handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk


MyKee
2004-03-11, 01:36
Är det nån som har tips på något tillskott som man kan käka som minskar träningsvärken eller kanske har nått annat tips.

Jag får nästan alltid träningsvärk i mina mutantvader dagen efter jag tränat dem, ibland så kan man juh nästan inte gå. Stela som I-Balkar, hehe. :smash:

Garnax
2004-03-11, 04:12
Träningsvärk är inget ont fenomen.

Den värken är den ÄNDA värk som är välkommen och som man ska njuta av.

Testa du att skaffa dig träningsvärk alla dagar i veckan i ett par månader för att sedan låta bli i 2 veckor. Oj oj vad du saknar den, du känner dig inte komplett utan värk och stelhet i tricepsen och
en fruktansvärd smärta i låren när du går i trappor med matkassar.

Så tycker du ska ge fan i att försöka bli av med den och njut istället.

//Garnax

NigHtHawK
2004-03-11, 07:50
exakt.. om jag inte får träningsverk så känns det som om man tränat för dåligt... sitter just nu med grym träningverk i bic, tri och axlar... bara att njuta :hbang: :kickass:

Dennish
2004-03-11, 07:59
Tränar man för lätt då?? jag försöker hålla mig till 4-6 rep och ca 4-5set. Men jag får ingen träningsvärk alls. Första veckan efter uppehåll kanske men aldrig annars....:confused:

NigHtHawK
2004-03-11, 09:09
nja jag vet inte om det e att man tränar för lätt.. en del har ju "oturen" att inte få träningsverk.. jag e så att det blir mindre och mindre träningsverk... och när jag kört ca 1 vecka utan träningverk trots hårda pass så tar jag vila och sen e det bara att köra tills man inte har träningverk igen... jag kör 5 rep / 3 set så tungt att jag precis klarar 5 rep i varje sett... men som sagt... du kanske har svårt att få träningsverk...

Axl
2004-03-11, 16:16
Originally posted by MyKee
Är det nån som har tips på något tillskott som man kan käka som minskar träningsvärken eller kanske har nått annat tips.

Alvedon, magnecyl...

/Axl

King Grub
2004-03-11, 16:50
Börjar man ta värktabletter med alla deras negativa effekter varje gång man har rejäl träningsvärk är man nog ganska fel ute.

Thell
2004-03-11, 18:35
alltså värktabletter låter ju helt sjukt att käka efter varje träningspass !
en prottedrink direkt efter passet minskar träningsvärken för mej iaf =D

Matti
2004-03-11, 19:05
Är det nån som har tips på något tillskott som man kan käka som minskar träningsvärken eller kanske har nått annat tips.
Antioxidanter. Ploppa i dig ett par gram vitamin c i samband med träningen.

Creatinus Enormus
2004-03-11, 22:04
Originally posted by MyKee
Är det nån som har tips på något tillskott som man kan käka som minskar träningsvärken eller kanske har nått annat tips.

Varför skulle man vilja minska träningsvärken ? ;)
Det är bland det skönaste jag vet (inklusive sex). :kinky:
Men som Matti säger: Se till att få i dig antioxidanter som rensar lite...

MyKee
2004-03-12, 01:36
nja, alltså lite träningsverk har ingen dött utav :naughty: :whipped: men efter jag tränat vader ibland så brukar jag bli så jävla stel i dom flera dagar efteråt och träningsverken kan sitta i mer än en vecka....
får testa lite antioxidanter och :bpump: å se om de hjälper, värktabletter är nog inte så smart skulle jag tro.

tror ni lite stetching skulle hjälpa mot att man blir stel?

Cloud
2004-03-12, 18:22
?
Vad har värktabletter för bieffekter?
trodde bara det var bieffekter när man intog för stora mängder!

//Gustav

King Grub
2004-03-12, 18:23
Originally posted by Cloud
?
Vad har värktabletter för bieffekter?
trodde bara det var bieffekter när man intog för stora mängder!

//Gustav

Tar du en alvedon varje gång du har träningsvärk, som hårt tränande individ, så är det nog för stora mängder. ;) Leverpåverkan.