när det blir kallare och luften blir torrare). Samma symptom: röd och fjällar.
Fick tips från en före detta arbetskamrat med samma problem att prova Propyless (finns på i princip alla apotek. Fråga, då det inte alltid står framme).
Smörjer in mig varje gång efter att jag duschat. Så länge jag håller den rutinen försvinner symptomen.

Tack för tipset. Även jag har samma problem till och från. Jag ska definitivt testa detta.

J.V
2013-11-20, 12:20
Kan man hålla håret helt luktfritt utan schampoo? Är väldigt tveksam. Om det är kort kanske.Jag har en dryg decimeter nu och min intima vän har aldrig klagat, snarare tvärtom. Underligt nog. :D

Ska fortsätta spara ett bra tag till så får väl se hur det utvecklas om ett par månader, men då kommer jag sluta med vax så det borde inte var något problem.

tjing
2013-11-20, 12:31
Sover, tränar, äter mycket grönsaker, fet fisk då och då, undviker mjölk i mängder (ökar vattenretention).

Träning, kost och sömn är alltså hörnbitarna. Använder inga produkter.

Hyn ser också bättre ut med ett lägre och jämnare blodsocker och ett akut högre blodsocker får oss att se äldre ut. Vilket troligtvis handlar om tillväxthormon.

arthax
2013-11-20, 12:40
Skär loss valkarna i händerna .. resten sköter sig själv.

skivståång
2013-11-20, 12:45
Dricker en del kaffe,coca cola osv. Men otroligt sällan rent vatten, har vatten betydelse på huden?

Hur mycket bör man dricka per dag?

skivståång
2013-11-20, 12:49
Nature finds a way.


Inne på detta jag med, det man i princip gör när man använder tvålar + krämer är ju att "stänga av" kroppens naturliga funktion för att balansera huden.
Sen innehåller nog alla hud-/hårvårdsprodukter en del kemikalier som är raka motsatsen till naturliga.

Har faktiskt senaste tiden varken använt schampo eller tvål när jag duschar, luktar illa vad jag känner iaf, börjar väl lukta lite under armarna mot slutet av dagen då jag inte heller har på nån deo, just pga att det måste fan vara en del kemikalier i.

BlötSnö
2013-11-20, 12:51
Tack för tipset. Även jag har samma problem till och från. Jag ska definitivt testa detta.

En fotnot: gör det direkt efter att du duschat. Vänta inte. Torka av ansiktet och smeta på.
Vet inte om det beror på att huden är avsköljd och mjukgjord/porerna öppna men mina ovetenskapliga tester har visat att krämen tas upp bättre och snabbare än om man väntar en stund tills man torkat ordentligt.
Du kommer också märka att den inte är speciellt fet, men det krävs inga kopiösa mängder ändå.

cero
2013-11-20, 12:56
Hur mycket bör man dricka per dag?

Drick efter törst och se till att pisset bara är svagt gult eller genomskinligt.

Inne på detta jag med, det man i princip gör när man använder tvålar + krämer är ju att "stänga av" kroppens naturliga funktion för att balansera huden.
Sen innehåller nog alla hud-/hårvårdsprodukter en del kemikalier som är raka motsatsen till naturliga.

Har faktiskt senaste tiden varken använt schampo eller tvål när jag duschar, luktar illa vad jag känner iaf, börjar väl lukta lite under armarna mot slutet av dagen då jag inte heller har på nån deo, just pga att det måste fan vara en del kemikalier i.

Haha, att något innehåller "kemikalier" betyder inte att det är dåligt. Läs på lite om vad en kemikalie ÄR. Och "naturligt" behöver inte vara samma sak som bra för den delen heller.

Använd du tvål, schampoo och speciellt deo.. men överdriv inte med de två första.

aijou
2013-11-20, 13:50
En fotnot: gör det direkt efter att du duschat. Vänta inte. Torka av ansiktet och smeta på.
Vet inte om det beror på att huden är avsköljd och mjukgjord/porerna öppna men mina ovetenskapliga tester har visat att krämen tas upp bättre och snabbare än om man väntar en stund tills man torkat ordentligt.
Du kommer också märka att den inte är speciellt fet, men det krävs inga kopiösa mängder ändå.

Följdfråga: Är det valfri återfuktande kräm/gel där det huvudsakliga verksamma ämnet är propylenglykol eller är det specifikt produkten som heter propyless jag bör använda mig utav?

Det verkar kunna skilja en hel del i pris.


Edit: Eller nej, det verkar inte skilja så mycket i pris ändå. :P

Fenrir
2013-11-20, 14:11
Vad kan man göra för att råda bot på pormaskar?

