Logga in

Visa fullständig version : Bara prat och tips för dom som vill gå ner i vikt men vi som vill gå upp då?

adlan
2013-11-19, 22:13
Tja!

Varför ges det i stort sätt bara ut tips/program för folk som ska gå ner i vikt och är lite överviktiga eller har för mycket på kroppen?
Men inget till oss som är underviktiga och seniga!

Har själ en kraftig undervikt, och ja visst kan vikten för både underviktiga och överviktiga bero på flera olika saker!
Men varför pratas det i stort sätt bara om att gå ner i vikt och så?, Behöver själv gå upp i vikt och behöver hjälp med det, men det är ju inte speciellt lätt när det bara pratas om att gå ner och bli mindre

Själv är jag som sagt mycket underviktig men ska försöka ta tag i det nu, men mmed en deprision i bakgrunden är det inte så enkelt!
Men hade tänkt att lägga på mig nått eller fylla på kroppen med energi, och sedan börja försiktigt lyfta vikter men hur ska jag gå till väga med både kost och träning?
Nån som varit i samma sitts och kan ge råd?
Vet att jag skapat liknande tråd med ungefär samma fråga men, frågar igen!

Är för övrigt 18 år, 182 cm och underviktig!
Och går för tillfället inte i skolan men börja om 2 veckor, så blir bara lite små pyssel hemma och går ut lite på dagarna för att inte sitta inne och ruttna!

Tack så länge!

Babyface
2013-11-19, 22:25
Är väl ingen som vill gå upp i vikt för sakens skull

Däremot bygga muskler, och det finns det väl gått om info om

WHITEFOLKS
2013-11-19, 22:36
Ät mer.

amini
2013-11-20, 01:55
http://www.youtube.com/watch?v=Zw8iljkD1So
är så mycket som han äter varje dag
om du känner för det börja träna SL eller liknande så går du upp i vikt.
om du inte gör det köper jag ditt blod varje månad

watertouch
2013-11-20, 03:59
Köp kosttillskott av typ Gainer vilket är ungefär samma som socker och proteinpulver...

Nja ät mer, drick gainer om du är mätt... Laga maten i extra mycket stekfett.
Låt inte baconen rinna av på papper innan du äter dem osv... Typ gör tvärtom från dem som försöker gå ner i vikt ;)

Klein
2013-11-20, 04:21
Tycker den här sidan har ganska vettiga tips:

http://www.gauppivikt.nu/kost/

Problemet för många styrketränande som kämpar med att gå upp i vikt är valet av livsmedel. De äter helt enkelt äcklig mat som de läst om i nån bodybuildingtidning istället för god mat.

Kaalle
2013-11-20, 06:34
Mackor tycker jag rätt oslagbart. Energitätt, tar ingen tid och finns ju hejdundrans massa trevliga pålägg.

Stjarnan
2013-11-20, 06:37
Jordnötssmör har gjort susen för mig. Slinker lätt ner ett par skedar!

R Scarpa27
2013-11-20, 07:46
Är väl ingen som vill gå upp i vikt för sakens skull

Däremot bygga muskler, och det finns det väl gått om info om

kan det väl visst vara...
är man riktigt underviktig så finns inte mycket muskler heller, och vid låg undervikt utvecklas även muskler vid viktuppgång utan träning.

adlan
2013-11-20, 08:50
kan det väl visst vara...
är man riktigt underviktig så finns inte mycket muskler heller, och vid låg undervikt utvecklas även muskler vid viktuppgång utan träning.

Ligger i den gruppen. .... Därför är inte träning aktuell just nu..., men inom kort. ..

z_bumbi
2013-11-20, 09:44
Det finns massor skrivet om det

Bl a
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

Jeml
2013-11-20, 10:01
du skriver inte något om hur du äter nu, men svaret är enkelt. du måste börja äta mer.

ett tips är att börja äta regelbundet (4ggr/dag) även om du inte är hungrig. ät sånt som du tycker är gott (mat) och ät ordentligt varje gång. t.ex. ett par mackor till frukost iaf med mjölk/juice/choklad och åtminstone en rejäl portion mat vid minst 2av dom andra målen (eller alla 3) och ett rejält mellanmål.

drick mjölk/juice/oboy till alla måltider.

börja träna stronglift 5x5 (sök på upplägget) köp whey protein eller gainer o tänk på att äta mycket protein generellt :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

sigill
2013-11-20, 10:04
Lär dig äta mer och välj så lättäten mat som möjligt om du har svårt för att gå upp i vikt. T.ex. vitt bröd med messmör. Men glöm inte att äta nyttiga fetter också- t.ex. från ägg, avokado och fet fisk.

Allt kommer bli mycket roligare för dig när du har mer energi.