Att bara låta det vara är inte ett alternativ för mig då jag tids nog blir "tvungen" att klämma med fingrarna. Eftersom huden lätt blir irriterad och röd i några dagar efteråt om jag råkar klämma för hårt är detta [att klämma] något jag helst undviker.

jenni
2013-11-20, 14:54
utveckla!

Hudvårdsmärke, produkterna återställer nästan vilken problem hud somhelst Oavsett vad du är i behov av. Provade själv för 3 år sedan och har aldrig varit otrogen sedan dess;)
Tror att nästan alla jag känner som gått över till dessa produkter har fortsatt använda dem, finns på salonger och hudkliniker och även på nätet
http://skincity.se/sv/114/jan-marini
Du kan nog hitta ännu mer om du googlar :)

BlötSnö
2013-11-20, 15:28
Följdfråga: Är det valfri återfuktande kräm/gel där det huvudsakliga verksamma ämnet är propylenglykol eller är det specifikt produkten som heter propyless jag bör använda mig utav?

Det verkar kunna skilja en hel del i pris.


Edit: Eller nej, det verkar inte skilja så mycket i pris ändå. :P

Det kan jag faktiskt inte svara på. Jag tänkte aldrig så långt i min jakt på en fungerande kräm.
Jag har betat av en hel arsenal olika varianter, från Bepanthen och sådan där Nivea-kräm på blå metallburk som man köper i dagligvaruhandeln till ACO hudlotion och andra varianter som man hittar i apotekets eget sortiment och även lite olika oljor med olika naturliga ingredienser som skulle vara lindrande, och Propyless den första jag fann som fungerade riktigt bra för mina besvär.
Inte sagt att de andra inte fungerade i viss mån, men det var över tre år sedan jag stötte på Propyless för första gången, så jag minns inte så noga.

Kinbote
2013-11-20, 16:01
En fotnot: gör det direkt efter att du duschat. Vänta inte. Torka av ansiktet och smeta på.
Vet inte om det beror på att huden är avsköljd och mjukgjord/porerna öppna men mina ovetenskapliga tester har visat att krämen tas upp bättre och snabbare än om man väntar en stund tills man torkat ordentligt.
Du kommer också märka att den inte är speciellt fet, men det krävs inga kopiösa mängder ändå.

Det beror på att krämen innehåller fuktbindare, man bör alltid sträva efter att vara lätt fuktig när man applicerar någon form av lotion för att optimera effekten.

Bubblan84
2013-11-20, 17:50
Drick efter törst och se till att pisset bara är svagt gult eller genomskinligt.



Haha, att något innehåller "kemikalier" betyder inte att det är dåligt. Läs på lite om vad en kemikalie ÄR. Och "naturligt" behöver inte vara samma sak som bra för den delen heller.

Använd du tvål, schampoo och speciellt deo.. men överdriv inte med de två första.

Enligt en artikel i Illustrerad Vetenskap för några månader sen så innehåller i princip alla tvålar och schampon cancerframkallande kemikalier. Läste den i somras. Var nån kemikalie som står som ingrediens på tamme fan alla duschtvålar och schampon jag har kollat på.

BlötSnö
2013-11-20, 18:12
Det beror på att krämen innehåller fuktbindare, man bör alltid sträva efter att vara lätt fuktig när man applicerar någon form av lotion för att optimera effekten.
Åfasen. Man lär sig något nytt varje dag.

Enligt en artikel i Illustrerad Vetenskap för några månader sen så innehåller i princip alla tvålar och schampon cancerframkallande kemikalier. Läste den i somras. Var nån kemikalie som står som ingrediens på tamme fan alla duschtvålar och schampon jag har kollat på.
Allt är cancerframkallande i tillräckligt stora mängder. Frågan är hur mycket det är i ett genomsnittligt schampo och hur många 1000 gånger man måste använda det inom en viss tidsram innan det ger den oönskade effekten.
Får mig osökt att tänka på hysterin runt aspartam för några år sedan.
Lightläsk blev helt plötsligt cancerframkallande och totalt livsfarligt (med den lilla fotnoten att du behövde dricka 30 liter per dag i ett halvår för att få i dig den nödvändiga mängden för att det skulle kunna göra skada).
Eller varför inte Fukushimaläckaget: http://www.forbes.com/sites/timworstall/2013/08/10/the-fukushima-radiation-leak-is-equal-to-76-million-bananas/

alphahanen2
2013-11-20, 18:16
Hur vet man om man har bra hy då? Är den mjuk och len eller "fuktig"?

knuckles
2013-11-20, 18:18
Hur vet man om man har bra hy då? Är den mjuk och len eller "fuktig"?

Persikolen hud.

Perramja
2013-11-20, 18:28
Undviker mjölkprodukter så mycket jag kan!

Frantic
2013-11-20, 18:30
Har faktiskt precis köpt en ansiktstvätt och någon speciellt ansiktslotion. Tvivlar på att jag märker någon skillnad men det var inte jättedyrt så det är inte hela världen.

XXXL
2013-11-20, 19:38
Botox

jenni
2013-11-20, 20:07
Botox

Botox förlamar ju bara musklerna vilket gör att du inte rynkar på tex pannan men själva huden blir ju inte bättre

Bubblan84
2013-11-20, 20:26
Åfasen. Man lär sig något nytt varje dag.


Allt är cancerframkallande i tillräckligt stora mängder. Frågan är hur mycket det är i ett genomsnittligt schampo och hur många 1000 gånger man måste använda det inom en viss tidsram innan det ger den oönskade effekten.
Får mig osökt att tänka på hysterin runt aspartam för några år sedan.
Lightläsk blev helt plötsligt cancerframkallande och totalt livsfarligt (med den lilla fotnoten att du behövde dricka 30 liter per dag i ett halvår för att få i dig den nödvändiga mängden för att det skulle kunna göra skada).
Eller varför inte Fukushimaläckaget: http://www.forbes.com/sites/timworstall/2013/08/10/the-fukushima-radiation-leak-is-equal-to-76-million-bananas/

Nej, inte allt. Med tanke på hur många som får cancer så känns det ändå bra att undvika så mycket man bara kan som kan vara cancerframkallande. Har det gjorts studier på dessa ämnen som sträcker sig över 20-30 år? Man skiter väl i mängden som kan ge cancer på ett halvår tex, förhoppningsvis ska man ju leva bra mycket längre än så.

Alfers
2013-11-20, 20:42
Har något eksem (?) i mustaschen. Blir riktigt röd på överläppen in imellan och fjällar (?) ibland. Ingen aning om vad det kan vara, varit på apoteket och shoppat krämer, men inget hjälper ordentligt. Har en Cicaplast B5 (?) som hjälper dugligt, men råder inte bot på problemet. Alla tips välkomna, rakar mig regelbundet men gör ingen direkt skillnad om jag skippar det ett tag. Känns mest torrt, men det är något annat och det ser verkligen inte bra ut. Halp.
Jag har problem med torr hud under ögonen och i ögonbryn/skägg/mustasch/hårfästet (mer nu när det blir kallare och luften blir torrare). Samma symptom: röd och fjällar.
Fick tips från en före detta arbetskamrat med samma problem att prova Propyless (finns på i princip alla apotek. Fråga, då det inte alltid står framme).
Smörjer in mig varje gång efter att jag duschat. Så länge jag håller den rutinen försvinner symptomen.

http://www.netdoktor.se/hud-har/artiklar/mjalleksem-seborroiskt-eksem

Har kört fungoral i håret. Hydrokortison eller daktacort tillsammans med fet kräm där det behövs.
Ska prova propyless.

skivståång
2013-11-20, 20:42
Hur vet man om man har bra hy då? Är den mjuk och len eller "fuktig"?

Den ser bra ut helt enkelt, varken torr eller fet, inga finnar,ärr etc.

R Scarpa27
2013-11-20, 20:49
ta hand om sin hy är att tvätta med mild tvål morgon och kväll helt tillrräckligt, överdrifter med krämer specialprodukter osv tror jag är ren bullshitt.

Mago
2013-11-20, 21:12
Att inte sola är nog det bästa tipset du kan få.

Herman H
2013-11-20, 22:48
Jösses va mycket klet ni håller på med!

Tvättar med vanligt tvål när jag är skitig, smörjer inte in någonting. Hårda barkiga händer är manligt!

otherside
2014-04-23, 08:58
Hey boys and girls!

Jag har lagt 6 ar pa min hy och att fa till den, finns ingenting jag inte provat, den ar nu battre an nansin.

PMa om ni behover hjalp, har sjalv varit helt sankt sa delar garna med mig av nycklarna.

VH Peter

Udd3n
2014-04-23, 09:05
Hey boys and girls!

Jag har lagt 6 ar pa min hy och att fa till den, finns ingenting jag inte provat, den ar nu battre an nansin.

PMa om ni behover hjalp, har sjalv varit helt sankt sa delar garna med mig av nycklarna.

VH Peter

Är det inte enklare att bara skriva dina tips här?

421
2014-04-23, 09:10
Vad tänkte du sälja?

Sparven från Minsk
2014-04-23, 09:36
Använder Bioterm i ansiktet. Filar ned valkarna i händerna och använder handkräm.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Why?

Valkar är ett tecken att du levt livet! :)

Raschmus
2014-04-23, 10:47
Tvättar ansiktet med alkogel några gånger i veckan. Tvättar ansiktet med vatten när jag duschar ibland